Wednesday, August 14, 2019

KAN AWAL² LAGI AKU DAH CAKAP..


https://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/08/getting-rid-of-dap-when-dap-does-not.html

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2019/08/nasib-dan-masa-depan-dap-di-ph-di.html?m=1

Majoriti yang menyokong Tun sayangkan umno, tetapi kita berkorban dengan mengambil sikap singkirkan umno kerana najib dan beberapa pemimpin lain sudah melampau.

Hari ini pemimpin umno yang bermasalah sudah dan sedang menghadapi realiti mereka.

Selepas umno disedarkan, kita mengharap sesuatu yang lebih baik dari PH malangnya tidak.

Mereka sedang tamak dan mabuk kuasa dan pengaruh.

Menteri Perpaduan lebih kepada racun dan Batu API.

AG lebih persepsi  kepada campurtangan dan juga perkauman.

DAP mahu jadi kerajaan hanya pada kaumnya sendiri, gagal tanganinya zong dong sebaliknya membela dan menekan Tun.

Pemimpin PKR tidak sabar mahu ganti Anwar, ganti semata mata ganti tanpa Jaminan ISU rakyat selesai?
Malah dilihat Anwar akan lebih membawa masalah.

Tubuh kerajaan baru tampak boleh menyelesaikan banyak ISU..
Tok Mat Timbalan Perdana Menteri mampu berfungsi bukan macam yang ada sekarang.

NYATAKAN SOKONGAN ANDA KEPADA SEBUAH KERAJAAN BARU.




12 comments:

  1. Dalam tempoh kurang dua minggu lagi, satu persidangan besar-besaran NGO-NGO Islam dalam berbincang untuk menyatakan pandangan kami terhadap gagasan 'Perpaduan Ummah'.

    Masa sudah semakin suntuk.

    Musuh semakin berani dan lantang. Kita tidak ada pilihan melainkan menyeru ke arah perpaduan.

    Kepada para Si Kitol sng fitnah dan pengikut sang fitnah, kamu perlu sedar bahawa kesenangan yang kamu nikmati pada hari ini adalah hasil tangisan dan penderitaan perjuangan bangsa dan agama nenek moyang kita. Ingat peluang ke 2 sudah tammat wahai si kitol sang fitnah dan pengikut kamu. Kini kamu si kitol sang fitnah tunggu pembalasan sahaja dari kami.

    Jangan biarkan diri diguna oleh musuh untuk memusnahkan bangsa sendiri wahai fitnah si kitol.

    Sejarah akan menghina anak cucu kamu wahai si kitol ribuan tahun yang akan datang.

    Kepada mana-mana NGO yang ingin hadir, sila berhubung dengan nombor telefon yang tertera dalam poster ini.

    #PerpaduanUmmah
    telegram.me/aminuddinyahaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada baiknye ngo2 melayu islam bergabong tubuh parti baru...pemimpin2 politik melayu yg ada gagal wujudkan pwrpaduan melayu dan meningkatkan kededukan melayu...

      Delete
  2. Singkirkan madey adalah langkah psrtama. Dia xh expired.

    ReplyDelete
  3. Yg kedua, pelawa umno dan pas masuk dl. Kerajaan baru tp depa tak boleh pegang jawatan penting spt menteri. Kemasukkan mereka kalj ini hanyalsh utk menyelamatkan melayu dan islam memandangjan melayu PH yg sedia ada cukup bacul dan pondan utk berhadapan dgn DAP.c

    ReplyDelete
  4. Yg ketiga, piljh sapa2 selain anwar dan azmin utk jd PM dlm kalangan melayu PH yg bkn barua DAP(ada , ke??? rasanya semua barua DAP).

    ReplyDelete
  5. Islam akan jadi sampah di Malaysia sekiranya pemimpin bertelagah sesama sendiri.

    Dalam beberapa buah hadith, Rasulullah mengingatkan kepada kita tentang beberapa perkara yang dilakukan oleh umat terdahulu yang telah membinasakan mereka. Antaranya ialah:

    "Ikutilah pemimpin yang mana banyak panah panah fitnah datang pada nya dan ikuti lah dia, pemimpin yang difitnah itu adalah pemimpin kamu." Sahih Bukhari

    "Sekiranya kamu tidak mahu pertahankan islam maka pakaikan lah kain kafan di badan kamu itu yang layak bagi kamu" Hamka


    1. Bertelagah dengan pemimpin mereka sendiri. Apabila pemimpin mereka menyatakan sesuatu kebenaran, mereka sendiri membantah malah bertelagah dengan kebenaran tersebut. Sabda Rasulullah:

    فإنَّما أَهْلَكَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ، كَثْرَةُ مَسَائِلِهِمْ، وَاخْتِلَافُهُمْ علَى أَنْبِيَائِهِمْ

    “Sesungguhnya telah binasalah umat sebelum kamu kerana banyak mempersoalkan (mengajukan soalan kepada Nabi mereka) dan mereka berbantah (bercanggah) dengan arahan Nabi (iaitu pemimpin mereka ketika itu). (HR Muslim)

    2. Yang membinasakan ummah ini juga adalah apabila pemimpin mereka sendiri mengutamakan kroni dan anakcucu mereka. Bahkan tidak berlaku adil kepada rakyat. Perkara ini dijelaskan oleh Rasulullah yang bersabda:

    إنَّما أَهْلَكَ الَّذِينَ قَبْلَكُمْ أنَّهُمْ كَانُوا إذَا سَرَقَ فِيهِمِ الشَّرِيفُ تَرَكُوهُ، وإذَا سَرَقَ فِيهِمِ الضَّعِيفُ أَقَامُوا عليه الحَدَّ

    “Sesungguhnya telah binasa umat sebelum kamu kerana apabila yang mencuri itu orang yang mulia (orang yang mempunyai kedudukan), kamu tidak kenakan hukuman ke atas mereka, tetapi apabila rakyat yang lemah melakukan kesalahan, kamu hukum mereka.”

    Hadith ini mengingatkan kepada kita bagaimana sekiranya pemimpin itu tidak adil, bahkan menyelamatkan kroni mereka sahaja, maka ia akan menjadi punca kebinasaan ummah ini.

    3. Sifat lidah bercabang, fitnah, batu api,tamak haloba pemimpin yang mengutamakan kepentingan diri juga akan membinasakan ummah ini. Sabda Rasulullah:

    إياكم والشحَّ فإنه أهلك من كان قبلكم أمرهم بالكذبِ فكذبوا وأمرهم بالظلمِ فظلمُوا

    “Jauhilah sifat kedekut, kerana sesungguhnya umat terdahulu telah binasa kerana sifat ini menghasut mereka untuk menipu, lalu mereka menipu. Sifat ini membimbing mereka untuk melakukan kezaliman, lalu mereka bersifat zalim.”

    Pemimpin yang tamak dan kedekut pembohong lidah bercabang untuk memberikan sumbangan buat Islam akan membinasakan ummah ini.

    4. Bahkan sifat pemimpin Muslim yang cintakan dunia juga akan menyebabkan ummah ini menjadi lemah seperti sampah. Mereka ditendang ke sana ke mari, dihina oleh orang kafir kerana sikap cintakan dunia. Sabda Rasulullah:

    يُوشِكُ الأُمَمُ أَنْ تَدَاعَى عَلَيْكُمْ كَمَا تَدَاعَى الأَكَلَةُ إِلَى قَصْعَتِهَا ». فَقَالَ قَائِلٌ وَمِنْ قِلَّةٍ نَحْنُ يَوْمَئِذٍ قَالَ بَلْ أَنْتُمْ يَوْمَئِذٍ كَثِيرٌ وَلَكِنَّكُمْ غُثَاءٌ كَغُثَاءِ السَّيْلِ وَلَيَنْزِعَنَّ اللَّهُ مِنْ صُدُورِ عَدُوِّكُمُ الْمَهَابَةَ مِنْكُمْ وَلَيَقْذِفَنَّ اللَّهُ فِى قُلُوبِكُمُ الْوَهَنَ ». فَقَالَ قَائِلٌ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا الْوَهَنُ قَالَ « حُبُّ الدُّنْيَا وَكَرَاهِيَةُ الْمَوْتِ ».

    “Hampir saja para kaum (orang kafir) akan mengerumuni kamu dari berbagai penjuru, sebagaimana mereka berkumpul menghadapi makanan dalam piring”. Kemudian seseorang bertanya: “Wahai Rasulullah, apakah kerana bilangan kita sedikit?”

    Rasulullah berkata: Bahkan kamu ketika itu sangat ramai! Akan tetapi kalian seumpama sampah yang dibawa oleh air hujan. Allah akan menghilangkan rasa takut pada hati musuh kalian dan akan menimpakan dalam hati kalian ’Wahn’. Kemudian seseorang bertanya,”Apa itu ’wahn’?” Rasulullah berkata,”Cinta dunia dan takut mati.” (HR Abu Daud)

    Semoga Allah membimbing kita

    ReplyDelete
  6. Tahun depan tiada perubahan. Masanya blogger bertindak menjatuhkan kerajaan PH.

