Sunday, September 29, 2019

MELAYU SEBOK DENGAN POLITIK SIANG MALAM

Bila cake ekonomi terlepas..  Itu normal dong.
Salah siapa?

Ekonomi kena generated dengan duit bukan lagi air lior kabel semata-mata,  kroni tanpa duit bukan kroni.

Sewajarnya jawatan² penting diserah kepada mereka yang ada otak bisnes yang bagus.. Bisnes tidak dijana dengan warna kulit atau secara emosi dan racial.

Melayu nak maju,  kena rebut.
No more suap.

No pain no gain.


  • # melalak lah lagi? Atok tak betul?  Habis?  Yang bagus siapa,  nenek kau? 

5 comments:

  1. Atok memey tak betul. Bila tabung haji jual seluruh kepentingannya dlm tnb apa yg atok boleh buat? Semua skrip karangan guan eng tak mampu atok nak halang. Atok dh mcm burung belatuk. Mengangguk tanpa faham apa². Semua ni dilakukan dgn senyap². Malangnya permainan sumbang terlepas kpd pengetahuan rakyat juga. So, kelemahan atok telah memudaratkan kepentingan seluruh pendeposit tabung haji yg pastinya beragama Islam. Cerdik ke tidak atok ni? Kalau sebagai musuh rakyat, masuk kategori cerdiklah.

    ReplyDelete
  2. Peminpin2 melayu ph mcm cilako..terutama mujahit.langsung tk berani angkat muka bantah penjualan aset tabung haji..jahanam la ko mujahit..pengkhianat umat islam..

    ReplyDelete
  3. Masa duit TH kena klepet ko tak bising pun... bayar lebih dari keuntungan ko diam... Gaji pegawai2 tinggi TH haji berlebihan tapi tak buat apa2 ko senyap... Jual perniagaan yang merugikan baru ko berbunyi... minda primitif..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dibuktikan ke belum fitnah klepet kau tu? Bodohpun beragaklah. Tuduhan klepet tu nak mengabui mata pendeposit utk menghalalkan pengambilan tabung haji oleh spv. Kalau ada kes, siapa yg didakwa? Bekas pengerusi t.haji didakwa atas kes lain, bukan klepet t.haji! Kalau ye, sila la dakwa sbb rakyat nk tengok siapa yg makan duit t.haji. Nampak gaya org Islam yg bodoh kekal bodoh bila percaya kpd mainan guan eng si pembenci Islam dan melayu.

      Delete
  4. Melayu sibok berpolitik siang malam, kd pulak mengelebah kpanasan siang malam.

    ReplyDelete