Tuesday, September 17, 2019

INI SOALAN KAU JANGAN TANYA TUN, JAWAPANNYA SAMA, KITA JANGAN JADI PARIAHS...

Undang² bukan dibuat untuk individu..Dan ikut telunjuk individu.

Jauhi jenayah, bukan sahaja tidak lakukan jenayah tetapi mesti bebas dan dihat bukan penjenayah..

Apabila polis kejar, PALING takut kalau polis menyamar, adalah lari ke balai polis..berani kerana benar.
Jangan lari kepada orang politik.

New government, but same old police force: ADUN SPEAKS | The Batu Arang shootings to death of three men are not the first - and certainly not going to be the last.

20 comments:

  1. Aku terkucil baca cerita ostad jon doe bersumpah lahanat kunun...adekah orang yg melindongi kejahatan pejuang jalan Allah?...

    Tak sesat ker?...

    Kikikik...kopeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu ada yg kata dia penganut ajaran sesat.

      Delete
    2. Hehehe..

      Seperti yang telah saya katakan, pendusta mengetahui di dalam hatinya bahawa dirinya adalah seorang pendusta dan demikian pendusta amat takut apabila diajak berusmpah laknat, sebaliknya dia akan beralasan.

      Biarkanlah si pendusta ini bersukaria selagi masih ada tempoh kerana apabila tempoh itu tamat, dia akan ditimpa segala apa yang dia dustakan sedang dirinya sedikitpun tidak teraniaya.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Bersumpah atau tidak nujum mengarut yg kecewa tetap juga seorang pendusta.

      Delete
  2. Kalo polis tembak penjenayah yg berpistol aku sokong....bukan senang nak tangkap orang bersenjata...takkan nak biarkan polis mati di tembak penjenayah...

    Yg aku rungsing polis tembak mati budak 16 tahun bawak kereta sorang diri kemudian tuduh ada parang dlm boot kereta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu pakai kereta cermin gelap buleh ke ko agak-agak umur driver kereta tu?

      Delete
  3. Aku tak paham cerita jangan tanye tun dgn kes polis tembak orang...ape kaitannye?...

    Kalau nak kaitkan dgn najib blm ada keterangan saksi wang masuk akaun najib dari 1 mdb...malah seblm ni pon tak ada rekod wang 1 mdb masuk akaun najib...

    Yg ada cerita wang datang dari jho lo tapi jho lo blm dibicarakan dan blm ada bukti dari jho lo....

    Cakap madey arab gila yg bagi duit kpd najib pon bukan boleh jadi bukti di mahkamah...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Dia tulis. Bukan jerit. Bingai!!

      Delete
    2. KD bimbang najib akan bebas kerana saksi dan pendakwaraya tidak boleh buktikan 2.6 billion datang dari 1 mdb...pendakwaraya juga tidak boleh napikan 2.6 billion bukan derma raja arab.. .
      Watak jho lo hanye rekaan....mana jho lo?...

      Delete
  5. Di Malaysia Baru ni kalau yg mati kena tembak oleh polis adalah bangla/Nepal/Indon, tak ada ADUN PH yg bising2 & melompat mcm beruk.

    Tapi kalau kaum dia, akan buat bising & melompat2 mcm beruk.
    Yg komen tu pun Adun yg sama yg sgt racist yg pernah dikaitkan dgn pengganas tamil ellam di sri lanka.
    Yg mati kena tembak pun tu origin from sri lanka...

    Kena hati2 ni....

    Kalau tak bersalah, knp lari dari polis yg mengejar?? Dari batu caves hingga ke batu arang...

    Org yg rasional dh boleh fikir...

    Mungkin polis terbawa2 dgn cerita hollywood.
    Better bunuh ajer. Kalau bawak ke mahkamah pun nnt akan lepas sbb skrg ni rule of law dah padam. Yg ada rule of jungle.

