Monday, September 16, 2019

BERSETUJU DENGAN UMNO KENA IKUT PERANGAI ORANG UMNO

WAHAI PAS, MULAI ESOK BERILAH SOKONGAN MORAL KEPADA NAJIB DI MAHKAMAH!!

30 comments:

  1. Najib Seems Cheated, He Was Not The Cheater

    MANY Malaysians are unaware on the principles of the rule of law that govern judicial proceedings.

    They thought once a person was detained, it would be as easy as a finger snap to charge, convict and send someone to jail without proper evidence and reliable witnesses.

    Under the rule of law, an accused will be presumed innocent until beyond reasonable doubt, and the onus is on the prosecution, not the accused, to prove it.

    All evidences and witness testimonies must be tenable and suffice to back the prosecution case.

    Any slackness would prove fatal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do bawan pwrtuduhan penggubahan Wang haram, beban bukti Kevin leads OKT...

      Wang yang ujud di akaunnya Dari sumber mana?

      Delete
    2. Do bawan pwrtuduhan penggubahan Wang haram, beban bukti Kevin leads OKT...

      Wang yang ujud di akaunnya Dari sumber mana?

      Delete
    3. Pendakwa yg kena buktikan dari sumber mana wang tu...

      Saksi yg baru insaf tak beri bukti wang dari jo lo dan jo lo terima dari 1 mdb...

      Jo lo mana?....mana jo lo?...

      Delete
    4. Takpe kd. Kau tak tanya kt sinipun soalan tu akan wujud di mahkamah. Jd tak perlu jawab di sini. Najib dan peguam dah sediakan jawapan. Kau fikir dgn satu soalan kau ni, kau sudah dapat pastikan bahawa najib akan didapati bersalah kerana tiada jawapan? Jika ada wang dlm akaun, pastilah ada sumbernya dan pasukan pembelaan sudah sediakan jawapan. Nanti bila mahkamah diberikan jawapan, jangan ada pulak editing dan manipulate. Saja pesan...

      Delete
    5. Pandai makan pandai lah simpan.. Sepandai pandai tupai melompat..
      Saja je ingatkan

      Delete
    6. Anon 3:14, wang sudah ujud di akaun najib, nak buktikan apa lagi?

      Najib lah yg kena buktikan pemilikan itu dari sumber mana dan tiada kaitan dengan korup atau menyalahi undang²

      Delete
    7. 7:15, kau nk bercakap ttg law, tp kau tak faham apa yg kau ckpkn. Utk pengetahuan kau yg tak berapa cerdik, atau dalam bahasa Melayu mudahnya bodoh, pada peringkat sekarang ni pendakwaan cuma perlu tunjukkan ada satu prima facie case. Dan apa itu prima facie case? Pegi buat homework kau sendiri. Takkan benda macam ni pn masih nak bersuap macam dedak?

      Muahahahaha

      Delete
    8. Pendakwa yg tuduh wang tu haram...pendakwalah kena buktikan wang tu haram...

      Aku pon boleh tuduh ko dapat wang haram dan ko kena buktikan wang tu halal?...

      Delete
    9. Dari awal lagi aku sebut.. Di nawah pertuduhan AMLA, beban bukti adalah kepada OKT

      Kau baca semula akta AMLA sebelum kau bercakap undang² secara umum tanpa rujuk akta.

      Definasi penngubahan wang haram sangat luas di bawa AMLA.

      Malah bank sekarang memperaktikan peraturan yang cukup ketat berhubung transaksi yang dulunya 50k kini diketatkan lagi kepada 25k..

      Delete
  2. Dakwaan projek RM450j rundingan terus: Bukan saya tandatangan surat - Lim

    Sep 16, 2019 (Dikemaskini Sep 16, 2019)
    Geraldine Tong

    A A
    Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata beliau perlu menyemak dahulu surat yang dikatakan dikeluarkan kementeriannya berkenaan sebuah projek bernilai RM450 juta yang didakwa diberikan menerusi rundingan terus.

    "Adakah saya yang tandatangan (surat)?" soalnya ketika ditanya pemberita berkenaan surat itu, yang ditandatangani pegawai Bahagian Perolehan Kerajaan kementeriannya.

    Selepas mengesahkan surat itu bukan ditandatanganinya, Lim berkata beliau perlu membuat penilaian dahulu berhubung perkara itu.

    "Tolonglah, ada banyak surat yang ditandatangani... Saya perlu buat penilaian dulu.


    inRead invented by Teads
    "Anda merujuk apa yang dikatakan perdana menteri (Dr Mahathir Mohamad), bukan? Jadi boleh saya bincang dengan perdana menteri dulu?

    "Tidak betul jika saya bercakap sebelum berbincang dengannya dulu," katanya lagi.

    Semalam, Mahathir berkata beliau tidak tahu berkenaan dakwaan kerajaan meluluskan projek RM450 juta di Kota Baru, Kelantan, dan akan menyemak perkara itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia tandatangan pu aku tak pelik, sebab banyak. Yh peliknya kalau akaun bank cuma satu, tiba2 duit jadi banyak dan masih buat tak tahu.
      Kehkehekeh

      Delete
  3. KD

    Inilah sandiwara politik melayu dan muslim di atas pentas yang menyaksikan pembangsat dan terbangsat membuat senaman poco poco dengan penyesat dan tersesat. Kita tunggu dan lihat apa kesudahannya seyelah muzik berhenti.

    ReplyDelete
  4. Penyatuan Nasional@ Ummah ini kita kena faham kekalutan berlebihan ahli-ahli politik PAN ini. Mereka risau kerana dengan statistik yang sedia ada, hampir kesemua ahli parlimen PAN akan tersungkur kalah kerana tada lagi pertandingan 3 penjuru.

    Undi akan fokus kepada hanya 1 calon UMNO atau PAS.

    Sebelum ini saya tulis dan jangka :
    a. Puak DAP dan portal pro-D4P akan putar belit maksud Himpunan ini.
    b. Kaitkannya dgn isu perkauman.
    c. Rekacipta fitnah yg boleh meresahkan kaum lain.

    Dan respons puak DAP juga seperti yang dijangka. Lim Guan Eng DAP buat kenyataan berbaur fitnah dan hasutan yang kerjasama Pas-UMNO adalah pengisytiharan perang kepada bukan Melayu.

    Kit Siang DAP pula fitnah konon ianya politik toksik mengaitkan agama dan bangsa.

    TAPI logiknya, jika PPBM dan PAN mahu survive dan dilihat sebagai pengganti UMNO dan PAS, mereka perlu dilihat lebih ke depan tentang isu Melayu dan Islam.

    Tapi Kit Siang DAP dari awal lagi sudah tunjuk sikap bossy. Dia bagi amaran kepada parti-parti lain dalam PH supaya tidak “lebih Melayu daripada UMNO dan tidak lebih Islam daripada PAS” walau pun dia tahu dengan cara itu sahaja sekurang-kurangnya parti PPBM dan PAN dapat bersaing dengan UMNO-PAS.

    Jelas bahwa veteran DAP ini tamak, hanya penting diri & parti DAP sahaja.

    Ironi, ahli-ahli politik Melayu PH hanya mampu mengangguk setuju dengan amaran boss mereka itu. Sungguh memalukan.Alahaiiii...!!


    #buymuslimproduct

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bial MCA berdehem, terus jadi penyatuan nasional.
      Muahahahahahaaha

      Delete
  5. GPS Tak Yakin PH/Mahathir..!

    Kenyataan ni dibuat sehari sebelum 16 September, dimana para pemimpin PH datang bertandang ke Kuching bagi meraikan sambutan hari Malaysia..steady Abang Joe..!
    Semalam, Pengerusi GPS Abang Johari Tun Openg berkata gabungan mereka lebih suka bergerak sendiri daripada menyertai mana-mana parti politik dari Semenanjung Malaysia.
    Abang Johari, yang juga Ketua Menteri Sarawak, dipetik Bernama sebagai berkata bahawa mereka kini memberi tumpuan kepada pembangunan negeri itu dan mahu memberi manfaat kembali kepada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pun nak menggelabah ke ngok? Dia tu nekas org BN, memanglah akan keluar statement mcm tu. Tak ada apa yg pelik.

      Delete
    2. PH tak ada pluang nak menang diserawak dalam prn dan pru15 ngok...madey akan bungkus...

      Delete
  6. Tun Razak Exchange bakal bergegar lagi?

    SESUDAH SUBUH


    Azmar sudah tamat kontrak
    dan tidak disambung?
    KONGLOMERAT kerajaan Tun Razak Exchange (TRX) yang menjadi pertikaian hangat kerana kewujudannya dikatakan tidak mengikut proses penubuhan dan matlamat jelas bakal bergegar lagi sekiranya ura-ura didengar ini benar, yakni CEO TRX akan bertukar tangan kepada bukan Melayu.

    CEO TRX kini adalah Azmar Talib yang akan tamat kontrak dan tidak akan disambung. Khabarnya tempat beliau itu akan diganti dengan COO TRX sekarang Tan Hwa Min?

    Sekiranya ini berlaku sudah pasti TRX akan mengilangi apakah yang berlaku di Same Darby baru-baru ini apabila CEOnya daripada orang Melayu bertukar kepada bukan Melayu.

    Apa yang dipersoalkan juga gaji CEO bukan Melayu dilantik itu katanya tinggi mencecah RM265,000 sebulan berbanding dengan gaji dan elaun CEO Melayu sebelum ini hanya RM160,000 sebulan.

    ReplyDelete
  7. Bolehkah SPR Beri Jaminan Bahawa Pemilik MyKad Secara Tidak Sah Tiada Dalam Senarai Pengundi Berdaftar

    Baru-baru ini, atas cadangan MP Pakatan Harapan, satu rang undang-undang untuk membolehkan semua rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas akan didaftarkan secara automatik ke dalam pengkalan data maklumat pengundi berdaftar Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia @ SPR (BACA DI SINI)...

    Secara dasarnya, rang undang-undang yang telah diluluskan ini dengan mendapat undian 100% dari ahli parlimen baik dari kerajaan atau pembangkang merupakan satu cadangan yang baik...

    Dari aliran sokongan semasa anak muda kepada pembangkang, rang undang-undang yang baru ini memberikan kelebihan kepada pembangkang...

    Timbul persoalan pada admin, pasti pihak kerajaan menyedari perkara ini tapi mengapa mereka masih tetap mahu mencadangkan supaya rang undang-undang ini dibentangkan, dibahas dan diluluskan...

    Persoalan yang timbul akhirnya terjawab bila terbongkar kegiatan besar-besara untuk 'mewarganegarakan' rakyat asing, sama ada mengikut cara yang sah tetapi melalui jalan pintu belakang dan juga mengikut cara yang tidak sah...

    Portal ini pernah mendedahkan desakan pemimpin DAP kepada Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin, supaya meluluskan permohonan kewarganegaraan oleh warganegara asing (BACA DI SINI)...

    Dalam 'kunjungan' beberapa pemimpin DAP ke Kementerian Dalam Negeri @ KDN, mereka menuntut agar 50,000 permohonan kewarganegaraan diluluskan dengan segera...

    Beberapa hari selepas itu, Muhyiddin mengumumkan, sebanyak 200,000 lagi permohonan kewarganegaraan akan dipertimbangkan dan diluluskan oleh KDN...

    Ini bermakna, 250,000 permohonan kewarganegaraan akan diluluskan, itu secara sah...

