Saturday, August 17, 2019

KITA PUN SAYANG ANWAR IBRAHIM TETAPI KITA BENCI ...

What he deeds..






Lobakman yang dulunya keluar PKR dan benci Anwar,  kini sayang semula Anwar...  Ditugas musnahkan Azmin by hook or by crook???

Semburit nak tangkap semburit - kita tak campur..










10 comments:

  1. Ape bukti Lobakman sayang anwar ibrahim?....tidakkah usaha lobakman buktikan azmin original dlm vedeo semburit untungkan umno dlm pru15?... Tidakkah usaha Lobakman untuk menjatuhkan imej madey pelindong semburit?...pikr secara waras lah bukan secara persepsi seperti ostad kaki temberang Jon Albodoo......

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU15?

      Lobakman tak fikir pun PRU15..
      Yang dia fikir besok, minggu depan, bulan depan...
      Surrruuu...

      Siapa yang boleh bagi surru, cash is king.

      Delete
    2. Hahahaha.. Tepat sekali jawapan bro KD.

      Sbg seorang LObaKMAN @ laLOKMAN, LOKMAN tidak fikirkan tentang PRU15 pun, dia hanya fikirkan tentang lobak petang ni dan besok hari sahaja.

      Siapa mampu berikannya lobak, orang itu akan mendapat khidmatnya. Kelihatan lalok di mata manusia bukan juga pertimbangannya. Pertimbangannya hanyalah lobak.

      Meminjam istilah sdr Kerengge, wang adalah sihir dajal yang sangat berkesan di zaman fitnah.

      Delete
    3. Ini lah tandanye lokman sangat setia dgn najib...berape orang yg setia dgn tun selain kroni cinanye?....

      Delete
  2. Siapakah orang yang paling sayang kepada Anwar Ibrahim? Jawabnya ialah John Doe.

    Sebab John Doe berulangkali memberitahu Anwar Ibrahim bahawa dia tidak layak untuk menjadi PM dan kemaruknya untuk menjadi PM akan membawa kebinasaan kepada dirinya. John Doe sedang menasihati Anwar Ibrahim supaya menghentikan kemaruknya sebelum terlewat.

    Ada pula orang-orang yang menyokong dan mahu menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, mereka bukanlah orang-orang yang menyayangi Anwar. Sebaliknya mereka hanya mahukan hasil ke atas diri mereka sekiranya Anwar menjadi PM. Mereka langsung tidak memikirkan kebinasaan yang Anwar akan hadapi apabila dia terlalu kemaruk kepada sesuatu yang dia tahu dan sedar di dalam hatinya yang ia tidak layak kepadanya.

    Semakin hari kemaruk Anwar semakin menjadi-jadi dan mereka ini tidak langsung mahu menasihati Anwar supaya menghentikan kemaruknya sebaliknya mereka menaikkan lagi syeikhnya untuk mencuba juga menjadi Perdana Menteri ke-8 selepas 4 percubaan awal sbg PM-5, PM-6 dan PM-7 gagal.

    Selepas 3 percubaan, mereka sepatutnya menasihatinya supaya berhenti sebagaimana yang diajar oleh Nabi Muhammad saw. Sebaliknya mereka mendorongnya untuk mencuba juga buat kali ke-4 dan menamakan percubaan ini sebagai 'The Final Twist'. Mereka inilah yang sedang menyiksa batin Anwar sebagai bakal PM yang selama dua dekad disebut-sebut sebagai bakal PM tetapi masih tetap gagal menjadi PM.

    Hakikatnya ialah selagi dia bergelar bakal PM, dan masih tidak menjadi PM selagi itulah batinnya akan tersiksa. Dia hanya akan merasai kelegaan itu apabila dia sendiri dengan rela hati membuang gelaran 'bakal PM' ataupun 'PM-8' yang diberikan kepadanya. Walaubagaimanapun kewujudan golongan pendorong ini menjadi penghalang untuk menarik diri dari perlumbaan yang menyiksa dirinya ini.

    Lihatlah sahaja kisah Anwar Ibrahim yang mengaku 'naik haji' pada musim ini tetapi pengakuan ini menimbulkan kemusykilan yang lebih besar. Ini semua disebabkan kemaruknya mahu menjadi PM dan menunjukkan kepada umat Melayu Muslim bahawa dia telah naik haji.

    Ibarat kisah Maharaja dengan pakaian yang indah-indah. Semua pembesar-pembesar istana dan negara tidak sayangkan raja mereka, sebaliknya mereka sayangkan kedudukan dan jawatan mereka sehingga mereka berdiam diri melihat raja mereka berbogel kerana telah tertipu oleh diri sendiri.

    Yang sebenarnya sayangkan Maharaja mereka ialah si budak yang memberitahu perkara yang sebenar kepada sang Maharaja.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  3. abah percaya kan kau Jon Doe...!!!

































    kikikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang john doo anak kesayangan abah..dia sayang sangat anwar....hihihi...dia dera atok yg dah tua supaya terus gagal...ape kejayaan tun setelah menang pru14?...

      Delete
    2. Anon hari ini; "kikikiki"

























      Anon pada hari berlakunya pertempuran klimaks dan karamah Pasukan Panji Hitam telah terbongkar; "huargh huargh huaargh" (menangis teresak-esak ketika melalui tempoh berputus asa, dan menyedari hakikat sebentar lagi dia akan tewas mutlak).











      Manusia lain kepada anon selepas anon telah tewas mutlak; " Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai anon sedikitpun tetapi anonlah yang telah menganiayai dirinya sendiri".




















      Silakan terus memperolok-olokkan, asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang memberikan peringatan, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.













      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ostad temberang...perang klimaks mlm jumaat aje.... 314 orang nak perang ape?...ini zaman pistol dan senapang bukan pakai parang dan kuda lagi...hihihihi...

      Delete
  4. Saya sayang Nurul...sebab tu saya terpaksa sayang Papa...tapi saya benci kunyit..boleh tak adinda terima sayang kanda?
    p/s: KD...sila siarkan comment saya. Terima kasih.

    ReplyDelete