Sunday, September 29, 2019

SALAM PERPISAHAN

Sejuta kemaafan kupinta pada semua dan sejuta juga kemaafan ku beri pada semua dalam pelbagai bentuk sepanjang kita berblogg.

Masa yang terbaik untuk salam perpisahan.

99 comments:

  1. Nak pi mana pulak KD...

    ReplyDelete
  2. Terkejut saya mendengarnya ni...Harapnya sangkaan saya salah!!....

    ReplyDelete
  3. Nak mampus laa tuuj macam babi guling

    ReplyDelete
  4. dia taubat nasuha tak nak sokong si fitnah jijik...


    kikikiki..

    ReplyDelete
  5. Hrp perpisahan ini kerana kau insaf sokong Madey skrg ni bawak bencana kpd umat melayu dan islam.

    ReplyDelete
  6. Mak dia mati sbb karma anak nya tak sedor diri suka sokong si fitnah jijik membabi buta tuuu...

    lagi satu dia dapat kontrak upah jahit panji panji hitam dari atok atok kencing payment dan jon doe, budak suman, pomen bawah tanah, fan tun dan cik minah gongreng kencing pulak KD punya payment ...


    kikikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak kutuk mak org? Biadap punya manusia.

      Delete
    2. Biarlah dia berlaku biadab, kerana kelak dia akan kehilangan alasan apabila ditimpa oleh apa yang dia dustakan dan perolok-olokkan.

      Delete
    3. Biarlah dia berlaku biadab, kerana kelak dia akan kehilangan alasan apabila ditimpa oleh apa yang dia dustakan dan perolok-olokkan.

      Delete
    4. Biarlah dia berlaku biadab, kerana kelak dia akan kehilangan alasan apabila ditimpa oleh apa yang dia dustakan dan perolok-olokkan.

      Delete
    5. KD dah tobat lahumm Jon Doe...!!

      ini bukan olok olok ini betul betul kejadiannn...!!

      Jon Doe kau bila nak tobat.. yg kau puja puji tu renta si fitnah tau takkk...!!

      Delete
    6. Jgn kurang ajar. Kutuk mak org tu beringat sikit. Kaupun ada mak..

      Delete
    7. Aku tak sokong kerajaan ph sebab tak kompiten. Tiada apa yg baik utk rakyat terbanyak. Cuma bagi aku, menulis dgn memperolok apatah lagi menghina emak atau ibu org lain adalah sgt tidak bermaruah. Lupakah bahawa kita juga ada emak? Maka beringatlah...

      Delete
    8. Anom 04:17

      Kih kih kih...kalau betul aku nak gelak ketawa sama si banggang KD tuuuh...

      Patut ler berasap macai PH...kah kah kah

      Dulu sebar fitnah tak ingat..laaa baru nak sedar..mangkuk hayyun

      Jahit oanji panji boddo jon doe yg memang boddo terlajok..hihihihi...kah kah kah...

      Apsal marah macai... minom laaa air kencing tuuu banyak banyak...kan sedaaap...

      Delete
    9. org yg tak berpalajaran. atau. tak faham apa yg di ajar.

      Delete
  7. maklumat terkini didapati bekalan DEDAK pada semua blogger PH termasuk blogger KD dipotong suma .. rakyat dah tahu blogger PH sika fitnah. Spinn fitnah tidak bohong tak menjadi... mengabihkan dedak sesaje

    ReplyDelete
  8. Salam Perjuangan Yang Belum Selesai dari saya kepada sdr KD dan semua sahabat-sahabat Pro-Tun.

    Apabila keadaan menjadi genting, hanya yang cekal dan tabah akan kekal di dalam saf perjuangan bersama-sama ayahanda Tun di dalam pertempurannya yang terakhir aka Pertempuran Klimaks aka Perang Besar Akhir Zaman aka Al-Malhamah Al-Kubra.

    Tidak perlu ramai pun, hanya 313 penyokong dan pendokongnya yang ikhlas dan tahu berterima kasih sudah memadai untuk pasukan Tun menang mutlak ke atas kebathilan yang bersekutu dan bersama-sama mengibarkan panji-panji kemenangan mereka.

    Perjuangan kita belum selesai...
    Kerana hanya yang cekal dan tabah...
    Dapat membina mercutanda...
    Bangsanya yang berjaya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni masih hidup dalam fahaman sesat JD. Pengampuan terhadap Tun sangat extrem dan melampaui sempadan akal dan agama. Berhentilah JD. Kalau JD cybertrooper upahan maka renunglah haram halal rezeki sedemikian. Kembalilah ke jalan yg lurus....

      Delete
    2. Mr J,

      Sekiranya kamu benar-benar yakin aku hidup di dalam fahaman sesat, maka buktikanlah dengan sumpah laknat sebagaimana aku telah buktikan keyakinanku bahawa kamu adalah seorang pendusta dengan bersumpah laknat bahawa kamu adalah seorang pendusta zaman fitnah yang sedang diberikan tempoh bersukaria sementara zaman fitnah itu belum berakhir.

      Sekiranya kamu tidak berani bersumpah laknat sedemikian dan kita sama-sama telah tahu bahawa kamu memang tiada keberanian itu disebabkan di dalam hati kamu, kamu sedar dengan sebenarnya bahawa kamu adalah seorang pendusta zaman fitnah, maka bersaksilah sahaja bahawa kamu telah pun diberikan nasihat dan peringatan.

      فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ 

      "Maka barangsiapa yang membantahmu tentang sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): "Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta"

      Teruskan beralasan wahai Mr J @ Pendusta Zaman Fitnah, kerana tempoh untuk kamu terus beralasan semakin singkat. Ia akan berakhir dengan tiba-tiba sehingga kamu berputus asa.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Nujum mengarut pengamal ajaran sesat sudah kepanasan akibat dibakar dari jarak jauh secara ghaib oleh Devil from Hell.

      Delete
    4. John doe udah laaa dgn teori boggok boddo bangfang lahabau kau yg tak menjadi tuuh.

      Simpan lah kebofohan panji panji hitam kau... lembu pon lagi bijak drp kau john doe...