    Baru-baru ini pula, New Malaysian Post melaporkan tentang sindiket haram menjual MyKad yang sah kepada warganegara asing (BACA DI SINI)...

    Selain dari beberapa orang rakyat Malaysia berketurunan Cina, turut terlibat dalam sindiket ini ialah Timbalan Pengarah JPN, Datuk Lai Chin Wah sendiri...

    Dalam soalsiasat yang dilakukan, terbongkar bukan hanya 8 MyKad yang telah dijual tetapi lebih 1,000 MyKad telah di jual...

    Lebih mengejutkan, jumlah itu direkodkan hanya bagi tempoh Januari hingga Mei tahun 2019 dan tidak bagi tahun sebelumnya...

    Begitulah gambaran pengkhianat pegawai JPN dalam negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah bahayanye bagi kuasa kpd orang cina...

      Delete
  8. Bersetuju dengan umno kena ikut perangai umno?
    Salah ke saranan tu?
    Bersetuju dengan umno takkan nak ikut perangai DAP?

    Huuuhhh... Perangai orang umno kan elok belaka.. Perangai orang PAS mulia belaka..
    Kan elok disanding

    Itupun nak kalut marah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau mengucap ada sebut lim kit siang tak KD?

      Delete
    2. Perangai paling mulia perangai madey....

      Bersetuju dgn madey kena aetuju dgn kroni...hentam lah berapa dia suka...

      Delete
    3. Hahaha..

      Sama macam Tun lah, macam-macam orang hina namanya sebab namanya MAHA daripada Mahataik, Mahakutty, Mahababi dsbgnya, dia cool ja pun.

      Nama betulnya pun hanya ditulis Madey oleh sesetengah pembencinya. Itupun penyokongnya cool ja.

      Malah bagi saya, ia satu petanda besar, baik, lagi hebat sebab ia membuktikan Tun mempunyai ciri kedua kaum yang didatangkan iaitulah 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'.

      Gelaran Tun pun dibuat main dan dikatakan u-turn. Tapi Tun rilek ja. Penyokong dan pendokong Tun pun rilek ja.

      Tak macam si Jibby. Dia sendiri bangga letak nama glamournya ala-ala satu kaum, macam dia gelar dirinya Ah Jib Gor ala-ala nama Cina. Tapi bila disebut Ah Jib ala-ala Cina dan juga Jibby al-ala orang putih, ataupun Jibun ala-ala Arab, macai-macainya rasa geram plak. Entah apa-apa ntah.

      Pastu dia dan macai-macainya jugaklah yang dok canang dan bangga konon dia memang keturunan bangsawan dan bapanya ada legasi harta yang besar dan banyak, tetapi bila DAKJ sebut nama penuh gelarannya yang menggambarkan kebangsawanan dirinya iaitu Dato Seri Mappadulung Daeng Matimung Karaeng Sandrobone Mohd Najib bin Tun Abdul Razak bin Dato Hussein, depa marah jugak dan kata itu perli.

      Dalam dok pelekeh gelaran Tun pada Tun M pun para pencacai Jibby ada hati letakkan nama Jibby @ Ah Jib @ Jibun sbg 'Tun Najib'. Aik? Agung dari Pahang yang dibanggakan macai-macai Jibby konon satu negeri dengan Jibby pun tak nak bagi Tun kat Jibby baru-baru ni? Apa cer macai-macai ni?

      Hakikatnya ialah semakin hari berlalu semakin kelihatan Tun semakin menang sedang Jibby semakin tewas. Penyokong Tun semakin cool seperti Tun sendiri sedang penyokong Jibby semakin resah dan gelisah melihat bayang-bayang diri mereka sendiri. Mereka yang mahu bersekutu dengan PAS dan mereka sendiri pula yang marah perangai PAS dikaitkan dengan UmNo dan perangai UmNo dikaitkan dengan PAS.

      Adoi apa punya taawun dan depa ni..

      Delete
  9. Rasanya Hari ni hari ke8 one em di bi masuk mahkamah. SRC pun berpuluh Hari jugak kan. Sedangkan Muka pelakon pompuan Yg tak top tu pun Dah tak nampak, Rosyam dgn mat over jgn cakap la. Jadi ape Pasal lak levai pas nak tunjuk Muka Kat Sana. Kawan???... Lebai ni ade Sejarah Yg teruk dgn kawan2 seperjuangan dia sebelum ni. Jadi Dari sakit tekak Kat mahkamah yg Dia Tau Sape Salah Sape betul, baik buat ceramah Kat tempat Dia. Takde sampul, at least tin Milo bleh buat kerja Dia. Nasib rakyat tak cukup Makan mane dia pedulik. Ape sumbangan pas Sejak jadi pembangkang utk kesekian Kali. Jadi Batu api, jual agama Dan Yg terbaru, jual bangsa dgn sahabat baru.... Kalau lebai tau buat kerja, kelantan tak Sampai minta sedekah la nak bayar gaji. Negeri lain pun takde royalty Minyak. Tu Cuma alasan tutup kelemahan diri sendiri je. Kalau lebai tau mengaku Salah diri sendiri la, bleh la Suruh buat wasiat. Pilih peganti atau siapkan ape Yg tak siap lagi. Dah buang tabiat la tu. Tahniah la ye...

    ReplyDelete
  10. Penyatuan UMMAH .... another perspective

    Umno nak bersatu dengan Pas (piagam or without piagam) konon nak selamat melayu dan agama Islam IS A FARCE. It is a political drama staged by one losing group and another group who has dreamed of capturing Putrajaya. Wait for the dust to settle down and what you will get will be both groups waiting to be broken into sub-groups comprising the grassroot members at grassroot level.

    It is a joke minyak bercampur air....

    Pembangsat dan penyesat adalah melayu muslim dan yang kena bangsat dan sesat juga melayu muslim.

    Dalam proses pembangsatan viz Cash is King resulting from IMDB Scandal, where are the Majlis Raja2. Nothing moved and Cash is King became emboldened. This is a fact and the truth

    Dalam proses penyesatan viz issuance of fatwa, where are the religious scholars and muftis. Nothing improve and the fatwa floated unhindered. This is again a fact and the truth

    The Malays and Muslims allowed themselves to be fooled for the last 10 years under Cash is King regime...not other race or faith. When Malays and muslims criticised they were sacked, hauled up etc. when other races and faiths criticised they were reminded of the 4 issues of The King, The Malay Rights, Islam and BM as per Federal Constitution. Their criticisms an comments were never meant to breach the provisions under Federal constitution.

    What Malays and Muslims need is a strong clear leader without tagging of race and religion such as umno pas bersatu pkr amanah or what have you. What malays and muslims to do is to DO WHAT YOU WANTS OTHERS DO TO YOU. IF YOU DO TO OTHERS WHAT THE OTHERS DO NOT WANT YOU TO DO TO THEM....that is why we have current scenario laced along race and religious conflicts.

    I do not see a leader very near TDM's capabilities and wisdoms.....Malays and Muslims must rally behind him. He is a leader not only for the malays and muslims but for all other races and faiths...wallahuaklam

    ReplyDelete
  11. REFORMASI YANG DIRAMPAS( HIJACKED)

    1.Saya sama sekali tidak terkejut dengan berita kelulusan projek rundingterus (direct nego) oleh Kementerian Kewangan yang tular dimedia sosial dan utama beberapa hari lalu.

    2.Ianya hanya mempamerkan satu lagi hakikat bahawa kerajaan baru ini sama sahaja dengan kerajaan lama.Yang berbeza hanya dari segi slogan dan penampilan.Hakikatnya sama.Tiada beza.

    3.Kelulusan oleh MOF secara rundingterus ini hanya satu daripada banyak keputusan2 lain yang sudah saban kali terpampang yang menunjukkan bahawa hakikatnya semangat reformasi tidak wujud dalam pentadbiran kerajaan baru ini.

