Friday, August 23, 2019

TIDAK ADA PENYESALAN TUKAR KERAJAAN..

Cuma kesal prestasi PH termasuk Mahathir sendiri merudum... Tetapi faktornya perlu diambilkira... Najib tinggalkan legacy korup.

Pun ada juga kelemahan Mahathir,  mempertahankan beberapa menteri cap ayam.

Tidak kesal,  kerana pertukaran kerajaan akan jadi kebiasaan rakyat dlm mencari yg terbaik di PRU akan datang.

37 comments:

  1. Kalau aku jd kau aku pun terpaksa ckp mcm tu.Kenapa tak pasai2 timbul isu tukar kerajaan ni? Adakah kerajaan la ni menjadi " poojaaaan hhaattikkuuu". Adakah rakyat dapati mcm2 yg buruk kpd ekonomi, politik, agama islam dan lain2 seburuk buruk nya sdg berlaku?. Tapi tak apa KD, kita masih ada modal yg masih laku walaupun semakin kurang laku, iaitu slhkan najib dan 1MDB. Pedulikan semasa "perompak" tu jd PM, ekonomi dan hutang negara tak seteruk ni. Pedulikan peguam kita yg semakin gabra utk cari bukti kukuh kes 1MDB ni. Kan kita dah rancang jatuhkan najib dulu baru cari alasan bagaimana nak buktikan najjb bersalah. Yg penting kita dh menang dan dpt kerajaan. Pedulikan janji manifesto kita dulu. Kalau dh menang pengundi marah pun peduli apa. Bkn boleh tukar kerajaan pun lg. KD, Kita ada AG . Kalau orang kita kena thn, dia boleh tolong buang kes dgn alasan tiada kes.Musuh kita??? Kita boleh korek balik kes lama2 dulu. Bila kita korek kes lama, rakyat akn semakin lupa janji manifesto yg kita tak buat, sementara sokongan terhadap kita akn maintain.Sokongan kaum kafir harbi terhadap kita pun semakin meningkat. Kita jaga kafir harbi ni betoi2 mcm menteri agama kita buat. Kafir harbi 100 peratus sokong kita. Melayu? Alah, melayu pecah dua, tiga, empat dan lima. Campoq sana sini kita masih mng lg.Mari kita terus pertahankan si tua terkutuk tak sedar diri tu.Habis2 tak thn dgn segala kecaman yg wujud akibat kelemahan kita sendiri, mari kita ucapkan khalimah utk sedapkan hati kita iaitu "Mahadead ttp masih PM". Ekeke. Terima kasih kerana siarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan panjang, ysng bagus, biar berperenggan..mudah sikit membaca

      Kerajaan Hari ini belum gagal, Ada JUGA yang berjaya tetapi belum cukup.

      Memadai taksub dengan pemimpin atau parti seolah pemimpin lain parti lain tidak pandai, rakyat perlu tukar yg gagal.

      Pemimpin dan parti DAP adalah contoh mereka sebenarnya dilihat lebih dungu, mereka hanya mampu buat kerja untuk kaum sendiri sahaja..

      Mereka tidak boleh menerima secara consensus dalam kerajaan, mereka masih bising di luar atas kapasitinya parti.

      Delete
    2. Assalamualikun KD aku suka ayat kau korup..zaman najib banyak korup zaman Tun M banyak jual asset dan tambah hutang....zaman Tun M bukan korup tau...

      asset2 plak bg kat kroni bkn syarikat glc kerajaan psal melayu malas.

      Delete
    3. Kerajaan hari ni blm gagal..yg sering gagal madey sahaja...

      Delete
    4. Madey masih PM..

      Yg gagal najib..

      Delete
    5. Anon 237 hutang, jual asset bukan satu dosa..
      Korup sah dosa besar

      Mana yg lebih baik, stop meroyan

      Delete
    6. KD..aku tk meroyan aku suka cara kau ...itu aja...bg aku korupsi yg tentukan mahkamah dan hakim yg bertauliah bkn mahkamah
      PH..

      Bagi aku cara politik Tun M mudah ja cerita 42 billion korup rakyat suka...cerita 2.6 billion arab gila lagi suka siap ketawa lagi.