      Delete
    5. gilebabi isim pe kejadah si jondoe ni sambil mengait2 guna nama Allah dan ayat2 Ketuhanan?
      semoga ko dibalas Allah Taala dgn terus menjadi gila isim menderita dengan penyelewengan kesesatan kau tu wahai makhluk bernama John Doe LAKNATULLAH!

      Delete
    6. Laknatullah? Hehehe. ON!!!

      Salah seorang daripada kita pasti akan ditimpa laknat yang sebenar-benar laknat apabila tempoh bersukarianya telah berakhir. Ia tetap akan berakhir apabila masanya telah tiba.

      Que sera sera; kesemua pendusta zaman fitnah pasti akan ditimpa laknat Allah yang sebenar-benar laknat apabila tempoh bersukaria zaman fitnah itu berakhir.

      Bersaksilah semua bahawa para pendusta zaman fitnah termasuk anon di atas telahpun diberikan peringatan. Kelak mereka tidak sedikitpun akan teraniaya. Bertemu kita di dunia sebenar pada hari terakhir zaman fitnah itu berlangsung.

      Oklah para pendusta semua; termasuk tetapi tidak terhad kepada Virgo Lara, Mr J, GENG NAJIB dan Kejora; adios dan sayonara untuk kalian semua di blog ini. Sehingga kita bertemu di dunia hakikat pada hari penentuan tersebut; aka hari berlakunya pertempuran klimaks; aka hari terakhir berlangsungnya zaman fitnah aka hari berlakunya Al-Malhamah Al-Kubra; iaitu pertempuran muktamad di antara kebenaran dengan kebathilan.

      Yang benar bakal menang mutlak.
      Yang dusta bakal tewas mutlak.
      Yang kabur akan menjadi terang.
      Yang bathil pula akan lenyap buat selama-lamanya dan tidak akan kembali lagi sehinggalah kiamat itu berlaku.

      Pendusta @ ahli-ahli fitnah dan tentera-tentera Dajjal akan bersemadi semuanya di dalam zaman fitnah dan tidak akan melangkah ke zaman baru. Bertemu kita kelak di hadapan Allah. Salah seorang di antara kita akan menjadi saksi ke atas yang lain di hadapan Allah pada hari kebangkitan kelak. Salah seorang di antara kita akan kehilangan alasan.

      Bersaksilah para pendusta semua bahawa kalian telah pun diberikan nasihat peringatan, dan tiada sesiapa yang bakal teraniaya. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Bersaksilah juga sahabat-sahabat semua bahawa John Doe telah pun memaklumkan dan berkongsi penemuannya bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan dia berserta 313 penyokongnya akan menang mutlak ke atas kebathilan yang bersekutu pada hari Al-Malhamah Al-Kubra itu berlangsung.

      Kepada saudara KD, terima kasih banyak-banyak kerana memberikan ruang kepada saya untuk berkongsi penemuan dan memberikan peringatan. Percayalah bahawa perjuangan kita tidak akan sia-sia.

      Sayonara dan que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  9. Sebelum berundur eloklah minta maaf dengan Najib, Hj Hadi dan keseluruhan rakyat kerana anda telah memfitnah kononnya Najib memberi RM90 jota duit 1MDB kepada Hj Hadi!

    ReplyDelete
  10. Jendol nampak kecewa ki ki ki..apa2 pun jendol akan selamat.tk kena fuck dlm blog ni nnti.blog tmpat jendol bermastautin..februari 2020 sudah hampir..nk tanya..panji2 kibar ke tak ni...ki ki ki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syaitan penyesat John Doe LAKNATULLAH

      Delete
    2. Laknatullah? Hehehe. ON!!!

      Salah seorang daripada kita pasti akan ditimpa laknat yang sebenar-benar laknat apabila tempoh bersukarianya telah berakhir. Ia tetap akan berakhir apabila masanya telah tiba.

      Que sera sera; kesemua pendusta zaman fitnah pasti akan ditimpa laknat Allah yang sebenar-benar laknat apabila tempoh bersukaria zaman fitnah itu berakhir.

      Bersaksilah semua bahawa para pendusta zaman fitnah termasuk anon di atas telahpun diberikan peringatan. Kelak mereka tidak sedikitpun akan teraniaya. Bertemu kita di dunia sebenar pada hari terakhir zaman fitnah itu berlangsung.

      Oklah para pendusta semua; termasuk tetapi tidak terhad kepada Virgo Lara, Mr J, GENG NAJIB dan Kejora; adios dan sayonara untuk kalian semua di blog ini. Sehingga kita bertemu di dunia hakikat pada hari penentuan tersebut; aka hari berlakunya pertempuran klimaks; aka hari terakhir berlangsungnya zaman fitnah aka hari berlakunya Al-Malhamah Al-Kubra; iaitu pertempuran muktamad di antara kebenaran dengan kebathilan.

      Yang benar bakal menang mutlak.
      Yang dusta bakal tewas mutlak.
      Yang kabur akan menjadi terang.
      Yang bathil pula akan lenyap buat selama-lamanya dan tidak akan kembali lagi sehinggalah kiamat itu berlaku.

      Pendusta @ ahli-ahli fitnah dan tentera-tentera Dajjal akan bersemadi semuanya di dalam zaman fitnah dan tidak akan melangkah ke zaman baru. Bertemu kita kelak di hadapan Allah. Salah seorang di antara kita akan menjadi saksi ke atas yang lain di hadapan Allah pada hari kebangkitan kelak. Salah seorang di antara kita akan kehilangan alasan.

      Bersaksilah para pendusta semua bahawa kalian telah pun diberikan nasihat peringatan, dan tiada sesiapa yang bakal teraniaya. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Bersaksilah juga sahabat-sahabat semua bahawa John Doe telah pun memaklumkan dan berkongsi penemuannya bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan dia berserta 313 penyokongnya akan menang mutlak ke atas kebathilan yang bersekutu pada hari Al-Malhamah Al-Kubra itu berlangsung.

