Friday, September 20, 2019

PRK DI JOHOR

Ujian sebenar untuk PH


Presiden Korea Utara menghukum penjawat awam yang terlibat dengan rasuah di hadapan para media cetak dan elektronik.....
Kemudian berjalan bergandengan tangan lalu.....

dibawanya ke kandang BUAYA..... lalu dilepas dalam kandang buaya untuk jadi santapan buaya yang kelaparan.


Mengapa Korea Utara melaksanakan hukuman pesalah rasuah dengan santapan buaya. 
Kerana kerajaan tak mampu menanggung kos sara hidup di penjara mereka makin tinggi terpaksa ambil wang rakyat untuk tanggung makan minum mereka dalam penjara 
menjadi rakyat makin susah perasuah senang-lenang bersama keluarga mereka hasil seleweng wang negara.....  
Kita rasa elok juga kita cadangkan kepada SPRM mengkaji undang undang ini.
Dan kita jadikan Malaysia pengeluar produk kulit buaya berkualiti tinggi di dunia......




Elok benar  upgrade hukuman rasuah dijadikan kempen pilihanraya bagi kesedaran bahaya rasuah. Lebih² lagi memperingatkan pemimpin umno hari ini yang perkauman kononnya, anti cina sebenarnya telah meletakan bangsa itu sebagai rakan impian mereka dalam skim cepat kaya... Najib,  ku nan antara yg sedang menghadapi tuduhan,  siapakah  rakan mereka?


Analisa awal
Jika kekal calon BERSATU/MCA
PH akan memang

Jika calon BERSATU/UMNOPAS
BN akan menang

Jika calon DAP/MCA
PH akan menang

Jika calon DAP/UMNOPAS
PH akan menang



26 comments:

  1. Kroni pon satu bentuk rasuah....orang yg rapat dgn yg berkuasa mengaut keuntungan secara mudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai pulak satu bentuk barua.

      Kahkahkahkah

      Delete
  2. Prk ini akan mengukur tahap kerjasama pasumno dan penerimaan rakyat terhadap madey dan PH...

    Pengundi2 atas pagar dan pengundi2 muda sudah beralih arah dan benci madey... Pengundi2 totok umno tetap setia dgn umno...

    Pengundi2 cina ada yg sudah bosan dgn keadaan ekonomi sekarang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg benci Tun, melayu yg sokong rasuah.

      Najib sedang dibogelkan di mahkamah... Melayu rasa tertipu dan sedar

      Delete
    2. Sebelum PRU14 aku dah dengar benda ni. Ckp besar, boleh menang. Tp bila PRU, menonggeng kalah.



      Kahkahkahkah...

      Delete
    3. HISTORICAL FACT:
      Dah lupa ker APU (Angķatan Perpaduan ummah) pun pernah tergolek dog melawan Tun M.....??

      He he he

      Sah-sah budak Tikus AnonyMouse 11:30 penyibuk nih hayalah seorang pengecut hanya tau meracau, merepek, memaki hamun, memfitnah & membohong tapi tak berani bertanggung jawab dgn menyorok diri pelbagai samaran di sana sini....,!!

      Hi hi hi

      Delete
    4. Aku tak sokong rasuah, malah tak pernah sekalipun sokong rasuah. Bagaimanapun mana mungkin aku boleh tidak MEMBENCI tun yg pada aku telah merosak dan memecahbelahkan melayu menjadi bersuku-suku dlm parti. Wujud pkr kerana apa? Wujud bersatu kerana apa dan jgn lupa, wujudnya umno baru kerana siapa? Sudah la begitu, konon nak jaga melayu, haram satupun tidak dilunaskan. Dlm pada org cina dpt geran pemilikan tanah di sekinchan, melayu paya jaras kehilangan tanah. Sambil itu tuduh melayu paya jaras pendatang asinglah, tanah tanpa geranlah yg semuanya dusta sbb buktinya ada. Nak sayang tun celah mana jika tanah org melayu di kg baru akan digadai dgn imbuhan yg setahun dua akan habis sedangkan itulah tanah org melayu yg ada di tengah kuala lumpur. Setelah dimajukan nanti siapa yg akan memiliki hartanah tersebut? Yg kaya juga yg akan dpt dan senario sekarang adakah majoriti melayu mampu memilikinya? Kd, jgn mudah menuduh melayu yg tak suka aka benci tun tu penyokong rasuah. Benci tidak pada batang tubuh tun yg dah tua tu, benci pada perangai, tabiat dan pemikiran tun yg selalu menghina dan memperlekeh melayu.

      Delete
    5. kau pun mcm madey la..kerja menghina je...nanti jenuh orang masjid nak usung jenazah berat sangat!!!

      Delete
    6. Tak sokong rasuah
      Kikikiki
      Dah nyata pelahap, psnyamun lanun laki bini..

      Pemecah Melayu..
      Pecah sebab kami tak sokong lanun..
      Bukan pasal Tun pun.

