Sunday, September 15, 2019

DAP MATI AKAL DENGAN MAHATHIR

Dalam isu jawi khat,  lynas adalah antara beberapa isu yang menjadikan DAP kelamkabut menenangkan ahli,  penyokong dan bangsanya.  Lebih 10 kali lim guan eng keluar masuk jumpa Mahathir untuk justifikasi.

Sedikit kelegaan pada isu khat jawi tetapi terpaksa beralah terus dan akur lynas diteruskan, membantah ertinya pariah. Sedap betul bahasa Mahathir yang tepat kena kemuka pariahs pariahs.

Macai pujuk lah hati kata Mahathir tunduk pada DAP..
Kikikikiki

Akhirnya DAP dapat peluang baru,  nafas baru untuk mendapat semula kepercayaan ahlinya, bangsanya,  penyokongnya untuk kembali menjadi hero apabila PAS dan UMNO bekerjasama berasaskan kaum dan ugama.

Kini pertembungan PASUMNO/DAP akan mencipta politik panas untuk menjadi wira kepada kaum masing²..




Bagi aku,  biarlah mereka teruskan....
Itu juga membantu Mahathir terus kekal PM seribu tahun lagi.

Kerana..

Rakyat dan negara tidak pernah dikecewakan oleh kepimpinan Tun,  sedikit lagi masa,  kita akan bangkit semula sebagai bangsa dan negara yang bermaruah.

SELAMAT HARI MALAYSIA

30 comments:

  1. Mari belajar jawi.....

    Alif mim nun tendang wau.

    Pa sin di atas... 'pas'
    Pa sin di bawah...'pis'
    Pa sin di atas....'pus'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan menganjing. Nak jadi anjing adalah pilihan. Tiada siapa paksa. Yg tak suka umat Islam bersatu adalah syaitan dan iblis. Kalau rupa manusia mengaku Islam tapi benci dan menganjing penyatuan Islam, entah² anjing sebenarpun tak mengaku saudara... Ada maksud tu saudara... Teruskan berjenaka selagi mampu. Umno-pas tetap move-on, tak terjejas dgn jenaka bodoh kamu.

      Delete
    2. Move on dah lama sangat..

      Bring it on tak juga

      Mahathir masih PM

      Delete
    3. Penyatuan apa kejadah umno kalau melibatkan tentera kita bersekutu dgn arab saudi/amerika menyerang sdra seiman Yaman.....?? Dah tuu, di ambang kekalahan PRU 14, ada ati nak perabih duit KWSP nak perkasakan ekonomi amerika konon dgn pembelian puluhan pesawat2 baru untuk MAS yg dah tenat dah nak kojol.

      Boleh jalan dahh.....9:18 merepek pakai akal di kepala lutut....!!

      Delete
    4. sdra 9.18

      saya suka penyatuan ummah tapi bukan acuan bangsated umno and sesated pas. Penyatuan ummah bagi diri saya adalah semua bangsa melayu dan muslim berdiri teguh dibelakang seorang pemimpin melayu beragam islam dan mentadbir negara dengan berpandukan SOP as provided in the constitution vis Raja Berperlembagaan, Status of Islam in the Federation,uteraStatus of BM and Rights of Malays and Bumiputera.

      Bukan mentadbir dengan cash is king
      Bukan mentadbir dengan hukum kafir mengkafir
      Bukan siolat 2 imam
      Bukan paksa suami isyteri bercerai atas alasan berlainan parti
      on and on and on......

      we stand as united malays and muslims and live harmoniuosly with other races and faiths.
      we choose an untainted leader or least tainted leader to lead us and rule this nation as provided under the constitution. DO NOT DO TO OTHERS WHAT YOU DO NOT WANT OTHERS DO TO YOU......

      Delete
    5. Ini komen org baru kuar dari gua..

      Org dh move on..

      Kamu tertinggal ketapi ni..

      Bukalah minda...

      Cari fakta yg benar...

      Delete
  2. KATA-KATA PALING BERSEMANGAT DARI TUAN BLOG SEMPENA HARI MALAYSIA!

    SYABAS TUAN!

    ReplyDelete
  3. KATA - KATA PALING BERSEMANGAT DARI TUAN BLOG! SHABAS

    ReplyDelete
  4. Dap mati akal dgn mahathir? Wow! Gila babi punya statement tu. Gila punya berani aku ckp kau! Sikit lagi akan ada pulak cerita² lama yg tertulis secara tersurat dlm buku karangan kit siang akan publis semula di medan politik tanahair. Masa tu, harap² brek mahathir masih tebal dan mampu berhenti. Andai plet brek dah haus, lunyai mahathir dikerjakan dap. Jgn pandang enteng dgn dap wahai kd. Ingat dap ni calang² parti ke nak dimain-mainkan. Siapa dibelakang dap? Singapura dan penasihat yahudi adalah peneman setia. Bukan shj nasihat, dana berbilion sanggup dicurah kpd dap. Kecuali la mahathir berani talakkan dap sekarang. Selepas bercerai mahathir nak kemana? Itu tak berapa penting. Yg lebih penting ialah stop dap dpd mencatur lanskap politik malaysia. Jika dibiarkan, ic² warna biru akan dimiliki oleh warganegara palsu yg tidak pandai bercakap dlm bahasa kebangsaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selain berlakon semula skrip cerita lama 'Saudagar Minyak Urat', Jahid & Hardy nampaknya juga bermain watak 'Labu & Labi'.

