Sunday, September 29, 2019

APAKAH MELAYU SUDAH BANGSAT SELEPAS UMNO TEWAS


Musa Hitam, Ku Li,  Paklah antara pemimpin yang mengambil pendirian budiman selepas mereka tewas atau berundur.

Tetapi tidak kepada Anwar dan Najib. Mereka terus berpolitik,  memperalat parti dan ahli hakikatnya tindakan undang² adalah atas tubuh badan mereka yang ada kaitan sebagai penjawat kerajaan,  tiada langsung kaitan dengan parti.

Parti dan ahli tidak langsung terlibat kecuali pemimpin sebagai individu.

Sekurang kurangnya Zahid,  masih dapat menunjukan kematangan dan kesederhanaan.

Apakah mereka lupa,  mereka tidak ada daya dan upaya..






17 comments:

  1. AMBIK kau !!! ASB Aset terbesar Melayu pula diganggu

    Tak cukup kutip derma drp rakyat, kini aset kaum Melayu pula hendak dijualnya.

    Dari dulu kami dah kata jgn percayakan DAP. Mereka memang hendak hapuskan Melayu secara perlahan2. Tapi kamu semua tak percaya. Cara nak hapuskan Melayu adalah dengan melemahkan sedikit demi sedikit.

    Nah sekarang ambillah...

    Tony Pua ni siapa ?

    Dalam kerajaan, jawatan dia hanyalah Pegawai Khas menteri sahaja. Tetapi mengapa dia boleh umumkan perkara yg sebegitu besar ?

    Kerana jawatannya dalam DAP lagi besar. Dan tugas DAP adalah melemah dan melenyapkan Melayu.

    Dalam banyak2 benda yg boleh dijual, kenapa harta atau aset yg melibatkan orang Melayu yg DAP pilih utk dijual terlebih dahulu ? Kah kah kah...padan muka Melayu bodoh.

    PNB adalah badan yg menguruskan ASB dan pelbagai Saham Amanah lain. Makan angin keluar asaplah dividen ASB korang tahun ini dan tahun2 mendatang.

    Alasan DAP kononnya nak membayar hutang negara. Kah kah kah kah...ada lg Melayu bodoh yg terima penipuan DAP itu..

    Woiii...aku nak bgtau kamu semua. Waktu Najib mula2 jadi PM tahun 2009, aset Khazanah ada RM33.7 Najib turun dari jawatan PM, beliau tinggalkan aset Khasanah RM115.7 bilion.

    Aset PNB pula, waktu mula2 Najib jadi PM asetnya, RM120 bilion. Waktu Najib turun aset PNB ada, RM279.2 bilion.

    Faktanya: Najib kerja keras tambah aset orang Melayu dan harta kerajaan.

    Datang DAP beritahu...oh hutang negara perlu dikurangkan dan kita perlu jual aset yg milik org Melayu. Kah kah kah kah...padan muka korang.

    Salah undi dapat TAIK hasil penipuan ahli POLITAIK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merapu ni labuuu

      Dari segi rule of laws mana salahnya?

      Negara tidak diurus secara emosi dan perkauman sempit..

      Delete
    2. Untuk jawab persoalan yang diutarakan oleh KD,"APAKAH MELAYU SUDAH BANGSAT SELEPAS UMNO TEWAS"....SUDAH SEMESTINYA. YANG JADI PEMBANGSAT ADALAH MELAYU DAN MUSLIM SENDIRI. MASA DALAM PROSES PEMBANGSATAN, TIADA AHLI AGAMAWAN TERMASUK MUFTI YANG BERANI "BERCAKAP BENAR". TAKUT PERIOK NASI MASING2 PECAH.

      Alhamdulillah tak semua melayu muslim termakan dedak dan dapat dibangsatkan. Muslim yang tahu halal haram juga tak dapat dibangsat. Malangnya PAS telah sesatkan segelintir melayu muslim.

      Apabila kalah dalam pru14, masing2 nak mencari kesalahan Melayu dan Muslim yang menang. Mulalah gerakan pemfitnahan yang sangat dahsyat. Kononnya Melayu dan dikuasai DAP, melayu dan dihina DAP, Islam diperlekeh DAP, Raja2 dihina dan on and on. Nampak Melayu dan muslim yang dah bangsat dan sesat tidak dapat terima realiti fakta dan kebenaran.

      Kepada Anon 3.37, pernahkah terfikir apa yang najib telah buat sehingga beliau disingkir dari berkuasa? Pernahkah terfikir apa yang paklah hadhari buat bila gagal terajui kerajaan dengan elok? Orang yang bangsat dan sesat senang Jawab....semua salah mahathir. mahathir mahafiraun, mahazalim, mahakutty. semua fitnah mahathir. DAP kuasai mahathir.

      sebenarnya melayu takut dengan bayang2 diri sendiri. Orang macam Anon 3.37 adal sebaik contoh yang hanya tahu salahkan orang lain. Masa senang dulu dan dedak banyak.... mulut terkunci, telinga terpekak, mata terbuta. Bila kalah....tuding jari sana sini dan semua salah orang.

      Selagi melayu tak sedar diri, suka berfantasi, berauta dan berkepalsuan selagi itu melayu muslim gagal...wallahuaklam

      Delete
    3. rules of law salah sbb kau macai ph bangang...!!

      Delete
    4. Bukan merapu la labi. Kalau kau tak sedar diri lagi akibat taksub dgn seorang mahathir, tak tahulah nak kata apa. Memang benar mahathir sewaktu manjawat pm ke 4 dulu memang hebat, cekap menangani parti cauvanis yg sejak dari penubuhannya cuba mengganggu gugat Islam dan melayu. Melayu tertipu dgn menganggap pm ke 7 masih sama kuat dan sama lasak dgn pm ke 4. Hakikatnya pm ke 7 layu dgn akal dap. Tabung haji, khazanah, felda, felcra, mara...bla bla bla... Semua dh masuk campur tangan dap. Apa pm ke 7 mampu buat? Idea bodoh menteri kewayangan yg buang gst dan praktikkan semula sst menyebabkan negara hilang lebih 20 bilion setahun, apa yg pm ke 7 mampu buat? Oh ya, besar ke manfaat yg rakyat dapat dgn menukar gst kpd sst? Oh ya, minyak turun, harga barang turun, cukai perkhidmatan turun. Bak kata org, bawa RM50, penuh troli pergi shopping.
      Sori..sori labu, saya silap..haha

      Delete
    5. Wahai labi @ kd. Kau perasan tak kaum minoriti dah menunjukkan sikap kurang ajar, biadab dan tidak menghormati perlembagaan. Penyokong ltte bebas menyuarakan sokongan, doa Islam dilarang dan diganti dgn doa kristian dlm institusi pendidikan, sudah berani menghina secara terbuka agama Islam dan nabi nabi lain² insiden yg tak pernah berlaku sblm ini. Sebab apa? Sebab kerajaan LEMAH mengurus dan menguatkuasakan undang² yg termaktub dlm perlembagaan. Kau faham tak ni labi?

      Delete
    6. Hina nabi dan Islam berlaku seluruh dunia...

      Delete
  2. Bangsat Melayu di tangan Bijan
    Campak sedikit dikaut banyak
    Rakyat kering dia berhujan
    Dalam diam billion dilanyak!

    Bagi kat Felda Bijan tak rugi
    Sambil minta disokong lagi
    Felda hanya dicelah gigi
    Cina tembam billion dibagi!

    "Umno kalah Melayu kan bangsat"
    Bangsat Melayu Bijanlah punca
    Roti Nan, Sontot, Sengih disiasat
    Mereka patut Melayu cerca!

    Masih lagi nak "hidup Melayu"
    Berpeluk lebai dah jadi rakan
    Yang menyokong agaknya kayu
    Rasuah itu Islam benarkan?

    Jika benar ingin bersatu
    Pemimpin rasuah mesti dibuang
    Parti Melayu jadikan satu
    Jangan lagi politik wang..

    Pemimpin berikut mesti bermoral
    Jangan ligat nak naik segera
    Video seks jika di viral
    Rosak bangsa, rosak negara!


    ReplyDelete
  3. Anwar tu tak boleh nak dibuat kira dah....Sebab dia ada penyakit gilo nok jadi PM.Kalau orang lain tentu berfikir panjang dan sedar diri,tetapi tidak kepada Anwar.Kalau orang lain mesti rasa malu walau pun tidak kepada orang lain tetapi kepada diri sendiri...Dua kali masuk penjara dengan dua kes yang sama takkanlah masih boleh dikira fitnah lagi...Sepatutnya Anwar ni, kamu letaklah jawatan dan tinggallah politik dengan bermaruah.Bukan asyik dok menjadi batu api dan baling batu sembunyi tangan.

    Kepada blogger Shahbuddin Hussin ingin juga saya berpesan....Cukup2lah kamu menyokong Anwar dan memburuk2kan Tun Mahathir sehinggakan kamu pun dibenci sebaigamana orang membenci Anwar....Kerana kamu pun tahu dengan sejelas2nya siapakah Anwar itu yang sebenarnya??....Takkanlah kamu sanggup memakan dedak dengan cara haram untuk menyara anak bini kamu.Kamu sanggup bersubhat menyokong Anwar demi mencapai hajat kamu yang tidak kesampaian daripada Tun Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tau awak kenal sangat dengan dsai... tahu dan pernah lihat dia buat macam2 maksiat.. siap ada video dan gambar kot.. pernah lihat sendiri... tapi susah nk percaya cerita ko ini... pasal nama pun guna anon aje...

      Delete
  4. budak suman panas montot meroyan di putra merdeka... kui kui kui..!!

    ReplyDelete
  5. Anwar seorang fighter...takkan tunduk bila difitnah...

    ReplyDelete
  6. Nasib baik pemimpin kerajaan dahulu dan sekarang urus negara tidak secara emosi dan perkauman..

