Sunday, November 10, 2019

MELEKAT BAGAI PINANG DI BELAH KAPAK


18 comments:

  1. Blm disabitkan bersalah...proses masih panjang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..
      dulu elak mahkamah
      lepas kalah masuk mahkamah
      lepas tu kata saksi hearsay
      tak ada dokumen
      bla..bla..
      belum bersalah
      ada prima facie case
      belum sabit kesalahan
      proses panjang
      proses rayu
      mc
      anjing gigit
      bangku keras
      palautoh
      mana jolo
      ..
      belum bersalah
      belum masuk sungai buluh
      apa malu bossku

      kikikikiki


      Delete
    2. Tepat sekali bro KD,

      Sedikit demi sedikit, mereka semakin kehilangan alasan dan semakin kehilangan tempoh.

      Kepada para pendusta zaman fitnah semua; bersukarialah kalian semua sementara masih ada tempoh. Sesungguhnya tempoh bersukaria kalian tersebut tetap akan tamat.

      Que sera sera; W2020M

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. TAJUK BERITA DI MEDIA2 UTAMA TERSEBAR LUAS SEANTERO DUNIA….!!

      11 November, 2019
      KUALA LUMPUR
      Datuk Seri Najib Tun Razak diperintah membela diri terhadap semua tujuh pertuduhan menyelenyeleweng sejumlah RM42 juta daripada dana SRC International Sdn Bhd.

      Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali mengumumkan keputusan itu pada pukul 11.34 pagi.

      Delete
  2. Cara mudah untuk menyertai persaudaraan Illuminati di dunia. Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau seorang artis, Ahli-ahli politik dan anda ingin menjadi besar, kuat dan terkenal di dunia, bergabung dengan kami untuk menjadi salah satu ahli rasmi kami hari ini. Anda akan diberikan peluang yang ideal untuk melawat illuminati dan wakilnya selepas Pendaftaran selesai oleh anda, tidak ada korban atau kehidupan manusia yang diperlukan, persaudaraan Illuminati membawa kekayaan dan terkenal dalam kehidupan, anda mempunyai akses penuh untuk membasmi kemiskinan daripada kehidupan anda sekarang. hanya ahli yang dimulakan ke dalam gereja illuminati mempunyai kuasa untuk membawa mana-mana ahli ke gereja, jadi sebelum anda menghubungi mana-mana badan anda mesti dihubungkan oleh siapa sudah menjadi ahli, Sertai kami hari ini dan merealisasikan impian anda. kami juga membantu ahli kami dalam perlindungan ubat yang mendorong Whatapps +16083529056 E-mel: richymoore382@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Illuminati? Dengan izin tuan blog, ini jawapan saya.

      Dajjal laknatullah dan Iblis laknatullah kedua-duanya mengetahui dengan sebenar-benarnya bahawa mereka tidak akan mampu menang ke atas kebenaran.

      Dajjal misalnya telah pun mengetahui bahawa pasukannya tidak boleh menang ke atas Pasukan Panji Hitam dan bahawa kesemua pasukan-pasukan yang dididik oleh sihirnya akan tetap tewas mutlak melalui karamah 314 anggota Pasukan Panji Hitam yang telah dikhabarkan.

      Apakah sihir-sihir yang digunakan oleh Dajjal untuk menyesatkan manusia? Ia ada dua. Sihir pertama ialah 'sokong kami masuk syurga dan lawan kami masuk neraka'. Sihir kedua Dajjal pula ialah 'sokong kami dapat dedak untuk kesenangan hidup, lawan kami susahlah hidup dan kelaparanlah'.

      Dajjal juga mengetahui bahawa akan tiba masanya apabila pasukan-pasukannya yang telah termakan dua sihir di atas akan bersekutu untuk menentang Pasukan Panji Hitam dan hasilhya ialah Karamah Pasukan Panji Hitam itu akan menewaskan sama sekali pasukan-pasukannya yang bersekutu itu dan apabila ini berlaku zaman fitnah akan tamat dan umat Muslimin akan melangkah ke zaman terakhir mereka yang telah dikhabarkan iaitulah zaman khilafah manhaj nubuwwah.

      Dajjal juga mengetahui bahwa apabila pasukan-pasukan kelolaannya tewas mutlak di tangan Pasukan Panji Hitam, dia akan kehilangan kesemua anggota-anggota tenteranya.

      Dajjal juga mengetahui bahawa apabila panji-panji hitam muncul di Timur, bukit Zion dan Baitulmaqdis yang kini berada di bawah kekuasaan mereka akan jatuh kembali ke tangan kaum Muslimin, dan dia akan terpaksa keluar daripada persembunyiannya dan meninggalkan takhtanya yang sedang dibina di Bukit Zion, dan apabila itu berlaku, Nabi Isa a.s akan diturunkan untuk membunuhnya dan sekaligus menamatkan sama sekali segala fitnahnya di akhir zaman.

      Dajjal seperti juga Iblis mengetahui dengan sebenar-benarnya itulah yang akan berlaku dan bahawa mereka tidak akan menang ke atas kebenaran yang diwakili oleh Pasukan Panji Hitam dari Timur, yang mana ketua kepada pasukan ini tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan pun yang bertempur dengannya.

      Habis tu, kalau Dajjal mengetahui dia akan kalah, mengapakah dia tetap mencuba, dengan Illuminati itu sendiri sebagai satu cara ia mencuba?

      Jawapannya ialah, Dajjal dan Iblis sebenarnya tidak langsung mencuba, tetapi apa yang kelihatan seperti 'percubaan' itulah sebenarnya adalah matlamat mereka.

      Apakah matlamat Dajjal dan Iblis? Iaitulah untuk mencari teman-teman seramai mungkin di dalam neraka jahannam yang telah dijanjikan ke atas mereka.

      Walaupun Dajjal mengetahui pasukan kelolaannya tidak akan menang, dia juga mengetahui bahawa kebanyakan manusia yang terpedaya dengan sihir-sihirnya tidak mengetahui akan perkara ini.

      Dajjal sebagai ketua hakikat kepada segala pendusta dan ahli fitnah di zaman fitnah ini telah menipu pengikut-pengikutnya dengan membuat mereka semua menyangka bahawa mereka akan mampu menang. Disebabkan sangkaan itulah, mereka akan mencuba dan terus mencuba untuk menang ke atas kebenaran tanpa mereka sedar bahawa ketewaan mutlak itu telah dijanjikan ke atas mereka.

      Di dalam percubaan demi percubaan itulah mereka akan melakukan segala perkara yang dilarang di dalam Islam daripada berdusta, khianat, mungkir dan berterusan mempertahankan pendustaan itu sehingga jatuh ke tahap 'fujur bila berdebat'.

      Apabila mereka telah sampai tahap 'fujur bila berdebat' ini maka jadilah mereka orang-orang munafik tulen, yang akan menjadi peneman Iblis dan Dajjal di dalam neraka buat selama-lamanya. Dengan itu Dajjal dan Iblis akan benar-benar berjaya mencapai matlamat hakikat mereka iaitulah mengumpulkan seramai mungkin teman mereka di dalam neraka.

      Para tentera Dajjal dari kalangan pendusta akan ditewaskan. Para pengikut Dajjal yang mengikut Dajjal disebabkan bodoh sombong dan bingung pula bakal diselamatkan daripada kegelapan mengikuti Dajjal akibat bodoh dan bingung pada hari panji-panji hitam itu benar-benar muncul di Timur.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Sebab itulah Tun Mahathir adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas. Sebab kalau dia telah tewas di dalam mana-mana pertempuran yang diketuainya maka malapetaka akan menimpa bangsanya.

    Pada tahun 1998, ketika dia menjadi PM-4, bekas timbalannya yang telah dipecat dan menghadapi pertuduhan jenayah di mahkamah pada masa itu telah melancarkan satu gerakan reformasi yang penuh retorik. Hakikatnya ialah gerakan itu hanya bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan melalui jalan raya supaya dia mendapat kuasa dan seterusnya dirinya akan terselamat daripada hukuman apabila dia menyalahgunakan kuasa itu.

    Syukurlah timbalannya itu telah tewas dan gerakan reformasi tersebut tidak ke mana-mana melainkan menjadi basi. Timbalannya itu pula akhirnya didapati bersalah menyalahgunakan kuasanya dan dipenjarakan. Retorika yang berterusan dari dalam penjara tetap gagal menjatuhkan Tun sebagai PM-4.

