Saturday, September 21, 2019

UKHWAH UMMAH - PAS UMNO TAK LETAK CALON DI TG. PIAI, IZIN BERSATU LAWAN KAPIAQ (MCA)

Ini kalilah #VMF Vote Muslim First



# Itupun kalau memang ikhlas ukhwah Islamiah,  jati diri,  tidak munafik dan lidah bercabang.


Cuba hadam..

▫Dakwah itu membina, bukan menghina.

▫Dakwah itu mendidik bukan 'membidik'

▫Dakwah itu mengobati bukan melukai.

▫Dakwah itu mengukuhkan bukan meruntuhkan.

▫Dakwah itu saling menguatkan*, bukan saling melemahkan.

▫Dakwah itu mengajak bukan mengejek.

▫Dakwah itu menyejukkan bukan memojokkan.

▫Dakwah itu mengajar, bukan menghajar.

▫Dakwah itu saling belajar bukan saling bertengkar.

▫Dakwah itu menasehati bukan mencaci maki.

▫Dakwah itu merangkul bukan memukul.

▫Dakwah itu ngajak bersabar , bukan ngajak mencakar.

▫Dakwah itu argumentative bukan provokatif.

▫Dakwah itu bergerak cepat, bukan sibuk berdebat.

▫Dakwah itu realistis bukan fantastis.

▫Dakwah itu mencerdaskan bukan membodohkan.

▫Dakwah itu menawarkan solusi bukan mengumbar janji.

▫Dakwah itu berlomba dalam kebaikan bukan berlomba saling menjatuhkan.

▫Dakwah itu  menghadapi masyarakat bukan membelakangi masyarakat.

▫Dakwah itu memperbarui masyarakat, bukan membuat masyarakat baru.

▫Dakwah itu mengatasi keadaan bukan meratapi kenyataan.

▫Dakwah itu pandai memikat, bukan mahir mengumpat.

▫Dakwah itu menebar kebaikan bukan mengorek kesalahan.

▫Dakwah itu menutup aib dan memperbaikinya, bukan mencari2 aib dan menyebarkannya.

▫Dakwah itu menghargai perbedaan, bukan memonopoli kebenaran.

▫Dakwah itu mendukung semua program kebaikan bukan memunculkan keraguan.

▫Dakwah itu memberi senyum manis  bukan menjatuhkan vonis.

▫Dakwah itu berletih-letih menanggung problema umat  bukan meletihkan umat.

▫Dakwah itu menyatukan kekuatan bukan memecah belah barisan.

▫Dakwah itu kompak dalam perbedaan, bukan ribut mengklaim kebenaran.

▫Dakwah itu siap menghadapi musuh bukan selalu mencari musuh.

▫Dakwah itu mencari teman  bukan mencari lawan.

▫Dakwah itu melawan kesesatan bukan mengotak atik kebenaran.

▫Dakwah itu asyik dalam kebersamaan bukan bangga dengan kesendirian.

▫Dakwah itu menampung semua lapisan  bukan memecah belah persatuan.

▫Dakwah itu kita mengatakan: aku cinta kamu bukan "aku benci kamu"

▫Dakwah itu kita mengatakan:  Mari bersama kami" bukan "Kamu harus ikut kami".

▫Dakwah itu Biaya Sendiri bukan "Dibiayai"

▫Dakwah itu Habis berapa ?" bukan "Dapat berapa ?

▫Dakwah itu "Memanggil/ Mendatangi bukan "Dipanggil/Panggilan"

▫Dakwah itu Saling Islah bukan "Saling Salah"

▫Dakwah itu di masjid, di sekolah, di pasar, di kantor, di parlemen, di jalanan, hingga dimana saja, bukan hanya di pengajian.

▫Dakwah itu dengan Cara Nabi bukan dengan "Cara Sendiri".

 صلوا على النبي...

