Tuesday, August 27, 2019

POLITIK MELAYU AKAN SENASIB EKONOMI MELAYU: TUTUP KEDAI

https://www.dedah.co/2019/08/24/bengkel-terpaksa-ditutup-kerana-sikap-bangsa-melayu-asyik-nak-murah-hutang-tak-dibayar/

9 comments:

  1. Melayu memang pandai berhutang tapi liat nak bayar....budaya ni dah berkurun....

    Jadi kenape peniaga melayu suka bagi hutang?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Tiga orang berhutang dgn saya. Semua tak nak bayar dah berpuluh tahun. Ini budaya melayu nak tunggu kita halal

      Delete
  2. Abah rase.. Bengkel pomen bawah tanah kot yg tutup... bengkel org lain ok jerr






    kikikikiki..

    ReplyDelete
  3. Bukan nak rasis bukan nak hasut
    Ekonomi Melayu memang ditekan
    Dari bengkel ke repair kasut
    Ramai perit nak cari makan!

    Bangsa dia harganya lain
    Orang kita tentunya tinggi
    Macam kita mereka permain
    Niat nak tengok Melayu rugi?

    Kita perlu sokongan bangsa
    Orang lain peduli apa
    Modal banyak mereka selesa
    Sesama bangsa mereka tak lupa!

    Sudahlah kecil modal pun kurang
    Seratus ringgit tinggal sehelai
    Harga tinggi nak beli barang
    Akhirnya kerja terbengkalai!

    Pulak dapat pelanggan sekampung
    Sanak saudara sahabat handai
    Harga repair disuruh tampung
    Macamana tak tutup kedai?

    Ayuh sokong peniaga kita
    Mahal sedikit pun tak apa
    Anggap saja sedekah harta
    Tak kita, nak harap siapa?

    ReplyDelete
  4. Bro KD goreng goreng lah sikit pasal ramasamy dan lynas
    Tun M memang hebat dalam banyak bidang
    TunM pun pandai pukul anak sindir menantu cuit cuit besan
    Tiba tiba selepas Ramasamy dengan drama dia muncul pula isu Lynas dengan Pariah..
    Steady Tun M bravo bravo alakunteh
    Satu batu bantai dua ekor Rama rama
    Setepek kat muka rama ramasamy
    Ini di panggil pukulan batin tak nampak tapi terasa hahahha

    ReplyDelete
  5. Ciri ciri Bani Tamim Jon Doe
    1. 22 tahun merompak kekayaan nrgara
    2. Kroni anak cucu diutamakan
    3. Gula gulakan orang Melayu demi
    sokongan untuk kuasa
    4. Bila sokongan Melayu berkurang mainkan semula sentimen Melayu dan Anti Yahudi ( 3 surat diutus petnah kepada 3 PM isreal dan pertemuan rahsia Simon Peres di Paris, pemain kriket Isreal dan membuka barang import Isreal ke Malaysia)
    5. Bila sudah mendapat Sokongan Melayu semula maka mengayakan balik kroni Cina dan anakcucu jadi keutamaan.
    6. Asal jadi PM ada kes bunuh tak
    selesai spt Syuahada Jalil Ibrahim.
    (Kes BMf) dan Adib
    7. Semua projek swasta kroni kaut bila
    rugi rakyat tanggung(bailout ratus
    billion) rugi anak cucu dibailout juga
    8. 22 Tahun jadi Kepala Perompak kuasa
    Raja dihapus . Agung di fitnah dalam
    kes Prebet Adam 1 Malaya termakan fitnah
    9. Tanah rizab Melayu lingkup licin
    10. Semua projek mega kayakan kroni anakcucu rugi rakyat tanggung bailout. Kedai Roti pun minta bailout.
    11. Sokong LGBT, COMANGO pegang panji (plakad LGBT) himpunan Politik Toksik di jslan TAR bersama dng anakcucu bila kuasa tiada kuasa.
    12. Anak cucu sikong LGBT COMANGO diam dan sokong
    13. Tak suka bini tutup aurat bertudung anakcucu ko orang fikir sindri
    14. Pembenci Parti Pas parti melayu seumur hidup.
    15. Akhir hayat FITNAH lagi Kerajaan yg banyak kayakan kroni dan anak cucunya
    16. Terdesak nak kuasa sekongkol dng rasis DAP dan pluralis PKR serta Syiah PAN
    17. FITNAH lagi dan lagi PM ke 6 sebagai pencuri bersama DAP, PKR dan PAN
    18. Bila Melayu Bersatu semula sabotaj dan hijack Penyatuan Umah.
    19. Bila sokongan Melayu berkurang mula mainkan semula sentimen Melayu dan Islam bila dah dapat sokongan Melayu dicaci balik sebagai Melayu Subsidi , Melayu Malas, Melayu tak tau berniaga kecuali anakcucu, Melayu Kampung dll sambil kayakan kroni Cina dan anakcucu.
    20. Fitnah orang sebagai pencuri sedangjan kejadian mencuri dan merompak sudah berlaku 22 tahun lalu.
    21. Fitnah lagi dengan tuduhan pencuri sedangkan dimahkamah terkial kial mencari bukti. Satu Malaya lagi termakan fitnah si kepala perompak.

    Ini lah ciri ciri yang macai katakan sebagai Pembawa Panji Hitam...

    Kalau ini lah 'cirit - cirit' bakal Pemuda Bani Tamin panji hitam dari timur elok lah kita semua ajar anak cucu kita ada "sifat sifat" Sang Maha Fitnah yang seperti di atas..