      Bila suruh masuk mahkamah macam2 dalih la..KD bg ja Ex Ag Ghani patail dia dah bgtahu tu semua lengkap dah.

      Delete
    7. Abes tu najis yg sibuk nk tunda kes dia apahal?
      nk tukar pendakwa tu apa cerita?

      Hidup bawah tempurung lobakman

      Delete
    8. Bernas nukilan tuan.Ada yang terasa ni..tak senang duduk dibuatnya

      Delete
  2. TU yg betul nya. Yg aku dengar Kata org menyesal undi ph Cuma dari Macai walaun je... Baru tadi Aku berborak dgn walaun, Kat tempat aku melambak Sepisis tU je pun, sembang Takut kalau tak pangkah pas, ape nak jawab bila Kat Sana nanti... Org Yg sama masa Aku valik masjid, Dia membuta dlm Lori. Dari pegi masjid, baik aku start Lori, pasang aircond, tido. Nanti bagi no ahli pas, masuk syurga. Jenis manusia mcm ni la Yg kata menyesal... Yg memang pangkah ph Elok je. Teruskan hidup aje la. Nak merungut ape lagi. Ko merungut, duit turun Dari langit, Tetap berkerja mcm biase, Raja Masih melayu, islam Masih agama rasmi, pm Tetap melayu. Kalau betul ade yg ganggu gugat. Takpe, Aku pun join dia org pegi lawan. Tapi kalau takde ape perubahan. Teruskan hidup aje la. Kat rumah Ada Yg perlu disuap, diberi kehidupan... Kalau Aku malas, takde nye Pm je, tpm ke, ex pm ke, atau Dari parti mane pun Yg dtg tolonh bagi Aku duit. Malah para agamawan Dan zakir naik pun tak ambik Tau pun. Yg berubah Cuma tak perlu Tambah 6% Setiap Kali aku Beli spare part... 😁😁😁😁...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen macam ni aku suka...teruskan kan rasa hebat..Aku tambah sikit Tun M telah berjaya menyelamatkan Malaysia dari bankrap.Alhamdulillah hutan yg bertambah hanya 300 billion zaman Tun M zaman najib dia tinggal hutang 686 billion.Gila Najib ni.

      Tun M memang hebat.Plus akan dijual kpd org Melayu yg rajin Alhamdulillah.

      Delete
    2. Hahaha.. Setuju semua sekali.

      Kurang 6% tu pun dah rahmat bro.

      Delete
    3. John Doe..

      Amacam..sejak UMNO jatuh berduyun2 dokongan org Melayu keatas Tun M.

      UMNO lumpuh dah tinggal najib dan zaid ja.

      Delete
    4. Assalamualaikum KD

      Alhamdulillah aku antara paling suka UMNO dan Najib kalah.Mula2 aku tak faham knapa Allah tarik kuasa dari UMNO.

      La ni aku gembira psal majoriti Melayu dah faham UMNO parti yg jaga agama selama ni.Najib banyak bantu rakyat.Klau tidak asyik maki ja..Paling banyak.maki golongan profesional bkn shj maki najib malah UMNO.

      Masa mula menang wah bkn main kata AG kafir Thomas lg baik.Malah diangkat org kafir krn tak korup,amanah dan telus..La ni rasakan dan padan muka.

      Ment Kewangan Cina LGE sama gak lebih hebat dr Najib psal telus ,amanah an intergriti. Hutang dah cecah 800 billion.Asset terjual ratusan billion.Hutang 1 MDB 42 B tak bayar2 lagi..

      KD ...geng kau boleh lah kna tipu tapi majoriti Melayu dah bangkit.

      Terbaik dan Alhamdulillah gabungan UMNO Dan Pas..Terima Kasih kpd kau KD berusaha berterusan kau jatuhkan UMNO dan hasilkan penyatuan UMMAH ..siapa sangka..

      Apa2 hal macam kau kata ada msa Tun M buktikan dia berhak jadi Ketua org2 Islam...2023 jauh lagi...buat kerja KD ..fokus bantu rakyat. kau dah menang tau..dah hampir 2 tahun..raikan dgn kejayaan bantu rakyat..insyallah hati akan rasa bersyukur diatas kejayaan manis kalahkan Najib dan UMNO.


      Delete
  3. setuju. kita tak rugi, hanya yg terlibat sahaja rugi besar hilang wang besar.

    ReplyDelete
  4. Tak perlu tukar kerajaan...tukar PM saja dulu untuk pulihkan PH....PM sekarang barang lama yg sudah lusuh dan berkarat sana sini nak cuci pon susah....kalo pm baru gagal baru tukar kerajaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dsai baru balik Mekah doakan dia jadi baik.klau korang asyik bergaduh macam mana nak fokus bantu rakyat.

      Tun Mahathir mesti ikut perjanjian PH..macam kau kata la KD..Tun M dah tua bkn masanya asyik nak bergaduh ja...bg dia ruang bantu rakyat.Tun M kna bg tarikh agar DSAI tahu bila nak.mula kerja..

      kami.org2 UMNO doakan agar pimpinan PH jadi baik dan fokus bantu rakyat.

      Delete
  5. OutSyed The Box

    Friday, August 23, 2019
    Business Activity Lowest Since 2012, So Where Does the 4.9% GDP Growth Come From?

    This is from The Edge :

    Manufacturers brace for slowdown as business dips to lowest since 2012

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia sudah dicalonkan presiden bank dunia..

      Cuma israel belum endorse

      Delete
    2. Orang mcm madey hanye ada seorang saja dlm dunia...tapi yg lebih baik dari madey masih ramai..

      Delete
  6. Tukar kerajaan tidak sulit jika semua bekerja sama. Lagi pun semuanya telah terhidang.. masak dan makan je.. klau itu pun sukar lebih tukar semula kerajaan..ikut dari pandangan sudut positive umno BN ambil masa 60thn utk menyedia kan segala keperluan negara dan infrastructure. Ada cerita anak sykt kerajaan yg di tinggal kan hanya makan duit yg kerajaan lama tinggal kan sedang kan yg baru tak reti cari duit.. cuba cuba lah intai sykt kerajaan di negeri2. CEO yg ada sampai harini masih gagal cari duit dan guna kan duit kerajaan dulu utk survival. Tak lama lagi abis lah duit dan harta tu. Revenue takde..
    Tak di nafikan wlpun kerajaan dulu ada perampuk tapi mrk juga pandai cari revenue utk a k sykt dan sykt kerajaan. Yg baru ni hapah pun tak guna asik bergaya belagak tapi bodoh mentadbir dan mengurus..

    ReplyDelete
  7. Cina cucuk melayu, melayu melatah. Cina cucuk india, india ikut melatah.
    Cina tepuk tangan tunggu melayu india bergaduh.
    Cina juga yg pandai main jarum halus.

    Tapi jgn tepuk byk sangat apek....
    Lu langsi, lu pun mati jugak...

    Ingat semua askar bodoh ka? Dorang xde intelligent ka?

    Mau sama² mati, apa orang melayu peduli. Mati tetap mati....

    ReplyDelete
  8. Tukar PM. Gantikan dengan Pengerusi PIBG mana-mana sekolah menengah. Ikut cara seorang mamat yang terlebih cerdik tu.

    ReplyDelete
  9. Macamana agaknya keadaan Malaysia jika Regin BN masih memerintah hingga pru15? Rasanya tak ada yang tinggal lagi dalam Malaysia. Kita berusaha menaikan PH dengan harapan keadaan tak bertambah buruk. Tuduhan bagi aset negara kepada kroni hanyalah tuduhan semata2. BN perlu menang pru15 dan dajwalah yang terlibat itu nanti. Jangan agungkan kehidupan memfitnah. Fitnah2 ini sudah diramal oleh Nabi saw ribuan tahun dulu... juga ketewasan Islam sehingga Nabi Isa diturunkan sebagai penyelamat juga diramalkan. Apa yang nak diherankan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr I.

      Para Nabi tidak pernah meramal sebaliknya mereka hanya mengkhabarkan atau lebih khusus lagi ialah mereka menyampaikan khabar-khabar gembira dan khabar-khabar takut. Khabar-khabar gembira bagi orang-orang yang beriman dan khabar-khabar takut bagi golongan yang mendustakan perkhabaran.

      Yang meramal adalah orang-orang yang menjadikan KEJORA dan VIRGO sebagai panduan. Kedua-duanya adalah bathil dan akan lenyap apabila tempoh mereka tamat.

      Perkataan Nabi itu sendiri adalah bermaksud 'pembawa berita' atau 'pembawa khabar'. Di dalam AlQuran ada satu surah yang bernama Surah An-Naba' yang bermaksud 'berita'. Ada pula 'perkara yang dikhabarkan', ia disebut nubuwwah.

      Di dalam bahasa Inggeris, Nabi disebut Propehet dan nubuwwah pula disebut 'prophecy'.

      Beza di antara nubuwwah dan ramalan ialah, ramalan tidak semestinya berlaku kerana ia boleh jadi betul dan boleh jadi tidak betul, dan mempercayainya pula adalah satu kebathilan.

      Ada pula nubuwwah, ia benar-benar akan terjadi apabila waktunya telah pun sampai. Bahkan, ada nunuwwah yg telahpun berlaku.

      Misal nubuwwah yang telah berlaku ialah perkhabaran Nabi Muhammad saw bahawa kelak kaum Muslimin akan membuka kota Konstantinopel. Nubuwwah ini benar-benar terjadi apabila kota ini dibuka oleh Sultan Muhammad Al-Fateh.

      Misal nubuwwah yang belum berlaku ialah khabar tentang kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam di sebuah negeri mereka di Timur.

      Ciri-ciri utama pasukan ini juga telah dikhabarkan di dalam nubuwwah iaitulah :-

      1. Mereka muncul di penghujung zaman fitnah di kalangan satu bangsa yang dikenali sebagai Bani Tamim. Ciri-ciri bangsa ini ialah mereka mempunyai keturunan Arab tetapi berkebangsaankan satu kebangsaan yang bukan Arab, dan muncul mereka pula adalah di sebuah negeri kaum Muslimin di Timur.

      2. Mereka tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan pun sepanjang perjuangan mereka ketika zaman fitnah itu berlangsung.

      3. Jumlah anggota pasukan mereka sama dengan anggota pasukan tentera Badar iaitu 314 jiwa.

      4. Ketua kepada pasukan mereka dikenali sebagai Pemuda Tamim atau Pembawa Panji Hitam dengan kod namanya ialah Shuaib Bin Soleh. Dialah yang memimpin pasukannya di dalam kesemua pertempuran dan menang di dalam kesemuanya.

      Nubuwwah ini masih belum dimuktamadkan. Walaubagaimanapun memandangkan ia adalah satu nubuwwah maka ia tetap akan berlaku. Kewujudan orang-orang yang mendustakannya mahupun yang mempersendakannya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku.

      Sebagaimana manusia telah melihat betapa benarnya nubuwwah tentang Konstantinopel bakal dibuka oleh kaum Muslimin, sedemikianlah juga manusia akan melihat betapa benarnya nubuwwah tentang kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam ini sebagai tanda perubahan zaman.

      Malah perubahan zaman itu sendiri adalah satu nubuwwah. Di dalam nubuwwah ini, telah dikhabarkan tentang bagaimana umat Nabi Muhammad saw akan melalui 5 zaman sebelum mereka menghadapi kiamat mereka. 3 zaman itu benar-benar telah berlaku dan berlalu, dan 1 lagi benar-benar sedang dilalui. Yang terakhir itu akan tetap berlaku apabila masanya telah tiba.

      Que sera sera; segala khabar nubuwwah pasti akan berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  10. Rally in Brickfields Tomorrow 'Say No To Zakir Naik'-

    The hidden endgame in the DAP-Mahathir-Zakir Naik saga..

    Last efford to win Melayu hearts before Penyatuan Umah assemble in 14.9.2019

    “Mahathir knew that by taking a stab at Zakir, he appealed to a sizeable number of 18 to 35-year-old Muslims who’re very much against race-based politics.

