Thursday, October 24, 2019

MENYEKAT ANWAR PM8 ADALAH MENYEKAT DAP

Itulah sebenarnya yang dimaksudkan dan dipersetujui bersama (understood) dan sesetengah pihak lebih ganas dengan memperincikan kenapa Anwar ditolak.

Dalam bahasa lembut dan sopan, biarlah Mahathir HABISKAN tempoh atau sehingga hayat.
Jadinya PM by nature, spontaneous biarlah Tun berundur cara yang sama,
Adalah tidak masuk akal 10 tahun yang lepas untuk jangka Tun jadi PM semula.

DAP sedang membunuh dirinya sendiri dengan sikap samseng, keras kepala dan racist.
APA yang dijangkakan, DAP lebih  sederhana selepas jadi kerajaan, tidak kesampaian..Makin tunjuk belang, lupa daratan, seperti beruk dapat bunga.

Who is Lim kit Siang? Arah Sana sini, gesa sani sini.
Lim kit Siang lebih baik angkat kerusi duduk di kerusi pembangkang di Parlimen.

Anwar? Gunung berapi yang tidak tidak dapat meletus kerana tiada cukup kekuatan...

LIVE 6 MP BN SOKONG MAHATHIR :

LOKMAN ADAM TEGUR PRESIDEN UMNO.  SEJAK BILA UMNO BUAT PENDIRIAN RASMI MENGHORMATI KEPIMPINAN DAN KERAJAAN HARI INI?

KALAU HORMAT BAGI SAHAJA PPBM KERUSI TANJONG PIAI

https://www.facebook.com/lokmanadam.ssr/videos/144343953583772
https://www.facebook.com/lokmanadam.ssr/videos/144343953583772/

MAKSUDNYA: TANJUNG PIAI MILIK CALON MCA SELEPAS WEE KA SIONG TETAP BERKERAS???.


8 comments:

  1. Plizz la jangan buat persepsi yang menyimpang...

    ReplyDelete
  2. KD...
    It's obvious isn't it...
    Kak fida for pm8🤔










    ReplyDelete
  3. Memang benar dan setuju 100%

    Pengundi seperti saya, tujuan utama undi PH adalah untuk hentikan kleptokrasi najib. Sebagai ahli biasa umno hanya mampu suarakan dalam mensyuarat agong umno dan terhenti diperingkat bahagian. Rasa teramat kecewa dan marah bila hampir kesemua ketua bahagian mempertahankan najib tanpa peduli suara ahli akar umbi.

    Bila tun mula bersuara, maka kami dapat rasakan adanya sinar baru untuk singkirkan najib dan jatuhkan bn. Azam itu semakin kuat bila tun dicadangkan sebagaikan pm.

    Rasa gusar dan risau pada DAP dan anwar memang ada, tetapi kerana rasa benci pada najib itu melebihi segalanya, kami terpaksa berkorban jiwa dan raga dengan menghancurkan umno terlebih dahulu. Yang penting najin terpaksa disingkirkan dari kerajaan.

    Akhirnya berjaya..alhamdulillah.
    Sekarang ini masuk fasa yang kedua iaitu menghalang DAP dari terus berkuasa dan menghalang anwar menjadi pm8. Caranya mudah iaitu undi semula BN. Pedulikan ppbm atau tun.terimakasih atas pertolongan tun dipru14 dan jasanya akan dikenang. Namun itu tidak bererti akan terus undi PH sekiranya anwar dilantik jadi pm8.

    Andai di bagi pilihan antara najib dengan anwar, lebih baik pilih najib.

    Apa pun kami sangat berharap umno telah mendapat pengajaran dari kami dan bangunkan semula umno tanpa najib dan zahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap aja yg lebih...Bersatu lawan umno 54 kerusi tapi hanye mampu menang 13 kerusi...

      Prk semenyih kerusi PH tapi mcmmana boleh tewas?...

      Delete
  4. Aku tak Tau mane Yg betul, ade Kate kalau anwar Jadi pm, dap naik tocang, ade Yg Kata plak kalau anwar naik, boslu lepas, Senang cakap la, tgk Dan lihat, dulu umno ratib kata LKS Jadi PM, takde pun, kalau Allah Dah tetapkan rezeki anwar Kat situ, Sapa kita nak halang. Semua Dah ditetapkan. Banyak manifesto Yg tak tertunai, Tapi rakyat faham, Tapi takkan la benda ni pun nak langgar jugak. Rakyat skang ni, majority nak Benda baru, kalU tak, takkan la ambil risiko Tukar kerajaan. Rakyat Dah rasa 22 tahun tun jaga, jadi 2 tahun Lebih utk anwar tu tak rugi ape pun. Rakyat berani buang kerajaan dulu, rakyat akan berani buang kerajaan baru jika 2*5 .. Semua Dah ditentukan...

    ReplyDelete
  5. Hampir tepat bahawa sebenarnya melayu ini lemah. Baik bila melayu jd kerajaan atau bila melayu jadi pembangkang. Bila ph menjadi kerajaan, melayu melalui ppbm, amanah dan pkr bekerjasama dgn cina melalui dap dan sebahagian mp pkr. Watak dap tak ubah spt abang besar dan penentuan halatuju negara adalah melalui mereka. Walaupun majoriti rakyat berasaskan kaum adalah melayu tapi melayu dilayan seperti rakyat kelas ke 2. Melayu buat salah terus ditangkap dan diadili. Bila cina buat salah, berbagai helah digunakan untuk elakkan cina ditahan dan dibicarakan. Contoh mudah adalah kes adun Tronoh dgn kes rogolnya. Contoh lain ialah kes student cina UM yg buat onar di konvokesyen. Seboleh mungkin anak cina tidak diambil sebarang tindakan. Siap pemuka² politik dari dap arahkan UM lepas bebaskan student tersebut dan akhirnya...bebaslah dia. Kes yg sama lama sebelum itu di UITM dimana pesalahnya adalah melayu, terus kena tindakan gantung 2 tahun. Kesnya bukan jerit² dan memalukan naib canselor, hanya berselfie sahajapun! Tiada siapa yg dimalukan. Itu bila mwlayu jd kerajaan.
    Bila melayu jd pembangkang, kita ambil kes prk Tg Piai. Pembangkang mwlalui bn disarankan meletakkan calon melayu utk berentap dgn calon melayu juga dpd ph. Tapi dengarnya mca bertegas utk meletakkan calon cina melalui mca bertanding mewakili pembangkang. Utk refresh, mcm adalah rakan dlm bn.yg tidak setiakawan. Ingat prk balakong? Boleh mca bertanding guna lambang sendiri walaupun masih dlm gabungan bn. Mca hanya menangguk di air keruh. Guna melayu utk kepentingan sendiri. Jadi jika bn bersetuju meletakkan wakil mca sebagai calon maka sahlah bahawa mwlayu ini LEMAH waima apa sahaja kedudukan melayu. Ingat kata² hang tuah, takkan melayu hilang di dunia. Ye, setuju dgn hang tuah cuma kwna habiskan ayat diana melayu akan kekal sehingga kiamat tapi sebelum itu peranan umat melayu hanyalah sebagai pecacai, hamba abdi kpd bangsa pendatang dari asia timur. Adakah sebab nama melayu itu melayu, semakin lama semakin layu? Barangkali!

    ReplyDelete
  6. Hanye andaian puak penyokong madey DAP akan lebih naik tocang jika anwar dilantik PM....andaian ni hanye alasan untuk sekat anwar...

    DAP tak suka madey kerana madey kuat putarbelit...madey pon blm brani singkirkan DAP dari PH...sebaliknye DAP melalui Ronnie Liu sudah berani bagi signal akan singkirkan madey...madey blm dapat sokongan majoriti melayu...

    6 mp umno istihar sokong madey kekal PM tapi belum ada brani lompat kedlm Bersatu...ada betul ape yg lobakman cakap...

    ReplyDelete