Tuesday, September 17, 2019

SIAPA ORANG TENGAH ANTARA PAS DAN UMNO

Satu perancagan yang sangat strategik, persediaan dan bersedia untuk ambil alih negara bila bila masa...

Beberapa nama dimasukan dengan beberapa KEJUTAN KECIL...perpecahan ada hikmahnya.

Tangani DAP secara berhemah kerana peranan kaum cina sangat PENTING, justifikasi ekonomi mereka supaya mudah Dan makmor..
DAP akan kekurangan pengaruh racial apabila kerajaan tunjang melayu dan Islam lebih bersih, amanah Dan Adil.

MENGIMBANGI KEKUATAN APABILA KEKURANGAN DAN SETERUSNYA MENGUASAI..

Antara kawan dan lawan, antara yang disasarkan, musuh sebenar dan musuh jadian akan terperangkap dalam strategi ini.

Yang akan kecundang adalah Najib Dan Zahid kerana mereka terikat dengan undang²..

Pilihan yang ada ialah PAS yang lebih bersih dan umno yang ada pengalaman pengurusan.
Sudah pasti ada beberapa nama yang perlu disingkirkan atau dibiarkan selagi tidak menggugat KESELAMATAN nasional.

Lobakman diperlukan JUGA untuk mengelirukan suasana dan susunan strategi ini.

Hujung 2019 dan 2020 adalah tempoh pembersihan, tuai APA yang disemai bagi memastikan politik less corruption.

Selepas itu, barulah Tun melepaskan jawatan.

Semoga perancangan ini berjaya.

Politik bukan matematik. Politik adalah seni dan sains. Politik bukan perkiraan tetapi suatu formula penyelesaiannya.

Jangan komen kalau sekadar guru bahasa.


22 comments:

  1. Kerjasama pas dan umno hanye kerjasama politik...umno berpakat dgn pas untuk dapatkan kuasa kembali atas kelemahan tun mahathir mentadbir negara...

    Pru14 kerjasama pas dan umno 3 penjuru untuk pecahkan undi pembangkang setelah umno menang prk sg besar dan kuala kangsar...pas tidak mahu ahli2 nye boikot kerana umno pada masa itu masih anggap umno musuh...

    3 prk selepas pru14 pas dan umno menang bila mereka pakai 1 lawan 1...

    Kerjasama kali ni secara rasmi kerana pas yakin ahli2 nye tidak boikot lagi...pas sanggup bohong kerjasama dgn umno kali ini ikut kehendak arwah TG Nik Aziz.

    PH boleh mengekang pengaruh kerjasama pas umno dgn gantikan madey yg telah merosakkan Jenama PH...

    ReplyDelete
  2. Tidak kisahlah siapa orang tengah di antara mereka dan apa juga perancangan mereka, kerana pada akhirnya apabila tempoh mereka telah tamat, kebathilan itu tetap akan lenyap.

    UmNo dan PAS, dua jemaah bani Melayu yang bathil telah pun bersekutu dan kini mereka sendiri yang telah membuka ruang untuk kedua-duanya tewas mutlak serentak bersama-sama kesemua pasukan-pasukan bathil lain yang mahu dan bakal bersekutu bersama mereka. Mereka akan tewas mutlak melalui perantaraan karamah pasukan yang benar.

    Para pendusta zaman fitnah dari kalangan tentera-tentera Dajjal yang berdusta demi berdusta untuk menyesatkan manusia, kesemuanya juga bakal tewas mutlak pada hari terakhir zaman fitnah itu berlangsung.

    Tidak seperti para ruwaibidhah yang tidak menyedari bahawa diri mereka adalah orang-orang bodoh sombong dan orang-orang bingung, kesemua para pendusta ini mengetahui dengan sebenar-benarnya di dalam hati mereka bahawa mereka adalah pendusta @ tentera Dajjal zaman fitnah.

    Sebab itulah apabila diajak bersumpah laknat, mereka akan mengelak dan beralasan. Sebab mereka sedar dalam hati mereka hakikat bahawa diri mereka adalah pendusta. Apapun, mereka tetap akan tewas mutlak apabila tempoh bersukaria mereka telah tamat.

