Sunday, September 15, 2019

BERTABAHLAH UMNOPAS

See,  aku sokong taawun siyasi dengan meminta mereka bertabah dan bersabar dengan segala kata pihak musuh dan yang cuba menggagalkan.
Musuh takut,  gelabah,  cemas dengan kerjasama seperti ini seperti kamu juga (umnopas) terkejut beruk terlondeh seluar bila Mahathir boleh bekerjasama dengan Anwar dan lim kit siang.

Kalau mereka boleh berjaya kenapa tidak kamu.  DAP mengambil masa 60 tahun dan PKR menunggu 20 tahun untuk menjadi sebahagian kerajaan pusat dan apa salahnya kamu bertabah dalam tempoh hampir sama sebelum jadi kerajaan.

Takkan piagam untuk setahun dua je,  takkan piagam untyk kebajikan najib zahid sahaja,  Piagam mesti dibentuk dengan missi jauh,  anak cucu yg jadi PM,  bukan diri sendiri.

Piagam yang sepatutnya fokus kepada ummah sudahpun bertukar nama kepada Muafakat Nasional atas desakan MCA (sekatil DAP)

Jangan buat kerja lucu atau angan² matjenin untuk Zahid dan Hadi jadi PM selepas PRU15 kerana banyak kerja utama yang belum diselesaikan.
Saat kegembiraan Hadi dan PAS dapat berucap di PWTC tidak memadai dan mencukupi.

Muktamar tahun depan itu pwtc ana yang punya.. Syabas dan tahniah PAS kamu berjaya menceroboh ke tempat musuh tegar kamu malah disambut dengan besar²an dengan segala pujian alam semesta..

Kini rakyat menunggu pengisian... Piagam harus diterjemahkan dengan memulakan pembentukan bersama kerajaan negeri di Kelantan,  Pahang,  Perlis dan Terengganu.

Rombak exco dengan memberi peluang antara satu sama lain,  gunakan kepakaran umno dan cash is king untuk rampas Perak dan Kedah. Boleh juga cuba di Johor kerana BERSATU dilanda perpecahan.

Jika kerjasama ini dapat dilakukan di peringkat negeri,  rakyat boleh percaya ia akan berlaku di Pusat..

PIAGAM PUNYA GAH TAKKAN PERLIS SEBESAR BIJI SAGA NI SHJ YG BERSETUJU..

Jangan cakap abang tak payung.

https://www.sinarharian.com.my/article/48037/BERITA/Politik/Dr-Mahathir-Zakir-Naik-disenarai-antara-pemimpin-Islam-paling-berpengaruh

10 comments:

  1. Alhamdulillah, kepakaran Tun berkuda, menjinakan - satu gambaran tepat kepada kawan dan lawan..

    Mungkin Tun boleh cuba sesuatu yg lebih mudah, mencadat sotong atau mengepit di padang golf.

    ReplyDelete
  2. Kita sokong Melayu bersatu
    Tanpa politik,lebih bermakna
    Di bawah pimpinan Tun yg jitu
    Klepto menyibuk apalah guna..

    Tak sokong bukan iblis dan setan
    Kerana guna akal fikiran
    Kini bercampur pulasan,rambutan
    Semoga tak busuk di atas peran!

    Jangan penyatuan kerana kuasa
    Masa yg sama nak kekal dosa
    Songlap,rasuah dianggap biasa
    Rebut jawatan mahu selesa..

    Kalaulah dulu menentang mungkar
    Melayu khianat terus ditolak
    Tiadalah keadaan menjadi sukar
    'pelancaran roket' boleh dielak!

    Bila kuasa tinggal sejarah
    Dengan Tun pulak nak marah
    Bijan,Mat Sengih masih mengarah
    Merekalah penyebab bangsa parah!

    Jatidiri, ilmu pengetahuan
    Patut disemat jadi seruan
    Melayu merempit tanpa tujuan
    Hanya kuasa..matlamat penyatuan?



    ReplyDelete
  3. Tak usah tutup kelemahan tun madey...orang dah nampak pon...

    Tak perlu sibok kerjasama pas umno...kerjasama ini wujud bila pas dan umno nampak kelemahan tun madey...kluangman yg gelabah mcm tun madey...

    ReplyDelete
  4. harap umno dan pas tidak menganugerah projek kerajaan kepada anak beranak..macam madey dengan 5m

    ReplyDelete
  5. Ada lagi yg masih tak faham dgn piagam muafakat nasional...
    Dengki, dendam dan sakit hati..
    Itulah kesimpulan atas apa yg didajikan oleh KD kita yg hari2 sakit hati..

    Tak apalah....
    Ini menunjukkan semua rakyat tahu pasal piagam ni...
    Ada respons maknanya good sign..
    Ada yg nk sabotaj pun is a good sign..

    Maknanya Piagam kesatuan ini memang menakutkan PH...

    ReplyDelete
  6. Kalau dah tahap merayu, dah baiki sikit ayat tu, aku siarkan juga..

    ReplyDelete