      He he he

      Delete
  5. Penyatuan Ummah Dan Propaganda Gelabah PH

    1. Para strategis dalam Bersatu, DAP, PKR dan PAN begitu gelabah dengan konsep penyatuan ummah Pas-Umno, BN dan NGO-NGO Islam.

    2. Ketika mengulas komen Rafizi Ramli saya telah menyatakan hanya Iblis tidak suka orang Islam bersatu.

    3. Iblis juga tidak suka manusia berbaik-baik kerana mereka telah berazam untuk merosakkan manusia sehingga kiamat.

    4. Ada dua tema dalam propaganda gelabah Pakatan Harapan berhadapan konsep penyatuan ummah.

    5. Pertama penyatuan ummah merbahaya kepada perpaduan kaum.

    6. Tema ini sangat dangkal dan mudah dimatikan kerana Tun Mahathir sendiri sudah acap kali menyatakan kelemahan umat Islam adalah kerana kita gagal bersatu.

    7. Cuma kali ini kita bersatu bukan di bawah pimpinan Mahathir yang bekerjasama dengan DAP.

    8. Tema kedua ialah Penyatuan Ummah adalah alat kepada Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi. Hari ini, Datuk A Kadir Jasin mencemuh penyatuan ummah sebagai alat Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi memyelamatkan diri dari kes Mahkamah.

    9. Secara logiknya kita tidak nampak bagaimana kedua-dua mereka boleh menggunakan penyatuan ummah untuk menyelamatkan diri. Ini kerana mahkamah tidak mengambil kira populariti di luar untuk membuat keputusan.

    10. Mahkamah zaman Mahathir tiada masalah memenjarakan Anwar Ibrahim yang ketika itu lebih popular dari keadaan Najib Razak hari ini.

    11. Orang gelabah memang hilang rasional. Demikianlah cubaan kadir untuk berhujah penyatuan ummah alat menyelamatkan Najib dan Zahid.

    12. Di bawah pentadbiran Mahathir tiada sesiapa dapat menyelamatkan Najib dan Zahid kecuali takdir Allah dan keberanian seorang hakim.

    13. Penyatuan ummah adalah kerjasama politik bagi menyelamatkan identiti negara ini dalam Perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan tanpa menghalang pengamalan agama lain; memelihara kedudukan masyarakat pribumi, bahasa Melayu dan Raja-raja Melayu.

    14. Para propagandis PH seperti Kadir Jasin berpura-pura tidak faham bahawa penyatuan ummah adalah alat orang Islam menentang hegemoni DAP dalam pentadbiran negara.

    15. Jika Najib Razak dan Ahmad Zahid dipenjarakan pun penyatuan ummah akan tetap berlaku kerana ia adalah gerakan massa dari bawah.

    16. Najib, Zahid dan Hadi hanya mengikut arus yang dibawa oleh umat Islam negara ini. Jika ada antara mereka yang menentang, mereka juga akan hilang sokongan dan pengikut.

    17. Kadir atau sesiapa sahaja boleh terus berada dalam sindrom penafian (denial syndrome) namun realiti di bawah sudah berbeza.

    18. Mahathir boleh penjarakan Najib dan Ahmad Zahid serta mengharamkan Umno. Namun percayalah gerakan penyatuan ummah ini akan menjadi tetap menjadi satu gerakan besar menjelang PRU akan datang.

    19. Majoriti umat Islam di negara ini sudah melihat kerosakan yang dilakukan oleh kerjaaan pimpinan DAP ini ke atas identiti negara dan juga ekonomi negara.

    20. Justeru pilihan di tangan Mahathir, sama ada menyertai gerakan ini dan menumbangkan DAP atau beliau sendiri akan turut tumbang bersama DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copy paste ada lagi tak.. Tampal kat sini, bukan nak baca, nak biay syok sendiri..

      Delete
    2. 9:35, iblis mmg tak suka org berbaik2, dan dlm masa yg sama iblis juga suka menampakkan perbuatan buruk sebagai baik. Jadi jgn nk perasaan sangat penyatuan tu sebagai baik. Bak kata pepatah sekilas ikan di air dah tahu jantan betina.

      Delete
    3. 5:48, mcmmna ko tau? Ko dah jumpa iblis ke?

      Delete
    4. 8:37, soalan kau menunjukkan kau kemungkinan besar tak pernah buka quran mahu pun kitab. Nak sedar atau tak adalah pilihan.

      Delete
    5. 10:00, ko kaki kelentong konon ahli quran dan kitab tpi habuk pun tarak, kaki kelentong yg bertopengkan quran dan kitab.

      Delete
  6. Apa yg aku nak bagitau adalah bagi Mahathir yg bersekutu dengan DAP, walau dengan jumlah kerusi yg sedikit tetapi masih menggunakan kebijaksanannya dan authority sebagai PM mengurus negara sekaligus tidak ada sesiapa termasuk DAP dan PKR untuk overulednya.

    Sudah pasti ini adalah satu persefahaman yang baik dan politicking yg matang.

    Berbeza semasa PAS berada bersama DAP dalam Pakatan Rakyat dan sebahagian kerajaan negeri di Selangor dan Perak..mereka gagal bekerjasama dengan baik.

    Pendekatan PASUMNO untuk menentang DAP secara perkauman sekadar menunjukan hadi dan zahid tidak cukup ilmu, tidak cukup wibawa, tidak ada kepakaran dan jauh sekali intelektual untuk berhadapan dengan DAP.

    ReplyDelete
  7. Apa yg aku nak bagitau adalah bagi Mahathir yg bersekutu dengan DAP, walau dengan jumlah kerusi yg sedikit tetapi masih menggunakan kebijaksanannya dan authority sebagai PM mengurus negara sekaligus tidak ada sesiapa termasuk DAP dan PKR untuk overulednya.

    Sudah pasti ini adalah satu persefahaman yang baik dan politicking yg matang.

    Berbeza semasa PAS berada bersama DAP dalam Pakatan Rakyat dan sebahagian kerajaan negeri di Selangor dan Perak..mereka gagal bekerjasama dengan baik.

    Pendekatan PASUMNO untuk menentang DAP secara perkauman sekadar menunjukan hadi dan zahid tidak cukup ilmu, tidak cukup wibawa, tidak ada kepakaran dan jauh sekali intelektual untuk berhadapan dengan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pas-umno berkahwin mutaah, alamat bakal melahirkan zuriat spesi2 'tak cukup bulan'.

      Selisih......!!

      Delete
    2. Aku bawak copy komen dangkal kluangman dlm blog budin dan aku bagi komen balas...

      Delete
  8. tak payah nak reverse pyschology le KD...semua tau madey anjing DAP!!!

    kahkah

    berapa tin gam harini sedut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah terbaik macai yg terpaksa aku siarkan untuk hiburan kita semua.

      Delete
    2. Hujah terbaik macai yg terpaksa aku siarkan untuk hiburan kita semua.

      Delete
  9. Lynas akan jadi isu untuk PH tewas di kuantan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat jam ni Madey masih PM. Macai masih bodoh.

      Delete
    2. Juga setakat jam ini, Tun M masih tersenarai tokoh Islam berpengaruh top 50 dalam dunia.

      Tak nampak pun kelibat Najib, Jahit, Mat Hassan maupun Hardy - kenapa yer....??

      Delete
  10. Terbaik bro KD,

    Hakikatnya ialah bukan DAP saja yang mati akal dengan Tun, malah UmNo pun sama.

    Terdesaknya UmNo yang mati akal dengan Tun, malahan sampai ke peringkat terpaksa meminta sokongan daripada satu jemaah yang telah mengkafirkan mereka selama puluhan tahun semata-mata untuk berhadapan dengan Tun.

    HPU anjuran dua jemaah bathil di kalangan Bani Melayu baru-baru ini langsung tidak dapat mengubah kedudukan Tun mahupun kerajaan PH pimpinanannya, sebaliknya ia hanya memberikan bargaining power tambahan kepada Tun dan PPBM di dalam pakatan PH, mengatasi PKR dan DAP yang memiliki kerusi yang jauh lebih banyak berbanding PPBM.

    Terdesaknya UmNo dan PAS sampaikan di dalam perhimpunan mereka yang diberi nama konon Perpaduan Ummah itupun, Tun yang menjadi topik mereka.

    Akan sampai satu masa kelak apabila semua anak-anak bangsa Cina dan bangsa India di Malaysia, tanpa kekurangan walau satu jiwa pun, kesemua mereka akan akur kepada kedudukan istimewa bangsa Melayu dan agama Islam yang telah diiktiraf di dalam perlembagaan, dan tidak lagi mempersoalkannya. Mereka akan tahu dan sedar bahawa sekiranya mereka mahu berkongsi kuasa pemerintahan di negara ini, mereka mestilah mendapatkan sokongan kaum Melayu sendiri dan kaum Melayu tidak akan bersetuju dengan mana-mana parti yang bertujuan untuk merubah persetujuan ini.

    Bani Melayu dan bumiputera Muslim membentuk 2/3 dari bilangan rakyat ini, dan apabila keseluruhan bani Melayu bersatu di bawah satu panji yang sama, maka mereka akan kekal memerintah dan menguasai pemerintahan negara ini. In shaa Allah ia akan berlaku. HPU adalah satu pembuka jalan yang besar untuk ia benar-benar berlaku.

    Sama ada bukan Melayu bersetuju atau tidak bersetuju dengannya mereka tidak akan dapat merubah apa-apa. Walaupun kesemua mereka bersatu sesama mereka, mereka kekal minoriti. 'If you can't beat them, join them'.

    SELAMAT HARI MALAYSIA.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete