Monday, September 16, 2019

PIAGAM PUAS HATI, CUMA SEDIKIT RALAT..

Kisah orang kampong aku yang tersesat ke majlis piagam,  dia sebut majlis piagam,  aku enggihkan je..

Dia puji melangit.. Aku enggihkan juga.

Cuma dia tak puashati satu perkara, pasal manifesto.. Aku mula suspend,  tup tup corner ke manifesto pula..

Drebar yang memujuk mereka ke sana tu janji nak lawat itu ini tapi satu tempat tak di bawanya,  tak ditunjuk..

Drebar tak tepati manifesto,  drebar kencing..
Uikkssss...

Apa tempatnya pakcik,  makcik...

Drebar tu kata,  bangunan tu lagi hebat dari KLCC..
Pulak..
Matematik aku dah blur meneka neka..

Bangunan apa pakcik

MENARA...
MENARA 1 EM DEE BEE

Puiiikk.. Tersedak aku dibuatnya

Politik aku mula bergerak... Mencari jawapan

Selamba aku jawab..
Ohhhh belum siap makcik,  tahun depan jangka siap..
Tempat dah ubah...
Dari jalan duta akan pindah ke sungai buluh.

Nampaknya mereka berpuashati dengan jawapan aku..
Mengangguk angguk setuju.. Senyum

Sekian.
Hebat juga ye gula² drebar tu..

2 comments:

  1. Nak kata PH takut dengan piagam macam tak logik.. Kerjasama PASUMNO sudah berjalan secara tidak formal.. Ini hanya satu hubaya hubaya.

    Dalam media sosial ia dipersenda dengan teruk sekali.. Grassroot pun dah pandai nilai tanpa pemimpin perlu komen.

    Seperti diperkatan, ia kerjasama umno pas dan keduanya sudah pembangkang sekarang..

    So what? Tiada beza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn main2...30 kerusi parlimen sudah panas bagi PH..hihihi...campor undi pas dan umno PH go to outside laa...

      Delete