Monday, September 9, 2019

LIM GUAN ENG MURUNG #BMF

#BMF adalah satu kempen yang sihat.
Rakyat perlu makanan dan minuman yang lebih bersih, halal dan toiyibban.

Sudah banyak kali peniaga non Muslim tipu pengguna Muslim..
Ayam Tanpa sembelihan..
Produk dicampuraduk non halal dengan halal..
Tulisan jawi di produk bukan dasar suka tetapi dasar tipu untuk mengelirukan..
Tipu logo Haram..
..Dan banyak lagi..
Enough.

Semua rakyat Malaysia patut turut sertai kempen ini kerana matlamatnya ialah produk yang bersih dan selamat untuk dimakan dan guna.

Sepatutnya Lim guan tekankan konsep jujur dan bersih kepada peniaga non Muslim...

Kempen #BMF perlu diteruskan sehingga PRU15 #VMF Vote Muslim First.

Takbir!!!

Lim: Allies shamelessly backing Umno, PAS despite non-Muslim boycott: MCA and MIC 'debasing' themselves by continuing their political cooperation, he says.

https://www.amenoworld.org/2019/09/najib-tunjuk-bukti-netizens-bmf-lepas.html

20 comments:

  1. Beli produk islam telah lama disuarakan dan di kempenkan...majoriti melayu beli dikedai melayu dan produk melayu....segelintir saja yg blm ambik pusing...

    Kempen bmf yg baru di suarakan lebih merupakan tindakbalas politik dgn keadaan semasa...

    Kalau kempen kerana kesedaran melayu patut usahakan untuk ramaikan usahawan melayu dlm pengeluaran produk...bukan setakat beli produk bukan melayu di kedai melayu sahaja kerana banyak produk keperluan melayu dikluarkan oleh bukan melayu....

    ReplyDelete
  2. Di pasar2 ramai juga peniaga melayu....yg kuat semangat melayu harus mulakan usaha untuk buat pasaraya menjual produk melayu kerana dikawasan bandar melayu lebh selesa membeli di pasaraya...

    Jangan kempen beli produk melayu saja tapi melayu segan ke pasar..

    ReplyDelete
  3. Apa hal Guan Eng macam kera kena belacan, kata presiden MCA
    Sep 9, 2019 (Dikemaskini Sep 9, 2019)

    A A
    Presiden MCA Wee Ka Siong membidas Lim Guan Eng yang mencadangkan MCA gagal bersuara terhadap dakwaan kempen boikot produk bukan Islam.

    "Lim Guan Eng apa hal ini, melenting lagi macam kera kena belacan?" Soalnya.

    Wee berkata orang Islam berhak memilih produk halal dan mempertikaikan penguasaan Bahasa Malaysia menteri kewangan itu sekiranya Lim mentakrifkan perlakuan ini sebagai boikot barangan keluaran bukan Islam.

    "Eh kamu macam tak faham bahasa, kena balik sekolah ambil SPM balik. Bahasa Malaysia kamu faham tak?

    ReplyDelete
  4. Monday, September 9, 2019
    Bolehkah Guan Eng, Kula Pinda Perlembagaan Untuk Batalkan Pencen?

    Hangat diviralkan, kerajaan bercadang untuk menukar skim pencen penjawat awam kepada skim KWSP.

    Bukan satu perkara mudah untuk hapuskan skim pencen...

    Pencen yang diberi kepada mana-mana pesara kerajaan tu sandarannya pada Akta Pencen 1980 (Akta 227) dan Akta Pencen Pihak-Pihak Berkuasa Berkanun dan Tempatan 1980 (Akta 239)...

    Kalau betul nak dihapuskan, kedua-dua akta ni kena dimansuhkan...

    Nak mansuhkan kena dibentangkan, dibahas dan MESTI mendapat persetujuan 2/3 ahli parlimen, tidak terhenti setakat itu, ianya juga akan menjalani proses yang sama dalam Dewan Negara, panjang prosedurnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada pencen hanya peringkat cadangan bagi pengambilan kakitangan baru yang akan dilantik.

      Tiada kaitan dengan kakitangan lama, kalau ada pun, ia akan diberi option.

      Tidak perlu pindaan Perlembagaan, semua kakitangan baru YG dilantik akan dikenakan syarat baru termasuk kontrak dengan gaji Dan elaun yang lebih tinggi Dan menarik.
      Lantikan kontrak bukan perkarabaru, sudah lama diamalkan, Ada yg berbelas tahun tapi masih status kontrak, tiada pencen, ada EPf Dan lain seperti Akta Pekerjaan.

      Ertinya siapa yang nak kerja dengan kerajaan kena lah bersetuju dengan semua syarat, Tak bersetuju jangan kerja.

      Delete
    2. kalau tak suka madey kena pindah luar negara ke kd??

      Delete
  5. JANGAN DI LUPO BROO BROO SEMUA MINGGU INI
    HIMPUNAN UMAH MELAYU TERBESAR DI NUSANTARA
    AYOH TENGKOLOK TANJAK PUTIHKAN KL & PWTC
    AWAS SABOTAJ ATOK RENTA JANGAN KITA LEKA




    #HPU914

    ReplyDelete
  6. FORMULA TURUN HARGA SUDAH JUMPA..!

    Pakar ekonomi tak jumpa formula cara nak turunkan harga barang di Malaysia. Rupanya Buy Muslim Products 1st itulah formulanya
    Ramai terkejut minyak masak rm24 boleh turun sampai rm14.... Penangan kempen BMF. Bukan setakat minyak banyak barang tiba tiba secara magic turun harga.

    Mereka bermati matian membantah penggunaan subjek jawi di sekolah mereka.

    Mereka membuat bantahan, pasang banner besar2 dan buat demontrasi.

    Mereka terbalikkan bendera Malaysia sebagai mesej.

    ATOK KATA TOLONG JANGAN BOIKOT
    APA KATA TOKONG ATOK IKUT AJER
    TELO KENA CLAMPING TOKONG KOTT..!
    ACAH2 ATOK BERKUASA PIBG LAGI POWER

    kikikikikiki...!!

    Mereka mengunakan tulisan jawi di hampir 90% produk keluaran mereka untuk menarik 61% market rakyat Msia beragama islam.

    Mereka inilah yg mengawal harga pasaran barangan mentah, terbukti skrg apabila harga2 minyak masak boleh di turunkan 14-15 ringgit sebotol sewenang2nya tanpa kelulusan kpdnkk

    Hapuskan Monopoli !

    Dan akibat terasa tertipu dan dan puas bersabar.. Maka beberapa gerakan pengguna muslim, ngo dan pengguna muslim yg mempunyai ke ahlian lebih sejuta org di malaysia telah melancarkan kempen ' promosi beli barangan keluaran bumiputera' @ buy muslim first (BMF)

    Tapi mereka kata kita boikot barangan mereka... Kita x penah boikot, tapi kita cuma utamakan barangan buatan muslim

    Terima kasih kepada mereka kerana wujudnya gerakan ini dan insyallah ini adalah pejuangan kita... Jihad ekonomi, bersama mebangunkan ekonomi ummah

    #BUYMUSLIMPRODUCT

    ReplyDelete
  7. https://pariajalanan.blogspot.com/2019/09/the-last-battle.html?m=1

    Jika umat melayu samada diblog KD dll blog masih tidak memahami masalah sebenar orang melayu itu sendiri, suka berpuak² & berpecah belah,suka membangga² uang ringgit harta kayanya, bermegah dengan kuasa yg tak sebenarnya berkuasa (mutlak), sudah menyangka Allah tidak memperhatikan perangai kita, nescaya benarlah sangkaan² orang yang diam berfikir, akan tiba saatnya Allah hancurkan kemegahan dewata iblis kita, dengan sehancur²nya DAN KEMBALILAH KITA MENEMUI TUHAN KITA DENGAN RASA SESAL KERANA TELAH MENDERHAKA KEPADANYA DAN ALLAH BERJANJI MEMBERI BALASAN ATAS APA YANG KITA KERJAKAN.