      Kepada saudara KD, terima kasih banyak-banyak kerana memberikan ruang kepada saya untuk berkongsi penemuan dan memberikan peringatan. Percayalah bahawa perjuangan kita tidak akan sia-sia.

      Sayonara dan que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  11. Alololololo. Cian nyew..mana pulak budak2 suruhan ko nk nk meroyan lepas ni..ini gara2 tk dapat dedak la ni..ph dh lantik 1400 cyber toper..yg berguling2 fitnah naik kn ph..di pandang mcm loji kumbahan..

    ReplyDelete
  12. Patut la 2-3 posting mcm nada kecewa jew..nada beruturn..ki ki ki ki..tu la ko peecaya sesangat dengan atok..ko kata atok terbaik la bagai..
    Yg lagi best..ada kata atok pemuda bani tamin..
    Kalau org tua bani tamim logik..
    Bani tamim pengibar panji2 hitam mesti lah yg jujur..amanah..berpegang pada AlQuran...
    Bukan manipestol bukan kitap suci..bukan cakap lain buat lain.
    Ada ciri2 para sahabat..

    ReplyDelete
  13. KD posting tah apa ape... kejap sokong kejap tak sokong... dedak nak banyak jadi sesumpah...!!

    maka dedak pun tokong kasi potong lahhh... !!

    ReplyDelete
  14. Salam KD. Harap muncul kembali dlm format lain. Kali ini saya doakan KD akan bersama mereka yg dokong Islam. Menang atau kalah ketentuan Allah. Hanya usaha jadi ukuran di hari akhirah...moga Allah rahmati KD.

    ReplyDelete
  15. tolonglah kd, jangan berhenti, kasihanilah kami semua yang dahagakan penulisan yang bertaraf dunia. siapa lagi yang layak memimpin umat negara ini selain daripadamu wahai kd. kami janji takkan kritik engkau lagi, maafkanlah kami.(sambil terseak-esak)

    ReplyDelete
  16. Aku hrp hang mai balik.ikut isu la, kalau rasa betoi kata betoi kalau nyata salah kata salah bukannya asal tokwan hg buat, semua betoi walaupun dlm hati tak bersetuju. Jd jd mcm john dogol, prinsip dia asal madey semua betoi. Madey dh jd tokong dia yg mesti disembah bila2 mada dan di.ana sahaja.

    ReplyDelete
  17. INI LAST PANTUN NASIHAT UNTUK KD DISAYANGI
    INSAF & SEDAR KESILAPAN AKAN KEKHILAFAN SINDRI
    JANGAN JADI SPT JON DOE BDK SUMAN FANTUN POMEN INI
    BUAT DOSA FITNAH KERING PANJI HITAM HARI2

    MOHON MAAF PADA KD YG DISAYANGI
    AMPUN MAAF KITA KOSONG2 SEADANYA
    MUSUH KITA SIFITNAH DURJANA INI
    CUKUP2 LAH FITNAH JIJIK DI JAJA


    KIKIKIKIKI... BRING IT ON

    WASSALAM SEMOGA KD SENTUASA DALAM LINDUNGAN ALLAH SWT

    #BUYMUSLIMFIRST

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik.bro.
      Apapun aku doa smg Allah tunjuk jua balasan dunia pd musibat penchachai tegar setan madey ni sbg pengajaran pd insan lain jgn jd Abdullah Bin Ubai dalam kalangan umat.
      Semoga Allah tak lindungi musibat jahanam seperti ini dan madey mahazalim
      Ameen ya Rabb

      Delete
  18. Buat tebiat ke nkmampos ke blogger sesumpah ni?
    Ko tgh testmarket ke atau drama tamil paria?
    Dedak.jadi BARUA madey dah tamat ke?
    Blog paling munafik dan kuat membabi buta menyondol Najib dan menjilat kangkang telapak kaki madeykutyytaik.
    kd laknatullah, semoga ko bertaubat sebelum.berpisah dgn alam dunia

    ReplyDelete
  19. Wahai kd musibat, bila ko nak merangkak cari DS Najib dan DS Rosmah untuk minta ampun maaf?
    Atau ko nak keras hati jd mcm dinpenyu? Mati 'dalam imangg'? Mati tgh maki caci fitnah imam?

    ReplyDelete
  20. KD aku harap kau pon sama...aku diakan kau semoga di panjangkan umur supaya dapat merasa siksaan ke atas fitnah yg kau sebar seropa dgn Atoq pujaan kau...

    KD ku pohon jua laknat atas diri dan keluarga kau jika di sebalik tulisan kau, jatuhnya sebuah Kerajaan Melayu Islam.

    Semoga kau bahagia dgn balsan yg kau akan terima hadil drp tulisan kau yg menyesatkan.

    Tahniah ahli neraka utk kau..semoga kau dihisab dgn timbangan yg berat sebelah kira.

    ReplyDelete
  21. ... saya juga mohin maaf kalau ada tercarut termaki dekat kd... gud bye.

    ReplyDelete
  22. Apalah KD ? Kena kutuk kaw kaw ko dah mengalah, macam pompuan.

    Perjuangam belum selesai...masih jauh jalannya.

    ReplyDelete
  23. TIADA MAAF BAGI MU..

    AKAN KU TUNTUT PEMBICARAAN DI AKHIRAT KERANA PERCAYA AKAN TULISAN DAN ARTIKEL YANG KAMU KELUARKAN MEMPENGARURI AKU DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN DAN MENYEBARKAN FITNAH FITNAH DARI ENGKAU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat setuju. Ameen ya Rabb!
      Semoga ko takkan lepas di Mahsyar nanti KD dan konco2 penyangak kau pendewa Mahadey Mahapenyamun kuttysesat

      Delete
    2. satu kamu tuntut tidak kah terlintas BERIBU tuntutan berkemungkinan dari kamu pula dituntut?

