Saturday, September 7, 2019

DUIT TAK MASUK KOCEK - BON SAMURAI 2 FAEDAH HANYA 0.5%

Insiden di stadium karno - Indonesia mohon maaf.


Hari ke 4 yg penuh KEJUTAN.

18 comments:

  1. Cakap hutang lama nak dibayar dgn buat hutang baru yg faedahnye rendah.....tapi makin bertambah hutang....bukan soal masuk tak masuk kocek tapi pertambahan beban hutang....hutang sedia ada dari 680 billion sudah meningkat kpd 800 billion.....nak tambah lagi...

    ReplyDelete
  2. Tak ade ape kejutan lagi kes 1 mdb...yg menjadi kejutan besar kenapa madey masih gagal tangkap jho lo...adakah jho lo bebas akan selama2 nye?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xde kejutan?

      Mcm mana bleh xde kejutan.
      Siang malam keliling msia kata duit derma.
      Abes anak melayu ditipu kata dirinya difitnah.

      Ke korg dh tau mmg najib kelentong org melayu selama ni?

      Delete
  3. Aku memang terkejut...Berok pon terkejut...

    Hutang sediada blm dibayar tapi tambah lagi hutang baru...tambah beban lagi....

    Madey cakap hutang yg najib tinggalkan dulu nak bayar bagi kurangkan hutang....dah lebih 1 tahun rupanye hutang bukan berkurang tapi makin meninggi...madey tak mampu bayar hutang...

    Madey oooh madey....alahai madey....terperangkap dgn kadar faedah yg rendah...

    ReplyDelete
  4. Ini pon satu KEJUTAN...madey gagal kurangkan kemiskinan melayu..

    Anwar: Kaji semula dasar ekonomi gagal tangani kemiskinan
    Sep 7, 2019 (Dikemaskini 12:18 pagi)

    A A
    Bimbang dengan laporan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UN) mengenai kadar kemiskinan negara baru-baru ini, Presiden PKR Anwar Ibrahim menggesa Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali dan Unit Perancang Ekonomi (EPU) untuk mengkaji semula dasar-dasar ekonomi yang gagal terhadap negara.

    "Untuk mengutarakan masalah ini, saya mendesak supaya kerajaan terutamanya EPU dan menteri ekonomi (Azmin Ali) untuk mengenal pasti salah satu bahana iaitu dasar-dasar gagal

    ReplyDelete
  5. Jepun tu lg cerdik la...mmg betul 0.5% tp study betul2 apa permainan depa...atau ko pn golongan TAK CERDIK dan PEMALAS nak study seperti Tun M dakwa...apa pun alasan, hutang makin mencanak naik ni...

    ReplyDelete
  6. Faedah 0.5% ....too good to believe.
    Elok pinjam dana dari dalam negara.
    Atok kata duit kerajaan tak cukup nk byr hutang...( nak kencing rakyat lagi)..
    Tapi ada duit utk projek2 membazir yg lain...

    PH ni hari2 kencing merata rata..
    Tolonglah carikan pampers utk dia org ni...dah hancing satu Malaysia.

    Sila siar...

    ReplyDelete
  7. Pinjam duit ni jgn tengok tang interest rendah ja kna tengok gak nilai duit . Najib dh bahas dah camna samurai 1 kita rugi psal nilai yen naik dlm masa 3 bulan ja.

    2. Pinjam duit utk projek kroni buat apa KD..lagi baik bg duit kat Tabung Haji bangunkan tanah 1mdb dgn projek kondominium. Dah tentu dividen tinggi.

    3. KD bab hutang bkn perniagaan ramai masih tak faham.Rata2 geng2 engkau masih tak faham bagaimana 1MDB menjana ratusan billion semua masuk kocek rakyat bkn UMNO la...klau tak percaya KD suruhlah pakatan TUNAIKAN JANJI BUAT RCI 1MDB. Dgn RCI insyallah engkau akan faham macam mana 1mdb buat duit bukan masuk kocrk la...payahlah camni...

    ReplyDelete
  8. Saturday, September 7, 2019
    MELAYU PEMALAS, MELAYU HARAP TONGKAT: SURAT TERBUKA BUAT DR. MAHATHIR!!!



    Assalamualaikum Tun,

    Selepas solat Jumaat tadi saya baru terbaca penulisan Tun yang disiarkan tadi berkenaan orang-orang Melayu.

    Dahulu Tun kerap berkata Melayu pemalas.

    Sekarang Tun kata Melayu masih enggan bekerja.

    Tun juga masih bernostalgia dan terkenang zaman dahulu kala di zaman British.

