Sunday, September 8, 2019

APA YG MENIMPA ANAK TUN RAZAK AKAN MENIMPA ANAK LEE KUAN YEW?



# Paling menggelikan apabila ada pula yang mencadangkan Najib sebagai PM semula...  Tidaklah mustahil tetapi bagai bumi dan langit tak bisa bercantum kecuali kiamat nanti. 

14 comments:

  1. Najib sekarang gila motor. Dah tak sesuai jadi PM. Yg dia sesuai jadi Mat Kepit..... Errr Rempit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hina la lg. Tu baru sikit tu. Bak kata org, alang-alang menghina...

      Delete
    2. Eleh. Baru kena sket dah eentap. TM boleh pulak korang kutuk macam2. Dasar macai...

      Delete
  2. Knp Najib tak boleh jadi PM semula kalau gabungan BN/PAS menag, rakyat mahu dan parti setuju??
    Jgn terpedaya dengan kes yg sedang berjalan..

    Semua tu nampak macam retorik ajer....tak ada saksi dan bukti yg solid. Byk saksi sekadar cakap macam dipentas ceramah politik yg tidak dapat nal dibuktikan, andaian sendiri dan macam telah "diatur"...

    Atok boleh pulak jadi kali ke2!!

    Hehehe, KD itulah yg sedang berlaku di Malaysia baru.

    Ahli politik/yg pendirian politiknya sgt jelas dilantik jadi Pengerusi SPR, SPRM.

    AG dan KPN pun dilantik dari orang yg tidak boleh berlaku adil disebabkan telah nyata pendirian politik mereka...


    apa nak diheran KD??


    Dlm manifesto PH dah tulis, jawatan2 yg disebut tadi perlu melalui proses di parlimen.
    Tapi yg berlaku, disebaliknya...semua dilantik dikalangan ahli politik

    manifesto bukan kitab suci...

    PH gagal dan sedang menghancurkan negara.

    Atok dah tak boleh dipertahankan lagi..Perlu diganti. Tapi siapa lagi yg layak??

    Sebab tu parlimen perlu dibubar..

    Ramai rakyat dh meluat dan menyesal mengundi PH...

    Mereka dah sedar telah ditipu, dikencing dan dipergunakan...
    BN telah difitnah dengan dahsyat...

    sekarang rakyat dah boleh lihat sendiri betapa jauhnya beza kerajaan PH yg teruk sekarang ni dengan BN yg bagus....macam langit dgn bumi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa pulak kleptokrat lahanat perlu jdk pm semula?

      Pemimpin yg melacurkan amanah rakyat nk jdk pemimpin lg.

      Satu msia ditipu konon duit derma.

      Xde rasa malu ke?

      Delete
  3. Manusia tidak layak menapikan pluang seseorang...semuanye bergantung kpd taqdir.. Jika ditaqdirkan najib pm semula semua orang kena terima....

    Trend dan mood sekarang ramai yg nak umno kembali semula terutama golongan atas pagar yg keciwa putus harapan dgn prestasi Tun madey.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seseorang yg mcm kd je yg belum terasa betapa hancingnya bila dikencing. Aku tak pasti sbb apa. Nak kata dpt dedak, dia tak mengaku. Tapi sejak dpt kerajaan baru ni, segala yg pernah ada dan pernah dpt dulu sedikit demi sedikit dikikis oleh kerajaan. Bukan sahaja janji manifesto tak dpt ditunaikan, apa yg ada juga dirampas. Jawatan awam mungkin dikontrakkan, pencen ditiadakan, cukai² baru diadakan malah bantuan² kpd petani nelayan dan b40 ditiadakan. Kot kd masih blur tak nampak bukti? Rakyat kini ambik tindakan mudah shj. Antara zaman ph dan zaman bn mana kehidupannya lebih selesa, senang dan tenang maka pru15 nanti akan jadi pilihan.

      Delete
    2. Zaman sekolah sampai universities aku dapat biasiswa, keluar terus kerja, resign umur 30an buat bisnes sendiri..turun Naik.
      Tak Ada dedak Tak Ada dikencing sebab berdikari, susah senang up to you gais..kerajaan dulu Dan sekarang hanya 5-10% sahaja mempengaruhi..

      Yang jadi pemimpin kena amanah, tunaikan.

      Delete
    3. Aku solat pun sejadah beli sendiri..beriman atau tidak Tak ada kaitan dengan kerajaan atau pemimpin

      Tetapi yg jadi pemimpin, mesti amanah

      Delete
    4. kira nak ckp berdiri kaki sendiri la ni tanpa bantuan kerajaan???

      kahkah

      Delete
    5. Zaman kluangman ade biasiswa...sekarang senua dapat biasiswa?...semua nak bisnes siapa nak tanam padi nak tangkao ikan dan angkut sampah?...

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. KD....apasal biarkan anjing-anjing menyalak bukit.....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikminah anjing kurap yg ketakutan..

      Delete