Sunday, October 27, 2019

MENDESAK MAHATHIR BERUNDUR BERMAKSUD BERSETUJU UMNO KEMBALI BERKUASA...

Untuk mereka yang terfikir dan percaya Mahathir tidak mahu serahkan kerusi PM kepada Anwar tentunya datang dari fikiran yang kotor, niat yang jahat.

Lebih seratus kali, Tun nyatakan janjinya serah pada Anwar, malah mengaku Anwar akan lebih baik dari Najib.

Kepercayaan itu wajar ujud.

Jika sesetengah pihak tidak bersetuju, sesuatu berlaku, di sabotaj atau APA saja yang terhalang - itu datang dari satu perancangan yang lain.

Anwar JUGA merancang menjadi PM kerana dia tahu risiko sekeliling.

NAJIB, Zahid, Muhyiddin, Azmin malah kj, Hishamuddin Dan tokmat JUGA mengintai.

Bukan mustshil Hadi atau Wan Azizah juga pilihan terbaik.

Dan dari keseluruhan tersebut, sekali lagi Mahathir akan diminta terus jadi PM bukan juga sesuatu yang pelik..

Majlis President hanya perlu memastikan peralihan kuasa Tun Dan Anwar adalah lancar Dan tidak menimbul isu baru seperti cantas menyantas.
ISU inilah sebenarnya yang menjadi duri dalam daging dan dapat tidak dapat membimbangkan kem Azmin.

Anwar PM - Muhyiddin TPM
Azmin ke ke penjara?
Rafizi Menteri Ekonomi
Nurul Menteri Pendidikan
Maszlee balik jaga tol simpang rengam?

Bersambung..

Jika Zahid, lebih baik Najib..
Ahli umno setuju?



13 comments:

  1. If ge15 ph diterajui oleh bang non n umno diterajui mantan MB N9.....my vote goes to umno(without Bijan & wak of course)....

    ReplyDelete
  2. Rasanya rakyat memang nak ubah. Nak ubah daripada kerajaan kaku, kelu dan keliru kepada kerajaan asal sebelum ph berkuasa. Kali ini kerajaan umno-bn digarap lebih baik dgn dimasukksn parti pas sebagai sahabat seperjuangan. Tak kiralah apa kata kd yg begitu taksub bencinya kpd umno-pas, rakyat bukan cakna sgtpun dgn pendapat kd. Selain saya, berapa ramai lg yg mengikuti blog kd?

    ReplyDelete
  3. Tun Mahathir terikat dengan janjinya untuk menyerahkan jawatan PM kepada bang Non. Walaubagaimanapun Allah tidak sesekali terikat untuk mempastikan janji Tun itu tertunai.

    Sejarah menunjukkan bang Non telah 20 tahun mencuba berbagai-bagai cara dan helah untuk menjadi Perdana Menteri tetapi masih gagal.

    Sejarah juga menunjukkan bahawa bang Non telah melepasi 3 percubaan dan telah gagal. Sebelum bang Non bergelar PM-8 (sebelum PM-8 mengangkat sumpah jawatan), bang Non telah pun bergelar PM-5, PM-6 dan PM-7, tetapi semua gelaran tersebut gagal direalisasikan.

    Saya mempunyai keyakinan 100% bahawa bang Non takkan menjadi Perdana Menteri, walau apa pun cara yang dilakukan dan walau apapun perancangan bang Non.

    Sebagaimana ayat yang gemar sekali bang Non petik di dalam ceramah-ceramahnya di hadapan orang-orang Melayu; wamakaru mawakaraAllah waAllahu khairul maakirriin.

    Tun Mahathir tidak akan berundur sebelum dia rasakan dia telah letakkan kembali negara ini pada landasan yang betul, dan bang Non pula takkan sanggup menunggu Tun letakkan jawatannya.

    Bang Non akan melanggar Tun tetapi Tun tetap takkan tewas, sebaliknya bang Non dan kesemua mereka yang bersekutu dengannya yang akan tewas, dan kali ini mereka akan tewas mutlak dan jemaah-jemaah mereka semuanya bakal terkubur.

    Bangsa Melayu kesemuanya bakal bersekutu di bawah 1 panji sahaja dan panji itu ialah panji PPBM.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh Ketiak Siapa Busuk, si sasau gila talak cuba masuk Bersatu tapi kena reject. Alih2 Nuwar boleh terima dia pulak masuk pkr. Meragukan betul...!!

      Pasumno Dolat Terpendam-pendam takder benda punyer, gunting dalam lipatan telunjuk lurus kelingking berkait lebih memudaratkan.

      Nuwar..Nuwar..atas bawah, depan belakang semua kau TIBAI...!!