    Tun kata, "British membuka ladang-ladang getah dan lombong bijih timah. Yang anehnya tidak ada orang Melayu yang bekerja dalam ladang dan lombong ini. Pekerja terdiri dari orang India dan Cina. Perniagaan kedai runcit dan aneka jenis tukang-tukang semuanya terdiri dari orang Cina."

    Tun tentunya tahu British buat begini sebab dasar pecah dan perintah, bukan sebab orang Melayu malas bekerja.

    Tun juga kata, "Tidak ada orang Melayu yang bekerja sebagai buruh kasar, dan orang Melayu rela serah segala kerja kepada orang asing."

    Tun kata, "Sepatutnya orang Melayu sedar terhadap apa yang berlaku kepada mereka. Malangnya mereka tidak sedar. Sehingga sekarang pun orang Melayu masih tidak sedar. Mereka masih enggan bekerja."

    Dan, "Yang tidak terdapat ialah orang Melayu yang berniaga atau bekerja sebagai buruh kasar. Orang Melayu pandang hina bidang-bidang ini."

    Kepada Tun, saya tidak pernah hidup semasa zaman British atau zaman Jepun seperti Tun.

    Dan saya juga bukannya seorang billionaire seperti anak-anak Tun, yang mendapat manfaat dari banyak kontrak kerajaan.

    Semasa saya muda, saya pernah buat kerja buruh kasar, kerja kilang, jadi waiter, jaga kaunter, buat air dan sebagainya.

    Selepas saya tamat pengajian dari universiti pada tahun 1999, keadaan ekonomi amat teruk semasa pentadbiran Tun sebagai PM-4, beratus-ratus ribu orang hilang kerja dan graduan-graduan baru seperti saya sukar untuk mendapat kerja walaupun saya kembali ke tanahair dengan ijazah kelas pertama dari salah sebuah universiti terkemuka di dunia.

    Saya telah buat macam-macam kerja yang tidak memerlukan ijazah untuk mencari sesuap nasi termasuk sebagai buruh kasar.

    Apabila saya ingin berkahwin dan memulakan keluarga pada awal tahun 2000, keadaan kewangan amatlah sukar kerana ekonomi negara yang telah ranap semasa pentadbiran Tun, saya terpaksa membuat dua kerja selama lebih dua tahun untuk mengumpul wang untuk berkahwin.

    Pada ketika itu, pada siang hari saya berkerja di pejabat dari pukul 8 pagi sehingga 5 petang dan selepas itu terus ke kerja kedua pada malam hari dari pukul 6 petang sehingga pukul 10 malam.

    Setiap hari saya bekerja sekurang-kurangnya 14 jam, tidak termasuk masa perjalanan dan menempuh kesesakan jalanraya.

    Kini keadaan ekonomi menjadi semakin teruk dan menuju ke arah krisis seperti tahun 1997-1999 dahulu.

    Ramai orang hilang kerja dan graduan-graduan terutama graduan Melayu sukar untuk mendapat kerja.

    Saya amat faham masalah yang dihadapi oleh orang-orang muda sekarang sebab saya pernah mengharunginya dahulu.

    Saya rasa Tun dan keluarga Tun yang kaya raya tidak faham masalah rakyat biasa, dan saya pasti Tun atau anak-anak Tun tidak pernah bekerja seperti saya bekerja dan tidak pernah menjadi buruh kasar.

    Sebab itu apabila orang tidak bekerja atau miskin, Tun cepat sahaja panggil mereka pemalas seolah-olah itu pilihan mereka dan seolah-olah mereka yang bersalah ke atas keadaan mereka ini walaupun hal sebenar adalah jauh berbeza.

    Orang Melayu bukannya pemalas.

    Dan mereka bukan tidak mahu bekerja.

    Jika mereka tidak bekerja, mereka tidak makan. Kebanyakan mereka bukan ada simpanan berbillion ringgit di dalam bank seperti keluarga Tun.

    ReplyDelete
  9. At 'celah mana' that money 1MDB had been stolen..??

    When ex aide officer Najib already 'rembat' into his account the loan from Jho Low without any agreement has been signature.

    Then when the money in his personnel account 'kantoi' then he was accused oohh..!! the money given from Jho Low is 1MDB money for Najib..!!??

    Nak u turn pun don't make in the round about... kikikikiki..!

    Datuk Amhari Efendi Nazaruddin, 43, disagreed with the suggestion made by defense counsel Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah during cross-examination here on Thursday (Sept 5) that the money was intended for him.


    Shafee: I am putting it to you that your claim in court – that the US$884,996.78 is not for you, but it is a stand-by fund for political purposes – is a creation of your imagination?

    Amhari: I disagree.

    Amhari: I disagree.

    The court also heard that Jho Low had lent Amhari US$200,000 (over RM600,000 according to the exchange rate at the time) in 2010.