    Silakan kata apa sahaja, asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

    Wamakaruu wamakaraAllah, waAllahu khairul maakiriin.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko yg bathil dan pendusta sebenarnye...penipu pemfitnah dan pelindong kejahatan engko kata pejuang dijalan Allah pengibar panji hitam buatan engko.....

      Delete
    2. Hehehe..

      Setakat itulah Pendusta berani membuat tohmahan. Bila diminta kuatkan tohmahan itu dengan sumpah laknat Pendusta akan mengelak dan beralasan.

      Berbeza dengan John Doe yang bukan sahaja berani menafikan tuduhan si Pendusta itu dengan sumpah laknat, bahkan tidak ragu-ragu untuk membuah tuduhan balas berserta sumpah laknat bahawa si Pendusta ini adalah seorang Pendusta @ Tentera Dajjal Laknatullah di zaman fitnah yang bertugas menyesatkan manusia daripada jalan kebenaran.

      Hehehe... Biarkan Pendusta bersukaria selagi ada tempoh. Beberapa minit tempoh berputus asa yang bakal dilalui oleh Pendusta kelak akan menghilangkan segala nikmat keseronokannya selama bertahun-tahun lamanya menjadi seorang pendusta.

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Pengamal Ajaran Sesat yg suka bersumpah laknat sudah marah. Hehehe..

      Delete
    4. Nujum loyar buruk pengamal ajaran sesat semakin kecewa, tilikannya semakin tenggelam kedalam laut.

      Delete
  3. Pas pon dilihat kurang bersih dgn wang..

    Haji hadi henti saman dan damai dgn SR yg tuduh lobai pas terima wang dari najib setelah suara nik abduh ngaku lobai Pas terima wang umno disahkan tulin oleh oeguam lobai hadi di london di lihat parti lobai pon pantang lepa dgn wang dan hidup mewah...

    ReplyDelete
  4. Pentadbiran Pas di kelantan tidak memberangsangkan....masih di label negeri miskin....orang kelantan ramai terpaksa berhijrah cari makan...syarikat milik kerajaan negeri ada yg bangkrap...pas bergantung dgn hasil balak hingga terpaksa berperang dgn orang aseli...lobai2 pas tidak arif dgn ekonomi...setiap tahun kena mintak wang dgn persekutuan untuk bayar gaji...

    Di terengganu tiada projek fizikal dan ekonomi...tak lama lagi ramai anak muda kena berhijrah ke negeri lain cari kerja..

    ReplyDelete
  5. Khazanah jual Pusat Perubatan Prince Court RM1.02 bilion tunai

    Sep 17, 2019 (Dikemaskini Sep 17, 2019)

    A A
    Khazanah Nasional Berhad mengumumkan hari ini akan menjual Pusat Perubatan Prince Court (PCMC) di Kuala Lumpur pada nilai RM1.02 bilion secara tunai.

    Jualan itu berlaku selepas setahun Khazanah membeli hospital berkenaan daripada Petronas.

    Menurut pengumuman Bursa Malaysia hari ini, nilai pelaburan Khazanah dalam hospital itu melalui anak syarikatnya Pulau Memutik Ventures Sdn Bhd adalah sebanyak RM1.086 bilion.

    ReplyDelete
  6. Jgn tulis entry kalau setakat merapuu mcm orang mabok todi...

    ReplyDelete
  7. Anwar gesa kerajaan kaji semula kadar kemiskinan
    Sep 18 2019 / Keadilan Daily
    Presiden KEADILAN, Anwar Ibrahim, berkata Putrajaya perlu menyemak semula kadar kemiskinan di Malaysia menggunakan kaedah yang betul susulan laporan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang mendakwa peratusan kemiskinan di negara ini adalah 15 peratus dan bukan 0.4 peratus seperti laporan pada 2016.

    “Saya melihat di mana-mana kampung atau kawasan Felda di Malaysia mempunyai rakyat yang miskin iaitu mereka yang berpendapatan rendah.

    "Oleh itu saya berpendapat kadar sebenar kemiskinan di negara ini mungkin lebih tinggi berbanding 0.4 peratus yang dinyatakan kerajaan.

    “Saya juga berpendapat bahawa apa yang dikatakan Pelapor Khas Mengenai Kemiskinan Melampau dan Hak Asasi PBB, Prof Philip Alston mendakwa Malaysia mempunyai kadar kemiskinan yang sangat ketara dan kadar sebenar kemiskinannya ialah kira-kira 15 peratus adalah benar,” katanya.

    Beliau berkata demikian pada dialog Digital Native Agenda(DNA23) The Challenges And Way Forwarddi Universiti Malaysia Sabah (UMS), di Kota Kinabalu malam tadi.

    Pada masa sama, Anwar yakin terdapat penyelewengan dalam program membasmi kemiskinan yang dilaksanakan rejim Umno-BN dahulu.

    ReplyDelete
  8. Hujung hujung pasal Tun...Tun tak akan lepaskan jawatan kepada Pak Sheikh...Period...

    Biar Tun terus jadi PM dan semua kabinet haprak dikekalkan.Ekonomi terus merudum dan di PRU akan datang; biar kami tendang kerejaan sepenggal nu

    ReplyDelete
  9. Anwar boleh rapatkan Semenanjung dan Malaysia Timur, kata penganalisis

    Nicholas Chung - September 18, 2019 11:24 AM
    16
    Shares


    Azmi Hassan berkata, kepimpinan Anwar Ibrahim dalam PKR serta penyatuan parti itu, PAS dan DAP di bawah pakatan yang dibubarkan kini ialah bukti kepintarannya dalam politik.
    PETALING JAYA: Sokongan sebuah badan bukan kerajaan yang berpangkalan di Sabah untuk Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri seterusnya mendorong 2 penganalisis politik membuat spekulasi presiden PKR itu mampu meningkatkan muhibah antara negeri di Semenanjung dan Malaysia Timur apabila beliau mengambil alih jawatan nombor satu itu.

    Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya memberitahu FMT, rakyat di Sabah dan Sarawak dilihat mempunyai keyakinan terhadap kemampuan Anwar untuk menyelesaikan isu tuntutan terhadap Perjanjian Malaysia 1963, manakala Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia menyentuh rekod Anwar menyatukan rakyat berbilang bangsa dan aliran politik.

    Mereka mengulas kenyataan Presiden Pertubuhan Bajau Bersatu Sabah (Usbo), Pandikar Amin Mulia dalam sidang media di Kota Belud semalam yang memuji Anwar sebagai pejuang kesaksamaan antara Semenanjung dan Malaysia Timur, manakala penasihatnya, Salleh Said Keruak dilaporkan berkata, Anwar berada “di landasan betul untuk menyelamatkan Malaysia”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:44...dah elok benar dah tu yang jadi pemimpin dan penasihat parti usbo tu kedua2 nya pembenci Tun dan kedua2nya telah ditolak oleh umno Sabah...cuba2lah buat baik dan puji2 Anwar, mana tahu kalau Anwar sempat jadi PM nanti dua ekor ungka ni akan diangkat samalah oleh Anwar.

      Manakala sipenganalisis bangang dua ekor tu pula setakat yang aku ingat analisis mereka tidak pernah betul/tepat...sekadar menyibuk dan mengambil kesempatan mengacaukan suasana sahaja.

      Delete
    2. Apa peranan Anwar di lahad datu?
      Zahid dah minta maaf?
      Anwar dah saman?

      Delete
    3. Mewakili ahli PKR Cabang Batu, kami menganggap tindakan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang melemparkan tuduhan terhadap Tian Chua sebagai dalang dan pengatur pertemuan Nurul Izzah Anwar dengan Jacel H Kiram sebagai tuduhan melampau dan boleh dianggap pembohongan yang nyata

      Delete
  10. Chek tak kigha...

    Walaupun chek cuma cikgu bahasa...

    Chek nak komen jugak...

    Penjualan Chek belum selesai!

    Eh?

    Soli soli...

    Pakatan Chek belum jual!

    Eh? Eh??

    ReplyDelete
  11. Kroni anakbini punya ladang dibakar untuk tambah kaya raya lagi

    tapi..

    Terkini rakyat marhaen telan jerubu, asma, mata pedih lagi pedih dlm hati

    babs.. sungguhhh lahh.!!!

    ReplyDelete
  12. Orang tengahnya mcm besa, adalah syaithooonnn.

    ReplyDelete