      Perbuatan dan keputusan adalah hendak kita mengambil pendirian dan bertanggung jawab diatas perkara perkara yang kita sendiri buat.....sesama manusia kita saling bermaafan walau sesama saudara yang bukan muslim kerana salah tetap salah silap tetap silap tidak kira sesungguh nya mahkluk segala nya ciptaan ALLAH kita tidak ada hak meletak kan kehendak hanya kerana kita bersifat dendam dan irihati diiringi dengki....ia nya tidak membantu dan hanya merugikan kita sebagai manusia yang jahil lagi kekurangan andai diambil nikmat kesihatan....makan pun kita tidak lalu apa lagi yang besar besar dugaan ALLAH menimpa kita!?

      Salam Bermaafan Semua Semoga ALLAH Merahmati Kita Semua.

      Delete
  24. Tony fernandez kroni madey

    BILA TONY FERNANDEZ DISEBUT2 ‘BOSSKU’ UNTUK MAS

    Kecoh netizen bangkitkan isu kaum bila ada orang menolak nama Tony Fernandez. Airasia disebut sebagai satu contoh syarikat penerbangan yang mampu berdiri sendiri tanpa bantuan kerajaan. Hanya Tony dikatakan paling layak untuk menerajui MAS. Ini yang ramai orang rasa tetapi ada perkara yang ramai tidak tahu.

    AIRASIA TIDAK PERNAH MAMPU BERDIRI SENDIRI

    Jikalau tiada perjanjian CCF (comprehensive, collborative framework) dengan MAS, kapal terbang Airasia akan tersadai. MAS membekalkan kejuruteraan, ground support services, training, cargo dan catering kepada Airasia melalui perjanjian ini. Perjanjian CCF ini sepatutnya mempunyai faedah bersama namun saban tahun, hanya Airasia yang memperoleh faedah tetapi tidak kepada MAS. Hakikatnya permainan politik dalaman dalam membentuk perjanjian berat sebelah ini menjadikan MAS ‘dirompak’ Airasia. Namun orang melihat syarikat yang tak ada screwdriver dan tak mampu repair pesawat sendiri ini lebih hebat dari MAS.

    Begitu juga masalah Airasia dengan Malaysia airport. Dipermudahkan bahasa kita boleh katakan kalau tidak kerana toleransi Malaysia Airport, pesawat Airasiaparking atas rumput sajalah. Saban tahun kisah hutang Airasia dengan MAHB tak pernah sunyi. Tahu sewa dan pakai tapi liat nak bayar.

    Paling seronok ada hati nak minta gantirugi dari MAHB beberapa tahun lalu kononnya kerugian disebabkan kerosakan beroperasi di airport baru. Hutang susah bayar, lepas tu ada hati mahu minta MAHB gantirugi sampai 400 juta.

    Tidak kurang dari itu, ramai penjawat awam tertanya-tanya mengapa tiket kapalterbang penjawat awam banyak diberikan kepada Airasia sedangkan dahulunya dari MAS. Malah jumlah fare Airasia jauh lebih tinggi berbanding MAS. Ramai tertanya-tanya kenapakah Airasia dilayan seperti anak emas. Rakyat perlu tahu siapakah tangan tersembunyi disebalik semua cerita kartun ini.

    Boleh disimpulkan Tony Fernandez hebat didepan lensa kamera tetapi bukan dilapangan. Ramai orang didalam komuniti aviation amat marah apabila MAS yang bertungkus lumus memberi talian hayat kepada syarikat ini dilihat beban kepada negara, tetapi Airasia pula dilihat syarikat yang bisa menyelamatkan MAS.

    Seluruh dunia mengiktiraf kehebatan MAS. Banyak syarikat-syarikat penerbangan antarabangsa lebih yakin menghantar pesawat mereka untuk diselenggara oleh kakitangan MAS. MAS sebenarnya dirosakkan oleh orang politik itu sendiri. Kalau sungguh MAS ini merugikan dan membebankan, mengapakah begitu cepat Tun Mahathir mengumumkan MAS sudah ada pembeli.

    Diharap rakyat Malaysia tidaklah tersalah angkat orang yang hendak diharap memperbaiki MAS sedangkan dia cukup lama sudah menyusahkan syarikat yg kita sayangi ini. Kita berdoa semoga harta negara tidak dijarah sewenangnya oleh cukong-cukong yang sentiasa mencari jalan mudah untuk untung besar dengan mudah.

    Kita tolak Tony bukan kerana dia non muslim atau bukan Melayu. Kita tolak Tony kerana rekodnya tidaklah cemerlang malah ke laut sebenarnya❗It’s NO NO‼

    Dari Kami
    Mantan Staf Malaysia Airlines Berhad
    [mohon viralkan. T/Kasih]

    ReplyDelete
  25. Komplot Mahathir bolehkan anaknya dapat kontrak bekal minyak untuk MAS

    Jul 6 2012 / Keadilan Daily
    (Oleh Mohd Martin Kahar)

    KUALA LUMPUR 6 Julai: Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail mempersoal perjanjian membekalkan bahan api antara Malaysia Airlines (MAS) dan Petron Malaysia Sdn Bhd.

    Beliau berkata, MAS sebelum ini mendakwa kerugian kerana terpaksa menanggung kos bahan api yang dibekalkan oleh Petronas.

    "Apakah perjanjian dengan pembekal baru ini (Petron), MAS boleh menjamin syarikat itu dapat mengurangkan kerugian," katanya ketika dihubungi Keadilan Daily.

    Beberapa blog sebelum ini mempertikai tindakan Mahathir kerana 'melepaskan' kontrak membekal bahan api kepada MAS sedangkan beliau adalah penasihat Petronas.

    Mengulas perkara itu, Azan berkata, Petron diberikan kontrak kerana syarikat tersebut dimiliki anak bekas Perdana Menteri itu.

    Petron merupakan anak syarikat San Miguel Corporation iaitu syarikat berasaskan arak terbesar di Filipina yang sahamnya turut dimiliki oleh Mirzan Mahathir.

    Azan menambah, keuntungan jualan arak membolehkan San Miguel membeli 65 peratus saham Exxon Mobil Corporation iaitu syarikat induk Esso Malaysia Sdn Bhd.

    "Esso kemudian dijenama semula kepada Petron dan ia berlaku secara pantas disebabkan kepentingan Mahathir," ujarnya.

