Friday, November 22, 2019

JAWAPAN KEPADA PERMASALAHAN RAKYAT..

Cari jawapannya dan fokus kepada kes NAjib dan Zahid di mahkamah..

Memang lidah tidak bertulang apabila kata jangan memberi alasan dan salahkan kerajaan lama..

Jika kerajaan lama di urus dengan betul sudah tentulah negara dan rakyat tidak terbeban sekarang...

Kita sudah ada peralihan kuasa PM 1 - 5 dan tidak ada masalah besar yang berbangkit tetapi peralihan kuasa PM6 kepada PM7 mendedahkan skandal terbesar dunia, bangkai gajah yang dulunya dinafikan..
Peralihan kuasa PM7 kepada PM8 dijangka hanya ada sedikit krisis politik tetapi tidak ada isu skandal penyelewengan  bertaraf dunia.

Menghantar pesalah ke tempatnya adalah menifesto utama kebangkitan rakyat yg perlu ditunaikan..

8 comments:

  1. Kerajaan lama tinggalan pm sekarang yg memerintah selama 22 tahun dgn kerugian perniagaan berpuluh2 bilion......yg menghalang cita2 pm tersebut ditendang... mereka sudah masak dgn teknik pm sekarang kaut kekayaan...mereka pon nak kaya jugak...

    seperti kata arwah ustaz ustaz fazil noor pm sekarang akan dapat melihat dan merasa akibat kerosakan yg dilakukan...betul tak?...

    Pm sekarang cuba untuk baiki kerosakan tinggalanye tapi seperti tikus baiki labu...

    Ada brani siarkan dan lawan komen ni?..

    Kikikikik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden Parti Islam Se-Malaysia
      Dalam jawatan
      1989 – 23 Julai 2002
      Didahului oleh
      Yusof Rawa
      Digantikan oleh
      Abdul Hadi Awang
      Ketua Pembangkang
      Dalam jawatan
      29 November 1999 – 23 Julai 2002

      Delete
    2. Dah doa PAS supaya UMNO/BN KO betul2 berlaku.. Betul tak?

      Delete
  2. Mana ada ko... umno sedang tag-team dengan Pas sekarang... naikkan mca sebagai hero malaya.... siap biar muslimah pegang tangan kafir cina tu...

    ReplyDelete
  3. Cerita permasalahan zaman pm sekarang kerana kerajaan lama hanye untuk menutup kegagalan dan kelemahan pm zaman sekarang...

    Seblm pm sekarang angkat sumpah ekonomi 5.9%....ringgit bawah 4 ringgit sedolar dan dan indeks BSKL lebih 1800 mata...negara2 serantau tidak mengalami keadaan ni...Thailand terus kedepan...

    Selepas pm angkat sumpah segala2 nye merudum....pelabor asing cabut lari....harga getah dan sawit menjunam...yg naik hanye harga barang walopun GST dihapuskan..

    Kegagalan berpanjangan...
    Buat lah semakan dan kajian wahai kluangman....

    ReplyDelete
  4. Laporan 1MDB boleh diubah jadi cantik, apa ada pada GDP 5.9%...?
    Kohkohkohkoh.....kwikwikwi
    Seingat saya, sejak tahun 2017/8, matawang malaysia kekal di bawah rm4..00. Yang di atas rm4.00 tu, sebelum tahun 2016. Kalau kerajaan Harapan nak matawang kekal bawah rm4.00, boleh je. Guna reserve utuk apongkan rm macam Tengku Razali buat masa dia jadi Menteri Kewangan dulu. Kalau reserve kering, jgn salahkan sesiapa. Atau, buat capital control mcm tahun 1998.

    Kalau matawang diapong, memang jadi mainan orang. Sentiasa naik turun. Bila turun, kamu bising. Bila naik, kamu menikus. Kikikiki..kohkohkoh...kwikwikwi

    ReplyDelete