Saturday, September 14, 2019

APA YG KITA CAKAP HARI INI SUDAH TIDAK RELEVAN SELEPAS KITA MATI ?




Realiti di dunia - Bukan setakat tidak dipandang oleh orang lain, tetapi juga dari kalangan keluarga sendiri - berubah hati.

Kehebatan PAS berada pada dua era, kepimpinan Asri dan Nik Aziz.

Keunggulan UMNO berada di era Tengku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Dr Ismail dan Tun Mahathir.

Zaman kejatuhan umno bermula di era Najib, nasihat dan ingatan sudah diberi sebelum ini bukan sahaja oleh pemimpin tetapi juga dari rakyat.

Jawapan balasnya cash  is king tetapi hari ini duit tidak dapat pun membeli kerusi empuk mengganti bangku keras OKT.

Adakah UMNO akan makin hancur atau UMNO AKAN  banGKIT semula di era Zahid dan Tok Mat.

JAWAPANNYA seakan Kita sudah boleh jangkakan.

https://www.facebook.com/100009234131073/posts/2385565305094584/

27 comments:

  1. Umno masih mendapat tempat dihati melayu...buktinye rayuan madey ssupaya melayu masuk PPBM tidak dilayan oleh melayu lagi.....

    Melayu haprak saja yg tidak beberapa kerat sokong madey..

    3 prk kawasan melayu madey tersungkur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam suara frust je bunyi..

      Delete
    2. Ek eleh kd ni. Asyik petik 'siapa pm sekarang?. Memang la skrg pm adalah tun mahathir. Sah dan sahih. Tapi barang perlu diingat, orang melayu sedang bangkit dalam skala lebih besar untuk 'menumbangkan' rejim yg lebih zalim dpd rejim lama yg ditumbangkan. Jika melayu boleh merobohkan kerajaan bn yg ada bnyak jasa, tiada sebab untuk melayu tumbangkan pula pula kerajaan ph yg langsung tidak boleh diharapkan. So, petiklah berapa ribu kali 'madey masih pm' kerana akhirnya nanti madey akan rebah, tumbang dan tersungkur dek kerana kesombongan, keangkuhan dan tidak caknanya dia mendasari hati nurani org melayu. Its ok kd, nk rasa sombong bongkak adalah pilihan. Sendiri pilih sendiri tanggung.

      Delete
    3. Apalah sangat nak dibandingkan 3 pr kecil-kecilan dgn rekod gemilang Tun M memenangi 6 PRU hingga mendapat mandat untuk memerintah negara.

      Anon 6:19/7:13, stop bullshitting with your ridiculous arguments that makes you look like an idiot,,,,!!

      Delete
  2. Tadi baca Paper Sinar.. Ada Pengusaha Cili kerugian sebab pembekal tak ambil stok cili.. Bila jadi macam ni, Aku rasa nak marah, Sebab kami dah pesan dulu.. Lepas tu ada Mufti Nak salahkan status pegawai Menteri Agama.. takda kena mengena langsung..

    orang dok pertikai, perlekeh tu tindakan kempen hangpa, Hangpa kalih isu salahkan orang..Pak Mufta ni menang pandai kornar.. dah mcm perngai Hj Hadi.. semua salah DAP..padehal org tak suka pasal mulut dia.. bukan orang Kapir jer lari, orang Islam pun sama...

    Segala Kerosakan yang berlaku ni.. sebabnya..Bila Mufti ngan Ahli hadis sibuk nak jadi pakar Ekonomi..terperangkap dengan sentimen perkauman yg dimainkan org politik..habis hancur habis Bisnes orang..

    Tak faham Ekonomi nak tunjuk pandai.. kalau pandai pi meniaga lah.. rasa mcm mana susah cari rezeki.. hangpa sedap jadi Pensyarah, Jadi Mufti Elaun gaji berbelas Ribu sebulan Goyang Kaki buat Fatwa..Takdak duit buat majlis makan, jual 1 Meja 20 ribu.. Mcm Ulama hat buat fatwa Jihad kat Syria.. depa relax duduk kat Masjid berkhutbah seru Jihad..hat mati tu wanita dan kanak kanak..

    hari ini..hat jadi Mangsa peniaga peniaga Melayu dibawah.. Dulu bila orang pesan hangpa degil.. jenis berlagak pandai hat Nabi kata kelompok Ruwaibidhah.. nabi kata kelompok ini

    الرَّجُلُ التَّافِهُ يَتَكَلَّمُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ...

