Wednesday, September 18, 2019

TUAN BRAHIM, HADI AWANG BAKAL AMBIL ALIH UMNO..




UMNO perlu bernaung di bawah PAS untuk dilihat bersih.. 



52 comments:

  1. KD skrg dh jadi batu api..
    Dengki kesumat...
    Biarlah UMNO dan PAS nk bekerjasama..
    Byk ke kau dapat dedak utk buat kerja sbg syaitan ni???

    Aku tahu komen tak akan keluar.
    Tapi cukup lah utk kau tahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tahu komen tak akan keluar.
      Tapi cukup lah utk kau tahu...


      Ramalan kau orang meleset sokmo
      kikikiki

      Delete
  2. Jho lo lagi....mana jho lo?...jho lo kat ana?....jho lo ni wujud ato tidak?....ato hanye khayalan semata2...

    Cerita pasal jho lo siang malam...tapi body yg empunye nama tak ada pon...bayang pon tak ada...

    Kenapa sehingga sekarang tak ada pon jho lo?....Hamid kata tak berapa lama lagi jho lo akan ditangkap....bila tu?....

    Jadi sedaplah cerita pasal jho lo kerana yg empunye nama tak boleh napikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jho lo tak wujuf knp shafee dan najib beriya2 mengatakan najib kena tipu dengan jho lo. Kesimpulannya nampak sangat ko ni bodoh, dan yg upah ko berlipat kali ganda bodohnya.
      Ekekekeeke

      Delete
  3. Jho lo mungkin orang bunian...tu sebab tak da sape pon nampak jasad jho lo dan tak boleh di tangkap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran akan sampai
      Masa akan sampai
      jho lo akan sampai
      Najib pun akan sampai

      Bertabahlah bila realiti muncul..

      Melanun mencuri merompak bukan lagi fitnah bukan lagi fitnah..

      Seperti juga kiamat, apakah kamu tidak percaya?
      Walaupun ia belum sampai..
      Tanda²nya sudah ada.

      Delete
    2. Tu ajelah jawapan yg mampu diberi untuk tutup kelemahan
      ..

      Bomoh aje yg boleh tangkap bunian..

      Delete
  4. Kluangman memang serasi dgn jon doe..Dua orang ni ahlil nujum boleh nampak ape yg akan berlaku di masa depan...bezanye jon doe tafseer hadis ikut selera dia...

    Tabik spring...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Pendusta hanya berani mentohmah. Apabila diminta bersumpah laknat mengukuhkan tohmahannya, dia akan mengelak dan beralasan. Itulah level 'kebenaran' para pendusta ini.

      Bebeza dengan John Doe yang pernah beberapa kali bersumpah laknat bahawa sekiranya apa sahaja yang ia kongsikan di alam maya ini adalah tidak mengikut disiplin ilmu Islam yang betul, maka dia akan ditimpa laknat Allah serta-merta. Itulah level hakiki Berani Kerana Benar.

      Berbeza benar dengan si Pendusta yang hanya berani melaknat tetapi apabila diajak bersumpah laknat, dia kembali beralasan sebagaimana Nasrani telah beralasan. Hahaha, level seorang penakut yang sedar dirinya seorang anggota tentera Dajjal zaman fitnah.

      Pendusta @ Tentera Dajjal Zaman Fitnah telah dikantoikan kebenaran hakiki bahawa dia adalah seorang tentera Dajjal yang bertugas menyesatkan manusia daripada jalan kebenaran.

      Kesemua para pendusta @ tentera-tentera Dajjal zaman fitnah hanya sedang diberikan tempoh bersukaria. Tempoh bersukaria mereka akan tamat serentak dengan tamatnya zaman fitnah.

      Jangan takut mahupun risau apa-apa sahabat-sahabat semua, para pendusta dan tentera-tentera Dajjal ini takkan mampu menang. Percubaan terakhir mereka untuk cuba menang hanya akan menyebabkan mereka tewas mutlak tergolek dog di medan pertempuran.

      Ayuhlah para mujahid...
      Ayuhlah para mujahidah...
      Kita tinggalkan zaman fitnah...
      Agar tertegak kalimah Allah...
      Agar terbangun...
      DUNIA BARU ISLAM.

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. Lobai hadi kata pulangkan apa yg diambik secara salah...

    Hadi saman SR kununnye kena fitnah..Tapi yg takut habiskan saman SR kerana ambik yg salah lah...mana bersihnye pas ni?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada kes mahkamah, belum ada.. Kira bersih le tu

      Delete
    2. Pakai kira aje?...perut dah buncit...lobai hadi brek emenjensi dlm mahkamah jugak...

      Delete
  6. Umno yg terikut dgn Pas ato pas yg terikut dgn umno?...

