Thursday, September 26, 2019

TIADA LAGI MUSUH KETAT, SEMUA SUDAH JADI KAWAN ATAU TAWAN..

Di era PM4 dan sebelum PRU14 musuh² politik utama Tun adalah seperti lim kit siang, nik aziz, karpal singh, ku li,  musa hitam, pak lah, anwar dan terakhir najib.

Di mana kah mereka sekarang...

Malah pemimpin dunia lain pun sudah lama lenyap.. Lee kuan yew, margaret trathcer, mantan PM Australia, mantan PM Israel, mantan² Presiden Amerika yang pernah tidak sebulu dengan Tun...

.....jadi kita hanya mampu senyum kalau royal blood, lobakman, blogger kotak dan macai² lain bersungguh sungguh  serang Tun dengan otak dan poket kosong..

Benarlah kata John doe.





No guarantees after I go, Dr M on Malaysia's future: UPDATED 12.12AM | PM says he thought he left Malaysia in safe hands in 2003 but other leaders had different ideas.

5 comments:

  1. KD,
    Serangan kpd Tun kerana beliau persoalkan pelaburan besar negara yg terlalu banyak liku2 penipuan.
    Kisah 1mdb dan src adalah benar. Terlalu banyak kepincangan yg menyebabkan wang rakyat mengalir serata dunia. Namun mengatakan kebenaran amat pahit utk ditelan,maka berduyun2 penyokong menafikan dan pertahankan kesalahan nyata.
    Apakah Allah itu menzalimkan pemimpin,sekiranya beliau berada di landasan yg benar? TENTU SEKALI TIDAK.
    Tunggulah azab yg menanti kelian samada yg melakukan mahu pun yg bersubahat. Itu janji Allah

    ReplyDelete
  2. Bukan Setakat otak Dan poket. Karung dedak kat rumah pun Dah bleh angkat Pakai jari Kaki, akaun bank Dari banyak 0 dah tinggal 0 Sungguh. Mereka ni jenis Sepisis kerajaan kelantan, Kami miskin, Kami miskin sambil duduk menganga Harap duit turun Dari langit atau Harap tun Cepat Campak royalty. Nak Cari pelaburan, jgn Harap. Baik edar tin Milo.. Sekurangnya ade Yg campak 2 3 inggit atau adr sampul lepas mengumpat dap Dan amanah... Sebab tu lebai paling Cepat ketuk pintu pejabat pm lepas tun jadi pm. Tak hairan akan buat benda Yg sama kalau anwar ibrahim plak Yg naik. Otak Memang Kurang berfungsi Sebelum ni. Tu time Karung dedak melambak. Bayangkan skang ni. Kalau boleh dijual rasanya dijual la buat beli beras. Tapi malangnya tau je otak tu Dari tengkorak Macai. Layak letak dlm tong sampah je. Nak recycle tu Dah tak bleh... Aku Suruh Cari kerja tak nak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau redha dengan kemiskinan tak kisah sangat. Duit tak ada tak jadi hal... masalahnya sapa yang nk tanggung anak isteri tu... walaun ni ada yg sampai pasang 2 atau 3... dan harap dapat duit mudah tanpa usaha... yang duduk ka tasa ada jugak yang boleh diklepet.... yg duk kat bawah.... kena hendeklah tiap2 hari...

      Delete
  3. Slm bro Pomen apalah khabar
    Kita teringat kisah yg dulu
    Kini Bijan tentu berdebar
    Kerja melanun sudah berlalu..!

    Yang tinggal hanyalah macai
    Tukang melobak terus menjerit
    Dedak musnah hancur berkecai
    Terasa hidup bertambah perit!

    Terus mereka dok berhimpun
    Tak sebut maaf tak lafaz ampun
    Kami se agama,sebangsa, serumpun
    Semangat berkobar bak tentera Jepun!

    Mereka lupa penyatuan bangsa
    Tanpa politik lebih selesa
    Satu fahaman seiring sentiasa
    Berebut jawatan ummah binasa!

    Dalam mahkamah cerita keluar
    Cai masih tak nampak sinar
    Bijan sudah terlondeh seluar
    Berbohong sungguh tak cakap benar!

    Cai kata saksi 'hearsay'
    Konon kes dah masuk pasir
    Dikata hujan angin berdesir
    Kita lihat siapa terusir!

    Saksi pulak Lobakman nak repot
    Perilaku Bijan sikit tak sentuh
    Ini pencacai otaknya reput
    Apakan daya akal dah runtuh!

    Penyatuan ummah takkan kemana
    Jika rasuah masih terima
    Si Sengeh tetap menonjol di sana
    Dia hanya nak cari glamour!









    ReplyDelete
  4. Tepat sekali bro KD.

    Kesimpulannya ialah, mahu menjadi di kalangan golongan yang sentiasa menang? Maka, kekallah berada di dalam pasukan Tun Mahathir.

    Sentiasa menangnya Tun Mahathir dan pasukannya pada mata kasar kelihatan faktornya adalah nombor dan matematik, tetapi hakikatnya ia bukan sekadar nombor dan matematik. Ia adalah hikmah dan karamah. Hanya sahaja ia masih mahu bertaraf karamah yang tertutup dan hanya akan kelihatan pada pandangan mata orang-orang yang dianugerahi hikmah.

    Kelak apabila kesemua orang-orang dan pasukan-pasukan yang telah pernah tewas di tangannya bersekutu untuk menjatuhkannya dan mereka menyangka mereka mempunyai bilangan nombor dan matematik yang cukup untuk menjatuhkannya, maka ketika itulah karamah tertutup yang dimiliki oleh Tun Mahathir itu akan terbongkar. Dia tetap akan menang dan lawan-lawannya tetap akan tewas.

    Kesimpulan; mahu menjadi di kalangan pasukan yang menang? Kekallah bersama-sama Tun Mahathir sehingga ke akhirnya. Sehingga ke akhirnya tidak bermaksud sehingga kiamat, tetapi sehinggalah ia meninggal dunia. Dengan izin Allah, Tun Mahathir akan kekal bernafas dan sihat sehinggalah zaman benar-benar berubah, zaman fitnah ditinggalkan dan umat melangkah ke zaman baru, iaitulah zaman terakhir umat Nabi Muhammad saw sebelum kiamat.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete