Friday, October 25, 2019

AMARAN KEPADA 16 MP PAS YG SOKONG MAHATHIR PM - JANGAN DATANG TANJUNG PIAI UTK BERKEMPEN...

- dalam keadaan sekarang,  kalau khaled dan zahid takut pada bayang² sendiri bukanlah pelik.
Kecundang kerusi parlimen dan dun menunjukan khaled ditolak 100%
- naib presiden dalam ketika jawatan parti bukan lagi rebutan bukanlah satu prestasi tinggi.
- khalid dalam cuba membuli AP umno dalam satu isu yg berbeza
- sikap sombong tidak bersoladariti ini hanya membawa BN kecundang di TP.
PRK di TP bukan soal tukar kerajaan tetapi pengundi sedang mencari wakil tempatan yang berwibawa.


9 comments:

  1. Apa pun keputusan di Tanjong Piai, Tun M tetap akan kekal sebagai PM, Najib, Zahid dan Nasarudin Mat Isa akan kekal sebagai OKT, dan Anwar pula kekal bergelar bakal PM tanpa dapat melupuskan gelaran bekas banduan pesalah liwat yang akan dia bawa sehingga ke akhir hayatnya.

    Cuma dengan perletakan calon bukan Melayu di situ oleh BN, maka dengan jelas sekali UmNo dan PAS telah terbelit oleh gebang 'Penyatuan Ummah' mereka. Penyatuan Ummah kepala bana apanya kalau satu kawasan majoriti Melayu pun UmNo-PAS tak mampu letak seorang calon Melayu.

    Apa sangatlah Tanjong Piai tu, apapun keputusan di situ ia takkan dapat menjatuhkan Tun sebagai PM.

    Bukan sahaja Tg Piai, malahan apabila Banjaran Titiwangsa itu sendiri yang terbelah dua, sebahagian Malaya sendiri pun takkan mampu tumbangkan Tun M. Tun Mahathir tetap akan kekal sebagai PM bersama-sama sebahagian Malaya yang lain yang kekal bersamanya.

    So, kalau pembenci-pembenci Tun benar-benar mahu menang ke atas Tun, hanya ada satu cara sahaja iaitulah dengan melanggar Tun dan menjatuhkannya daripada kerusi PM. Setakat gebang di Tanjong Piai, tiada apa yang boleh diubah.

    Gebang pi gebang mai, tiada seorang pun pembenci Tun yang benar-benar ada keberanian untuk melanggar Tun secara berhadapan. Yang ada hanyalah golongan penakut yang hanya berani menggunakan tangan orang lain untuk membaling batu ke atas Tun.

    Bila lagi nak BRING IT ON? Dan bak kata sdr Fan Tun; Just bring it on, and please hurry.

    Tun Mahathir : Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas.

    Lawan-lawan Tun Mahathir : Mereka Yang Tertewas.

    ReplyDelete
  2. Just my 2 cents worth
    Tg piai looks good for the opposition if they field a Malay Candidate against bersatu
    However if they decide to field an mca candidate than bersatu should let dap go for it...biar puak puak tu sedar sikit langit tinggi atau rendah...Tak sedar berkepalakan bang non pun Tak pernah menang!
    Btw tak perlu la melabur berjuta juta Kat tg piai tu ....asal election nak melabur segala bagai ...lepas tu habuk pun tarak..
    Tak perlu la the whole cabinet nak sibuk berkempen....lepas tu batang hidung pun Tak nampak..baiklah kau orang jaga kawasan masing masing especially yang menang tipis tipis tu...
    Please lah stop all this nonsense..Tak ubah macam kerajaan dulu thinking we rakyat are fools....do your work and show us that we who voted for you guys didn't waste our vote...Btw most of us who were with bn before supported ph due to tun factor.....having said that puak puak pkrdap yang tak sedar diri Tolonggg hadam!

    ReplyDelete
  3. HANYA YG BAHALOL SAJA KATA TUN TAK LAYAK JADI PM.
    BACA NIH....

    Japanese ambassador bids 'sayonara' to Malaysia, salutes Dr Mahathir

    October 25, 2019 @ 5:50pm
    KUALA LUMPUR:
    After five-and-a-half years in Malaysia, Dr Makio Miyagawa is hanging up his hat as Japan’s ambassador here. As he bid adieu to the country, he paid glowing tribute to Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad – “the one leader the Japanese government, people, politicians and business leaders like, love, respect and admire”.

    “If Tun Dr Mahathir had been a medical doctor, he must have cured many patients, but he became a political leader and he has been curing the nation. I studied a lot of things about him. He is a very good leader and I hope he will continue to be a good leader".

    “Everyone in Japan feels happy to have such a leader in Asia,” he told Bernama in a farewell interview at his official residence here, yesterday.

    Malaysia is moving towards developed-nation status. Malaysia has already exceeded US$10,000 (RM41,865) per capita; I think Number 2 in Asean nations. Malaysia used to be a natural resource dependent country in its economic development, but is already gradually moving towards being technology-driven and services-centred. I think this developmental status and stages of the Malaysian economy have been very impressive to me. Therefore, I am convinced that Japanese industries and also the Japanese government would like to create a good partnership with Malaysian industries so as to lift the level of economic management development in East Asia.

    On the latest development of Japan’s offer of Samurai bonds to Malaysia, our government has already decided to offer it to the finance ministry to issue Samurai bonds. The first tranche was issued in March this year, very successful. (The) Malaysian government wants to issue bonds of about 200 billion yen (about RM7.7 billion) but the application exceeded to 320 billion yen (RM12.3 billion). This demonstrates the confidence in the Malaysian market and demonstrates confidence in the Malaysian government. On the second tranche, we have also almost agreed to (the) specific conditions. I think details are under discussion between our two governments.

    ReplyDelete
  4. ARE YOU AWARE OF THIS HISTORICAL FACT...??

    It was Tun M and TS Muhyddin Yassin that first changed the geographical aspect to the Most Southern Tip of Mainland Aisa, i.e. Gelang Patah & Tg Piai by building top class Highways in 1990 there, but suasana & identiti kampung Mekayu nan permai tetap dikekal. Before that, they were so remote, backward, sleepy & swampy. Unfortunately, when Tun Dol & Tundun Najib took over, out of greed & reckless, they over developed (pembangunan tak seimbang). Akibatnya Orang2 kampung banyak dah tercampak keluar, manakala yg tinggal tak mampu berdaya-sainģ dgn kenaikan kos sara hidup.

    ReplyDelete
  5. diperlukan Malaysia bukan lagi Dr M'
    3:15 petang (Dikemaskini 3:15 petang)
    Mohamed Khaled Nordin

    A A
    ULASAN | Saya doakan Tun senantiasa dalam peliharaan Ilahi jua,

    Biarlah saya mulakan warkah ini dengan mengimbau Ucapan Dasar YAB Tun dalam Mesyuarat Agung Bersatu pada hujung tahun lepas. Berulang-ulang kali Tun menyatakan bahawa Umno sudah mati; hayatnya sekarang di dalam kehinaan dan tidak berdaya untuk dipulih semula, lalu Tun berkata;

    "Hari ini, mereka (Umno) hancur berkecai kerana perbuatan mereka sendiri."

    Kemudian beberapa bulan lepas, Tun pula menyeru agar ahli Umno yang teruk dan rosak itu untuk menyertai Bersatu. Tun serukan agar semua parti politik Melayu kembali bertaut demi kelangsungan bangsa.

    Tun juga akui bahawa kekuatan politik Melayu pada waktu ini sangat lemah dan susut. Itulah yang Tun nyatakan dalam Kongres Maruah Melayu yang didalangi oleh Bersatu beberapa minggu lepas. Sekarang, Tun pula berusaha menarik sokongan Ahli Parlimen Umno untuk menyokong Tun.

    Pendirian Tun dalam semua ini sangatlah mengelirukan kami.

    Setelah segala macam kata kesat, nista dan melukakan hati diucapkan kepada kami, nah sekarang ini Ahli Parlimen Umno pula yang Tun pergunakan demi kelangsungan politik Tun.

    Masakan Tun boleh izinkan politik keji tanpa pendirian, harga diri dan tidak beretika ini mendepani masa depan kepimpinan Malaysia?

    Dengan sopan, kami nyatakan bahawa tindakan meraih sokongan dan mengheret ahli Parlimen Umno ke kancah konflik dalaman Pakatan Harapan adalah sangat tidak elok.

    Ia pasti akan menghancurkan sistem nilai dan politik berbudaya tinggi yang ingin kita suburkan pasca PRU-14.

    ReplyDelete
  6. Buat ape istihar sokong Tun tapi mahu lompat kedlm Bersatu...mcm main2.

    ReplyDelete
  7. MUNGKINKAH MUHYIDDIN AKAN SEKALI LAGI MENGGEGAR MINTA DICEPATKAN JANJI?

    Muhyiddin Yassin merupakan satu-satunya pemimpin Bersatu yang sentiasa konsisten dan tidak pernah berubah pendirian berhubung isu peralihan kuasa.

    Presiden Bersatu dan Menteri Dalam Negeri itu sentiasa berpegang kepada janji dan persetujuan Anwar Ibrahim adalah pengganti tunggal yang dinamakan sebagai pengganti kepada Tun Mahathir Mohamad yang kini menginjak usia 95 pada tahun depan.

    “Perkara ini sesuatu yang semua pemimpin PH telah duduk berunding dan cari kata sepakat…tak usah bergaduh.

    “Saya rasa kita tidak boleh mengelak peralihan kuasa…jadi saya kata, biar perkara itu diteliti oleh pemimpin PH…elok berbincang…Tun Mahathir pemimpin utama…Kita tunggu,” katanya lagi.

    Berhubung tempoh peralihan kuasa yang masih menjadi pertikaian, Muhyiddin berkata, perkara itu akan dibincangkan secara muafakat oleh PH.

    ReplyDelete
  8. Konon Tun yang penting diri
    "Ahli Umno diajak bersama"
    Kalah kenapa tak harakiri
    Masih megah nak cari glamour!

    Nasib baik umno tak haram
    Sebab Tun masih berfikir
    Layar koyak kapal nak karam
    Lanun besar masih tak singkir?

    Sebut 'nilai budaya tinggi'
    Bijan songlap buat tak reti
    Sapu billion tak cukup lagi
    Hulur sikit ambil berpeti!

    "Hancur berkecai perbuatan sendiri"
    Perkara betul masih nak nafi
    Pemimpin korup dia tak sorry
    Masih menyokong menganggap sufi!

    Katanya Tun 'Roket' yang dukung
    Makin merapu 'loser' dah mamai
    Tun menang "Melayu tak sokong"
    Dalam negara Cina teramai?

    Kepada Tun 'Surat Terbuka'
    Hebatlah konon nak cari glamer
    Najib, Zahid taknak tulis ke?
    Jangan2 satu geng sama..

    Orang umno patut bersyukur
    Sedar diri rakyat dah tolak
    Kerana rasuah jatuh tersungkur
    Sokonglah Tun..kenapa berdolak?



    ReplyDelete