    Aku nampak Pas yg terikut dgn umno kerana lobai pas pandai bohong patuh syariah....

    Pas hanye nak perintah negeri...persekutuan serah kpd umno...

    Cammana lobai pas akan ambil alih umno?....teori kluangman tak berasas langsong..

    ReplyDelete
  7. Najib kata tak kenal jho lo...kluangman kenal ke jho lo?...orang yg cerita jho lo kenal ker jho lo?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kenal jho lo sebab najib berbohong tak kenal jho lo

      Delete
    2. Najib kata tak kenal jho lo. Tp bila bicara dia kata kena tipu dgn jho lo. Dan macai pun percaya. Nampak sgt macai tu bodoh.
      Ekekekekee

      Delete
    3. Hamid Bador pon kenal jho lo...

      Delete
  8. Irrespective what those nonsenses spewed by pasumno and some ridiculous bickerings by certain pkr-dap rep, Tun Dr Mahathir Mohamad us still bring recognised as one of the world's most influential men.

    In fact, earlier in January, he was named the Muslim Man of the Year by The Muslim 500, a ranking of the world's 500 most influential Muslims.

    In April, Dr Mahathir was ranked among the 100 most influential individuals in the world for the year 2019 by international news magazine 'Time'.

    Also at international portal, Fortune.com, ranked Dr Mahathir 47th in its 'World's 50 Greatest Leaders' list.

    The three publications described Dr Mahathir, 94, as an extraordinary man for leading the coalition of (formerly) opposition parties, Pakatan Harapan, to win the 14th General Election in May last year and for being re-elected as Malaysia's Prime Minister.

    As the oldest prime minister in the world, many know Dr Mahathir as a bold and vocal leader, who always stands firm in his decision, trustworthy and has a high level of discipline, especially in terms of punctuality.

    With a modest and tranquil look, Dr Mahathir is highly respected by many and regarded as a credible leader with a sharp mind and who is not afraid of giving or receiving criticism.

    In his speech at the 73rd United Nations (UN) General Assembly in New York on Sept 29 last year, Dr Mahathir made a bold call for a reform of the world body and suggested that a veto should not be by just one permanent member but by at least two and backed by three non-permanent members of the UN Security Council.

    He also captured the world's attention when he condemned the Myanmar government for the massacre of Rohingyas in Rakhine, and Israel for breaking international laws and moral codes.

    His criticisms of the Israeli occupation of Palestine and the US invasion of Iraq in 2003, had also encouraged and motivated the Arab nations to support his leadership and recognised him as a respected world leader.

    Tun Mahathir's success in transforming Malaysia from a third world country into a developing country also attracted the West Asian countries to emulate his political leadership. In fact, East Asian countries have also made him an exemplary model in their economic and political empowerment

    Tun Mahathir is also regarded as top Muslim statesman who transformed Malaysia into a model for the Muslim world and would always be remembered as a Malaysian leader who had channelled various assistance to Bosnia and Herzegovina to rebuild itself after the Balkan country was involved in a war in the 1990s.

    Tun Mahathir's success in bringing together both the third world and the developing countries through the Langkawi International Dialogue (LID) consultative council and in becoming the driving force behind the cooperation between those third worlds and the Islamic countries through the OIC has made him a highly respected and exceptional leader in the international political arena.

    His bold & firmness in voicing out his opinions, is obvious that he wants Malaysia to continue being the Asian Tiger who is not afraid of voicing out global issues.

    Tun Mahathir is also well-known as a dedicated, principled Prime Minister and always making reforms and transformation in the country's administration.


    During his tenure as Malaysia's fourth prime minister from 1981 to 2003, Malaysia experienced excellent transformation, particularly in infrastructure and socio-economic development, hence spurred the success of the country in becoming a regional economic power and in facing several global financial crises.

    The seriousness of Dr Mahathir's ideas and thoughts in terms of national and economic development especially when liberating Malaysia from the 1997-1998 economic crisis by pegging the ringgit to the US dollar, had prompted many other countries to seek his advice.



    ReplyDelete
  9. Lebai hardy ker, lebai tuan man ker nak ambil alih 'united macai2 najib organization (umno) - dipersilakan, asal bukan ambil pentadbiran negara......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan risau Pak Man. 100% saya tiada mempunyai keraguan bahawa kedua-dua jemaah bathil di kalangan Bani Melayu ini takkan dapat mengambil alih pemerintahan negara ini sehingga dunia kiamat.

      Satu memang tidak pernah diberikan kemuliaan itu akibat kebathilannya akibat takfir dan menunggang agama, dan satu lagi, sebaik sahaja ia bertukar cirinya daripada jemaah Orang-orang Yang Beriman, menjadi jemaah Kaum Yang Berpaling, kemuliaan itu telah diambil balik dari mereka dan diserahkan kepada PPBM, sebagai Kaum Yang Didatangkan.

      Satu generasi yang lampau Tun M sebagai PM-4 telah menewaskan Al-Arqam, dan tidak lama selepas Al-Arqam Tersungkur di Pintu Syurga di tangan PM-4, jemaah yang bathil ini langsung lenyap dan tinggal di dalam lipatan sejarah.

      Satu tahun yang lampau, UmNo pula telah Tersungkur Di Persada Takhta di tangan pasukan yang diketuai oleh PM-7, iaitu batang tubuh yang sama dengan PM-4 yang menewaskan Al-Arqam. Secara hikmahnya, ia sedang memberikan petunjuk bahawa tak lama lagi, UmNo dan semua sekutu-sekutunya akan lenyap sebagaimana Al-Arqam telah lenyap.

      Kita jalan terus bersama ayahanda Tun sehinggalah kesemua jemaah-jemaah bathil ini yang diketuai oleh UmNo sebagai jemaah terbesar di kalangan jemaah-jemaah yang bathil di kalangan Bani Melayu, kesemuanya tewas mutlak dan tinggal menjadi sejarah.

      Salam perjuangan.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  10. Mcm meroyan je dgn muafakat nasional ni kd. Hari² ada je posting yg menunjukkan rasa tak puas hati. Setakat muafakat stail budak main pondok² mcm tu, tak usah ambik port la kd. Rasa goyang ke? Kalau tak, cool aje la. Lagi pulak najib dh lepaskan jawatan dlm parti. Dia hanya mp pekan. Apa barang asyik nk promote muka dia free dlm blog kau ni. Sakit hati kan dh terubat sbb dia dh jatuh. Apa lagi kau nak? Kan madey masih pm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua tajuk yang positif
      UMNOPAS ambilalih kerajaan
      Hadi Awang ambil alih UMNO

      Now-Madey masih PM

      Delete
    2. Setakat sekarang, madey masih pm. Najib masih tertuduh. Macai masih bodoh.
      Kikikiki

      Delete
  11. Tahniah KD.... Bila PM ke 8 berjanji

    Bakal PM ke 8 Aljub pooojaan hati KD Jon Doe Pomen Bawah Tanah Kriss Berayon Budak Suman

    Dolu

    Hari ini ke Putar Jaya esok minyak turun...!!

    Dolu-dolu

    Beri saya masa 2 minggu..!! 2 Minggu masalah Kg Buah Pala selesai... kikiki .. yer mme selesai segala buah pala pun x nnpk lagi.. kikikiki..!!

    Sekarang...!!

    MA63: Anwar beri jaminan selesai cara baik bila jadi PM... lu fikir la sindri...!!!


    #buymuslimfirst

    ReplyDelete
  12. Hypocrisy is the root of all superficiality. Superficiality breeds fantasies fictions and falsities.

    One pembangsat one penyesat. Getting married in the name of race and religion.

    ReplyDelete
  13. Sebagaimana kata The Third Force, Dr Mahathir, the greatest liar Malaysia has ever seen

    November 13, 2018 1:56 am Sazali Yunus
    726
    Shares


    “Jangan fikir Mahathir lebih bersih dari Najib” – Tun Musa Hitam
    Selangor Press

    Tun Musa Hitam dalam satu wawancara dalam program Diskusi, pernah membangkitkan sikap jahat Mahathir yang dianggap sebagai satu dosa besar. Dalam video yang diterbitkan dalam YouTube atas nama WartaMalayaNews merakamkan wawancara tersebut.

    Kata Tun Musa, “Mahathir nak blackmail saya, ‘Kau berhenti kalau tidak aku akan dedahkan aktiviti kau dengan seorang perempuan bawah umor’.

    “Dia berdosa.. biarlah dia berdosa besar, dia punya cerita, punya kotor…” tambah Tun Musa.

    Walau bagaimanapun Tun Musa Hitam terpaksa tunduk dengan tekanan Mahathir kerana dia berpendapat sekiranya dia melawan diktator zalim itu, dia juga akan mengalami kezaliman sebagaimana yang dialami oleh DS Anwar Ibrahim.

    Dengan itu juga Tun Musa Hitam menegaskan, “Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh merasakan dirinya lebih bersih daripada Datuk Seri Mohd Najib Razak.”

    Malah hari ini rakyat melihat bahawa dialah yang lebih ‘lanun’ dan lebih ‘kleptokrat’ daripada tuduhannya ke atas Najib. Datuk Seri Najib ada kekuatannya yang tersendiri, tetapi Najib tidak berjuang sebagaimana seorang diktator.

    Mengakui kebijaksanaan Najib dalam menghadapi serangan bertubi-tubi daripada Mahathir itu, Musa berkata kesempatan untuk diasak dengan lebih teruk akan berlaku jika Najib tunduk pada kehendak Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta Musa bercakap sekarang semasa Tun berkuasa.