      Delete
  4. Tun Mahathir zaman Umno-BN amat jauh bezanya berbanding zaman PH. Kehebatan Tun selama 22 tahun menjadi pm ke 4 tiada siapa mampu mengatur dan mencorak pemerintahan negara. Kini setelah sekali lagi berjaya menduduki kerusi pm selaku pm ke 7, dipercayai kekuatan zaman lampau dah luntur. Jika kd fikir bahawa Tun sangat strategies, jangan lupa bahawa rakan dalam ph iaitu dap juga bukan bodoh alang. Setiap detik adalah strategi. Saya nak ambil satu je contoh paling mudah dan senang untuk dinilai. Bagaimana Tun boleh terperangkap dengan dap bagi menyerahkan komik kontroversi ciptaan dap kpd presiden china? Dan setelah dimalukan oleh dap dgn menyerahkan buku komik yg memutarbelit sejarah tanah air, apa respon Tun? Kdn yg haramkan komik itupun sedang senak perut ditekan oleh dap bagi menghalalkan komik tersebut. Mana ketegasan Tun? Nak.ulas pasal penangkapan pemimpin dap yg terlibat dgn ltte juga spt takut². Semasa menjadi pm ke 4 dulu adakah begitu?
    Untuk kita fikirkan bersama tanpa rasa sentap dan hilang waras ye kd.

    ReplyDelete
  5. Antara anwar dan tun madey tiada sebarang perselisihan mengenai peralihan kuasa....penjilat tun termasuk azmin dan ada pembangkang saja yg tak setuju...mereka mahu mewujudkan jetegangan dlm PH..

    Tun sudah nengaku hanye majlus presiden PH yg berkuasa tentukan pm...jadi penjilat2 sila duduk diam2..

    ReplyDelete
  6. Here is the real boneshaker ok. There is NO TURNAROUND or IMPROVEMENT in the economy that is visible in the near future.

    NONE of the Ministries (PMO, Economic Affairs, Finance, Transport, Foreign Affairs, Defense, Women, Youth, Domestic Trade, MITI, Commodities, Environment, Communication, Flying Car etc etc) are doing anything that is going to yield anything positive anytime soon.

    Instead I believe the economy is going to just go down further. Things are going to get worse. The Stock Market is going to go further south. The Thai Baht is going to go further north of the Ringgit.

    We hear nothing but just foolish ideas, useless banter and the most mind boggling suggestions from the Prime Minister and his Cabinet.

    Every week at least one Minister will come up with some stupid idea that will not work.

    1. Offering taxpayers money RM850 psf for Kg Bharu land (I say brader Khalid, bila syarikat kepunyaan Kera-jaan pinjam duit daripada bank, ceti atau ah long, it is still taxpayers funds. Do you know why? Because selalu, always, legally the taxpayer yang kena tanggung hutang. Hang boleh faham tak?) plus RM150 saham pula. The Kg Bharu people are already rejecting this dumb idea from Khalid.

    2. Menteri Belia dan Sukan nak jadikan video game jadi acara sukan e-sports pula !! Err how much taxpayers money does that woman from the ONE WEEK old company want from you?

    Syed Saddiq please stop playing video games during office hours. Play at home on your own time. You are a Minister now - actually it is time to stop playing video games altogether. Have to grow up fast bhiyya. This is serious work.

    You should not tell the JPA to employ ex criminals. Even if they are juvenile delinquents. The world will laugh at us. "Malaysian Civil Service accepts ex-convicts for public service appointments" !! The Civil Service is already in such bad shape. There is no need to make it worse.

    If your argument is the Civil Service must give the juvenile delinquents a second chance then what about ALL other ex-convicts? They deserve a second chance too. What is the difference between a 17 year old who stole or robbed and a 21 year old who did the same crime? A crime is a crime.

    They are just a small number. Juvenile delinquency is not an epidemic. Not yet. Create some other programs to rehabilitate juvenile delinquents.

    Giving them public service jobs is another dumb idea. We must safeguard the integrity of the Civil Service. What if one of the ex-convicts becomes the KSU of the Treasury one day? Or has that happened already?

    3. The Minister of Economic Affairs is doing nothing, other than approving the sale of assets by GLCs under his domain. (Don't think the people do not know Mr DumbAss.)

    4. Does anyone know who is the Minister of the MITI? Or what he looks like? What is he doing? Where are the job creating foreigndirect investments?

    5. There is not much good going on in the management of the country. Dr Mahathir is talking crap - day in and day out. Dr M says Malaysians working overseas are held in high regard. Ok and then what?