    “Orang Bodoh yang membicarakan urusan manusia(Masyarakat/Politik)...”

    Ini tak, Dalam urusan Ekonomi pun ahli hadis nak sibuk.. Ekonomi ni ada ahli dia.. Al-Arqam, ada depa kempen Buy Muslim First ? takdak pun.. depa tolong menolong sesama depa.. Depa hari ni maju ke depan.. Perniagaan depa baik tanpa kempen pun..sebab apa ? sebab sifat Kebijaksanaan, Al Qawwi Al Amin.. tu sebab Dalam urusan Dunia, Nabi kata..

    أنتم أعلم بأمر دنياكم. ...

    “Kamu lebih mengetahui tentang urusan dunia kamu...”

    (Riwayat Muslim)

    Jangan salahkan orang lain salahkan diri sendiri.. kononnya nak tolong pengusaha cili..sekali dua boleh lah orang tolong.. tahun lepas kat negeri dia Perlis, Bila harummanis berlaku lambakan.. harga murah..Petani pergi bakar buah buah yang segar tu.. awat tak suruh Masjid ngan Pusat Zakat beli harum Manis.. pi Bakaq buat apa.. dari taja majlis Zakir Naik sampai RM 1 juta guna Duit Kerajaan.. baik pi bantu Petani Miskin.. masa tu ada cina Boikot ? takdak.. Sebab teori pasaran ni berkait soal bekalan dan permintaan..

    Apa hangpa dok Ingat peraih cina nak boikot orang Melayu mcm hangpa ? cina takda buat kempen apa pun.. Tapi kena faham.. Ekonomi ni ada sistem rantaian bekalan dia.. Bila permintaan kurang,kurang lah permintaan pada bahan mentah.. Bila berlaku situasi panik.. depa akan kurang kan pengeluaran...sama mcm kesan perang Perdagangan US- China.. hat jadi mangsa, terima kesan Kilang2 depa di Asia..

    Lagi satu bila orang Agama, Mufti buat kenyataan terbuka, Pertikai orang sana sini.. Hangpa Ingat Akhbar Cina tak buat laporan ? depa spin sikit jer orang cina jadi takut mcm depa takut dengan jawi yg dihasut MCA..

    hangpa ingat orang bukan Islam faham ker konsep persaudaraan dalam Islam hat hangpa canang tu.. depa dok ingat Mufti dok buat Fatwa larangan berniaga dengan Bukan Islam...jadi depa pun jadi takut..

    Tu sebab bila ada Mufti ngan Ahli hadis berlagak pandai Ekonomi..tapi tak sedar depa sedang merosakkan sistem Ekonomi.. bila orang tegur depa berlagak pandai.. Sedangkan nabi pun berusahama, memajak Tanah pertanian dengan yahudi... ni sembang jer lebih...

    Kes Cili itu satu dalam seribu kes aku rasa.. lain kali nak buat apa pun.. apa yang kita cakap..apa yg kita bicara..fikirkan kesannya, ada implikasinya..bukan Islam kadang2 faham, tak seperti kita faham..kalau dalam Fiqh Muwafaqat.. menyentuh bab Fiqh maalat.. kata Imam Syaitibi tentang satu kedah..

    النظر في مآلات الأفعال...

    “Melihat kepada kesan/implikasi perbuatan”

    jadi bermuhasabahlah... Kami sebenarnya simpati dengan peniaga Melayu diperbodohkan kelompok Ruwaibidhah termasuk Mufti yang tak fikirkan kesan kempen depa.. Maaf marah sikit bila baca berita tu.. faham faham lah..kadang kadang marah kita pun tak bertebing.. :)

    Ipohmali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini yg saya bicarakan. Tapi mereka jawab, perjuangan perlu pengorbanan. Yang terpaksa dikorbankan, kaum peniaga. Yang berdegar-degar hastag belimuslimfirst, sembang kencang kat white coffee.

      Puiiii.....!!!

      Delete
    2. Tak pa cik minah...

      Yang penting Penjualan Atok Belum Selesai!

      Eh? Eh??

      Soli soli wa talik balik wa punya kenyataan...

      Ini semua berlaku disebabkan wa salah letak titik pepulohan...

      Soli aa!

      Delete
  3. Kenape TITM dan Hj Hadi guna nama arwah nik aziz?...ini menunjuk pengaruh nik Aziz masih kuat...

    Pemimpin pas terpaksa bohong untuk yakinkan ahli2 pas...

    ReplyDelete
  4. Aku ketawa berguling guling bila ada yg perasan aku tapis komen sebab takut dengan fakta mereka..

    Fakta &$#@+*?/$#
    Hamek kau..

    ReplyDelete
  5. Sdr KD,

    Setiap kali saya menulis 'Tersungkur Di Pintu Syurga' atau 'Tersungkur Di Persada Takhta' saya jadikan tajuk buku itu sebagai panduan.

    Al-Arqam telah 'Tersungkur Di Pintu Syurga' di tangan PM-4 dan tidak lama selepas itu ia lenyap. UmNo pula telah Tersungkur Di Persada Takhta di tangan PM-7 dan secara hikmahnya ia adalah petunjuk bahawa tidak lama lagi UmNo juga akan mengalami nasib yang sama seperti Al-Arqam; lenyap, in shaa Allah.

    Sebelum mereka Tersungkur Di Pintu Syurga, saya mengikuti jemaah mereka dari dekat, tetapi bukan dari dalam. Saya melanggan majalah-majalah mereka dan sentiasa membeli kaset-kaset keluaran mereka daripada sayap nasyid mereka Nada Murni. Malah saya menghafal hampir semua nasyid-nasyid mereka. Hanya sahaja saya bukan anggota jemaah ini.

    Saya telah membaca buku tersebut. Saya juga telah membaca interview penuh dengan Ashaari Muhammad. Dengan dekatnya saya mengikut jemaah ini walaupun dari luar. Saya memahami apa itu Al-Arqam, dan apa yang mereka sangkakan tentang diri mereka dan bagaimana mereka boleh memperolehi sangkaan sedemikian.

    Al-Arqam bermula sebagai satu jemaah dakwah yang cuba membawa Islam yang syumul. Di dalam proses itu mereka berkembang, dan apabila jemaah mereka menjadi kuat, pengasasnya iaitu Asyaari Muhammad mula menyangka dirinya ialah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim yang dikhabarkan di dalam hadith2 Nabi Muhammad saw, dan bahawa Al-Arqam pula adalah Pasukan Panji Hitam yang dikhabarkan.

    Didorong oleh kepercayaan itu, kumpulan Nada Murni telah membuat nasyid yang bercerita tentang Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim dengan senikata rangkap awalnya seperti berikut :-

    Telah tiba...
    Seorang pemuda berasal...
    Dari ufuk Timur membawa...
    Cahaya keimanan bersama...
    Sebuah thaifah masa kini...
    Di akhir zaman...
    Rasulullah telah bersabda tibanya...
    Membawa Panji-panji Islam...

    Lagu di atas memang mempunyai senikata yang tepat tentang Pemuda dari Timur yang menjadi Pembawa Panji-panji Al-Mahdi ini daripada hadith2 tentangnya.

    Mereka juga mempunyai satu lagu bertajuk 'Pemimpin 3 darjat' bercerita tentang Imam Al-Mahdi. Saya juga menghafal lagu ini.

    Ketika Asyaari Muhammad menyangka dirinya ialah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim, ia pernah berkata bahawa ia bakal menjadi PM-5 supaya ia dapat melaksanakan tugas muktamad Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim iaitulah menyerahkan kekuasaan dan menabalkan Imam Al-Mahdi sebagai Khalifah Akhir Zaman.

    Asyaari Muhammad benar-benar memahami bahawa seorang yang bakal menabalkan seorang Khalifah selepas khilafah itu hilang buat sementara pada zaman fitnah, dia sendiri mestilah mempunyai kedudukan sebagai wakil rakyat terulung dan hanya seorang PM sahaja yang memiliki kelayakan tersebut. Sebab itulah Asyaari Muhammad percaya dia akan menjadi PM-5.

    Sejarah membuktikan bahawa Asyaari Muhammad telah tewas di tangan pasukan yang diketuai oleh PM-4 iaitulah Dato Seri Dr Mahathir Mohamad.

    Muncul dan tewasnya Al-Alrqam di bumi Malaysia secara hikmahnya adalah satu petunjuk bahawa Tun Mahathir adalah sebenarnya Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim. Berikut di antara alasannya:-

    1. Asyaari Muhammad sendiri mengatakan bahawa dia akan menjadi PM-5 untuk membolehkannya melaksanakan tugas muktamad PPH@PT. Ketika ia baru bercita-cita untuk menjadi PM, Tun M sudah pun menjadi PM.

    2. Di dalam nubuwwah, Pasukan Panji Hitam dikhabarkan sebagai satu pasukan yang menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan mereka menang semuanya. PPH@PT adalah ketua kepada pasukan ini, dan pasukan ini pula munculnya di sebuah negeri kaum Muslimin di Timur. Al-Arqam telah tewas dan lenyap. Maka Al-Arqam tidak mungkin adalah pasukan ini. Secara hikmahnya ketua pasukan yang menewaskan Al-Arqam, dia itulah sebenarnya PPH@PT yang Asyaari Muhammad sangkakan adalah dirinya. Orang itu tidak lain ialah Dr Mahathir sendiri.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
  6. (Sambungan)

    3. Zaman fitnah dikhabarkan akan berlaku hampir 1 abad tetapi tidak akan mencecah 1 abad. Daripada tafsir bid'iy sinin surah Ar-rum, ia akan berakhir pada 10 tahun terakhir sebelum genap 1 abad. Sejarah menunjukkan zaman fitnah bermula pada Mac 1924 apabila Dewan Perwakilan Turki memansuhkan kerusi khalfiah. Bermakna ia akan berakhir di antara tahun 2014 ke 2023. Al-Arqam muncul dan tewas satu generasi lebih awal dari tempoh yang dinubuwahkan. Asyaari Muhammad pula telah meninggal dunia pada 2010, 4 tahun lebih awal daripada tempoh akhirnya. Pada tahun 2018, ketika zaman fitnah berada di 5 tahunnya yang terakhir sebelum mencecah 1 abad Tun Mahathir kembali menjadi PM-7. Tun Mahathir memiliki pada dirinya segala perkara yang diharapkan oleh Asyaari Muhammad untuk berada pada dirinya. Malah, Tun memiliki segala kelebihan lain yang tidak pernah disangka oleh Asyaari Muhammad sepanjang hidupnya.

    Asyaari Muhammad mengetahui bahawa Khalifah Akhir Zaman akan ditabalkan oleh PPH@PT, bermakna orang itu mestilah mempunyai takdir sebagai seorang pemasyhur dan penabal raja, barulah ia berhak memasyhur dan menabalkan seorang khalifah.

    Asyaari Muhammad tidak pernah menabalkan walau seorang pun raja, sedangkan Tun Mahathir, sebagai PM-4 beliau telah menabalkan 5 orang raja iaitu YDPA-8, 9, 10, 11, 12. Apabila ia kembali sebagai PM-7 ia tabalkan pula YDPA-16. Ini menjadikan Tun benar-benar memiliki takdir sebagai penabal seorang raja. Saya mengatakan bahawa dia bakal memasyhurkan dan menabalkan raja yang ke-7 buat dirinya.

    Kesimpulannya ialah, sejarah Al-Arqam dan Asyaari Muhammad secara hikmahnya menunjukkan bahawa Tun Mahathir adalah sebenarnya Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim.

    3 dekad yang lalu, ketika menjadi Presiden UMNO, Tun Mahathir pernah berkata bahawa UmNo tidak lagi akan wujud pada tahun 2020 kerana ia bakal ditolak oleh rakyat disebabkan sikap para pemimpinnya sendiri. Hari ini di tahun 2019 UmNo memang telah nyawa-nyawa ikan sehingga ke peringkat meminta nyawa daripada PAS yang telah mengkafirkan mereka sejak sekian lama. Ia benar-benar satu petanda bawah UmNo sedang nazak dan sunatullah menetapkan seseorang yang nazak akan berakhir dengan kematian.

    Al-Arqam, sebuah pasukan bathil di kalangan Bani Mim, telah Tersungkur Di Pintu Syurga dan lenyap di tangan pasukan yang diketuai oleh Tun Mim. Saya mengatakan bahawa ia adalah satu karamah tertutup Pembawa Panji Hitam yang membolehkannya menewaskan Al-Arqam langsung melenyapkannya buat selama-lamanya.

    UmNo pula telah Tersungkur di Persada Takhta pada 2018, juga di tangan ketua pasukan yang sama yang telah menewaskan Al-Arqam. Saya mengatakan bahawa tidak lama lagi UmNo juga akan lenyap di tangan pasukan si Pembawa Panji Hitam. Bezanya dengan Al-Arqam ialah lenyapnya UmNo kelak adalah bersama-sama semua jemaah-jemaah bathil di kalangan bangsa Mim yang bersekutu dengannya dan ia bakal lenyap melalui karamah yang terbongkar. Pada 2020 UmNo akan bakal menjadi sejarah sebagaimana Al-Arqam telah menjadi sejarah. Januari 2020 ke Disember 2020 adalah masih di dalam tempoh tahun 2020.

    2020 bukan sebarang tahun. Ia adalah tahun wawasan Tun Mahathir, dan ketika wawasan ini dilancarkan, tiada sesiapa pun yang menyangka bahawa pada 2019 ketika tempohnya hanya beberapa bulan ke 2020, Tun Mahathir kembali sebagai PM. Paling penting ialah jangan dilupa bahawa pada tahun 2020, zaman fitnah hanya berbaki 3 tahun sahaja sebelum ia mencecah 100 tahun.

    Dengan kembalinya Tun Mahathir sebagai PM, dan bersekutunya UmNo, jemaah pengkhianat di kalangan bangsa Mim dengan PAS, jemaah penunggang agama zaman fitnah, pertempuran klimaks si Pembawa Panji Hitam bersama-sama 313 penyokong dan pendokongnya sudah semakin hampir dan kemunculan serta kemenangan mutlak pasukan ini juga sudah semakin hampir.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow....cerita temberang jon doe yg angkat madey lulus tapisan KD...cerita yg angkat madey

      Delete
  7. KD..
    Najib jatuh sbb fitnah.
    Hingga La ni...tak ada satu pun yg didapati bersalah..
    Yg kes sedang berjalan pun sekadar nk burukkan Najib di dlm akbar2 dgn cara penulisan yg sgt berat sebelah..

    Adakah Malaysia bertambah baik dan bagus dibawah PH?

    UMNO & PAS akan bangkit..percayalah
    Malaysia lebih aman & terjamin dibawah BN/PAS nanti..

    ReplyDelete
  8. Salam Kd...

    Setiap catatan tulisan dan janji bakal dihadapkan dihadapan Allah.

    Najib didakwa seorang ttp dipadang masyar semua rakyat mendapat keadilan.Bg mrk yg bertahun2 bersama Tun Mahathir mengatakan ada fakta Najib curi 42B maka bersabarlah.Bawalah fakta didepan Allah.

    Malaikat tidak.lupa jalankan tugasnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni pun sedang berfakta di mahkamah.

      Baru di dunia, dah complain sakit punggong, bagaimana di padang masyar nanti.

      Billion keringat rakyat jatuh ke ke bumi mencari rezeki sesuap nasi anak bini tetapi yg di atas di bilik aircond melahap duit Haram.

      Siapa sahaja di atas Sana, Mana² pemimpin jangan cakap kamu Tak pernah melahap duit yg bukan Hak sebenar kamu.

      Delete
    2. 42 billion hutang 1 mdb seperti laporan kewangan 1 mdb...tak ade orang tuduh najib curi 42 billion....

      Najib hanye dituduh curi 2.6 billion setelah disahkan oleh pasukan petugas khas...

      Delete
  9. Membaca tulisan dan bahasa biasa membawa mesej yang lebih tepat dan mendalam...

    Malangnya yg kena tikam tulang hitam, melatah melenting dengan membalas bahasa ketrunan dia #$&(+-&$5-&*'''maki hamun..apabila muflis hujah.

    Tetapi secara pondan,merayu, minta pula komen jijiknya disiarkan?

    Wei..cermin muka dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. booooo

      apabila sudah miskin hujah...

      Delete
    2. Bila dah nak rebah mula la tunjuk diri tu mcm bagus. Kalau nk publis respon anon tu, publis ajelah. Tak payah ceramah mcm mufti negara pasir dua butir nun. Kalau rasa respon tak bagus penuh caci maki, jgn publis. Kt situ dh ada pahala. Tak share dosa dan berkongsi dosa.

      Delete
  10. Pembeli cili ramai melayu..pekebun ramai cina..pemborong ramai cina...???

    ReplyDelete
  11. KD

    Based on Nik Aziz punya WORDS.....MINYAK DAN AIR TAK BOLEH BERCAMPUR....clear cut and explicit.

    To me zahid and hadi are irrelevant

    ReplyDelete
    Replies
    1. Up 2 you. We dont care...

      Delete
    2. Dua2 tu minyak urut daa...

      Delete
    3. Jahid & Hardy berlakon semula filem lama 'saudagar minyak urat'.

      He he he

      Delete