      Delete
    2. Dia dah cakap dan ada dlm u tube...tak perlu ulang lagi...

      Delete
    3. Agak² la kd. Kau nak cakap benar tp skrip dah disediakan. Boleh ke pm benarkan kritikan terbuka ditujukan kpd dia? Sepanjang masa, timbalan dia yg bercakap benar tetapi dgn nada mengkritik pasti akan menerima tekanan. Tak ingat? Musa hitam dah kena, anwar ibrahim dah kena. Kau fikir musa boleh bercakap ikut rasa hati dia semasa madey masih pm? Atau terpaksa juga ikut skrip jika nk selamat. Jgn tipu dirilah kd.

      Delete
    4. Kesian budak ni?
      Pernah Mahathir saman individu yg mengkritiknya, fitnahnya?

      Kau org punya fitnah lah Allah balas, dia PM lagi sekali.

      Delete
    5. Pernah dia halau wartawan untuk bertanya?
      Pernah wartawan kena herdik?
      Pernah wartawan dihalang bodyguard Mahathir untuk bertanya?

      Delete
  14. UmNo dan PAS memang layak berkahwin. Omputeh kata they deserve each other.

    Satu jemaah pengkhianat yang telah mengkhianati amanah kepimpinan dan satu lagi adalah jemaah yang mendapat sokongan dengan cara menunggang agama.

    Untuk kelihatan bersih dari sifat-sifat penyamun mereka, UmNo memerlukan PAS, sebab PAS adalah ibarat mesin basuh yang boleh menyucikan segala dosa hanya dengan menyokong ataupun bersekutu dengan PAS. Dunia boleh berubah dan fatwa PAS juga boleh berubah, dan walau apapun perubahan mereka, mereka akan kekal sebagai the one and only yang berisfat Islam. Menentang PAS adalah menentang Islam, dan menyokong PAS pula adalah menyokong Islam. Orang Melayu takkan berani 'menentang Islam', maka ramai yang akan takut untuk menentang PAS.

    Ingat, PAS telah berfatwa kelak nak masuk syurga akan ditanya nombor ahli 'gerakan Islam'. Kalau tak ada nombor ahli camna nak masuk syurga? Maka kesimpulannya ialah hanya PAS yang boleh menyucikan UmNo dan UmNo kini benar-benar memerlukan PAS untuk tujuan 'penyucian'. Persetankan sama ada ia penyucian hakiki ataupun plastik, yang penting ramai orang-orang Melayu yang percaya. Politik kan a game of numbers.

    PAS pula memerlukan UmNo sebab pemimpin-pemimpinnya telah mendapat segala kenikmatan duniawi daripada jemaah PAS kecuali satu sahaja, dan UmNo adalah satu jalan untuk mereka menikmati nikmat yang belum pernah mereka rasai.

    Mahu bergelar Tuan Guru telah bergelar Tuan Guru, mahu bergelar Ulamak telah bergelar Ulamak, mahu bergelar Dato Seri telah bergelar Dato Seri, mahu mempunyai ramai pengikut taksub, telah memiliki pengikut taksub hatta mereka yang sanggup membunuh dan kemudian merelakan diri dibunuh balas semata-mata kepercayaan kepada fatwa kepada pemimpin mereka, dan kini pengikut yang masih berbaki berbangga dengan gelaran walaun seolah-olah ia adalah penanda keislaman mereka, mahu kaya raya dan hidup mewah telah memiliki kekayaan dan kemewahan melimpah ruah, mahu memiliki isteri yang ramai, telah memiliki isteri yang ramai, mahu mendapat anugerah tokoh itu dan ini, telah pun mendapat anugerah ciptaan parti sendiri dan kemudian anugerah tokoh Ma'al hijrah negeri pula yang diberikan oleh Sultan. Mahu apa lagi?

    Walaubagaimanapun hati serigala takkan berpuas hati selagi tidak merasai semua nikmat yang kelihatan 'berkemungkinan' untuk dirasai. Hanya memerlukan 'usaha' ke arah itu sahaja.

    Hanya satu sahaja nikmat yang belum dirasai, iaitulah nikmat menjadi seorang menteri di kerajaan persekutuan. Dahulu Mat Sabu telah kalah pemilihan PAS dan membawa keluar penyokongnya membentuk AMANAH. AMANAH kemudian telah bersekutu dengan PPBM dll dan pemimpin mereka kini telah merasai nikmat menjadi seorang menteri persekutuan di bawah keperdanaan yang dipegang PPBM. Mat Sabu yang tewas di dalam PAS pun telah merasai nikmat menjadi menteri pertahanan yang sentiasa ditabik oleh anggota-anggota keselamatan yang asli dan sah, dan bukan anggota yang berpakaian seragam tetapi berstatus palsu.

    PAS masih belum merasai nikmat tersebut dan sekiranya parti serpihan PAS iaitu AMANAH dapat merasai nikmat menjadi menteri apabila bersekutu dengan PPBM di dalam PH, maka apa salahnya PAS mahu bersekutu dengan UmNo sebab PAS pun teringin juga nak merasai nikmat menjadi menteri sebagaimana yang telah dirasai oleh AMANAH.

    Memang benar PAS dan UmNo layak berkahwin dan elok benarlah kedua-duanya berkahwin di HPU914 baru-baru ni. Akan berkekalanlah UmNo dan PAS di dalam perkahwinan kali ini sehidup semati sehingga zaman fitnah berakhir.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro John Doe.

      Jom berdakwah di blog putra merdeka plak.Kita pakat promote perjuangan Tun M untuk kesejahteraan negara dan bangsa mim.

      Delete
    2. Pandainya membaca isi hari org. Kau baca tak pembawaan madey tentang agama yg dianutinya? Ada dia tegur anaknya marina yg berpendapat bahawa agama Islam sebagai agama rasmi malaysia telah menyusahkan dlm bnyk aspek. Tanpa menyebut apa aspekpun, kita dh boleh baca otak liberalnya. Ayah ada tegur anak tak john doe? Kalau ayahpun biarkan anak yg jd darah daging bersifat liberal dlm beragama, kot celah mana nak pimpin umat Islam dgn membawa panji hitam. Aku sanggah kau dgn fakta ini shj setakat ini. Ada justifikasi utk sanggah pendapat saya pulak ke john doe....

      Delete
    3. Anak dia umur berapa tahun
      Anak dia ada suami ke tidak
      Anak dia politician ke tidak
      Anak dia ada berapa juta pengikut
      Anak dia paksa kau ikut ke
      Iman kau ada pada org lain ke

      Kau amasuk kubur nanti dengan marina ke?
      ..

      Delete
    4. Jawapan kepada anon 1:11.

      Hehehe..

      Tuduhan yang sama ke atas Tun Mahathir yang telah pun saya jawab sebelum ini, tetapi sengaja diulang-ulang oleh Pendusta yang hanya mampu menembak kelongsong kosong sebab mereka tiada peluru solid ke atas Tun.

      Macai-macai pemfitnah Tun tak mampu menjawab balas dengan ilmiah jawapan2 saya tersebut, kemudian mereka ulang-ulang juga tohmahan-tohmahan ke atas Tun, sebab hakikatnya mereka adalah tentera Dajjal yang membela kebathilan dan memandangkan Tun berada di jalan kebenaran, maka mereka pun membencinya dan mengulang-ulang tohmahan ke atasnya. Saya malah telah bersumpah laknat bahawa mereka ini adalah tentera Dajjal dan mereka tidak mampu pun membela diri dengan membuat sumpah laknat balas mereka bukan tentera Dajjal.

      Sebab itulah apabila mereka membuat tohmahan dan fitnah ke atas Tun pada perkara tipu atau perkara yang pernah saya jawab maka saya hanya menjawab seperti berikut : "Di sebalik segala fitnah dan tohmahan yang dilemparkan ke atas Tun Mahathir oleh para pendusta dan para ruwaibidhah zaman fitnah, Tun kekal sebagai ketua pasukan yang tidak pernah tewas". Mereka langsung tak mampu menjawab balas sebab hakikatnya mereka memang tiada jawapan.

      Bahkan saya pernah melontarkan 4 soalan mudah bertaraf 2+1 yang langsung tidak memerlukan sebarang jawapan ilmiah dan hanya fakta yang diakui oleh seluruh dunia, dan mereka tidak mahu menjawab walaupun mengetahui jawapannya, sebaliknya hanya mampu menuduh dan beralasan.

      Soalan2 mudah setaraf 2+1 ialah :-

      1. Tun telah memimpin 6 PRU dan menang kesemuanya. Sila berikan nama seorang sahaja pemimpin dunia demokrasi yang mempunyai rekod 50% daripada rekod kemenangan Tun.

      2. Tun telah memasyhurkan dan menabalkan 6 orang raja. Sila berikan nama seorang saja pemimpin dunia monarki yang memiliki rekod 50% daripada rekod Tun menabalkan raja.

      3. Disebabkan namanya Mahathir, Tun telah dicerca dengan cecraan yang tiada tolok bandingnya seperti Mahababi, Mahataik, Mahafiraun, Mahakutty dan sebagainya. Tunjukkan kepada saya seorang sahaja pemimpin dunia yang menerima cercaan yang setaraf dengan Tun. Ia adalah mustahil memandangkan Maha itu sendiri bermaksud tiada bandingan.

      4. Tun mentadbir negaranya daripada Putrajaya dan Tun sendiri adalah pengasas Putrajaya. Berikan kepada saya hanya satu nama sahaja mana-mana pemimpin dunia baik monarki mahupun demokrasi yang memerintah atau mentadbir negaranya daripada bandaraya yang dia sendiri asaskan dan bukan yang diwarisinya daripada pemerintah sebelumnya.

      Soalan-soalan mudah ini, mereka sengaja tidak mahu menjawab sebab jawapan mereka akan mengesahkan perkongsian saya bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam.

      Biarkan mereka terus mentohmahnya kerana segala tohmahan itu tidak akan mengubah hakikat bahawa Tun adalah sebenar-benarnya Pembawa Panji Hitam yang telah dikhabarkan kemunculannya oleh Nabi Muhammad saw 1400 tahun dahulu.

      Ketika saya begitu yakin dengan penemuan ini dan malah pernah bersumpah di atas nama Allah bahawa Tun Mahathir adalah PPH, para pendusta dan pembenci Tun ini hanya berharap-harap Tun bukan orangnya. Bukti bahawa mereka hanya berharap-harap ialah apabila saya meminta mereka memberikan satu nama alternatif yang memiliki 2 ciri muktamad tentang lelaki ini, mereka gagal memberikan apa-apa nama.

      Dan apabila mereka mati akal mereka kembali memperolokkan dengan bertanya 'kalau tak kibar panji masuk neraka ka? Kalau kibar masuk syurga ke berapa pulak? ". Hahaha, mereka memang tiada bahan apa-apa dan hanya memiliki tempoh bersukaria dan tempoh itu pun semakin hari semakin menghampiri penghujungnya.

      Que sera sera ; Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam dan masa akan membuktikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Huruf 'M' amat sinonim & membawa barakah.....

      Mahathir Muhammad
      Muslim
      Melayu
      Malaysia

      Delete
  15. Saksi ni yg ngaku hentam duit jho lo...tapi mana jho lo nye?..

    Amhari: Saya tak kerjasama dengan SPRM agar dilepaskan

    10.35 pagi: Amhari Efendi Nazaruddin membantah kenyataan pihak pembelaan bahawa dia memberi kerjasama kepada SPRM untuk mengelak berdepan dakwaan jenayah di mahkamah.

    Ia selepas peguam Muhammad Shafee Abdullah memberitahunya bahawa dia setuju untuk menyabitkan bekas bosnya untuk membebaskan dirinya daripada kesalahan yang dibuat.

    Shafee: Apabila ditahan dan disoal siasat, anda buat keputusan untuk bekerjasama dengan SPRM dengan harapan masalah anda sendiri, siasatan terhadap anda, akan dilayan secara lebih ringan. Malah anda belum didakwa untuk kesalahan yang anda lakukan.

    ReplyDelete
  16. Anwar sedang bersiap untuk rebut jawatan PM, kata penganalisis

    Robin Augustin - September 19, 2019 9:21 AM
    367
    Shares


    Penganalisis percaya Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak lagi akan bertolak ansur tentang tarikh pengambilalihan jawatan perdana menteri daripada Dr Mahathir Mohamad.
    PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik menyuarakan keyakinan bahawa Presiden PKR Anwar Ibrahim sedang mempersiapkan diri untuk merebut jawatan perdana menteri, bukannya menunggu Dr Mahathir Mohamad menyerahkannya kepada beliau.

    Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata, ini tergambar dalam satu temu bual dengan Bloomberg semalam apabila Anwar berkata, beliau menjangka untuk mengambil alih kedudukan itu daripada Mahathir pada 2020.

    Beliau juga berkata, sokongan yang diterima Anwar daripada bekas ketua menteri Sarawak, Salleh Keruak dan bekas speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia merupakan petunjuk tentang apakah yang akan berlaku.

    “Garis perebutan itu akan menjadi lebih jelas selepas ini kerana Anwar perlu tahu siapakah penyokong dan musuh sebenar beliau,” katanya kepada FMT.




    Dalam satu perjanjian yang dibuat dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH), Mahathir akan menyerahkan kuasa kepada Anwar pada satu tarikh yang tidak ditetapkan.

    Mahathir beberapa kali berkata beliau akan menunaikan janji itu apabila “negara berada dalam keadaan baik”.


    Azmi Hassan.
    Azmi berkata, presiden PKR itu perlu menunjukkan bahawa beliau mendapat sokongan daripada kebanyakan ahli Parlimen sebelum mengambil langkah menuntut jawatan berkenaan, dan sokongan daripada Salleh dan Pandikar Amin seolah-olah menandakan langkah itu telah bermula.