    Of course they are held in high regard. We have skills. They work overseas because there are no jobs in Malaysia. Or they are denied opportunities. It is not really their choice. Who in their right mind wants to work outside your own country?

    That is also why our economy is in a tailspin, because so many of our skilled people have to work overseas.

    Ok here is some free consulting - for Dr Mahathir and gang.

    Let me make some suggestions. You don't have to listen to my suggestions but what the heck, this is my space (and you are already reading it) so let me say it anyway.

    Please put an annual target for securing FDIs on each and every Cabinet Minister.

    Bringing in FDIs should not be the sole duty of the MITI Minister alone.
    Every Minister and every Ministry should be given a target to bring in a certain minimum amount of FDI into the country every year - it should be made part of their portfolio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M'S PREDICTION ABOUT JB FOREST CITY TURNS OUT TO BE TRUE.
      NASIHAT & RAMALAN TUN M BERKENAAN HUTAN BANDAR JB (FOREST CITY) -ADALAH BENAR & TEPAT.

      Multi-billion ringgit Forest City project is indeed in big trouble.....!!

      An ambitious US$100 billion (RM414 billion) island city, built off Johor has found itself in troubled waters - mega project that Borosmah Najib (BN) govt projected to make personal profitering and to pay off debts from 1mdb & SRV massive scandals.

      The project, which is on the pretext to house up to 700,000 people once finished in 2035, was developed by Hong Kong-listed real estate giant Country Garden and a firm partly owned by a powerful Malaysian Sultan.

      Sadly, the development, which boasts international schools, shopping malls, hotels and even an immigration centre, was troubled from the start.

      Clearly it seeems that clampdown on capital outflows from China hit demand, while it became a lightning rod for public anger at growing Chinese influence in Malaysia under the government of BN (Borosmah Najib).

      Also not forgetting, environmentalists have warned times and times that dumping sand to reclaim land for the city could destroy marine life.

      Prior to GE 14, Tun Mahathir has hit out at foreigners buying apartments at the vast development, which is threatening to add to a glut of new residential property in southern Malaysia.

      Locals are unlikely to buy or stay there due to high prices and its relatively remote location, while foreigners do not automatically get long-stay visas by buying a property.

      With the shock defeat of Borosmah Najib (BN’s) government in May last year, what Tun predicted has proven to be true that Forest City could become big wastage - white elephant.
      Itulah padahnya tak nak dengar cakap orang tua....!!

      Tun much earlier had made some of his strongest comments on the development, saying he objected to the project because it was “built for foreigners, not built for Malaysians. Most Malaysians are unable to buy those flats” - i.e. Melayu and ordinary Malaysians only mampu tengok saja. He he he, padan muka kita...!!
      -----------------------------------------------------------------

      ps:
      INI ADALAH SALAH SATU PUNCA UTAMA HIDUP RAKYAT MARHAEN JB TERHIMPIT TAK MAMPU MILIK RUMAH, HIDUP SUSAH DEK KEBENGAPAN & KEGELOJOHAN BN. IBARAT MENANG SORAK, KAMPUNG TRADISI & ORANG MELAYU TERPINGGIR & TERGADAI DAHH.!!

      Perkara ini akan saya jadikan modal untuk kempen di Tg Piai di warong2, kedai2 makan & pasar, khususnya pd makcik2 & pakcik2. Anak2 pun dah setuju untuk sponsor homestay di sana.

      Delete
    2. Syabas pak Othman di atas semangat yang berkobar-kobar. Salute dari saya.

      Saya pula tidak akan turun ke Tg Piai sebagaimana saya tidak pernah turun di mana-mana PRK pun selepas PH menang di dalam PRU yang lepas. Dua sebab :-

      1. Sebab pertama ialah kesemua PRK yang berlaku selepas Tun menjadi PM-7 bukanlah medan pertempuran saya. Medan pertempuran saya ialah di Pulau Pinang khususnya di Permatang Pauh.

      2. Saya melihat kesemua PRK tersebut hanya bertaraf pawn di dalam permainan catur. Siapa yang menang dan siapa yang kalah tidak akan memberikan apa-apa kesan ke atas kedudukan Tun sebagai PM-7.

      In shaa Allah saya akan turun ke medan apabila Tun sendiri yang menjadi 'pertaruhan' di dalam sesuatu pertempuran itu, dan Tun sendiri yang membuat seruan itu; Putrajaya 2020M.

      Apapun PRK Tg Piai telah membuktikan betapa UmNo telah menjadi sangat haprak. Buktinya:-

      1. Pada majlis pengumuman calon BN, Presiden UmNO aka Pengerusi BN sendiri telah berkata dia telah menerima 'arahan' untuk tidak mengumumkan lagi calon BN yang akan bertanding di situ. Aduh, sampai begitu sekali hapraknya UmNO sampaikan Presidennya pun akur pada arahan seorang yang lain. Walau siapapun orang itu, hakikatnya ialah Presiden UmNO ni memang puppet sehinggakan pengumuman calon BN pun ia perlu tunggu arahan si puppet master.

      2. Ir Hasni di dalam ucapannya telah memperlekehkan umur calon PH daripada PPBM dengan berkata 'calon PH telah beurmur 66 tahun. Harap-harap tahun depan tiada PRK lagi'. Begitu haprak sekali UmNO sehinggakan tanpa disedari ucapan ini telah membelit mereka dengan begitu teruk sekali.

      Pertama ia adalah satu pengakuan awal daripada orang besar UmNO Johor sendiri bahawa calon PH daripada PPBM akan menang. Sama ada BN meletakkan calon UmNO, MCA, Gerakan ataupun MIC, atau sekiranya mereka memberi laluan kepada PAS sekalipun, PH-PPBM yang akan menang, sebab 'harap-harap tahun depan tiada PRK lagi di sini yang diakibatkan oleh meninggalnya wakil rakyat di sini'. Ketika ucapan itu dibuat, hanya calon PH-PPBM sahaja yang telah diketahui dan dimuktamadkan dan dia pula memang berumur 66 tahun.

      Kedua, ia menunjukkan kebiadapan Ir Hasni yang memperlekehkan umur seseorang tanpa dia sedari bahawa terdapat kebarangkalian dia yang pergi dulu sebelum calon PH tersebut. Calon PH ini satu generasi lebih muda daripada Tun, jadi apa masalahnya? Terlupakah dia bahawa PRK Tg Piai perlu diadakan disebabkan kematian YBnya yang jauh lebih muda dari Ir Hasni sendiri.

      Ketiga ialah tanpa disedari dia sedang memberitahu Najib dan Zahid yang kedua-duanya juga berumur 66 tahun, sama dengan umur calon PH yang dipersenda sebagai 'akan mati pada tahun depan', bahawa 'tahun depan; 2020M' adalah tahun terakhir untuk keduanya. Kalau mengikut logik Ir Hasni, tahun depan kita akan mempunyai PRK yang lain bagi orang-orang yang berumur 66 tahun pada tahun ini termasuklah YB Pekan dan YB Bagan Datoh.

      Aduh, semakin hari semakin nyata bahawa UmNO benar-benar sedang berada di penghujungnya dan benar-benar akan 'lupus' di tahun hadapan. Sekiranya seorang bergelar Ir di dalam UmNO sendiri boleh mengeluarkan ucapan sedemikian, maka UmNO memang tiada harapan lagi. Hanya penyokongnya daripada kalangan pendusta dan orang-orang yang bodoh sombong dan bingung sahaja yang masih tidak dapat melihat 'petunjuk-petunjuk' ini bahawa UmNO sememangnya telah nazak.

      Apapun selamat berjuang sahabat saya pak Othman di Tanjung Piai. Salute dan salam perjuangan dari saya, anak jati Pulau Mutiara.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Also according to Bank Negara Malaysia, the reason why Malaysians are unable to afford a home is not due to strict lending rules on housing loan, but simply houses aren’t affordable due to hasrat terpendam/nawaitu menyakau BN (Borosmah Najib) yg tak diredhoi oleh Almighty Allah SWT.

      Delete
  7. Tak mestinye desak madey berundur bermakna bersetuju umno kembali berkuasa...

    Masih ramai dlm PH individu yg layak ....Madey gagal membawa negara ke tahap yg lebih baik...Thai baht lebih tinggi dari ringgit malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak Enon yg selamanya sembunyi dalam kain & terang-terangan Anti PH cuba pula menyusup mencucuk jarum melaga-lagakan PH.

      Konon dia bersandiwara wayang pekji "Masih ramai dlm PH individu yg layak".

      He he he, lawak bodoh tak menjadi...!!

      Delete
  8. Orang yg paling sibuk timbulkan isu transisi ni sebenarnya sedang kepanasan macam cacing, jika DSAI jadi PM ke8...ambo conform umno dan pas tak mampu mengugat kredebiliti,integriti dan kebolehan DSAI memimpin malaysia di era baharu.
    Maka dibust bising diluar supaya perkara menjadi isu oleh rakyat. Kita dah faham taktik lama. Idumelayu, raja2 melayu, agama islam dan tanah org melsyu adalah senjata ampuh pas dan umno..tidak ads senjata lain...perkara ni dah berlalu.

    ReplyDelete