    ReplyDelete
  8. Org Melayu kena tipu dengan madey kuttypenyamun lagi lama. Rompak samun harta duit rakyat Melayu lebih 22 tahun.
    Dap tipu baru taksampai 1 penggal. Tapi madey dah kencingtipu samun sekian lama. Kenapa biarkan?

    Madey paling celaka sekali

    ReplyDelete
  9. Nampaknya tindakan kita amalkan BMFtelah panaskan madey dan semua melayu yg jd varua DAP.yyiiihhhaaaa

    ReplyDelete
  10. Kalau nak BERSATU dlm #bmf tetapi masih nak antinajib antimahathir...mindset itupun Tak boleh ubah lebih baik jadi melayu munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong bagitahu mahathir dengan anak beranak dia...masih tak cukup ke harta yang ada sekarang ni??nak kalahkan nabi sulaiman ke??

      Delete
  11. BMF secara tak langsung menyerang madey dan PH, sbb Madey dan menteri melayu PH tak sokong BMF. Najib, melayu umno, pas, dan ngo melayu lain rata2 sokong. Jd kalau kau nak tau, atok kau dan melayu PH lah yg munafik.Bukan anti madey tp anti melayu barua DAP dlm PH. Ekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki... cuba lagi. Tak terpengaruh pon dgn ayat hang ni

      Delete
  12. Apa yg Mahathir cakap better
    Apa yg Kita cakap betul
    Sebab posisi Kita tidak tama..
    Kerajaan tidak larang Dan tidak boleh paksa..
    Kita pun tidak boleh paksa..
    Ramai JUGA yg Tak sokong..

    Perbezaan itu bukan halangan..
    Kalau niat ikhlas nak BERSATU atas nama melayu Islam..
    Kalau nak tegakan parti sendiri..teruslah jadi munafik

    ReplyDelete
  13. Harap² bmf juga dh calculate formula camne nk tolong melayu jika tokei kapiaq pelan² sita dan buang pkerja melayu.
    Klau melayu x kesa kena buang kije, miskin xdak hal lah. Jgn nnti meroyan xde kije plak, xde duit nk beli susu ank.
    Tokei² melayu kenalah labur duit byk² tambah kilang bumi, kuarkan semua produk yg tokei kapiq kuarkn. Kongkek 1 Malaysia dan dunia.
    Harap henfon ² pasni pun ada cap bumi Malaysia. Barulah champion.
    Hahaha.....
    DAK KEMANA SANGAT PUN KEMPEN BMF.
    Lapo perut, ke mcd juga, mkn ayam dari ladang kapiaq.
    Janji Halal.
    Keduanya, org melayu ni dak faham, sape yg susun atur ekonomi kita, mafia bro...
    Mafia tu sape? Ingt madey boleh lawan dan runtuhkan tembok kapitalis ke? Idaknye bro kecuali hangpa sume sume bersungguh ² bmf walaupun anak.merengek nk tu nk ni kapiaq punya barang.
    Ikut perangai melayu zimmi dan harbi zaman la ni, mana de kire halal haram hkrg, janji fulus masuk kencang²....
    Tunggu malaysia ranap semua eko sistem ekonomi dan jadi padang tekukur, baru bole berangan nk semua kilang melayu pegang. Semua ekonomi melayu pegang. Semua kuasa melayu kongkek.
    Org kapiaq bagi ic kelas 3 jr.
    Hahaha.... Lawaks

    ReplyDelete
  14. Teruskan kempen BMF - Buang Madey First. Hampir berjaya nampaknya. Teruskan.Ekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiki... cuba kuat lagi... tak terpengaruh pun

      Delete