    Bila jadi pembangkang dulu dan sekarang semua keluar belang..

    Macai macam² komplain..
    Semua hearsay..
    No case...

    ReplyDelete
  7. Ya, betul tu. Najib dan Anwar, kedua-dua mereka langsung masih tidak menyedari bahawa mereka tidak ada daya dan upaya untuk menang ke atas Tun Mahathir.

    Kedua-dua mereka hanya merasai kemenangan apabila mereka berada di dalam pasukan Tun Mahathir. Apabila mereka berada di pasukan lawan Tun Mahathir, mereka tewas.

    Seorang adalah bekas Perdana Menteri dan kini bergelar bakal banduan. Seorang lagi adalah bekas banduan dan kini bergelar bakal Perdana Menteri.

    Seorang pernah disabitkan dengan kesalahan menyalahgunakan kuasa untuk menutup aktiviti luar tabiinya, dan seorang lagi pula sedang di dalam proses untuk disabitkan di atas salahguna kuasa khianat kepada amanahnya sebagai Perdana Menteri.

    Seorang sahabat alam maya saya pak Othman Ahmad pernah berkata Tun Mahathir kini tersepit di antara 'devil' dan 'deep blue sea'. Undur ke belakang adalah seorang penyamun, jalan ke depan adalah seorang peliwat.

    Menyamun adalah kejahatan yang lebih besar daripada meliwat. Pun begitu, meliwat tetap satu kejahatan.

    Tun Mahathir telah berbuat perkara yang betul apabila dia memilih untuk bersekutu dengan seorang peliwat demi menjatuhkan seorang penyamun. Kini, Tun Mahathir terikat dengan janjinya untuk menyerahkan kerusinya kepada peliwat ketika dia sedang berusaha untuk menjatuhkan penyamun.

    Rakyat Malaysia yang tidak dapat menerima seorang peliwat menjadi Perdana Menteri tidak perlu risau dan bimbang. Tun Mahathir akan diberi jalan keluar daripada kedua-dua penyamun dan peliwat ini. Tun hanya perlu berjalan terus dan itulah yang ia sedang lakukan.

    Berbalik kepada fakta bahawa kedua-dua penyamun dan peliwat ini masih tidak sedar bahawa mereka tidak akan mampu mengalahkan Tun. Bilakah mereka akan sedar perkara tersebut? Bahawa mereka tidak mempunyai kemampuan untuk menang ke atas Tun?

    Mereka hanya akan menyedarinya ketika mereka berada di dalam tempoh berputus asa, iaitu satu tempoh apabila mereka tiba-tiba tersedar bahawa mereka memang tidak boleh menang ke atas Tun, dan di dalam masa yang sama mereka juga sedar bahawa mereka sudah terlalu jauh untuk berpatah balik. Hanya pada ketika itulah mereka akan tersedar akan hakikat bahawa mereka akan tewas mutlak.

    Keadaan tersepit di antara maju ke depan dan berundur ke belakang ini akan sebenar-benarnya menimpa mereka apabila mereka memilih untuk bersekutu sesama mereka kerana menyangka dan berkira-kira bahawa sekiranya mereka bersekutu sesama mereka, maka mereka akan menang ke atas Tun Mahathir. Hakikatnya mereka hanya akan membawa pertempuran di antara mereka dengan Tun Mahathir ke klimaks dan Tun tetap akan muncul pemenang sedang mereka tetap akan tewas. Cuma kali ini ia adalah berbeza kerana pemenang itu akan menang mutlak dan si tewas itu pula akan tewas mutlak.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesilapan dan kesalahan lalu adalah satu perjalanan, kita tertipu dengan kehidupan.

      Ada yang terlanggar undang² dan seperti Tun ada ketika dan masa juga melakukan mistake.

      Anwar telah lalui, to be fare itu semua untuk kita awasi tetapi yang lebih penting attitudenya sekarang dan masa hadapan..

      Tidak pada Najib yg masih fight pada pentas yg salah, tempuh jalan yang sama seperti anwar.. Hujungnya gagal..

      Pendekatan najib wajar lebih berbeza dan bijaksana, malangnya tiada.

      Kena sedar, dia bukan lagi lawan Mahathir yg sudah menang.
      Dia lawan mahkamah, peluang kedua, apakah akan tewas lagi?

      Delete
    2. Mangkuk..anwar lain..najib lain

      Anwar nk jadi pm..najib dh pernah jadi pm..jadi jawatan pm tu dia tk heran..tkder dia sebut pun nk jadi pm lagi..

      Delete
    3. Pru 15 ph boleh menang kew..ki ki ki..kalau bloger tegar pun dh tk yakin..ini kan mahacai2 yg tkder dedak..dividen th 1.25%..dividen ltpantat 2%.asb kita tunggu...
      Macam mana rakyat nk undi ph lagi pru 15..walau pun 2022 dedak akan ditaburkan..rakyat tkkan percaya lagi tipu muslihat ph..sapannn pru15..

      Delete