    ReplyDelete
  7. Sebaik setahun ph menjadi kerajaan, banyak komen dpd anon yg menyatakan bahawa ph telah gagal menjadi kerajaan yg lebih baik berbanding bn. Ekonomi makin teruk, harga komoditi jatuh merudum, pasaran saham terjunam, pengangguran bertambah dan sebagainya. Namun blogger kd masih bersikap sombong menyatakan bahawa ph belum menunjukkan prestasi sebenar. Kini menjelang hampir 2 tahun ph menjadi kerajaan, mana prestasinya? Apa² yg ditulis diatas tidak bertambah baik, malah parti rasis dalam kerajaan mula tunjuk belang sebenar. Inikah yg kd kata prestasi mula menampakkan hasil? Dgn rasisnya dap, apa² sahaja agenda nasional dan kebangsaan ditentang dan dipertikai. Apa yg nyata kini perpaduan rakyat makin longgar. Hina raja, hina melayu, hina Islam dh mampu dilakukan secara terbuka. Hingga si bunuh dan si perogol orang juga dilindungi oleh parti rasis dap. Orang² melayu sudah mula membuka mulut untuk mengajar cina india yg tidak faham kontrak sosial. Askar dihina, adakah askar akan tinggal duduk diam tanpa memikirkan mencari sasaran latihan yg lebih spesifik? Ini semua atas kelemahan mentadbir oleh kerajaan. Menteri yg dipilih oleh pm kebanyakannya rasis terutamanya cina dan india. Yg melayu pulak, jenis lidah tertelan dalam halkum, tak reti bercakap. Contoh menteri² spt guan eng, waythamoorthy, kulasegaran adalah mereka yg gagal membina semangat kebangsaan, hanya semangat bangsa mereka sahaja. Selain tersingkirnya najib, apa benda baik yg rakyat malaysia dapat paska pru14?. Bibit² pro 13 mei sudah mula diapi-apikan oleh rakyat yg rasa marah dek hinaan dan cacian. Jika hanya tersimpan dalam dada tidak mengapa. Bagaimana jika mereka mula meletakkan dendam mereka mendahului undang²? Perlukan peristiwa 13 berulang? Jika tak perlu, apa yg perlu kerajaan buat? Setakat berebut jawatan, berebut projek dan menekan parti lawan tidak akan mengamankan negara. Akuilah kesilapan, akuilah kesalahan, akuilah fitnah dan akuilah dengki sebagai punca kerosakan yg berlaku ini. Selagi belum kiamat, selagi nyawa masih dikandung badan selagi itu peluang masih ada untuk membaiki kerosakan. Jangan biarkan kerosakan terus membarah, takut nanti sungai² di negara ini mengalir merah. Ketika itu, semuanya sudah terlambat.

    ReplyDelete
  8. Ya betul.
    Kemenangan PH lebih kepada tindakkan menghukum umno yang tidak mahu mengambil sebarang tidakkan keatas najib. Sekiranya umno singkirkan najib melalui undi tidak percaya, sudah tentu sekarang ini BN masih berkuasa dan umno masih dalam kerajaan.
    Walaupun kecurigaan terhadap DAP dan PKR itu ada namun bila dijanjikan tun jadi pm, rasa was-was itu ditolak dulu ketepi. Apa yang penting najib mesti disingkirkan terlebih dahulu dari kerajaan. Kemudian dalam masa lima tauhun buat penilaian semula untuk teruskan kerajaan PH atau BN semula.
    Malangnya hingga kehari ini masih ada lagi bloger atau pemimpin pro umno yang masih memperjuangkan najib, secara tidak sedar mereka telah meracun umno dari dalam. Ini makin menambah luka dihati pengundi yang lari menyokong PH dengan harapan ada perubahan dalam umno.
    Bagi saya, alangkah baiknya umno, pas, amanah dan bersatu bergabung dalam pru yang akan datang.

    ReplyDelete
  9. Walaupun parti ppbm dan amanah berada dalam karajaan akan tetapi minat orang ramai untuk mendaftar keahlian sangat lemah.ini menunjukkan orang ramai masih lagi tunggu dan lihat bagi mengadili parti mana yang mampu menerajui kerajaan.

    ReplyDelete
  10. sesetengah orang nampak bagus bila bercakap. bila keluar hujah, wow, tersangat hebat. kekadang kerjanya bagus sebab ada pembantu yg hebat yg berada di belakang tabir. bila one man show, habis lintang pukang kerja mereka. tak ada bagusnya pun. ag, menteri ramai, tak bagus mana pun. tu pasal prestasi tidak meningkat. pegawai tunggu habuan ramai. pengikut minta laba bersepah. pemimpin yang nak kekal pening, kerja pun hancur.

    ReplyDelete