    ReplyDelete
  26. Tak sukar untuk memahami kenapa kluangman amat kaciwa...

    Kluangman kaciwa dgn aksi dan prestasi madey di pentas polotik dan persada pemerintahan...

    Madey is too far below par...kluangman mempertahan madey hingga sanggup temberang tapi prestasi madey makin merudum...madey tidak bolek boleh berubah dari niat nye untuk berkuasa semula...

    Madey jadi tikus baiki labu...madey takkan dapat kibar panji hitam jon doe...

    ReplyDelete
  27. Madey tibai yahudi di US?...biar betul...

    Madey jumpa tokoh2 koprat amerika untuk pujuk datang labur di malaysia...

    Tokoh2 koprat amerika ramai bangsa yahudi yg bekalkan wang kpd israel...

    Biasalah cara madey belit kiri kanan..

    ReplyDelete
  28. Aku rayu kau KD, supaya jelaskan sbb2 kau undur diri tp mestilah dgn ikhlas. Mungkin sbb kami penyokong Perpaduan Umah mengecewakan kau yg sangat cintakan tokwan atau kau sendiri yg kecewa dgn tokwan dan kerajaan bodohnya itu. Apa2 penjelasan kau kami terima. Sekurang-kurangnya biarlah berundur dgn bersebab. Buat Joh dogol pulak, tak sabar nak tunggu kau bukak blog baru. Kami nak perang dgn pengikut setia tokong idolanya tu. Que sera sera. Ekeke.

    ReplyDelete
  29. SUASANA di Mahkamah Seysen Ipoh hari ni dah jadi mcm Mahkamah Hong Kong.

    Ramai juga lah kelihatan ahli2 parlimen kjaan DAP berarak bersama YB yang mati pucuk ni cuma Tommy Thomas je tak nampak berarak bersama,kalau tidak mmg salah satu benda ajaib di dunia lah, anggota kjaan berarak nak menentang kerajaan. Tinggi penghargaan kpd yg dituduh merogol dan mati pucuk ni!

    Tapi itu lah DAP yg hari ni di junjung oleh Khalid Samad,Mujahid,Mat Sabu dan pastinya Madey ...

    Masa anggota perkhidmatan awam mati dibunuh oleh perusuh2 (arwah Adib)), ada tak pemimpin kjaan DAP ni ada bersama?

    Bukan membela arwah, tetapi mereka bersekongkol dgn AG membela penjenayah yg skrg tak tahu dimana berada.

    Mmg sial lah kjaan DAPig pujaan Mujahid dan Khalid Samad ni!

    ReplyDelete
  30. Aku pernah post dulu dengan DOA kau takkan selamat dunia akhirat wahai blogger andai apa yang kau sebar itu adalah fitnah.

    pundek kutty madey dengan balaci blogger kd.. sama saje munafik mcm kadiq basin si tua liberal perosak dan punca fitnah sehingga tumbang kerajaan Melayu Islam
    jika tumbang sahaja tak rosak tak apa ini habis terjarah segala harta pusaka
    dasar dan prinsip hak kita dikucar kacirkan
    si pembunuh Adib terang2 membunuh tapi dek kerana kerajaan kini adalah semburit ph maka semuanya ditipu belit

    Bagaimana benda2 lain yang tersembunyi?lidah membodek menjilat sambil memfitnah. itulah kau KD Laknatullah!
    Kd kau akan terima balasan Nya bersama mahadey kutty mahafiraun Laknatullah. Ameeen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia belah kerana terlalu taksub pertahan kera jaan berkenaan pembunuhan adib..kalau kita posting..jawapan nya..komen sampah..komen merapau la..sekarang sesalan membawa kemurungan dan akan sakit2 dan akhir nya innalillah..

      Delete
  31. Kau test market ye kd?
    Kalau tak berblog kau nak buat apa? Biasalah, dlm berblog ada pro ada kontra. Tp sejak dua menjak ni aku perhatikan, respon kau kpd komen yg mempertikai tun mahathir dan kerajaan ph ni agak kasar. Sampai nada menghina keturunan. Apa sebenarnya yg menyebabkan kau sensitif sgt ni kd? Dh mcm watak anjing jaga lembu pulak!! Hehe. Its oklah kd. Kalau kau mintak maaf, aku maafkan dan aku juga mohon maaf atas salah silap penulisan aku kpd kau dan anon² serta pengkomen yg aku hentam. So, 0-0 lah. Kalau test marketpun ok. Saja gempak gitu...huhu

    ReplyDelete
  32. Najib: K'jaan malu dedah sebab utama dividen LTAT rendah

    Bekas perdana menteri Najib Razak menafikan dividen dua peratus Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) bagi 2018 berpunca daripada masalah yang berlaku ketika pentadbirannya.

    Sebaliknya beliau berkata kerajaan Pakatan Harapan (PH) "malu" untuk menyatakan sebab utama di sebalik kemerosotan pendapatan besar LTAT bagi tahun kewangan 2018.

    "Seperti biasa pelbagai alasan diberi, termasuk cubaan untuk menyalahkan kerajaan BN dahulu.

    "Tapi apa yang mereka tidak sebut ialah kebanyakkan pelaburan besar LTAT telah mencatat kerugian kerana ekonomi yang semakin merosot selepas PRU ke-14 dan juga pasaran saham negara yang bertukar menjadi paling corot di dunia di bawah PH," dakwanya dalam satu hantaran Facebook hari ini.

    Beliau berkata lagi, sepanjang sembilan tahun menjadi perdana menteri, purata dividen LTAT ialah pada kadar 14.1 peratus.

    Dividen dua peratus yang diumum LTAT hari ini ialah paling rendah dalam sejarah lembaga itu.

    ReplyDelete
  33. ‘Lebihan bayaran deposit sekuriti AS$790,354,855 masuk ke akaun Najib’

    KES 1MDB NAJIB l Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini diberitahu bahawa lebihan bayaran deposit sekuriti berjumlah AS$790,354,855.00 kepada Aabar Investment PJS Ltd (Aabar) yang dibayar oleh 1MDB dimasukkan ke akaun milik Najib Razak untuk tujuan penyelewengan.

    Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB, Shahrol Azral Ibrahim Halmi, 49, berkata demikian semasa membacakan pernyataan saksinya pada hari ke-15 perbicaraan kes Najib membabitkan dana 1MDB.

    “Kesimpulannya, pengambilalihan Genting (Genting Sanyen) telah selesai melalui pembiayaan menggunakan bridging loan berjumlah RM700 juta dan terbitan bon berjumlah AS$1.75 bilion.


    “Saya akui memang terdapat lebihan yang sangat banyak daripada hasil pembiayaan untuk pengambilalihan tersebut,” katanya.

    Bagaimanapun saksi pendakwaan kesembilan menegaskan bahawa beliau langsung tidak tahu menahu bahawa lebihan wang untuk pembayaran deposit keselamatan berjumlah AS$790,354,855 kepada Aabar adalah untuk diseleweng oleh pihak lain.

    “Pembayaran deposit sekuriti itu dibuat secara penuh percaya berdasarkan dokumentasi yang disediakan oleh Jasmine Loo (peguam 1MDB) Terence Geh (Pengarah 1MDB) dan Tim Leissner (Ketua Pegawai Eksekutif Goldman Sachs Asia).

    "Setelah penyiasatan dilakukan barulah saya tahu yang deposit keselamatan ini diaturkan oleh Jho Low (ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho) untuk membolehkan wang 1MDB masuk ke dalam akaun yang dikawal olehnya untuk tujuan penyelewengan yang seterusnya dimasukkan ke akaun milik Najib.

    "Sekali lagi, Jasmine Loo sebagai pegawai yang dipertanggungjawabkan, telah datang kepada saya untuk membentangkan dapatan dan dokumen yang banyak bagi menunjukkan aspek teknikal kewangan dan proses pelaburan sepertimana sebelum ini, pemerolehan Tanjong Energy Holding Sdn Bhd (TEHSB).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peliknye kalau bekas ceo tahu penyelewrngan kenape bekas ceo tidak lapor pokis dan tidak maklumkan kpd PAC semasasa siasatan 1 mdb oleh PAC...

      Delete
    2. Benda boleh atur beb. Skrip ka ada. Macai² pendakwaan kan ramai yg boleh buat skrip utk saksi. Sblm ni tak tahu, elok jd saksi pendakwa terus je tahu. Ada cikgu bg tuisyen kt saksi agaknya. Tp jgn bimbang, saksi yg curang akan ditelanjangkan oleh pasukan peguam najib.

      Delete
    3. Ki ki ki..berlaku penyelewengan.
      Kik kik..betul anon 4.28am..nampak dah..mcm baca skrip..najib tk kedalam..saksi yg kedalam..menipu mahkamah..tunggu soal balah peguam bela...komfom merapu meraban nk jawab.

      Delete
    4. kah kah kah kann..kan bro
      aku nampak saksi yg akan kedalam
      mcm kes Adib tommy paria akan ke dalam lepas PRU15

      Delete
  34. Kerana DAP... Melayu jahanamkan Melayu
    Executive Editor Mac 10, 2019 0

    BERJUMPA orang lama dan kaya pengalaman seperti Tan Sri Dr. Rais Yatim, 78, Tumpang lalu merasakan diri dihargai.


    Banyak teladan, apa lagi ‘sepak terajang’ politik boleh dikutip daripada otai yang berkhidmat di bawah lima Perdana Menteri ini termasuklah hari ini beliau masih bersama Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Sesekali berjumpa, bersembang dengan Rais, Tumpang lalu akui agak sukar menjangkakan jawapan daripada beliau yang tinggi nilai keintelektualan dan piawaian bahasa Melayunya ini. Ini berbeza sangat dengan sebilangan ahli politik sekarang yang boleh ‘dikarang jawapannya lebih awal’ sebelum sidang akhbar lagi (maaf ya, kena jujur).

    Di Wisma Packer 195, pejabat guamannya di Jalan Tunku Abdul Rahman di ibu negara Jumaat lalu, daripada lebih 150 pertemuan dengan Rais, seingat Tum­pang lalu yang bergelumang de­ngan kerja-kerja kewartawanan ini hampir 25 tahun, soalan cepumas diajukan kepada anak kelahiran Jelebu ini:

    Sepanjang Tan Sri terlibat de­ngan politik, apakah situasi politik tanah air yang dilihat paling mencabar?

    Kata Rais yang siap berpakai­an baju Melayu lengkap dengan songkoknya:

    “Hari ini...Melayu jahanamkan Melayu.”

    Tumpang lalu kaget sejenak. Apa maksudnya itu?

    Sambung Rais: “Ka­lau DAP dikatakan akan memusnahkan hak Melayu, realitinya saya tak fikir DAP ada kekuatan seperti itu yang difikirkan banyak pihak.

    “Saya tak fikir DAP kuat tapi kalau ditolong oleh orang Me­layu, berkemungkinan besar politik Melayu akan hancur...akan ke hilir, kekuatan bangsa kita akan lemah. Tapi kalau setakat DAP berkokok, berkotak-katik, saya tak yakin (Melayu akan musnah).

    “Cuma kalau Dr. Mahathir di pihak sana (Pakatan Harapan) bawa fikiran DAP, Melayu akan jahanam...inilah yang jahanamkan Melayu...puncanya Melayu itu sendiri.”

    Setahu Rais, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dikepalai Dr. Mahathir tidak ada peta Melayu.

    Kalau UMNO, sekurang-se­kurangnya parti itu memiliki daya juang nasionalisme sejak dulu hingga sekarang, antaranya terus perjuangkan hak-hak orang Melayu, malah diutamakan manakala kedaulatan Raja-raja Melayu dipertahankan.

    “Peta PPBM adalah sosialis, tidak nampak menjuarakan orang Melayu dan Raja-raja Melayu. Hanya diutamakan perjuangan nak jatuhkan Datuk Seri Najib. Lim Kit Siang pun sama dengan Dr. Mahathir kini memasuki senja hari. Yang kita khuatirkan ialah (kemunculan) Melayu baharu seperti Rafizi Ramli yang akan bawa pemikiran kononnya Me­layu progresif.

    “Jadi, peringkat rakyat akar umbi harus dibawa ke pemikiran mengapa PPBM ini tak pernah jawabpun soalan ke mana Melayu nak dibawa mereka,” kata Rais.

    Watak PPBM, kata Rais, amat berbeza berbanding Parti Melayu Semangat 46 (S46) tempoh hari.

    Semasa itu, kata bekas Timbalan Presiden S46 tersebut, S46 memperjuangkan Raja-raja, bahasa, budaya dan ekonomi orang Melayu.

    “PPBM tidak nampak me­ngepalai perjuangan sebesar itu. Mereka hanya sa­sarkan Datuk Seri Najib. Kalau nak bercakap pasal ekonomi Felda, kita harus buat suatu pencerapan besar yang tidak semata-mata isu FGV atau tanah di Jalan Semarak, Kuala Lumpur tergadai. Ini hanya sebilangan kecil daripada aset-aset Felda yang lebih besar. Malang­nya, pendekatan Rafizi (buruk-burukkan Felda) menjadi gendang kecapi dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rais yatim sokong siapa..kenapa dr mula2 dulu tk nampak..kami yg bukat tahap loyer pun dr awal dh nampak..ke termakan pujuk rayu anak sehingga terhancing satu badan..sekarang nk uturn..mcm KD..sangap laa..ke ada dedak2 yg di pinta tk dapat..

      Delete
    2. kd kuat minum kencing pekat jondo kaki kelentong loyar buruk sebab tu dia mudah dibodohkan oleh jondo si kaki kelentong pendusta akhir zaman.

      Delete
  35. Madey tubuhkan Bersatu hanye untuk jatuhkan najib dgn kerjasama DAP...

    Dapat kuasa madey nak ksyakan kroni dsn amak branak...bukan untuk melayu...

    Hakom koroner sahkan Tomy Thomas hina mahkamah dlm kes kematian Afib... Msdey buat2 pekak dan bisu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petanda dia akan jadi betul2 pekak dan bisu ler tu.

      Delete
    2. anon 6.49 ni dulu bukan ke pencacai madey pengutuk Najib mcm kd jg..cmne blh uturn plak ckp gitu?
      byk betol barua madey insap?
      kah kah kah

      Delete
    3. Aku bukan penggila madey...aku penyokong PH untuk tumbangkan umno yg hanye buncitkan perut gunakan melayu...

      Delete
    4. Najib amat bodoh....ngaku ditipu cina tembam jho lo..sebenarnye dia nak gunakan jho lo untuk songlap wang kerajaan kerana dia yakin umno takkan tumbang....mcm cai2 jugak terlebih yakin umno tak boleh ditewaskan...

      Delete
    5. Najib lupa pengundi atas pagar yg diabaikan oleh najib...madey pon sama...

      Delete
  36. Madey tubuhkan pbbm nk jatuhkan najib sebab jatuh kan boboi dr jawatan MB..yg puak2 pkr beriya2 sokong..ingat atok peduli ke dgn pm tepi..anwar dh bagi amaran mula2 dulu dgn surat yg nerpusing2 bahasanya..tapi pujuk rayu broker(bintang fileh porno)berjaya ..anwar akur..
    Tapi apa2 pun..org dah tau..kenapa ekonomi merundum..siapa dalang nya.tk lain tk bukan kerena dendam.asal atok jadi pm.ekonomi..ringgit pasti jatuh.
    Korang rasa2 sape punya kerja yek..ki ki ki

    ReplyDelete
  37. SEJAK BLOG KD MENGUNDUR & MENYERAH
    SUMAN JON DOE MCM AYAM BERAK KAPOR LAH
    MAKAN TAK LALU MANDI PUN TAK BASAH
    BAIK KO MENYERAH SUMAN SBLOM KAMI SESAH


    KIKIKIKIKIKI....

    JON DOE POMEN BAWAH TANAH CIK MINAH
    BLOGER KD HILANG TANPA KABAR BERITA
    TED MANOF BUDAK SUMAN KAMI DAH SESAH
    KOORANG SUMA TOBAT SBLOM TERLAMBAT YER


    KIkOKIKIKoi kui kui kui...

    #BUYMUSLIMFIRST

    ReplyDelete
  38. Kenapa cabut kd..dh dapat cerita sebenar pasal kes arwah adib kew..pasal tu la yg benar sokong..yg pelingkop tentang..jangan ampu..
    Ko citer najib kedalam..aku peduli apa..bicara dgn adil..buat siaran langsung..biar tkder selindung2..biar rakyat tau..perbicaraan adil..najib bersalah..nk kedalam pun siapa peduli.
    Banyak pelapis lain boleh jadi pm..tok mat..hishamuddin..apa ada hal..tapi tidak pada ph.

    ReplyDelete
  39. Kepeh..!! kepeh...!! kepehh..!!

    #bmf

    ReplyDelete
  40. aku rase dengan Kuasa Allah, madey TAKKAN MAMPOS selagi tak terhukum dia di dunia ini dengan hukuman mahkamah dunia, setelah 22 tahun menjadi diktator, menyamun merompak membunuh menipu dan memecahbelahkan umat Islam. Mungkin Allah SWT panjangkan umurnya sehingga dia dihukum didunia ini terutama dalam skandal BMF dan rompakan judi Forex 30 billion.
    Selagi dia tak terheret ke mahkamah dan dibicarakan ditelanjangkan jenayahnya selagi itu aku rasa Allah SWT akan panjangkan umurnya sehingga dia sendiri rasa tak larat lagi dan hidup dan menderita tersiksa dengan kehidupan akhirnya

    Amiin ya Rabb

    madey takkan mampos

    ReplyDelete
  41. KD..ekor brgelumang tahi..kokok jer, berderai
    Dia cuma ada parang kntot nk lagak samurai
    Keadaan KD ibarat kna libas truk, prut trburai
    Kini dia dh tutup blognya itu KD, KluangDarai

    KD kini..insaf & bertobat..tk perlu nak dihurai
    Trkedu lah cai 3 srangkai, bila KD tutup gerai
    Blog Putramerdeka pula bertukar warna tirai
    Mngkin ke blog Budin pula, cai2 mulut murai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah terbaik bro.. tgh2 malam ni ko usik kd
      esok pagi mulalah si bapok pemuja madeykuttytaek ni meroyan entry baru tak jadi katop blog usang
      kah kah kah..kah dasar bapok2 tua jadi penchachai mahadeykuttytaek..
      jgn percaya sgt di kd bapok ni nak tutup tirai..strategi je tu..nak acah2 tisu koyak

      kikiki

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  42. Bukan le sdr KD itu tidak matang bertindak
    Jgn lah dikata KD prangai spt budak-budak
    KD nk tutup blog bukan kerna teruk diledak
    Sbnarnya, bro KD tu dh putus bkalan dedak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. KD kini gelisah..asyik je gulung kain pelikat
    Padan muka, ini ahli, Ayh Pin punya tarekat
    Sblm ni pantun2 aku bagi, semua dia sekat
    Kali ini, bapok KluangDarai ini aku nk sakat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  44. Dh tk ada le lagi, KD kedi kaki gebang lebat
    Diambilnya tindakan tutup ini blog musibat
    Bukanlah dia tutp blog sbb teruk kna sebat
    Sbnarnya bro KD tu udah insaf & bertaubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. KD akhirnya..terpaksa bertindak, tutup buku
    Ada yg kata blog KD sudah tawar & tak laku
    Ada pla kata KD tk tahan, kpala asyik diluku
    Sbenarnya bekalan dedak kat dia dh dibeku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. KD tringin nak bersilat tapi jadi tarian zapin
    Gerakan panji hitam dia cuba mahu pimpin
    Tapi..tidak ke mana2..ini pengikut Ayah Pin
    Tak ada dedak..tak ada le dia nk brkempen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. KD sbelum ini kemain lagi dia kuat melalak
    Srupa dgn anjing jer, hari-hari dia menyalak
    Tapi hari ini..dkat KD kedi ni..aku nak gelak
    Kini KD, auw auw, spt bapok kain kna selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  48. KD tutup blog, mati kutu le geng 3 srangkai
    Terkedu le wak kaki fitnah, pak tua bangkai
    Si pemantun bingai pun kini idea dah pokai
    Ostat ketua panji dh tiada apa nk dirungkai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  49. KEPEH KEPEH BUNYI PANJI
    KEPEH SANA KEPEH SINI SANUN
    PANJI MANA ON KE TAK ON NIH..?
    KD TUTUP KEDAI DEPA SUMA JADI BABUN


    KIKIKIKIKI... KEPEH.. KEPEHHH PANJI KU BERBONYI


    #BMF

    ReplyDelete
    Replies
    1. ON!!

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera dan sayonara.

      Delete
    2. John Bodoe can GET LOST!!! And stay in DARKNESS FOREVER, the right place for THE LOSER, the right place where he belong.

      Kepeh Kepah kepuh.

      Delete
  50. Kepeh kepeh kopeh kopeh..

    Tun M menolak cadangan Prof. Jomo Kwame Sundaram supaya projek ECRL ditangguh. Bahkan dia cabar Jomo untuk berunding idengan Kerajaan China. Jika mereka setuju tangguh, Malaysia akan setuju tangguh.

    Jomo cadang tangguh berdasarkan keterangan saksi Datuk Amhari Nazaruddin di Mahkamah kononnya projek ECRL dibuat untuk menyelamatkan 1MDB dan SRC.

    Itu bermakna Tun M macam tidak percaya keterangan Amhari di Mahkamah. Padahal Tun M paling kuat menggunakan isu 1MDB untuk memfitnah Najib dan menumbangkan BN.

    Nampaknya Tun M juga sedar, bergaduh dengan China merugikan Malaysia. Sebab itu dia buat u-Turn dengan meneruskan ECRL yang sebelum ini dibatalkan sama sekali.

    Yang malu adalah Jomo. Terlebih mengampu. Dia bekas ahli CEP (Council of Eminent Person). Apa kejayaan CEP yang dituduh sebagai “Kerajaan dalam Kerajaan”? Mana report 100 hari yang dijanjikan oleh CEP?

    Yang pasti ekonomi bertambah teruk. Janji 100 hari tidak juga tertunai. Lebih kurang 14 aset Khazanah bernilai hampir RM30 Bilion telah pun dijual. Jomo dan pakar pakar lain patut malu dengan kegagalan CEP

    Masalahnya kenapa Jomo boleh percaya dengan keterangan Datuk Amhari sedangkan Tun M tidak percaya. Tahukah Jomo, gaji Amhari ialah RM85K sebulan termasuk RM55K sebagai Pengarah di Khazanah Nasional. Jomo boleh siasat kerana dia adalah Penasihat Institut Kajian Khazanah.

    Semua orang terkejut, di umur yang masih muda dan dia mengaku hanya bertaraf pegawai junior tetapi Amhari telah memiliki dua banglo di Damansara bernilai RM1.8 Juta sebuah dan dua Kondo studio di Johor Bahru.

    Itu tidak termasuk menerima wang berjumlah USD250K daripada Jho Lo yang kononnya pinjaman untuk membeli banglo lain.

    Rakyat semakin celaru. Semoga ahli akademik dan ilmuan berjiwa besar untuk membetulkan kecelaruan ini. Bukan menjadi bias dan alat.

    ReplyDelete
  51. TARIKH PILIHANRAYA TENGAH ARI NI
    BLOM UMUM DEDAK DAH SAMPAI TG PIAI
    EXCO MINTRI TUNJUK KERJA GILA BABI
    TARGET 10K MAJORITI PENYATUAN UMAH NAK DICAPAI


    KIKIKIKIK.. PADA PENDUDUK TG PIAI SELAMAT MENIKMATI DEDAK ...

    KIKIKI...

    #DEDAKMARISAPUUNDIJANGANSKALI

    ReplyDelete