Thursday, August 1, 2019

MAT SABU @ MUHYIDDIN TPM2?

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/08/malaysias-next-prime-minister-brader.html

Anwar wajar diberi jawatan yang sesuai dalam kerajaan termasuk menggantikan Wan Azizah supaya tampak relevan dengan apa yang dia cakap dan buat sekarang.

Anwar wajar diberi pilihan dilantik atau bersedia untuk lebih disiplin dan menghadkan ucapan dan pergerakan dan dari mengeluarkan kenyataan² tanpa merujuk kepada kerajaan. Anwar create suasana politik yang mengganggu proses pembangunan negara.

https://bankami.blogspot.com/2019/08/agenda-sabotaj-dalaman-ph-merencat.html

Anwar tidak mempunyai kekuatan politik untuk merampas kerusi PM dari Mahathir dan wajar menunggu sahaja kerana Tun sudah ulangi berkali kali akan tunaikan janji.

Jika anwar gagal patuhi tidak ada sebab untuk orang lain menghormatinya termasuk usaha menafikan dia mengganti Tun.

30 comments:

  1. Aku berdoa siang malam agar Anwar tidak dilantek menjadi PM...malu weh!!... bukan itu aja,tapi KEJI la teramat aku tengok Mamat nih!!...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Mursidul am TIBAI dah tak berkokok lagi...ketua samsing ABAI blm berani tunjuk muka..

      Delete
  3. Ganggu pembangunan negara?...kerajaan tak dak duit nak buat pembangunan ape?..
    Otak luar kotak jadi terlebih pikir plak...

    ReplyDelete
  4. Kalo anwar masuk kabinet nanti mahacai jugak yg bising anwar gelojoh...anwar tak ganggu pon pentadbiran madey...

    Lebih baik outsyedthebox masuk politik...bertanding dlm pru...boleh bertempik dlm parlimen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Aku punya amaran pd Anwar, kalau dia langgar dia kena keroyok..

      Delete
    2. Hahaha...ko perasan ko besar sangat?...dari dulu lagi aku tak percaya madey...KD pon boleh jadi calon Bersatu parti ciput..

      Delete
  5. Bila plak anwar nak rampas kerusi pm?..nak laga2 kan anwar dgn madey?....yg banyak dibincangkan madey mesti tunai janji supaya tak munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrop kenapalah kau menyamar sana sini...gunakanlah semula nama penuh tu..nama yang diberi ibubapa..kan molek.

      Tingkatkan sikit ilmu, banyakan membaca, bukan banyakan Komen..
      Jadi pendengar yang baik..bukan cakap merapu..

      Lihat dengan mata hati..bukan blur

      Delete
    2. So ape yg anwar buat hingga dilihat nak jatuhkan Madey?...cer citer sikit....madey bertugas dgn selesa....anwar tak paksa bagi dia jawatan kabinet...hanye yg bimbang aje terperasan anwar nak jatuhkan madey...

      Cakap2 puak anwar hanye bimbang madey mungkir janji kerana rekod madey seblm ni..

      Delete
  6. Kita serah pada Tuhan aje jawatan tu jadi hak siapa... Mungkin DSAI tak disukai ramai itang kerana musuhnya ramai... dalam pkr... luar pkr... dalam ph dan luar ph... persoalannya siapa selepas TM... ? Jujurnya tak ada pun tokoh dalam negara ini yang sehebat DSAI selepas TM... Azmin Ali pun sekadar menumpang tuah DSAI... Mungkin TM hebat san kuat tapi kekuatan manusia ada hadnya... tambahan pula usia jadi faktor penentu. Siapa yang layak jadi PM seleoas ini? Rasanya DSAI paling layak dan berpengalam dengan jaringan antara bangsa dan hubungan dalam negara... menjadi faktor penyatuan menjatuhkan BN... mahukah kita Malaysia terjerumus semula kepada kleptokrat yg pandai songlap wang negara itu kembali memerintah.... tak sanggup dah rasanya...

