Saturday, August 31, 2019

POLITIK KALAU BUKAN BISNES MEMANG TIDAK MENARIK

Kalau sekadar perjuangan, lama-lama membosankan.





Bagaimana pemimpin mahu dikenang.
Juara racist  / Cash is King / Jual ugama





7 comments:

  1. Politik untuk dapat kuasa...kuasa untuk sejahterakan rakyat dan negara...rakyat dan politikus sama2 senang....tapi tak jadi gitu...

    ReplyDelete
  2. Amon 22:00 AM....macam mana politikus dan rakyat nak sama2 senang kalau dihati masing2 tidak pernah ada rasa keikhlasan.Yang ada semuanya hasad dengki dan dendam kesumat yang tidak pernah padam.

    Kalau yang ikhlas dan benar2 berkorban untuk negara hanya seorang yang tua seperti Tun...apa yang boleh beliau buat??....walau sebesar mana sekali pun keikhlasan beliau!!...kerana yang mengholor senapang kepada beliau adalah kiri dan kanan,belakang dan hadapan.Ini adalah kesilapan Tun yang maha besar didalam hidup beliau,berpakat dengan seorang peliwat dari kaum luth yang ternyata membawa kecelakaan kepada negara khususnya kepada PH.Kesihan kepada Tun,semuga Allah sentiasa melindunginya dari puak2 laknat dan durjana ini

    ReplyDelete
  3. KD....aku dah tak peduli, siapa bakal jadi Perdana Menteri.

    Deep State, outside state, upper state semuanya sama. Nak rampas kuasa sebab bila kuasa di tangan, senanglah nak rompak negara.

    Itu sebablah, Melayu kena sedar diri. Belajar berdikari. Takda siapa boleh membantu, kecuali diri sendiri. Tengok orang Rohingya. Dia datang ke Malaysia, sehelai sepinggang. Dia kutip semua sampah terbuang kita. Dia sewa tanah kosong Melayu, diabuat bengkel kumpul sampah-sarap yg dikutipnya itu. Bagi dia, semua boleh jadi punca duit. Lama-lama, dia ada perniagaan. Dia gajikan MELAYU kutip sampah untuknya. Dia jadi boss pula!

    HAHAHAHA......

    Kenapa Melayu boleh makan gaji kutip sampah terbuang untuk Rohingya.....?
    Kenapa dia tak boleh buat bengkel kumpul barang terbuang sendiri, macam orang Rohingya tu.....?????

    Sebab, kita MELAYU anak manja. Sejak awal merdeka, makan disuap, berjalan diberi tongkat. Lama-lama, otak pun lumpuh tak boleh berfungsi.

    Lihat bangsa-bangsa mendatang. Mereka berdikari. Semua boleh jadi kaya raya di bumi Malaysia. Kumpul sampah sarap pun,boleh bina bisnes sendiri. Mereka kumpul duit, hantar balik ke negeri asal. Bangunkan negara mereka melalui kemahiran yg didapati dari negara kita. Viatnam, Kempocha, Indonesia sudah membangun.Mereka membangun guna tenaga rakyat sendiri.Tak lama lagi, kita pula datang jadi kuli di negara mereka.

    Di Malaysia, kita kumpul duit dalam Tabung Haji, PNB dan Kwsp/epf. Apa jadi dgn duit kita....????

    Ramai je penyangak Melayu berebut-rebut nak tubuh Deep State untuk kontrol duit ini. Siapa pun Melayu jadi Perdana Menteri, Melayu tetap miskin di bumi sendiri.

    Ada pun pemimpin yg nak Melayu sedar diri, berusaha mengubah perangai dan nasib, dikutuk dan dicerca menghina bangsa.

    Nak buat macam mana....???

    ReplyDelete
  4. Salam kemerdekaan dan salam Maal Hijrah saudara KD dan sahabat-sahabat lain.

    Sedar atau tidak sedar, inilah sambutan kemerdekaan dan sambutan Maal Hijrah yang terakhir sebelum kita berada di tahun 2020, Tahun Wawasan Tun M. Sambutan kemerdekaan dan Maal Hijrah yang berikutnya kita telah pun berada di tahun 2020.

    62 tahun dahulu pada 31
    08.1957, kita telah merdeka dari penjajahan. Tahun lepas, pada 31.08.2018 kita telah merdeka daripada pengkhianatan kleptokrasi. In shaa Allah, pada tahun hadapan 2020, kita telah pun merdeka daripada kebathilan, pendustaan dan fitnah golongan pendusta.

    Ayuh sahabat-sahabat pendokong Tun, kita kekal bersama Tun sehinggalah yang bathil itu lenyap dan panji-panji kebenaran itu dikibarkan.

    Ayuhlah para mujahid...
    Ayuhlah para mujahidah...
    Kita tinggalkan zaman fitnah...
    Agar tertegak kalimah Allah...
    Agar terbangun...
    Dunia Baru Islam...

    Perjuangan kita belum selesai...
    Kerana hanya yang cekal dan tabah...
    Dapat membina mercutanda...
    Bangsanya yang berjaya...

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  5. ayuhlah mujahid ke mujahit kikikiki..


    #buyproductmuslimonline

    ReplyDelete
  6. Menitus air mata saya bila menghayati kata2 hikmat dari saudara kita John Doe.

    InshaAllah bersama2 kita menjadi pendokong Tun yang setia sehingga kita berjaya menzahirkan segala kebenaran.Ayuh saudaraku semua marilah kita berganding bahu dan membulatkan tekad dalam perjuangan kita yang tulus ikhlas ini bersama YAB Tun yang amat kita kasihi.

    ReplyDelete
  7. awwwwuuu sedihhh pedihhhh


    #buyproductmuslimonline

    ReplyDelete