Sunday, November 24, 2019

AZMIN TUNGGU DIPECAT

Memecat Azmin bererti PH akan hilang majoriti dan Tun Mahathir terpaksa menjadi PM semula, jika Tun menolaknya, Azmin atau Hishamuddin adalah calon yang PALING sesuai.

Tidak sukar untuk menyaksikan AP PKR dan  UMNO untuk  menyertai Azmin Dan Hisham jika mereka dapat MEMBENTUK kerajaan malah akan turut disertai BERSATU dan AMANAH.

Tidak mungkin Azmin akan membiarkan Anwar jadi PM dan dia bekerja di BAWAH KABINET Anwar sepertimana Anwar enggan berada di KABINET Mahathir.

Satu satunya halangan Azmin ialah Zahid JUGA akan membawa AP UMNO menyokong Anwar dengan bersyarat.

20 comments:

  1. Bubar aje parlimen dulu...baru boleh lihat boleh wujud ato tidak kerajaan azmin campor hishamudin..

    Orang Azmin sudah ada yg kena buang....isyarat untuk Jemin...

    Tak ada mp umno yg nampak berani ikut Hishamudin...seperti Azmin dan konco2 nye Hishamudin sendiri pon tak berani melompat ke Bersatu kerana yg dah lompat tak ada ape2 pon...kalau bertanding semula bawah lambang Bersatu peluang kalah lebih tinggi dari menang...

    Azmin dah hisham takut tubuh parti baru untuk berganbong dgn madey dan amanah yg makin tenggelam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP umno sekadar main wayang dengan Zahid, apakah anda fikir mereka masih ada rasa hormat kepada Zahid berdasarkan sebutan saksi di mahkamah.

      Delete
    2. Mereka jugak dulu pilih zahid tak mau pilih KJ atau ku li..

      Tak payah buat andaian lah...

      Delete
    3. Hishamuddin tu pemimpin masa depan..bukan dlm masa terdekat kesilapan hishamuddin ialah tidak berada didalam majlis tertinggi umno..jadi Q dia lambat lagi..

      Delete
  2. ‘Azmin memang mahu dipecat dan diangkat sebagai hero yang dianiaya’
    Nov 20, 2019 (Dikemaskini Nov 20, 2019)

    A A
    Timbalan Presiden PKR Mohammed Azmin Ali akan terus menimbulkan masalah sehingga dipecat, kata Setiausaha Pemuda PKR (AMK), Ahmad Syukri Che Razab.

    Setelah dipecat, katanya, Azmin dan juak-juak pengampu akan mendabik dada sebagai wira yang telah dianiaya kerana bersuara untuk kebenaran.

    “Walhal kebenarannya ialah mereka ini merupakan kabilah pintu belakang yang sering menyebabkan keadaan yang tenang menjadi serabut,” katanya dalam satu kenyataan.

    Menulas megenai pertemuan Azmin dengan lebih 20 anggota parlimen Umno di kediamannya di Putrajaya pada malam Isnin lalu, Ahmad Syukri mendakwa bahawa ia hanya gimik untuk menarik perhatian Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

    ReplyDelete
  3. Hishamudin dan Azmin kureng yakin dgn sokongan yg ada untuk menentang presiden masing2 mahupon tubuh parti baru atau melompat kedlm Bersatu....

    Ketakutan masa depan hayat politik masih tebal dlm diri mereka..

    ReplyDelete
  4. KD

    Trust me....Anwar will never smell PM's seat. No sane individual will want an ex convict of sodomy as PM. Azmin himself may not be qualified. I still hope Daim, Rafidah, and Mustapha Mohamad will join mahathir bsfore pru15

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't think, they would agree. Bukan senang nak pulihkan ekonomi yg dibebani hutang 1 trillion ni. Dgn rakyatnya yg tak reti sabar yg nak semua benda dapat dipulihkan dalam sekelip mata. Mungkin Syed outsyedthebox, boleh kut. Gebang dia, macam dia pakar dalam semua hal. Ekonomi, agama, pentadbiran. Semua dia tahu.

      How about u, usin...?
      U nak jadi menteri tak...?

      Mana tahu, u boleh jual minyak sawit kat Kesatuan Eropah yg boikot kita atau kontrol harga sawit di petniaga hadapan, pasaran sawit dunia...?

      Delete
    2. Akok kna rombak kabinet..tempat asmin ganti kan dengan syed ni..baru ada akai

      Delete
  5. Penat...penat...penat. Rakyat penat ooiii! Masih tak paham² ke rakyat bagi signal di T.Piai? Asyik² berbalah pasal politik untuk bina pagar diri sendiri. Dah 500 hari ni bila nak mula bekerja untuk rakyat hoii! Bila la menteri nak buat sesuatu supaya harga sawit dan getah jadi naik balik. Ingat wahai menteri, dipilih oleh rakyat bukan nak memenuhi tembolok sendiri. Masa depan rakyat jadi mainan politik. Blogger² pro ph, inilah masanya 'bambu' menteri kerajaan yg gagal berfungsi. Apahal yg masih ampu dan lambung sedangkan pru dah lama lepas? Inilah masanya rakyat pulak dipenuhi keperluannya. Berhentilah dgn berpolitik untuk perut sendiri.

    ReplyDelete
  6. Percakaran politik tidak pernah reda sejak ANWAR dipecat dan rakyat berpolitik sepanjang masa, dah hari ini dengan ujudnya ANWAR, politik tidak akan berhenti.

    Senario juga menunjukan selepas ini, politik akan menjadi bertambah rancak apabila DAP mula naik kepala jika ANWAR jadi PM.

    Selamatkan Malaysia cukup setakat singkirkan Najib dan bukannya reformasi dan mengikut fikiran LIM kit siang.

    Banyak sudah yang kerajaan lakukan dan nikmati tetapi tidak menjadi berita utama, tidak ada nilai commercial...siapa yang saban hari mengadap TV1?
    Bila last sekali anda tonton tv1?
    No wonder satu benda pun awak tak tahu?

    Kos sara hidup, tinggi tiba²? semuanya sudah bermula di era Najib malah ikan kembung pernah cegah RM22 satu kilo..

    Bezanya MAHATHIR dan Najib ialah Tun tidak suka hulur duit kepada rakyat berbanding dengan Najib dan akaunnya. (Tun) sendiri kosong..

    ReplyDelete
  7. Samada Tun kaya dan anaknya billionaire itu hak mereka...
    Ada salah undang²..
    Bukan sehari dua, berpuluh tahun Tun cabar heret ke mahkamah...

    Jadi kalau ada yg masih kata umno akan dakwa Tun jika jadi kerajaan semula hanyalah ckp org haramjadah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong kunci mulut tu jika otak dah muflis HUJAH yg waras..

      Ramai lagi yg kaya dan billionaire tetapi selagi tiada asas undang² simpan sikit fitnah dan dusta utk hiburan diri sendiri.

      Delete
    2. Pada saya tkyah lah adili di mahkamah dunia..biar lah mahkamah akhirat yg mengadili atok..kalau benar..lurus ja lalu sitatulmustakim..kalau tk betul..lu fikir la sendiri..

      Delete
    3. Itu Tak payah cerita, semua orang akan kena..

      Terutama kaki fitnah

      Delete
  8. Baru menang 1 PRK riuh satu dunia...itulah gambaran awal jika menang PRU..kikikikiki...politaik sungguh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkpa la..tu satu satira politik..salam 15k..pru15 pun bukan lama sangat lagi..dok menung sat..rasa2 ph bole menang balik kew..tanya jew

      Delete
  9. Tak kesahlah le siapa nak menang di PRU15..
    Tapi fitnah itu hisab individu, elok hentikan.

    ReplyDelete
  10. Pru 15, BN menang. Pru16, PH rampas. Pru17, BN rampas, Pru18, PH rampas balik. Inilah sinarionya. Rampad merampas demi politik. Nobody care about us, marhaen yg tertekan dgn kos hidup.

    ReplyDelete
  11. Jadi jangan yerlalu fanatik..tiap pemimpin ada buat silap..kalu tk betul..sanggah..

    ReplyDelete