    Mengambil maklum Anwar menolak kemungkinan adanya pesaing bagi jawatan itu dalam temu bual tersebut, Azmi berkata, ia bertujuan memberikan mesej beliau memang pengganti Mahathir, selain memberitahu kesediaannya untuk menunggu selama dua tahun itu tidak boleh diubah.


    Tempoh dua tahun itu berakhir pada Mei 2020.

    “Saya tidak fikir Anwar akan menerima jawapan yang kabur sekarang setelah beliau menyebut garis masa yang spesifik,” katanya.

    Dalam beberapa minggu ini, Mahathir dikritik oleh pembangkang dan beberapa pihak dalam PH berkaitan beberapa isu, antaranya penjualan aset kerajaan dan keputusannya untuk mempertahankan penceramah warga India Dr Zakir Naik.

    Azmi berkata, perkembangan terbaru ini juga akan memberi tekanan kuat ke atas PH dan berisiko memecahkan gabungan politik itu kepada kem pro-Anwar dan pro-Mahathir.


    James Chin.
    James Chin dari Institut Asia di Universiti Tasmani berkata, beliau percaya Anwar memberi amaran kepada pencabarnya berhubung jawatan perdana menteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab di posting lepas saya kata UMNOPAS DAN SEKUTU ada peluang ambil alih kerajaan tanpa PRU.

      Delete
    2. Atas kertas memang umnopas berpeluang ambilalih kerajaan seblm pru15...tapi tak cukup korum...

      Atas realiti politik berlainan akan berlaku kerana populariti u tun makin menyusut kerana kegagalan demi kegagalan......umno tak pernah bersetuju dgn u tun...pas hanye sekadar ambik kesempatan....

      GPS di serawak tidak suka u tun...salleh dan pandikar tidak sertai Bersatu sabah kerana u tun bukan kuat pengaruh di sabah..

      Delete
    3. Mahathir pun tak cukup semuanya tapi masih jadi PM yg sah.
      Anwar pun ada peluang jadi PM tapi jangan Cuba rampas.

      Memusuhi Mahathir hanya merosak diri sendiri - itu ingatan untuk umno pas dan semua.
      John doe dah huraikan.

      Delete
  17. Setakat Azmi Hassan tak leh percaya. Pernah saya tanya soalan pasal kehilangan MH370 dalam show secara live dihos oleh Sharkawi Jirim. Jawapan langsung tak cermin otak prof madya. Inilah standard prof melayu...

    ReplyDelete
  18. KAROMAH & RAHSIA DIBAWAH PANJI PENYATUAN UMMAH@NASIONAL

    Sejarah melakarkan bagaimana dalam peperangan Badar, pahlawan Islam di bawah pimpinan yang cuma seramai 313 orang berjaya menewaskan 1,000 orang kafir musyrikin Mekah...

    KAROMAH TERAHSIA DARI PENYATUAN UMMAH
    SEMUA PEKUNG TENGGELAM TIMBUL AKHIRNYA
    PEMIMPIN HIPOKRIT GADAI BANGSA AKIDAH
    HANCURKAN MUSUH DALAM SELIMUT KITA

    Sejarah melakarkan bagaimana pejuang-pejuang kebenaran tulin

    RAHSIA DAN PETUNJUK KEBENARAN PANJI PENYATUAN UMMAH@NASIONAL TERBONGKAR.!!

    Doa Almarhum Dato' Fadzil Noor supaya Dr. Mahathir panjang umur untuk beliau lihat sendiri kerosakan yang di buat, Alhamdulillah maqbul...

    Doa orang Islam yang tidak mahu Lim Guan Eng nak jadi macam Khalifah Umar bin Abdul Aziz, alhamdulillah maqbul

    Doa ahli PAS untuk ditunjukkan kebenaran atas fitnah kepada PAS, terutama isu RM90 juta terimaan duit dari Umno, dimaqbulkan...

    Sehinggakan SPRM sendiri mengesahkan PAS, bersih daripada sebarang salah laku rasuah...

    Doa seluruh umat Islam di Malaysia yang mahukan Dr. Zakir Naik tidak dihalau keluar, alhamdulillah dimaqbulkan...

    Doa Sallehuddin Ayub kepada sesiapa cuba menjahanamkan PAS akan gagal kerana PAS ada penjaganya iaitu Allah SWT, Alhamdulillah maqbul...!

    Doa sangat panjang Dr. Azhari, perwakilan Wilayah dalam Muktamar PAS tahun 2014 di Batu Pahat supaya Allah keluarkan jebon-jebon, pelesit dan pemuka fitnah jijik serta pemuka2 hipokrit dari PAS dan UMNO telah dimaqbulkan Allah...

    Doa Presiden PAS untuk menyatukan umat atas nama Islam, alhamdulillah maqbul pada 14 September 2019...

    Doa PAS suruh Umno K.O. yang dibacakan oleh adik Almarhum TG Nik Aziz, Ustaz Nik Radzi, Alhamdulillah maqbul. Orang yang sombong dalam UMNO berambos sudah dalam PKR dan Bersatu.

    Doa Ketua Dewan Ulamak PAS, Dr. Nik Zawawi agar PH bercakaran sesama sendiri Alhamdulillah maqbul...

    Doa Anwar, kroni-kroninya dan DAP nak jadikan Anwar PM8, alhamdulillah tak maqbul-maqbul lagi sampai sekarang, kerana terlalu ramai rakyat Malaysia yang mendoakan agar dia tidak akan naik selama-lamanya untuk menjadi Perdana Menteri...

    Genap 11 tahun, doa dan rancangan Anwar untuk tukar kerajaan pada 16 September 2008 dengan rancangan membeli menteri-menteri kabinet BN juga tidak maqbul, malah langsung tidak dilayan...

    Benar, sekarang kafir harbi dan sekutunya mempunyai ikhtiar dan kuasa tetapi kita mempunyai ikhtiar dan doa...

    Bila Allah SWT mengkehendakinya, mustahil di sisi manusia tetapi amat mudah di sisi Allah SWT...

    Mari kita doakan lagi, semoga Muafakat Nasional ini berkekalan membawa kebaikan kepada Islam dan negara...

    Semoga negara kita tidak diperintah oleh golongan yang memusuhi Allah SWT dan rasulNya...

    Semoga kita diselamatkan Allah SWT dari api neraka yang bahan bakarnya ialah batu dan manusia...

    MUSUH TERDESAK, CEMAS & GELABAH DENGAN PANJI PENYATUAN NASIONAL

    Pemimpin hipokrit ini sudah merasa panas dari bahang kebangkitan Penyatuan Nasional dan mereka mula menyerang, memfitnah, adu domba bersama bala tentera dajjal melakukan serangan terhadap Penyatuan Umah.

    Sehingga sekarang Dr. Mahathir masih hidup dan menjadi Perdana Menteri tertua di dunia dan masih gagah berperang, berkelahi, saling curiga mencurigai mengadu domba fitnah jijik tak percaya satu sama lain dengan timbalannya.

    Inilah hasil hasil kerosakan sistem pemerintahan yang jauh menyimpang dari Islam bersengkongkol dengan Pluralisma Murtad, COMANGO toksik, LGBT, Syiah, Avenglista Komunis DAP, SIS,G25 liberalis dibawah anak perempuan Marina@Gereja Mahathir yang beliau buat dahulu...

    PEMIMPIN HIPOKRIT UMNO PAS SUDAH BERAMBOS
    PENYATUAN NASIONAL UMAH TERMATRI SUDAH
    KHADAM TOKONG KEPANASAN KELUAR HINGUS
    TERBANYANG SUDAH KEHANCURAN KERAJAAN FITNAH

    Hasil tuaian pemimpin bodoh sombong dan pemuka pemuka hipokrit pada akidah agama dan bangsanya sudah mendapat hari ini. Maka hari ini lahirnya dari sentimen dan persepsi fitnah jijik tertubuhnya kerajaan fitnah jijik PH.

    #BUYMUSLIMFIRST

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Masih PM
      Akan serah PM pada Anwar
      Pernah serah PM pada Paklah
      Pernah lobi PM untuk NAJIB..

      The rest, rakyat boleh TENTU kan kerana pilihan Mahathir selalu lingkup..

      Bukan salah Mahathir
      Bukan salah ibu mengandong
      Salah empunya badan..
      Sekarang pun tidak sabar menanti...

      Delete
    2. Penyatuan ummah tipu..

      Delete
    3. Dulu Angkatan Perpaduan Ummah (APU) pun bungkus menentang Tun Mahathir. Tak serik ker..,,,??

      Delete
  19. Adakah salah dari segi undang2 bila najib bohong tak kenal jho lo?...adakah perbicaraan sekarang atas tuduhan najib bohong tak kenal jho lo?...

    Yg penting sekarang bawak balik dan bicarakan jho lo dulu sebagai bukti wang 1 mdb masuk akaun najib..

    ReplyDelete
  20. Setuju 100% dgn John Doe, Umno dn Pas memang layak berkawin., they deserve each other.

    ReplyDelete

KENAPA MESTI SPEAKER DAN TIMBALAN DATANG DARI PARTI POLITIK - AKAN UJUDKAH KEPUTUSAN YANG TIADA KEPENTINGAN PARTI???

Dasar dan setting awal pun dah ke arah kerosakan...  Dan sekarang Timbalan Speaker mesti  dari UMNO???? Koyak juga pemikiran kita