    This loan, the court heard, was neither repaid nor was there any agreement signed between Jho Low and Amhari when the loan was given.

    When asked by Shafee, Amhari also confirmed that the loan was not mentioned in his witness statement to the court.

    Shafee: In what context did the money come into your possession? Not in another political context, I hope.

    Amhari: I asked for a loan and was asking from many people, and he (Jho Low) was the one who gave it to me.

    Amhari said he wanted to pay Jho Low back from the proceeds he was expecting to get from the sale of his property in Kota Damansara, but that the property went unsold.

    "I then tried to transfer the house to Jho Low but he said, 'Take your time," said Amhari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amhari ini siapa?
      Untuk kepentingan siapa?
      Power ke signature dia? Boleh ke dia jual negara?

      Jho low ni bodoh tahap Mana? Bagi loan Tanpa agreement?
      Kenapa Tanpa agreement?

      Otak kena berfungsi sikit..

      Delete
  10. Terkejut ini bagi golongan yang anti rasuah..

    Kalau biasa makan DUIT tepi, sokong penyamun, memang dah jadi darah daging, takkan nak terkejut lagi..

    Hutang satu dosa? Harus?
    Hutang setiap sen untuk negara bukan ada agenda madik kocek..

    Hadam pls..

    ReplyDelete
  11. Silapnya amhari ini sebab dia bukan special officer Mahathir..
    Kalau dia s.o Mahathir, seronok sikit cai nak fitnah besar²an ke atas Tun..

    Kan?

    ReplyDelete
  12. Kepeh kepeh kepeh!!!

    Tembakan peluru kosong, bunyi saja bising tapi kelonsongnya kosong. Tun masih PM dan Jibby adalah OKT yang terhina dengan pertuduhan dan perbicaraan yang membongkar dan mengesahkan dia memang seorang yang besar khianatnya.

    Ramainya macai-macai berbayar Jibby yang mahu menembak Tun pasal isu hutang ni.

    Hakikatnya ialah semakin banyak mereka menembak Tun di atas isu membuat hutang baru, semakin terserlahlah fakta bahawa hutang-hutang ini adalah tahi-tahi yang ditinggalkan Jibby dan Tun sedang berusaha membersihkan tahi-tahi ini mengikut kadar kemampuan negara.

    Tun sedang membuat pembersihan najis dengan diibaratkan seperti menyamak najis dan daging binatang yang tidak bersifat najis dengan menggunakan najis merpati yang bersifat 'melunturkan'. Selepas selesai disamak, dan dicurahkan air bersih nescaya bersih dan sucilah segala najis-najis besar yang ditinggalkan Jibby mahupun najis-najis merpati yang digunakan di dalam proses menyamak.

    Hahahaha... Macai-macai Jibby yang masih berbaki ini pun semuanya adalah tahi-tahi yang ditinggalkan oleh Jibby semasa menjadi PM dulu. Tahi-tahi ahli fitnah yang menjual jiwa mereka kepada Iblis dan Dajjal demi keuntungan duniawi yang sedikit lagi sementara.

    Sampai masanya bukan sahaja 'hutang-hutang' gila buatan Jibby ini akan dibersihkan, malah macai-macai ini juga mesti dibersihkan.

    Hanya selepas semua tahi-tahi peninggalan Jibby ini dibersihkan barulah Bani Melayu ini akan disejahterakan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang baki ini pun bukan Ramai..
      Ada lah tiga empat ekor di blog
      Lima enam ekor di fb
      Sekor dua di kedai kopi

      Anjing kalau menyalak, jangankan bukit, busut anai²pun Tak roboh..
      Anai² senyum je..
      Kos tinggi
      Cukai Naik
      Itu ini
      Itu semua suara melayu malas..mantan pendedak.

      Jual asset..marah
      Loan bunga rendah..marah
      Tulisan jawi..marah

      Kufur nikmat..

      Delete
  13. Marah tu tidaklah tapi terkilan dan hairan....aset dah lah tak reti nak tambah tapi tak sudah2 asyik dok jual yang orang dulu2 simpan.Hutang lagi canggih tak kurang2 asyik dok tambah memanjang.Kalau dah macam ni punya cara siapa yang kufur nikmat sebenar nya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau le. Sebab diberi akal tak tahu gunakn.

      Delete
  14. Berita terkini..

    MANSUH TOL TAK JADI .
    MANSUH PTPTN TAK JADI .
    TURUN HARGA MINYAK PUN TAK MENJADI..

    LAST2 MANSUH PENCEN..
    BARU MENJADI..

    TEPUK..TEPUK..
    👏🏽👏🏽
    🤩😂😅🤣

    ReplyDelete