    Walaupun kaki penipu pembunuh pembohong perompak penfitnah dan kaya raya 10 keturunan bole bawak Panji Hitam lagiiii tuhhh....!!!!

    Note : Kami tak bertanggungjawab lagi pada anak cucu kelian kalau ini sifat dan cirit cirit yang dikatakan pemuda Panji Hitam. Salahkan macai macai kepala perompak dan sekutunya spt Jon Doe KD dll


    wallahualam....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..

      Di sebalik segala fitnah dan tohmahan ke atas Tun Mahathir oleh para pendusta dan para ruwaibdihah zaman fitnah, Tun Mahathir kekal menjadi ketua pasukan yang tidak pernah tewas dan kekal sebagai PM-7 Malaysia yang tidak dapat ditumbangkan.

      Malah Tun Mahathir diiktiraf sebagai pemimpin No. 1 paling berpengaruh dunia Islam bagi tahun 2018.

      Malah pada Julai 2019, Tun Mahathir telah menabalkan seorang lagi raja iaitu YDPA-16 dan menjadikan dia sebagai pemasyhur dan penabal 6 orang raja selepas dia telah menabalkan 5 orang raja sebelum itu iaitu YDPA-8 ke YDPA-12. Ia menjadikan Tun sebagai seorang yang memiliki takdir sebagai pemasyhur dan penabal seorang raja. Siapakah yang lebih layak daripadanya untuk memasyhurkan dan menabalkan Khalifah Akhir Zaman seperti yang telah dinubuwahkan?

      Golongan pendusta ini hanya mampu memfitnah dan mentohmah Tun di alam maya dan pada majlis-majlis fitnah kelolaan mereka tetapi gagal membawa apa-apa substans ke atas tohmahan itu. Malahan apabila mereka membuat majlis penipu bernama Nothing To Hide dan Tun hadir, ketua mereka lari lintang pukang tak cukup tanah.

      Disebabkan tidak punya apa-apa bahan ke atas Tun, Jibby akhirnya membuat satu RCI konon Tun telah merugikan berbilion wang negara melalui Forex satu generasi yang lepas tetapi RCI ini juga gagal membuktikan apa-apa salah laku oleh Tun.

      Hari ini Jibby yang jatuh telah menjadi lebih terhina sebagai OKT dengan puluhan jenayah khianat yang dituduh ke atasnya. Itupun pendusta masih mengatakan terkial-kial cari bukti. Kah kah kah, luar biasa bodoh para pendusta ini.

      Apabila pembenci-pembencinya gagal menewaskannya melalui fitnah dan tohmahan, maka mereka pun menyerangnya dengan berbagai-bagai cercaan.

      Apabila mereka mencercanya, maka mereka hanya membenarkan lagi perkhabaran Al-Quran pada Al-Maidah :54 tentang ciri-ciri kaum yang didatangkan 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'. Kaum inilah yang bakal muncul sebagai 'golongan yang menang'.

      Disebabkan namanya ialah Mahathir, maka mereka mencercanya dengan cercaan terhebat dan tiada tandingan sepanjang sejarah kemanusiaan dengan menjadikan 'Maha' sebagai bahan sepeti "Mahazalim, Mahafiraun, Mahababi, Mahakutty' dan sebagainya. Cercaan mereka mengesahkan lagi bahawa Tun Mahathir adalah orangnya.

      Kepada para pendusta zaman fitnah kesemuanya termasuk Anon 18:14; terimalah ucapanku ini: MUUTUU BIGHAIZHIKUM. Matilah kalian semua di dalam keadaan hati bernanah kerana kalian tidak akan mampu menang ke atas Tun. Tembakan kalian yang merupakan peluru-peluru kosong tanpa substans tidak akan menumbangkan Tun bahkan jiwa-jiwa kalian yang akan semakin sakit. Hahahaha.."

      Percubaan kalian untuk menewaskan Tun dengan cara bersekutu sesama sendiri hanya akan membawa kepada berlakunya Pertempuran Klimaks.

      Apabila Tun Mahathir membuat seruan akhirnya, 313 anak-anak bangsanya akan menyahut seruan itu dan mengirinya di dalam pertempuran klimaks yang bakal berlaku di Putrajaya itu. Lebih tepat, ia berada di antara Istana Kehakiman ke Seri Perdana. Pada hari pertempuran itu, karamah tersembunyi bakal menjadi karamah terbongkar dan kalian semua, para pendusta zaman fitnah akan tewas mutlak melalui perantaraan karamah Pasukan Panji Hitam iaitulah Tun Mahathir bersama-sama 313 pendokongnya.

      Silakan terus mendustakan dan memperolok-olokkan perkongsian John Doe asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera; para pendusta zaman fitnah akan tewas mutlak pada hari panji-panji hitam muncul di Timur.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Kepada semua rakyat Malaysia sekelian sekiranya nak tengok anak cucu kaya raya 10 keturunan maka jadilah dan berkelakuan dan bersifatlah seperti orang pilihan Pembawa Panji Hitam dari Timur yang dipuja puji di dakwa Jon Doe....


    Miliki lah sifat akhlak moral yg sifat pembawa Panji Hitam seperti yg dirungkaikan oleh Anon 6.13 diatas



    Apa ada hal dengan tingkahlaku moral akhlak iman yang penting ialah...


    YANG PENTING KELUARGA ANAKCUCU KAYA RAYA 10 KETURUNAN.. CIRIT CIRIT YG LAIN IT'S CAN GO TO HELL... APA ADA HAL..!!



    kikikikiki... q serra q serra jangan kata aiman tak payung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon doe sebagai panglima perang klimaks pengurus PPH pon ade banyak ciri2 diatas...

      Delete