    That number is likely to have made up for the erosion in support from the older generation that’s probably pissed he criticised Zakir.

    But he’s not overly concerned about the older generation as he already scored big with this segment by branding Dong Zong racist

    ReplyDelete
  11. Assalamualikum Sahabat

    Jika UMNO masih memerintah ekonomi Malaysia dipantau Pakar2 ekonomi Dunia.Bkn siti nurhaliza dan sheila majid. Korang kna faham..UMNO tinggalkan institusi2 yg cekap dalam menilai ekonomi bkn sembang kat warung2.

    Ada masa baca la Fakta2 yg dibentangkan oleh Najib.

    Apa2 hal sahabt aku harapkan dgn kemenangan PH bantulah rakyat.Umumkan PROJEK SKAla billion bantu pekebun kecil,nelayan dan peniaga2 kecil bumiputera.Kalau projek kereta ke 3 korang bersorak penuh gembira bantu gak yg lain2. Jgn gemukkan kroni ja..Kalau Najib dia gemukkan org2 UMNO.itu psal dipanggil dedak..

    KD...Moga kau satu hari nanti kau boleh keluarkan artikel bertajuk

    "Tun Mahathir bagi pancing kpd peniaga kecil Bumipurtera dgn budget 100 billion"
    Ini masa ni aku yakin semua org2 melayu suka dan gembira.

    Terbaru KD..kroni Tun M sunway dapat projek TNB hampir 1 billion..Dulu masa Najib yg dapat 1MDB..la ni apa nak buat korang tak suka 1MDB...apa2 hal gemuk la korang..rezki korang.... KD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak siapa pun kata najib tak pandai..

      Awat dok meroyan bangat..

      Delete
    2. Alhamdulillah kalau kau kata Najib pandai bkn ke dulu kau kata apa yg jasa najib pada negara?

      Apa2 hal Alhamdulillah..KD aku yakin satu hari nanti kau akan pulang balik kpd UMNO.Hanya UMNO yg bagus mengurus Orang2 Melayu..UMNO parti Terkuat Di Malaysia. Paling Banyak kerusi.

      Delete
  12. sebenarnya kita perlu tukar rakyat, bukan tukar pemimpin - Tun Dr Mahatahu Serba Serbi.

    rakyat Malaysia memang pemalas, harapkan kerajaan berikan bantuan, suka makan dan tidur siang dan malam. asyik komen kat alam siber tak sudah-sudah, kerja apa pun tak tahu buat, jadi blogger sahaja yang pandai. saya dah lebih 20 tahun jadi pemimpin yang maha hebat, tapi tak dapat nak nak bangunkan negara kerana rakyatnya yang maha malas. nasib baiklah anak cucu saya semuanya maha rajin dan jadi maha kaya raya, tak macam rakyat malaysia, cakap politik sahaja yang rajin.

    ReplyDelete
  13. Lepas kerajaan bertukar tangan tiba² klia dan klia² jem. Bukan 12 jam, bukan 24 jam tapi berhari-hari. Tiket tulis tangan beb. Bukan aku nk buruk sangka tapi ini mcm sabotaj. Bukan sabotaj utk kenakan kerajaan tp utk import masuk warga asing bermata sepet bagi menjadi pengundi pru15. Mereka akan hilang dpd radar imigresen. Mohon barua² dlm jpn dan imigresen dpt dikesan jika benar ini utk kepentingan politik parti tertentu.

    ReplyDelete
  14. Tak menyesal tukar kerajaan tp menyesal terfitnah 1mdb 2.6 bilion. Dlm mahkamah diberitahu bahawa putra arab saudi telah masukkan duit dlm akaun peribadi najib. Maknanya bukan duit curi tp duit org luar negara yg beri. Dari dulu dok cerita najib curi 2.6 bilion, sekali penyiasat sprm sendiri yg sahkan kemasukan duit dari arab saudi. Hiisss! Banyaknya dosa memfitnah ni. Kau sendiri tak rasa berdosakah kd? Saja tanya. Ke kau akan kata kau tak pernah tuduh najib curi duit 1mdb sebanyak 2.6 bilion...

    ReplyDelete