17 comments:

  1. Dakwah juga bukan dakwa-dakwi sesama Islam kafir hanya sebab tak sehaluan atau berbeza pendapat macam lebai2 pas & si bengong kejora @ Anonymouse @ Tanpa Nama & Malu.

    ReplyDelete
  2. Pru 14 Bersatu boleh menang lawan MCA kerana masa tu isu tengah hangat dan 3 penjuru..kalob1 lawan 1 Bersatu tumbang...

    Sekarang ada isu panas melayu islam dan kroni...

    Suasana Gelanggang telah berubah...1 lawan 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah agak melayu yang sokong rasuah akan undi MCa..

      Delete
  3. Melayu berpecah hanya dua..
    Satu yang tidak sokong rasuah
    Satu yang sokong rasuah

    Pusing kot mana pun.. Itu je kesimpulannya..
    Ummah ke.. Kepala bapak ke.. BMF semua wayang cina..

    Ohhh lupa.. Jo lo tu melayu
    Kikikikiki

    ReplyDelete
  4. Anrara khalid bekas mb dengan kluangman sape yg lebih bijak?..

    Khalid: Jual aset Khazanah macam jual kain baju kita
    8:35 malam (Dikemaskini 9:06 malam)
    B Nantha Kumar

    A A
    Apabila kerajaan sudah mula menjual asetnya untuk membayar hutang ia akan memberi gambaran bahawa negara dalam keadaan terdesak maka harga yang ditawarkan pembeli dibimbangi akan jatuh, kata bekas Menteri Besar Selangor Abdul Khalid Ibrahim

    Katanya, keadaan itu seperti kerajaan sudah mula sampai ke tahap menjual kain bajunya.

    “Kalau jual aset kerana hendak bayar hutang, atau kerana hendak biayai perbelanjaan operasi yang kita dah buat.

    “Ini satu keadaan yang tidak akan menambah harta negara, bermakna kita sudah mula jual kain baju kita,” katanya ketika menjawab satu soalan pada majlis Forum Cabaran Dasar Ekonomi Baru di Era Malaysia Baru di PWTC, Kuala Lumpur, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku belum lagi hilang jawatan admin blogg tapi khalid sudah hilang jawatan MB.

      Orang Pakistan jual karpet, jual tikar, jual kain mulanya berbasikal, kemudian bermotor, lepas tu berkereta sekarang mereka control satu taman, satu bandar dan satu negeri.
      Berebut orang Malaysia nak kahwinkan anak mereka dengan Pakistan.

      Jual atau beli asset adalah pendekatan dan strategi sesebuah kerajaan, lantak dia le..

      Yang kita nak tahu.. Samada asset itu sembunyi² bisik² atau terang²an, ikut law? ..ada komisen masuk poket?

      Lulus kabinet? Ok lah apa nak kepoh.

      2023 ambik lah balik.

      Delete
    2. Aku belum lagi hilang jawatan admin blogg tapi khalid sudah hilang jawatan MB.

      Orang Pakistan jual karpet, jual tikar, jual kain mulanya berbasikal, kemudian bermotor, lepas tu berkereta sekarang mereka control satu taman, satu bandar dan satu negeri.
      Berebut orang Malaysia nak kahwinkan anak mereka dengan Pakistan.

      Jual atau beli asset adalah pendekatan dan strategi sesebuah kerajaan, lantak dia le..

      Yang kita nak tahu.. Samada asset itu sembunyi² bisik² atau terang²an, ikut law? ..ada komisen masuk poket?

      Lulus kabinet? Ok lah apa nak kepoh.

      2023 ambik lah balik.

      Delete
  5. Dulu undi pas Ingat bleh la masuk syurga. Tapi dibawak lebai biawak komodo, Suruh walaun pikul. Levai gelak ke tgk walaun pikul biawak... Syurga Belum tentu, ke parti tong sampah dibawaknya... Takbir.

    ReplyDelete
  6. Sejujurnya Melayu telah dibangsat oleh pemimpin melayu yang tamak haloba.....ditidur nyaman dan lena oleh pelakon hero hadhari ..... setelah bangun diberi makan dedak oleh penyamun yang menipu dan menyamun sesuka hati.....bila ditarik nikmat oleh Allah swt.....meracau macam orang hilang akal.... guna nama bangsa agama dan negara sehingga lupa ada raja yang sepatutnya memayongkan mereka tapi apa yang terjadi.....semua salah mahafiraun, mahazalim, mahapenipu ini itu.....tiada kesudahan.....salah kafir yang jiwa komunis anti tuhan anti agama tak hormat raja....dan terus berkumandang seolah olah melayu saja betul sedangkan realitinya melayu sendiri penyebabnya.

    Sejujurnya melayu muslim elah dikucarkacirkan dengan isu kafir mengkafir sehingga solat ada 2 imam, suami isteri bercerai berai atas sebab berlainan parti politik, sembelihan juga dipertikaikan, kematian ibrahim libya diungkit2.....melayu nak diarabkan.....BMF..... guna hadis ini itu.....sesolah mereka saja muslim yang betul....muslim lain semua bodh2 belaka....hasrat nak perintah pusta namun tak pernah berjaya....setakat negeri adalah tapi masih mundur semundurnya.... atas sebab kepercayaan yang mereka saja lebih muslim dari yang lain.

    Nah.....atas dasar penyatuan ummah mereka naik atas pentas bersandiwara berpelukan bergandingan tangan tanda persetujuan bersama (tahap pemimpin yang tiada berwibawa). Belum 2 hari dah ada satu pihak berkata belum ada effort nak kongsi kuasa bersama, hanya MOU, excuse after excuse, on and on till kingdom comes

    Mengapa????? Air dan minyak mana boleh bercampur, pembangsat dan penyesat.....mana boleh tidur sekatil. Hasrat dan niat berlainan bukan kerana Allah swt. Satu kerana dah hilang kuasa dan satu lagi hasrat nak kuasai kerajaan persekutuan gagal sampai bila bila masa.

    Get a leader who leads not a clown who is always adamant that the country owes him the leadership and pm seat. An ex convict would not do albeit pardoned.

    Put up a leader who is not involved in partisan, racial and religious politic. He is a leader of a nation. The rakyat will benefit....insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ade pon melayu yg bangsat..rekaan ko saje..

      Delete
    2. Anon 6:57, Najib ckp kalau BN tumbang Melayu akan jadi bangsat. Sekarang BN dah tumbang. Melayu bangsat pun bermunculan macam cendawan lepas hujan. Salah seorangnya kau.

      Muahahahahahaha....

      Delete
  7. Mangkok betul ke...Takkan tak tahu beza antara BMF dan strategi politik nak ketengahkan calon MCA. BMF nak perkuatkan ekonomi orang Melayu Islam sementara ketengahkan calon MCA strategi nak menawan balik Putrajaya di PRU akan datang.

    Yang nak Bersatu kalah bukanlah sangat BN tapi PKR , sebab bila Bersatu kalah, cepat lagi si anugerah Tuhan ni dapat jadi PM. Dalam keadaan kemelut ekonomi dan isu dalaman PH dan kemungkinan sabotaj dalaman, ko rasa ada peluangke Bersatu nak menang? Maaf Bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat kau orang, melayu makan rasuah memang sanggup bagi undi kepada mca untuk kuasa di putwrajaya..

      Kerana kuasa. Bunuh calon sebangsa seugama.
      Sanggup makan bangkai bagi undi pada cina demi kuasa..

      Kuasa apa tu?
      Tun masih masih PM

      Delete
    2. Dah tentù di prk Tg Piai banyak sekali Melayu yg berakal dan yg DAP (Di Atas Pagar) mengundi PH atas sebab.....

      MCA (ollelly Made Chinese Angry);

      alif mim nun Tendang wau (umno tergolek dog),

      pa sin di atas... pas (passed off)
      pa sin di bawah...piss (pissed off)
      pa sin di depan...puss (pussy cat)

      Pegangan 'dolat terpendam' konon, my foot....!!

      He he he
      Hi hi hi

      Delete
    3. Mca menang pon madey masih pm..ape yg nak dirisaukan..

      Delete
    4. Hahaha... Kena setepek kat puak2 yg perasan terlebih Islam sejak berkawan dengan Pas. Sekarang kau pilih, nak MCA atau Bersatu. Atau dalam bahasa yg korang selalu guna, sekarang kau pilih, nak kafir ke Islam?
      Ekekeke....

      Delete
  8. Pertama sekali ucapan takziah kepada keluarga si mati. Daripada Allah kita datang dan kepada Allah kita semua akan dikembalikan. Semoga ruhnya dicucuri rahmat dan diletakkan bersama-sama hamba-hamba Allah yang berjaya. Di sebalik penghinaan dan cercaan yang diberikan ke atas si mati oleh para Pendusta @ Tentera-tentera Dajjal zaman fitnah, in shaa Allah, ia adalah kematian yang baik bagi seorang yang berjuang di jalan kebenaran. Bersabar dan bertabahlah di atas kehilangan ini.

    Saya telah banyak kali menyebut bahawa UmNo dan sekutu-sekutunya akan lenyap dan tidak lagi wujud pada zaman baru. Jemaah-jemaah bathil ini masih dibiarkan untuk terus wujud memandangkan kita masih berada di zaman fitnah dan tempoh bersukaria ahli fitnah ini masih belum tamat.

    Apa yang berlaku di antara tempoh UmNo Tersungkur Di Persada Takhta dengan tempoh ia dan sekutu-sekutunya dilenyapkan buat selama-lamanya akan memberi justifikasi untuk kesemua jemaah-jemaah bathil dilenyapkan pada hari terakhir zaman fitnah itu berlangsung.

    Bersekutunya UmNo dengan PAS di atas nama 'Penyatuan Ummah' kononnya adalah salah satu perkara yang memberi justifikasinya. Di sebalik menjual slogan 'Penyatuan Ummah' mereka juga menjual slogan 'Muafakat Nasional'.

    Kini ia adalah PRK Tanjung Piai. Apa sahaja keputusan yang dibuat oleh UmNo dan PAS di PRK ini akan membuktikan bahawa mereka sebenar-benarnya adalah penipu yang menjual modal 'Penyatuan Ummah' dan 'Muafakat Nasional' serentak padahal kedua-duanya hakikatnya adalah pelakuan 'zul-wajhain' atau 'zul-lisaanain' Zul-wajhain yang bermaksud 'memiliki dua wajah' dan 'zul-lisanain' yang bermaksud memiliki dua lidah adalah satu dosa besar yang telah dikhabarkan oleh Nabi Muhammad saw lebih 14 abad yang lalu sebagai satu dosa yang akan dilakukan secara selamba di akhir zaman (di zaman fitnah lebih tepat lagi).

    Di depan orang Melayu mereka menjaja 'Perpaduan Umat' di atas nama Islam, mencecra orang-orang bukan Muslim dsbgnya. Di dalam masa yang sama mereka berpakat pula dengan bukan Muslim di atas nama 'muafakat nasional'.

    Meletakkan calon MCA di situ adalah pengkhianatan kepada 'Penyatuan Ummah'. Meletakkan calon selain MCA pula adalah pengkhianatan kepada 'Muafakat Nasional'.

    Sama ada ia adalah calon 'Penyatuan Ummah' ataupun calon 'Muafakat Nasional' yang diletakkan di situ oleh BN-PAS dan biar siapa pun yang menang di PRK ini ia akan benar-benar memberikan justifikasi untuk UmNo dan sekutu-sekutunya daripada jemaah-jemaah yang bathil di kalangan Bani Melayu dilenyapkan sama sekali buat selama-lamanya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete