Monday, August 19, 2019

FAKTOR "ZAKIR NAIK" AKAN JADI PENENTU TUMBANGNYA MELAYU PH


KLIK Pengundi Islam Jadi PENENTU..
Mereka yang mahu Zakir dihantar balik ke India sudah Ada masalah IMAN dari ukhwah persaudaraan Islam - sudah terpesong ke arah perpaduan palsu lagu DAP/MCA/HINRRAF.

Siapa yang cetuskan 23mei1969? Zakir Naik?
Siapa yang bantah tulisan jawi? Zakir Naik?
Sebelum Zakir Naik muncul, Kita Aman damai?
Yang main lagu racist sekarang bukankah DAP, umno dan PAS..

UNTUK TUDUH ZAKIR NAIK CAKAP POLITIK, KENA TUNGGU SIASATAN POLIS DAN SAMANNYA TERHADAP BEBERAPA INDIVIDU...

Zakir hanya harus dihantar ke negara yang lebih selamat.
Pakistan dan Turki adalah pilihannya.



#

31 comments:

  1. HAEME HASHIM

    MUTAKHIR ini, begitu kerap kita mendengar mengenai tindakan saman fitnah yang dilakukan oleh para selebriti dan politikus di negara ini, hinggakan dalam kalangan orang awam juga turut berminat untuk melakukan saman fitnah. Saman fitnah telah menjadi satu cara utama untuk membersihkan diri yang kononnya difitnah. Namun, adakah begitu mudah untuk saman fitnah dilakukan dan dimenangi?

    Fitnah boleh dibahagikan kepada dua jenis perundangan iaitu perundangan sivil (saman fitnah) dan perundangan jenayah. Jika seseorang individu merasakan diri beliau telah difitnah, maka beliau boleh mengambil tindakan saman sivil (saman fitnah) untuk membersihkan nama. Pun begitu, beliau juga boleh membuat laporan polis mengenai perihal fitnah terhadap dirinya untuk disiasat di bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan. Individu yang didapati bersalah di bawah seksyen 499 ini, boleh dipenjarakan sehingga dua tahun atau didenda.
    Pada asasnya, objektif utama saman fitnah adalah untuk memberikan hak kepada setiap individu untuk melindungi nama baik dan reputasi beliau daripada dicemari dengan tuduhan tidak berasas atau fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman ...kalo kamu tak tahu usah lagak tahu laah...ngaku sajalah kelemahan kamu tuu..orang lebih tak hormat orang yg berlagak tahu....

      Delete
  2. Zakir cakap di kota bharu hindu lebih taat kpd pm india dari madey....nak bodek madey tapi jadi panjang bila hindu dah marah......


    Kalo sedara kita cakap tak senonoh sakitkan hati orang adekah kita mesti pertahankan?...pikir cara waras lah...

    Islam tak suruh provok orang kapir malah hak mereka mesti dihormati...berdakwah pon dgn cara berhemah supaya uslam tidak dibenci......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah confirm itu yg Zakir cakap...
      Atau kau Dengar dap yg cakap mcm tu?

      Delete
    2. https://www.dailymotion.com/video/x7fz8d4

      Zakir Naik dakwa kenyataan disalah petik? Ini videonya..

      Kluangman... zamam sekarang tak perlu dengar orang cakap...kamu aje yg banyak tak tahu tapi lagak tahu.....

      Delete
    3. Dah sah VEDIO tulin?
      Bust apa polis siasat lagi?

      Delete
  3. Zakir tak perlu dihantar kemana2 begara dia sendiri boleh pilih kemana dia nak pegi...dia pon sudah dapat warga arab saudi..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini soalan bodoh?
      Kau jawab sendiri lah

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  5. Untuk lumpuhkan Dap melayu ramai2 masuk dan ubah DAP...

    ReplyDelete
  6. Bila paderi berdakwah pada org2 Islam dan menimbulkan keresahan, mereka katakan itu kebebasan beragama. Tp bila pendakwah Islam berceramah pada audien Islam tentang agamanya, mereka katakan itu adalah pengganas dan merosakkan perpaduan kaum. Lu fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  7. Saya takkan jadikan Zakir Naik penentu hidup saya. Tak tahulah kamu KD dan semua penyokong Zakir naik di sini. Kalau sanggup cium tangan, minum air cuci tangan dan kumur Zakir Naik, saya tak heranlah kamu sanggup lantik dia jadi Perdana Menteri Malaysia. Apa kata John doe, mungkin kamu sudah tafsir out of contect pasal Tun M. Rupanya, bukan tun M tapi Zakir Naiklah lelaki pembawa panji-panji hitam di akhir zaman itu ......?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik minah sudah terlebih emo..

      Bantah hantar zakir naik ke india atau sokong zakir naik bukan sebab dia zakir naik.. Sokong atas persaudaraan Islam..
      Bantah dia dihantar kepada kapir kerana ada asas dia tidak akan diadili sewajarnya... Baca klik post sebelum ini?

      Ucapannya di kota bharu? Dah dengar sendiri? Atau dengar dari mulut kula?

      Isu itu disiasat polis..
      Zakir pun dah saman individu..

      Ertinya ucapan itu belum disahkan..

      Setakat mana ucapan zakir memecahbelahkan perpaduan?
      Kosong
      Tiada
      Tiada siapa terkesan kalau dia silap cakap pun..

      Tentera dihina, mohon maaf, selesai..
      Cik minah minum air kumuh tauke gamuda ke?

      Delete
    2. Kalau Tun bawa panji hitam.. Tidak mampu keseorangan..
      Hadi awang akan ikut.. Belum tentu
      Zakir naik akan ikut..
      Keberangkalian ada..

      Delete
    3. Gaya cakap mcm bodoh sgt..takkan pasal kita backup zakir naik, dikata sanggup minum air kaki tangan, air basuh berak zakir naik..bongok punya cara bercakap..

      Delete
    4. Sudah lama saya bosan dgn pendatang asing, tak kira Islam atau kapir. Bukan je Zakir Naik yg diagong-agongka Melayu ni, termasuk Rohingya, Paki terutama Bangla. Kita marah Yew Yin, Pengerusi Gamuda kerana menghina tentera,tapi bukan dia je hina Melayu, Bangla dan Rogingya sengkek pun kutuk Melayu terutama polis dan pompuan Melayu yg murah, takda harga diri. Video bangla menghina polis viral dalam wassap. Nak cakap apa, kita sendiri yg murah tak tahu jaga harta pusaka. Orang campak 20 sen, pun kita terima. Kalau baik, sampai kera di hutan pun disusukan, dagang lalu ditanakkan, takda kayu api, rumah diruntuhkan. Begitulah baiknya hati Melayu. Padan muka, takda siapa menghargai kebaikan ini, sebaliknya, kita dipandang hina.
      KD....now don't take me literally in contact word by word apa yg saya nak tulis di sini. Saya bukan meniup api perkauman. Saya sangat marah, taw. Biar saya cakap terus terang, andai kata berkaku rusuhan kaum sekali lagi akibat perasaan perkauman yg membuak-buak skrg ni, sayalah org yg paling gembira. Saya nak lihat tikus-tikus lari bertempiaran. Biar yg benar benar sayangkan negara ini tinggal membina semula kerosakan. Belajar dpd kesilapan yg sudah kita buat. Buat baik berpada-pada. Buat jahat, jangan sekali.

      Delete
    5. Zakir bodek madey sikit kluangman dah percaya....hihihihi...madey dah tak berani pertahan zakir kerana abang besar dah sound..

      Delete
    6. Jon doo orang pertama yg akan ikut kerana dia panglima perang klimaks....

      Madey pembawa panji hitam?....penakut nak jaga kedudukan...hihihi...tak ada ciri2 langsong...jauh api dari panggang...

      Delete
    7. Sdr cikminah,

      Terima kasih kerana bertanya.

      Jawapan ringkas saya ialah seperti berikut :-

      1. 100% Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam, dan bukan orang lain.

      2. 100% DZN bukan Pembawa Panji Hitam dan 100% dia bukan sebahagian anggota Pasukan Panji Hitam. Pasukan Panji Hitam memiliki 314 anggota dan kasemuanya adalah Bani Tamim sebagaimana 314 semuanya adalah Bani Israel di zaman Nabi Daud a.s dan 314 semuanya adalah Bani Ismael pada zaman Nabi Muhammad saw. Saya telah memberitahu bahawa Bani Tamim adalah bangsa Melayu Malaysia, satu bangsa yang tidak berkabilah dan menerima masuk keturunan lain sebagai bangsanya melalui agama Islam dan kebangsaan Melayu.

      3. Saya menghormati DZN di atas ilmu perbandingan agama yang ia miliki tetapi saya bukan peminatnya. Malahan saya berada di fikrah aqidah yang berlawanan dengannya. Fikrah saya adalah Allah Wujud Tidak Bertempat sama seperti Imam Asshaari dan Imam Maturidi. Fikrah DZN ialah Allah berada di atas Arash sebagaimana fahaman kaum mujassimah.

      4. Saya pernah mengatakan bahawa sebagai Pembawa Panji Hitam, Tun Mahathir memiliki ilmu hikmah dan dia sentiasa diberi ilham untuk membuat keputusan yang betul.

      5. DZN adalah salah satu ujian yang sedang dihadapi oleh Tun. Dia sedang diberikan tekanan kiri kanan atas bawah berkenaan isu DZN ini.

      6. Tidak meminati DZN adalah satu isu lain. Tidak berada di dalam fikrah yang sama dengan DZN juga adalah satu isu lain. Walaubagaimanapun isu yang dihadapi oleh Tun M berkenaan DZN ini ialah seorang saudara seagamanya yang sedang memohon perlindungan daripada ancaman yang nyata . Tun sedang memberi perlindungan kepada saudara seagamanya yang memohon perlindungan daripadanya, sama seperti yang pernah dilakukan Tun kepada Muslimin seluruh dunia.

      Sdr Kerengge pernah menulis bahawa DZN adalah salah satu asbab kepada satu peristiwa besar yang bakal berlaku di negara kita, dan saya bersetuju dengannya.

      Saya tidak tahu dan tiada idea apakah asbab itu tetapi saya berkeyakinan bahawa apabila telah terbukti Tun Mahathir sememangnya adalah Pembawa Panji Hitam dan kita menoleh kembali ke belakang kita akan dapati bahawa isu DZN ini memang telah menjadi satu ujian ke atas Tun dan bahawa seperti biasa dia telah lulus ujian tersebut.

      Semasa kerabat kesultanan Seljuk yang lari mencari perlindungan daripada suku Kayi, ketua kabilah suku ini Sulaiman Shah telah mengahadapi ujian yang sama. Terpaksa menghadapi anggota sukunya sendiri yang menentang keras keputusannya memberikan perlindungan kepada kerabat kesultanan Seljuk ini sehingga menyebabkan perpecahan di antara keluarga dan sukunya sendiri.

      Hasilnya ialah satu abad selepas itu apabila Kesultanan Seljuk tumbang, piutnya Sultan Murad diangkat menjadi Sultan Uthmaniah yang pertama.

      Keturunannya kemudian diberi kemulian sebagai pembuka Konstantinopel dan penjaga Baitullah yang mulia selama 400 tahun.

      DZN adalah satu ujian yang sedang dihadapi oleh Tun Mahathir. Satu dunia boleh menentang Tun di atas keputusan ini walaupun orang itu memanggil dirinya Melayu Muslim. Saya tetap bersama Tun.

      Lagipun saya telah memberitahu bahawa yang akan membantu kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam adalah 314 anak-anak Bani Tamim daripada kalangan penyokong dan pendokong si pembawa panji dan saya berkeyakinan jumlah penyokong setia Tun sudah jauh melebihi angka 313 tersebut.

      Bezanya, ialah hanya 314 ini sahaja termasuk Tun yang memiliki hati yang cekal ibarat kepingan-kepingan besi, dan apabila mereka mahu mengubah gunung, mereka akan berjaya melakukannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    8. Saudara Joe, bagaimana isu Dr Zakir ditangani adalah sangat penting..

      Yang dipertahankan bukan tubuh badannya tetapi ilmunya, imej kekentalan, imej perjuangan Islam sekaligus maruah dakwah yang DIBAWANYA..

      Tidak ada kesempurnaan darinya tetapi tanggungjawab mempertahankan dan tangani..

      Ini permulaan dari sebahagisn last battle Tun..jika cacat, sumbang atau tidak bijak..panji hitam akan bertukar putih..surrender.

      Delete
    9. Sdr KD,

      Setuju DZN adalah satu ujian untuk Tun, dan saya tidak mempunyai kerisauan Tun akan membuat keputusan yang silap.

      Sdr CikMinah sebenarnya telah melihat isu ini di luar konteks. Anehnya dia yang mengatakan kita melihatnya di luar konteks.

      Sebab itulah CikMinah mengatakan penyokong2 DZN sanggup minum air kumur DZN padahal itu bukan isunya. Ketika mengulas di luar konteks, dia menjadi begitu emo sekali.

      Isunya ialah seorang saudara seagama sedang memohon perlindungan daripada Tun dan Tun sedang melakukan apa yang diperintahkan oleh Nabi Muhammad saw iaitu untuk tidak menyerahkan saudara seagamanya kepada kaum kafir yang dipercayai akan melakukan penganiayaan ke atas saudara kita itu.

      Saya menghormati ilmu DZN tetapi tidak bersetuju dengan fikrahnya. Fikrah DZN yang menyamai kaum Wahhabi bahkan disangkal oleh mufti India dan juga maulana-maulana madrasah di sana. Walaupun demikian ilmu perbandingan agama DZN jauh lebih baik dari maulana2 tersebut yang hanya mendalami agama Islam sahaja dan dengan kelebihan ini DZN tetap berjasa pada agama.

      Walaupun saya menentang fahaman mujassimah DZN, saya menyokong keputusan Tun untuk tidak menghantar DZN pulang ke India. Ia adalah isu yang berlainan sama sekali.

      Tetapi tidak mengapa kerana saudari CikMinah kekal sbg seorang saudara dan sahabat kita hanya sahaja dia bingung di dalam memahami konteks mengapa Tun memberikan perlindungan kepada DZN. Adakah sdr CikMinah menganggap Tun juga taksub dan sanggup meminum air kumur DZN? Saya percaya situasi di antara mereka adalah sebaliknya. DZN yg sanggup minum air kumur Tun sekiranya itu syaratnya untuk tidak dihantar kepada Modi dan gengnya.

      Saya telah menceritakan tentang sejarah Sulaiman Shah. Biar saya ceritakan lebih detail lagi sejarahnya.

      Sulaiman Shah memiliki 3 atau 4 anak lelaki. Daripada adat pewarisan takhta kesemua mereka berhak naik takhta sebagai Bey (chieftain) selepas kematiannya. Walaubagaimanapun dari sudut keutamaan anak sulung adalah lebih utama drpd anak kedua.

      Apabila Suleiman Shah memutuskan untuk memberi perlindungan kepada kerabat kesultanan Sejuk yang menjadi buruan pembesar-pembesar yang korup, kabilahnya terbahagi dua, satu menyokong keputusan ini dan satu menentang.

      Disebabkan kengganan Suleiman Shah untuk menyerahkan mereka ini kepada pembesar Seljuk, kabilah mereka malah pernah diberi ultimatum akan dihancurkan oleh tentera-tentera Seljuk sekiranya enggan.

      Ketua kepada orang-orang yang menentang keputusan Suleiman Shah adalah anak sulungnya iaitu Dongubdu. Alasan mereka ialah ketua mereka mahu membahayakan kabilah sendiri demi 'orang luar'.

      Ketua kepada orang-orang yang menyokong keputusan Suleiman Shah pula adalah anak keduanya Ertugrul. Alasan mereka ialah kabilah mestilah menjaga maruah dan tradisi, dan kabilah yang bermaruah tidak akan menyerahkan seorang yang meminta perlindungan drpd orang-orang yang mengancamnya.

      Ertugrul malah maju setapak dengan mengahwini puteri Seljuk yang diburu bernama Halime.

      (Bersambung)

      Delete
    10. (Sambungan)

      Apabila Suleiman Shah meninggal dunia, hampir seluruh kabilah Kayi membaiah Ertugrul sebagai ketua kabilah yang berikutnya walaupun dia hanya anak kedua dan adik kepada Dongubdu.

      Ketika Suleiman Shah memutuskan untuk memberi perlindungan kepada kerabat kesultanan Seljuk ini, jumlah yang menentang dan jumlah yang menyokong adalah hampir sama banyak dan hanya 'prinsip monarki' yang mentukan perintah Suleiman Shah tidak diengkari.

      Anehnya ketika mereka mahu memilih pengganti Suleiman Shah, hampir kesemua mereka dan bukan hanya separuh yang memilih Ertugrul. Mengapa? Mana perginya separuh lagi yang dulunya menyokong Dongubdu?

      Sebab ketika ujian itu melanda, mereka tidak dapat melihatnya sebagai ujian, tetapi selepas mereka menoleh ke belakang mereka sedar pilihan mereka dulunya adalah salah.

      Pada ketika tersebut mereka semua telah dapat melihat bahawa Ertugrul yang menyokong keputusan bapanya adalah seorang pemberani dan berhati waja dan telah membuat keputusan yang betul ketika kabilah mereka sedang diuji, sedang abangnya Dongubdu pula adalah seorang yang lemah dan tunduk kepada tekanan. Ertugrul anak kedua, memiliki ketokohan seorang pemimpin sedang Dongubdu anak sulung adalah seorang yang lemah dan penakut. Memilih Dongubdu bermakna memilih untuk menjadi lemah.

      Dongubdu kemudian hilang dari sejarah sedang keturunan Ertugrul telah mengukir kegemilangan selama satu abad.

      Daripada Ertugrul dan Halime lahirlah Osman Bey yang namanya menjadi asas kesultanan Uthmaniyah (Osmanli di dalam bahasa Turki dan Ottoman di dalam bahasa Inggeris).

      Apabila matinya Osman Bey, naiklah anaknya Orhan Bey. Apabila matinya Orhan Bey maka naiklah anaknya Murad Bey. Pada ketika inilah kesultanan Seljuk tumbang, dan bangsa Turki kemudian hampir sepakat berbaiah kepada Murad Bey sebagai Sultan mereka yang baru daripada dinasti Uthmaniah menggantikan dinasti Seljuk.

      Daripada keturunan Ertugrul Bey inilah Allah telah memberikan kemuliaan kepada bangsa Turki untuk menjadi penjaga Baitullah yang mulia dan penjaga Baitulmaqdis yang suci selama 400 tahun.

      Saya mengulangi kenyataan saya bahawa kelak selepas terbukti Tun Mahathir adalah PPH, seluruh umat Melayu termasuk OSTB dan CikMinah apabila mereka menoleh ke belakang, mereka akan dapat melihat bahawa DZN adalah satu ujian ke atas Tun dan bahawa Tun telah lulus cemerlang di dalam ujian tersebut.

      Tun Mahathir sedang mengukir kegemilangan bangsa Melayu di kalangan umat Muslimin akhir zaman dan kita sepatunya menyokongnya dan bukan menambahkan bebannya dengan menentang keputusannya yang dibuat melalui pandangan hikmahnya yang tajam.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    11. Hanya ada satu Tun di dunia ini, yang lain tidak setanding..
      Hakikatnya begitulah juga doktor zakir naik..

      Mereka tidak sempurna tetapi mereka the best among the best..

      Delete
  8. https://www.amenoworld.org/2019/08/zambry-kader-luah-perasaan-sudah-lama.html?m=1

    Sudah lama koon yew yin hina melayu jata zamri pak kadir..

    Koon yew yin pengasas gamuda....masa umno bagi projek hingga kayer raya...masa madey nak beli lebuhraya Gamuda yg rugi dgn harga yg tingg...

    Salah melayu yg kayerkan cina hingga berani hina melayu..

    ReplyDelete
  9. ramai jer org kita kata org Arab..Iran walaupun islam tapi kasar...begitu dgn org pakistan dan india...hanya org Melayu jer yg lembut..mengalah...kalau tak takkan tanah melayu ramai jer org bukan melayu...termasuklah PATI....begitu jyga dgn Zakir Naik...cara dia ckp pun kasar.....

    ReplyDelete
  10. KD,

    Tolong verify the news as per below, please


    BREAKING NEWS: DR ZAIKR NAIK CLEARED OF ALL CHARGES
    (Share if you like Dr Zakir Naik)

    New Delhi - Justice Manmohan Singh FINDS DR. ZAKIR NAIK INNOCENT Of ALL CHARGES - Including Hate Speeches, Inciting Terrorism Or Money Laundering!
    https://youtu.be/IpYO_LuYExk

    Judge Singh also orders the Enforcement Directory to return all confiscated properties of Dr Zakir Naik.

    Judge Questions the Enforcement Director for Any Evidence of speeches by Dr Zakir Naik supposedly linked to Dhaka terror or any recorded statement from misguided youth as to being mislead by talks of Dr Zakir Naik - and there are none.

    After the judge himself, listened to Dr Zakir Naik's speeches, he found nothing whatsoever objectionable.

    Alhamdulillah (Praise Be To God)

    Justice Manmohan Singh also grilled the Enforcement Directory for not acting against tens of hindu baba preachers who amassed 10,000 crores (millions) & facing criminal charges of rape and more; such as Swami Asaram Bapu.

    https://youtu.be/IpYO_LuYExk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman kena verify?...kluangman kena tunggu pengesahan polis dulu..

      Delete
    2. 7.34

      If u wish to remain dumb be it. U can be sarcastic. Melayu like u prefer fantasy to reality,

      Delete