    Org yg dituduh di mahkamah kes rasuah pun boleh lepas...adun yg merogol hingga skrg pun tak tahu apa cerita. Kes Adib pun senyap....
    Inilah Malaysia Baru yg penuh dgn penipuan & retorik.

    ReplyDelete
  6. MA63: Anwar gives assurances to resolve issues when he becomes PM

    Hahahahahahahaha....only fools believe an ex convict of sodomy...

    As far as east malaysians are concerned Anwar is NOT A MATERIAL FOR PM IN WAITING.

    Shafiee and Joe are no fools.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wau bule mengarut lagi sejak ditipu oleh madey...

      Kikikikik..

      Delete
  7. *Jasa Tun Mahathir Orang Dah Lupa*

    *Zaman PM4 (1981-2003)*
    1. MAMINCO - bangkrap
    2. MAKUWASA - bangkrap
    3. PERWAJA - bangkrap
    4. BMF - bangkrap
    5. BNM - rugi RM31.5 billion
    6. Forex - gagal
    7. Bank Bumi - rugi
    8. BAKUN - rugi
    9. MAS - rugi
    10. ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni
    11. PKFZ - rugi
    12. PUTRA LRT - bangkrap-bailout
    13. STAR LRT - bangkrap-bailout
    14. MONOREL - bangkrap-bailout
    15. BAS INTRAKOTA - bangkrap
    16. SILTERRA - rugi
    17. JARING - gagal
    18. MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
    19. MIMOS - gagal
    20. HICOM - gagal
    21. EAGLE PLANE
    22. IPP - rugikan TNB berbilion
    23. TNB - rugi
    24. PROTON - rugi
    25. FIMA Rantei - gagal
    26. SOGOSHOSHA - gagal
    27. JUDICIARY - dicemar
    28. UMNO - diharamkan
    29. DAYABUMI - gagal
    30. TIME dotCom - rugi
    31. KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
    32. MISC - lingkup
    33. IWK - rugi
    34. DASAR PANDANG KE TIMUR - gagal
    35. PLAZA RAKYAT - terbengkalai
    36. JB WATERFRONT CITY - terbengkalai
    37. KRONISME - berleluasa
    38. HARGA BARANG - naik
    39. ARAK - Mirzan beli kilang arak San Miguel - jatuh maruah dan berdosa besar
    40. RINGGIT - jahanam daripada RM2.20 kepada RM3.80 (vs USD)
    41. SUKAN KOMANWEL - masih ada yang tak dapat payment
    42. EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    43. PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kepada kroni, dan anak-anak
    44. PENAPIS MINYAK - 22 tahun tiada penapis minyak sendiri terpaksa import dari Singapura
    45. SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dari penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dapat projek juta-juta
    46. MINYAK NAIK - dari 89 sen hingga hampir 3 ringgit masa 1998.
    47. Boboi MB Kedah 2 Kali - bailout
    48. PM4 Bapa Baillout,
    49. Beli 88 pesawat pejuang SKYHAWK, 44 tiba, baki 44 tersadai di USA.

    MR : Ada banyak lagi usaha Tun M berusaha untuk mensejahterakan rakyat dan negara...tanpa mengira wang masuk ke account peribadi.

    https://mindarakyat.blogspot.com/2019/04/jasa-tun-mahathir-orang-tak-tahu.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di sebalik segala fitnah dan tohmahan yang dilemparkan ke atas Tun oleh para pendusta dan para ruwaibidhah zaman fitnah, Tun kekal sebagai ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

      Keadaan ini akan kekal sedemikian sehinggalah para pendusta itu tewas mutlak kesemuanya pada pertempuran klimaks, dan para ruwaibidhah itu pula diselamatkan daripada kegelapan menyokong kebathilan akibat bodoh sombong dan bingung.

      Silakan kata apa sahaja, asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Nujum kaki kelentong semakin meroyan kerana panji hitam mengarut ciptaannya masih lgi belum diserahkan kpd Imam Mahdi sejak bulan Feb.

      Delete