    4.Agenda dan semangat reformasi telah di rampas (hijacked) oleh kelompok elit yang menguasai negara lama sebelum ini.Dan reformasi adalah ibarat lembaga yang paling dibenci oleh mereka, kelompok elit.

    5.Elemen dan semangat reformasi sekiranya benar2 mendasari pentadbiran negara ini pastinya kelompok elit akan terhumban jatuh.Sebaliknya sekiranya kelompok elit ini masih menguasai, reformasi yang akan terhumban.Hari ini Reformasi yang terhumban.

    6.Buktinya jelas.Direct nego MOF ini untuk siapa selama ini?Untuk kroni penguasa dan pemerintah.Tidak mungkin sama sekali siapapun boleh mendapat surat keramat kelulusan rundingterus itu sekiranya mereka bukan kroni kepada pemerintah.Ertikata lain, rundingterus ini hanya buat mereka yang dikenali pemerintah.Bukan untuk syarikat biasa-biasa.Mereka kelompok elit.

    7.Kerajaan sudah berubah.Rundingterus masih ada.Rundingterus masih ada maknanya kelompok elit ini masih hidup dan berkuasa.Jadi persoalannya adakah kerajaan baru ini benar2 baru dan berubah?

    8.Reformasi adalah pernyataan dan komitmen perjuangan perubahan untuk membela orang biasa dan menghapuskan si elit.Rundingterus yang wujud ini membuktikan reformasi tidak wujud,hilang,dirampas,hijacked.Natijahnya orang biasa terus tidak terbela.Dan si elit terus dibela.

    9.Rundingterus MOF ini hanya satu daripada banyak rundingterus lain.Ada khabar sebuah kementerian lain juga memberi puluhan surat kelulusan rundingterus projek pasir kepada tentunya syarikat2 elit.Bukan syarikat2 biasa.

    10.Malah bukankah kita melihat hampir setiap hari sekarang kementerian2 tertentu membuat perlantikan jawatan utama GLCs terdiri daripada muka2 lama kelompok elit ini.Elit2 yang hidup di pemerintahan lama dengan SOP menjilat dan membodek pemerintah terus hidup hari ini dilantik kerajaan reformasi ini sebagai CEO baru,Chairman baru syarikat2 terbesar kerajaan.

    11.Makanya cukup2 lah menipu rakyat.Berhentilah melaungkan reformasi.Tiada guna dan ertinya laungan reformasi itu sekiranya musuh paling utama reformasi kelompok elit perasuah rakus terus hidup dengan surat2 kelulusan baru direct nego, surat2 perlantikan baru jawatan utama dan anak2 terbaik bangsa terus dipinggirkan kerana mereka orang biasa.

    12.Atau lebih baik menteri2 ini berhenti sahaja lah.Kamu samada terlalu lemah dan bodoh, boleh dikalahkan dengan tipu muslihat elit2 seperti ulat ini atau memang kamu ini hanya berpura-pura berbaju reformasi tetapi hakikatnya kamu sendiri hidup dalam ruanglingkup elit korup yang rakus,gila kuasa dan kemewahan ini.

    13.Berundurlah, beri laluan kepada pemimpin2 lain yang benar2 jujur mengangkat agenda reformasi, berjiwa rakyat bukan elitis dan tidak bodoh dan lemah yang mudah diperalat oleh elit korup spt kamu-kamu ini.

    REFORMASI!

    Mohamad Ezam Mohd Nor
    17 Sept 2019, 17 Muharam 1441H

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bocor mulalah napikan..lim gone eng nak semak dan tun madey pon nak semak semula...hihihihi..

      Delete
  12. Beri Ku Nan rasuah, ahli perniagaan didenda RM1.5 juta

    Ku Nan.....bersedialah ke Sg Buluh

    ReplyDelete