Sunday, September 1, 2019

ANTARA CURI DUIT DAN JUAL ASSET


https://www.amenoworld.org/2019/09/kenapa-ph-suka-jual-aset-negara-deng
an.html

Dua dua belum dibuktikan bersalah oleh mahkamah.

Cuma satu kes sedang dalam pertuduhan.
Satu lagi sekadar perbezaan pendekatan.











Mana² pihak yang berminat letakan iklan atau link (percuma) boleh hubungi admin di dotmaikay@gmail.com



25 comments:

  1. Kalau org miskin di panggil pencuri atau penyamun atau perompak.. kalau org kaya atau org politik atau org kerajaan di panggil salah guna kuasa. Sebenarnya kedua dua sama.. mereka adalah penyamun dan perompak.. cuma cara yg berbeza perompak akan pergi pecah rumah atau pecah sesuatu atau pecah sisterm computer . Tapi org ada kuasa akan guna kan kuasa untuk meng halal kan cara. Mengalih kan tanah menjual tanah projek dan semua perluang yg melintas di depan mata ini di panggil pecah amanah.. cuba tengok org politi dari dulu berapa dari wakil rakyat hingga PM berapa ramai yg hidup dgn cara pendapatan gaji mereka.. jika bos dah menyamun lalu anak buah pun akan ikut menyamun.. tapi kalau bos bail amanah hidup sederhana contoh klu KPN pakai honda dan ada sebuah rumah yg berlandas dari gaji mesti org bawah takut. Tapi klu boss ada tanah kebun kereta rumah agam berbuah.. anak anak mewah belajar luar negara kereta sport sykt bermcm mcm isteri berderit kejap kejap makan angin london eropah. Cerita projek .. peego haji dan umrah mcm sembayang waktu.. apa lagi yg bawah pun terus ikut. Bro KD pencuri selalu cakap org lain pencuri. Bezanya ada pencuri bayar zakat ada pencuri mcm robinhood ada pencuri mcm botak chin ada pencuri yg suka buat bodoh je lepas tu ckp org pencuri.. fikir fikirkan

    ReplyDelete
  2. Lebih baik madey jual semua aset....kemudian bagi job tanpa tender kpd syarikat anak...

    ReplyDelete
  3. Madey jual aset bukan kejar keuntungan...lebih kpd kewangan kerajaan yg terdesak...hutang makin bertambah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi..dah tak boleh nak kata ape lagi...

      Delete
    2. Tak le salah kluang tp takde maruah. Dulu kata hutang yg banyak boleh sebabkan negara muflis. Bila mereka ambil alih kerajaan, mereka jual aset dan tambah hutang. Bukan ke itu makin dekat menjerumuskan negara kpd muflis mutlak? Jual aset tak salah tp kenapa sambil jual sambil hutang? Maruah letak mana maruah? Sendiri mau ingat der...dulu ckp apa...

      Delete
  4. Bgaimana pula kalau terang2 bagi projek kepada anak beranak. Contoh terkini, projek fibre optic yang dulunya dianggar 1 billion tapi sekarang dah jadi 21 billion. Umum tahu siapa dia yang akan mendapat projek itu. Ini bukan kata mencuri tapi dah kira menyamun.

    ReplyDelete
  5. Kalau agak² tak puas hati, bawa ke mahkamah

    ReplyDelete
  6. Jual asset pun salah?
    Elok sangat jual asset ini dari bayar gaji berlebihan melampau kepada pengurusan dan lembaga pengarah.
    Yang kenyang joli sakan hanya puak segelintir.

    Kerajaan tak perlu bisnes, memadai cukup pungut cukai..

    Malaysia baru, cara baru..
    Tak suka pindah negara, selesai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri dan PM gaji dan elaun berape puluh ribu sebulan?

      Delete
  7. IGP tak selesa dhn merenah madey....kesian IGP...

    IGP looking forward to leaving the job ‘as soon as possible’


    https://www.msn.com/en-my/news/national/igp-looking-forward-to-leaving-the-job-as-soon-as-possible/ar-AAGE8dt?ocid=spartanntp

    IGP Abdul Hamid Bador did not foresee staying on job for long
    he is looking forward to leaving “as soon as possible”.
    Hamid took over as top cop in May
    said 2-year stint is “more than enough”

    When I find right time to leave, even before contract ends, I will leave, he said
    I did not ask for this position

    ReplyDelete
  8. lebih baik mahathir minta semua rakyat malaysia bg semua harta yang tersimpan secara sukarela kepada anak beranak beliau!!

    kalau tak cukup lagi...boleh minta mana2 tok bomoh hidup kan qarun suruh tunjukkan mana lokasi akhir simpanan harta beliau!!!

    kalau tak cukup lagi...menjajah brunei adalah pilihan terakhir!!



    ReplyDelete
  9. abang kelawar, kalau kerajaan memadai pungut cukai, rakyat paling ramai bersungut. sok lusa, nak kentut pun kena cukai.

    ReplyDelete
  10. aduii KD
    Bukan bermakna ada pertuduhan di mahkahmah semestinya org tu bersalah

    Dan tak semstinya tak ada pertuduhan dimahkahmah, perkara tu benar..

    Malaysia Baru....Rule of law = Rule of jungle.

    Org yg telah dituduh dan dibicara boleh dilepaskan.
    Yg merogol pun boleh lepas
    Yg membunuh pun boleh lepas

    Yang dibenci dan nak hancurkan karier politik sesorang, dituduh dgn bermacam macam dakwaan.
    Ini pertuduhan politik..

    So, tak payah cakap pasal keadilan undang2 di malaysia baru skrg....


    Kerajaan sekarang buat sesuka hati tanpa ada rasa tanggungjawab..
    Jual aset tak salah
    Berhutang pun tak salah...habis tu, dulu PH tuduh Bn macam2 kata berhutang byk lah, bla, bla..

    skrg, PH buat hutang lagi bnyk....Malaysia baru menuju kemusnahan

    ada faham tak??

    Sila siarkan..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ikut law cai, salah hanya di mahkamah.

      Yang lain fitnah.
      Takkan kau nak makan semula air ludah kau..

      Delete
  11. Assalamualaikum KD

    Sembang bab rasuah memang seronok psal tak perlu buat kerja...

    Najib dia tinggalkan duit banyak tak? Ini lah sebab knapa rakyat terutama org melayu kembali sokong najib. GLC kaya raya...zaman Tun M yg kaya raya kroni maka takdalah BRIM..

    Najib bg tender projek2 besar kpd GLC..cth AES yg dpt LTAT .Tanah bernilai bandar Malaysia antara yg dpt TH. Begitulah seterusnya.

    Bg kami org2 UMNO tentulah suka GLC diperkayakan bkn kroni.

    KD kau kna banyak buat kajian keuntungan2 GLC yg ditinggalkan Najib. Rakyat tolak Najib psal Tun M janji lebih banyak kekayaan akan diberi kpd rakyat.Rakyat percaya Najib penyamun maka duit negara habis dan bakal bankrap.

    La ni asset terjual ratusan billion,duit bank negara disapu,hutang bertambah..KD nilah rakyat marah.

    Tak susah KD ...apa yg perlu Tun M lakukan

    1. Stop hutang
    2. Kayakan rakyat melalui GLC .GLC bg dividen.
    3. Bawa pelaburan bkn hutang

    Aku rsa banyak lagi isunya cukup itu ja.

    ReplyDelete
  12. Bila dh bawa ke mahkamah, AG kata tak ada kes. Selesai. Ekeke, alahai malaysia baru.

    ReplyDelete