      Delete
    7. Tak sokong rasuah
      Kikikiki
      Dah nyata pelahap, psnyamun lanun laki bini..

      Pemecah Melayu..
      Pecah sebab kami tak sokong lanun..
      Bukan pasal Tun pun.

      Delete
    8. Pendusta @ tentera Dajjal Zaman Fitnah kalau sembang babi pun boleh terbang.

      Hakikatnya ia hanya mampu memperolok-olokkan, beralasan dan memutar belit. Tidak pernah lebih dari itu.

      Kah kah kah..

      Delete
    9. Kroni lanun lagi besar...

      Delete
    10. Tak sokong rasuah
      Kikikiki
      Dah nyata pelahap, psnyamun lanun laki bini..

      Pemecah Melayu..
      Pecah sebab kami tak sokong lanun..
      Bukan pasal Tun pun.

      Delete
  3. Kluangman...kalo nak gubal undang2 campak dlm kolam buaya kamu masuk politik dan jadi pm dulu..

    ReplyDelete
  4. Lihat dari dapatan undi setiap calon pru14 bila campor undi BN dan PAS calon Bersatu kalah...

    Sekarang kerjasama pas umno secara rasmi...banyak isu2 panas sedang memuncak...

    Baik Bersatu jangan tanding...dah nemang akan kalah...

    ReplyDelete
  5. LEtak lah calon DAP ke pkr ke atau Bersatu...semua akan tido awal...

    Calon pas ke umno ke mca ke akan kibar panji hitam...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Petikan dari Sinar Harian

    Dalam pada itu, agensi itu meramalkan antara kerusi PH yang dilihatnya berpotensi untuk tumbang adalah Kubang Pasu, Pokok Sena, Sungai Petani dan Kulim Bandar Baharu di Kedah.
    "Di Perak antara kerusi yang mungkin tumbang adalah Parit Buntar, Tambun, Lumut dan Tanjong Malim. Sementara di Pahang, antara kerusi yang jadi perhatiannya adalah Raub, Indera Mahkota, Kuantan dan Temerloh.
    "Begitu juga kerusi Kuala Selangor dan Kapar di Selangor, Titiwangsa di Kuala Lumpur, Kuala Pilah di Negeri Sembilan serta, Sri Gading dan Tanjung Piai di Johor serta Putatan di Sabah.
    "Kesemua kerusi ini mempunyai jumlah gabungan undi PAS dan BN yang lebih tinggi berbanding jumlah undi daripada penyokong PH," ujarnya.
    Katanya, jika berjaya merampas semula 30 kerusi ini, Umno dan BN akan berjaya mendapat majoriti mudah di Dewan Rakyat dengan tambahan beberapa kerusi dari parti MIC dan MCA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang.. Beruk pun boleh jadi ratu cantik
      Kikikiki

      Delete
    2. Kluangman .

      Madey masih pm...

      Tak perlu Bersatu tanding di TG Piai....lawan pon akan kalah jugak..

      Kikikik..

      Delete
  8. Analisa yang paling tepat ialah, parti mana pun yang bertanding, siapa pun calon yang bertanding, dan siapa atau parti mana pun yang menang di dalam PRK ini, hakikatnya ialah :-

    1. Tun tetap akan kekal sebagai PM. PRK ini tidak akan mengubah kedudukan Tun sebagai ketua pasukan yang kekal menang.

    2. Najib tetap OKT dengan kebarangkalian pada masa itu dia telah pun disabitkan. Keputusan PRK ini tidak sesekali akan dapat menjadikan Najib kembali menjadi PM.

    3. Bang Non tetap kekal bergelar bakal PM. Keputusan PRK ini tidak akan menjadikan Bang Non sebagai PM.

    4. Pembenci Tun dari kalangan pendusta zaman fitnah akan kekal di dalam keadaan meroyan. Kah kah kah...

    ReplyDelete
  9. Tewas di Tg piai kerusi Bersatu akan jadi kurang di parlimen…ini buat madey rasa sedih…

    Di serawak madey akui Bersatu tak boleh menang tanding sendirian...Bersatu perlu gabongan parti lain...

    Madey akui dia tidak sekuat dulu lagi...tak ada populariti lagi...

    ReplyDelete
  10. Hadamkan betul2 laporan di media2 utama hari ini.....

    In an event yesterday, Tun Dr Mahathir told the press that he would hand over the power to Anwar as promised.

    However, the actual date of the transfer of power has not been decided.

    He he he
    Hi hi hi

    ReplyDelete
  11. Apa yang sudah terlepas, tidak mudah untuk dapat balik. Bila tiba pru15, orang akan fikir, nak masuk kembali ke mulut buayakah.......?

    Ya, hidup sekarang memang susah tetapi adakah hidup akan menjadi senang kalau kumpulan perompak berkuasa semula.....???

    ReplyDelete