    ReplyDelete
  7. Ketua Pembangkang Haji Hadi Awang berpendapat dan bersepakat bahawa Tun harus kekal sepenggal jadi PM. Dalam "pertemuan sulit" yang diadakan semalam dengan Tun Mahathir NGO dan Parti Pembangkang yang lain mereka bersetuju.
    Beliau mahu memulihkan masalah ekonomi dulu sebelum menyerahkan kuasa kepada Anwar,” katanya. “Jika ini berlaku, Anwar boleh memanfaatkannya.

    “Jika negara masih bermasalah apabila beliau mengambil alih kuasa, maka Anwar boleh menyalahkan dirinya (Tun Mahathir)" ulas Haji Hadi dalam pertemuan sulit itu. Maka Anwar Ibrahim boleh membuat janji baru kepada pengundi dan rakyat. Beban kegagalan mengurus ekonomi negara akan dipersalahkan pada Tun Mahathir kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seblm pru hadi kutuk madey gila2 kerana sokong najib.....lepas pru hadi bermuka2 sokong madey....

      Kadir jasin kata hadi hanye nak pecahbelahkan PH supaya PH mudah ditumbangkan dlm pru15; nanti...

      Delete
  8. Fitnah Akhir Zaman Terhadap Sahabat Nabi dan Pemimpin Islam.

    Ikutilah pemimpin yang banyak panah panah fitnah menuju kepadanya.. maka ikutilah dia...!!

    Saidina Usman bin Affan adalah merupakan Khalifah ke 3 Islam yang telah dijatuhkan dengan tuduhan bahawa beliau mengamalkan korupsi, kronisme dan nepotisme.

    Di penghujung kuasa beliau, Saidina Usman berhadapan dengan pemberontakan. Rumah beliau dikepong dan beliau telah dinafikan haknya untuk solat jamaah di Masjid Nabi.

    Bekalan air dan makanan ke rumahnya juga telah diputuskan sehingga seisi rumahnya berlapar.

    Dan setelah segala macam kezaliman dilakukan terhadap beliau, akhirnya rumah beliau telah diceroboh oleh orang-orang munafik dan Saidina Usman dibunuh ketika sedang membaca Quran.

    Tidak cukup dengan itu, hak beliau sebagai Khalifah ke 3 dan ahlul bait (menantu Rasulullah) telah dinafikan dengan tidak dibenarkan beliau ditanam berhampiran dengan makam Nabi.

    Malah tidak juga dibenarkan untuk ditanam di Jannatul Baqi’ di mana ahli-ahli keluarga Rasulullah di tanam.

    Malah musuh-musuh Saidina Usman mahu beliau ditanam di perkuburan Yahudi sebagai usaha hendak menghinakannya.

    Akhirnya Saidina Usman telah ditanam di kebun kurma milik beliau sendiri yang begitu jauh dari Masjid Nabawi dan juga Jannatul Baqi’.

    Proses pembesaran Masjid Nabi dan perluasan Baqi sepanjang Zaman telah akhirnya memasukkan kubur dan tanah milik Saidina Usman itu ke dalam perkuburan Baqi seperti yang boleh dilihat pada hari ini.

    Bayangkan insan mulia, sahabat Rasulullah, ahlul bait dan suami kepada 2 puteri Rasulullah, antara sahabat yang telah dijamin oleh Allah dan Rasul syurga ketika masih hidup lagi dan begitu besar jasanya menginfakkan harta dan tenaga ke jalan dakwah fisabillillah, tetapi akhirnya dihina dan dinafikan penghormatan dan kemulian yang layak bagi beliau.

    Jika Saidina Usman pun dianiaya dan kena seteruk ini,

    Apatah lagi pemimpin biasa seperti DS Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat last sekali tu menarik..
      Macam bomi dengan langit..

      Ada kerusi tak ada baju..
      Dijemput Tak datang, buat alasan..
      Auta bohong nak burukan kerajaan..
      Akhir sekali PECAH tembelang..

      Delete
    2. Kah kah kah bandingan yang tak kena langsung....

      Delete
    3. Kleptokrat terbesar dunia yang mengkhianati amanah, pemimpin yang membawa kaumnya menjadi kaum yang berpaling dengan mengambil Yahudi Zionist menjadi penasihat dan Nasrani Zionist menjadi pemimpin, orang sebegini dahsyat kejahatannya mahu dibandingkan dengan seorang sahabat besar Nabi Muhammad saw.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un, ini bukan satu kebingungan seorang ruwaibidhah melainkan adalah satu pendustaan besar ke atas seorang sahabat besar Nabi Muhammad saw.

      Semoga yang membuat fitnah sebegini ditimpa apa yang selayaknya bagi dirinya, sekiranya dia tidak berpatah balik sebelum tempoh bersukarianya tamat.

      Delete
  9. Alamak 7:50am

    Aku baca dari baris pertama dengan kusyuk sekali cerita Saidina Usman hang. Last last ayat last sekali ni aku terkejut macam petas meletop bawah kelengkang!

    Bossku kamu dianiaya..kahkahkah
    Hang tak siuman la 7:50am. Bossku kamu ni tengah ditelanjangkan sehelai-sehelai tiap2 hari di mahkamah. Kita baru dengar jho low cover akaun overdrawn bossku berjuta2 RM. Makna nya bossku tulis check tak peduli dia ada duit ke tak. Nanti ada balaci tolong cover. Apa dia rumusan nya ni ?
    Ada komplot !!! Faham !! Kalau lagu ni bossku (bosslu) dianiaya macam mana pulak ? Cuba kamu fahamkan aku..

    Bossku yang aniaya diri dia sendiri. Apa yang mendorong dia buat macam ni, dia sendiri aje boleh jawab tapi tak nak jawab melainkan jawab
    dia difitnah. Betul ke ?

    Bossku kamu dah tak boleh defend lagi dah. Kamu toksah merapu la

    ReplyDelete
  10. Untuk ape madey jumpa secara sulit pas umno dan GPS?...abang Jo bocorkan rahsia madey...nak bicang masalah ekonomi dgn pembangkang?...hihihi...putar putar sedang dirancang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis2 si Tikus AnonyMOUSE ini bawa mulut mengalahkan Maknyah sundal jalang....!!

      Delete
  11. Perjumpaan rahsia madey dgn shli2 parlimen pembangkan..

    Dalam hal ini termasuk tidak bermaruah ialah Tun Mahathir yang menurut dakwaan Ketua Menteri Sarawak, Abang Johari Abang Haji Openg telah menjemput Ahli-Ahli Parlimen GPS menghadiri perjumpaan rahsia bersama Pas dan UMNO di kediamannya pada Selasa lalu?

    Sebagai gabungan yang merupakan sebuah kerajaan, Tun Mahathir seharusnya menjaga maruah dan wibawa PH dengan mengutamakan parti-parti dalam gabungannya untuk sebarang perkara berbanding mengharapkan sokongan pihak luar.

    ReplyDelete
  12. Penipu pembelit beri penjelasan perjumpaan rahsia...mp pembangkang nak masuk Bersatu?..

    Atur pertemuan dengan pembangkang: Tak ada rahsia apa pun - Dr M
    Yasmin Ramlan
    Ogs 1, 2019 (Dikemaskini Ogs 1, 2019)

    A A
    Dr Mahathir Mohamad tidak mengulas panjang berkenaan dakwaan Pengerusi Gabungan Parti Sarawak (GPS) Abang Johari Openg bahawa pertemuan dengan pembangkang di Putrajaya pada 30 Julai lalu atas undangan perdana menteri.

    "Saya sudah jumpa dengan dia (Pengerusi GPS Abang Johari Openg)...Tak ada secret apa-apa pun," katanya ringkas.

    Terdahulu hari ini, Abang Johari yang juga ketua menteri Sarawak dilaporkan berkata perjumpaan itu dibuat atas jemputan Mahathir.

    "Apa yang terjadi adalah, ada jemputan daripada perdana menteri (kepada GPS) dan (kepada) parti lain.

    "Mereka cuma mahu berbual, itu saja. Tak lebih daripada itu," katanya kepada Malay Mail.

    Bagaimanapun Mahathir pada sidang media pagi tadi memberi gambaran bahawa mereka yang ingin berjumpa dengannya.

    ReplyDelete
  13. 1. PM ke-8 wajib bukan Anwar.

    2. PM ke-8 orang yang lain selain Anwar

    3. Ada sebab Allah memenangkan Mahathir melalui PH

    4. Walaupub mahathir berjanji serah kuasa pada Anwar (merancang) namun Allah maha mengetahui dan maha pemutus atas segala-galanya.

    5. Remember Allah the best planner and executioner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah lama mengatakan sedemikian. Saya tiada keraguan bahawa PM-8 bukan seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan. Masa akan membuktikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. 1:43 pm
      John doe

      I'm with both of you.

      Till now I personally not convinced brader Anwar to be the 8th PM. On many occasions, he is unable to control his people. I can imagine the country will be in hell loose out of control if brader Anwar is to lead the nation. He has no substance but merely another 'Lip Service' material....!!

      Two days ago, a PKR senator proposed a craxy law to punish women for seducing men into raping them. Following to that, there was a big hue and cry about it, forcing the stupid guy to retract his proposal and apologise.

      Even Anwar, who of late is trying to portray himself as being saintly made a statement. I think you all know about all that by now. Anyway, what baffles me was how could that ex Navy admiral be that stupid....??

      Didn't the PKR people, and that must include Anwar, who made him senator know that the guy is a nut...??

      I think the retired admiral should in the first place have proposed a different but similar law instead - "a law to punish men who seduced men". Yup, I would support such a proposal. After all, PKR could greatly benefit from such a law.

      That would prevent all the good looking young men in the party from trying to seduce their married male leaders....and the other way around.
      Too many such cases in the party already, okay.
      Therefore, really, a law against men seducing men is necessary.

      I really pity Tun M for having to mix around with that bunch of people. And worst still, he even had to promise to hand over this country to Anwar by as early as next year.

      Rafizi & gang rebelled without just cause demanding Tun M to step down and hand over the premiership to brader Anwar, which led to that outspoken Kapar Rep terkapar-kapar made public apology to The Grand Old Statesman.

      Then came Haziq & Azmin with the most embarassing lewd 'kunyit' exposure,

      Mind you, PKR Senator Mohd Imran Abd Hamid is a retired Admiral. But..but..are we forgetting Bang Non is still the "REAR" Admiral of PKR......??

      Delete
  14. Lepas baca Outsyedthebox I am extremely happy. Horrayyyy!!!!.....No ANWAR! No AZMIN the semburit. Harap penggantinya lebih berwibawa tak ikut telunjuk raja. Yang penting, baik untuk rakyat, baik untuk negara dan baik untuk agama. HORRAYYYY!!!!!!

    ReplyDelete
  15. Tun jumpa semua orang, musuh atau kawan dari masa ke semasa dengan pelbagai tajuk semasa..

    Tidak ada rahsia perjumpaan, cuma ia perjumpaan tertutup..

    Maksudnya wartawan juga tidak dijemput dan isi perjumpaan tidak boleh disebarkan - itu standard format untuk maksudnya Majlis Tertutup.

    Ada juga sesetengah pemimpin datang ikut pintu belakang (pintu dapor) kediaman Mahathir? Siapa mereka? Untuk apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mantan PM Najib pernah mencicit lari ketakutan ikut pintu belakang bila Tun M datang ke Dewan Parlimen 2 tahun lalu.

      Delete
    2. Betul tu pak man seperti dalam nothing to hide,
      boleh terkencit dibuatnya jika bersemuka dgn TUN.

      Delete