    Kini di tahun 2019, seorang bekas Perdana Menteri yang ditumbangkan oleh pasukan Tun sebagai PM-7 pula sedang menghadapi pertuduhan, dan pada hari ini 11.11.2019, hakim memutuskan pertuduhan ke atasnya ada prima facie dan dia dipanggil untuk membela diri.

    Segala pilihan yang ada pada bekas PM ini ialah berdasarkan apa yang tercatit di dalam proses undang-undang dan bukan selainnya.

    Pilihan untuk menganjurkan gerakan reformasi ala-ala 98 tidak akan menjadi pertimbangannya memandangkan dia sendiri telah melihat betapa gerakan tahun 1998 itu telah gagal dan pelopornya akhirnya terhumban masuk ke dalam penjara juga.

    Membuat ucapan penuh retorika dari kandang tertuduh tanpa mengangkat sumpah untuk membolehkan proses pemeriksaan balas dijalankan juga tidak akan dapat menghalang daripada hukuman dijatuhkan. Kes bekas timbalan Tun tahun 1998 itu adalah precedentnya.

    Hahahaha, Kejora dan Kejora Bapuk Bodo, silakan teruskan bersukaria. Hakikatnya ialah Tun adalah PM, Jibby adalah OKT yang kini telah dipanggil untuk membela diri, dan selepas 2 dekad dan 3 kali cubaan Bang Non tetap kekal dengan gelaran bakal PM yang tak dapat menjadi PM.

    Kah kah kah.. Silakan terus meroyan dan merancang apa sahaja. Kalian semua takkan mampu menang ke atas Tun. Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan ini.

    Que sera sera; W2020M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Aku tak baca pun Dan tak Tau najib kena bela diri. Tadi buka Malaysia kini, nampak lobak man membebel mintak Tun mati. Kat situ Aku Dah agak, Dan tepat jangkaan Aku. Bukan dulu Kirang sebok Kata najib tak Salah Pasal tak didakwa lagi. Lani tak Puas hati lagi. Susah2 bagi je la lobak ni Jadi pendakwaan, pembela, Hakim, Juri Malah Jadi guard pintu mahkamah. Baru adil kot. Dlm Satu kebun lobak, takkan la semua lobak semata ye tak. By the way Jamal tak dtg je. Rindu la aksi badut dia and the gang. Tapi Aku jamin. Kalau umno bn pas Jadi kerajaan. (mintak simpang 44444 malaikat), Dia akan naik tocang balik. Mcm ade Satu jenis haiwan tu. Kalau Dia ramai. Segala posmen, despatch, salesman atau org melintas semua Dia nak kejar. Tapi kalau Dia seseko, Ko jeling je Dia Dah Lari. Lebih Kurang la tu. Ape pun, good luck la ye pok jib and the gang...

    ReplyDelete
  5. BERITA YG TERAMAT MENGGUMBIRAKAN....!!

    Monday, November 11, 2019
    The Bugis Is On His Way
    Good news folks. The Court has ordered the Bugis to defend himself.
    Isteri Rosmah is on his way to BambooRiver Serviced Apartment
    1. (Bloomberg) -- judge ordered Najib to defend himself
    abuse of power in 1MDB.

    judge announced case will proceed

    Najib's involvement in 1MDB unit was “pervasive and imperious”
    personal interest beyond that of public office, judge said

    prosecutors called dozens of witnesses
    Najib engaged in “planned, premeditated criminal breach of trust”

    His lawyers said he had been misled by Jho Low

    case hinges on whether Najib knew RM42 million in his accounts
    came from SRC International
    “incredible” for Najib to say he wasn’t aware of sum in his accounts
    he made no police reports and didn’t sue the bank for wrongful deposit


    2. theedgemarkets.com

    Judge finds prima facie case for Najib's defence to be called

    judge said Najib approved short term loan when SRC cannot pay KWAP loan
    This shows Najib abused his office for gratification

    accused's interest in SRC can be seen in its formation in Jan 2011
    until money disbursed to his account in Dec 2014 and Feb 2015

    The accused had interest in SRC where he had total control
    resulting in RM42m deposited into his accounts, a gratification

    It is for the accused to rebut the evidence
    I find the element of abusing his position has been proven
    as such a prima facie case should be called

    KESIMPULAN:
    Itulah Dato Seri, masa PM dulu tak mahu dengar cakap saya. Berapa tahun saya dok sebut pasal isu 1MDB dan SRC. I first flagged 1MDB before 2010. That's TEN LONG YEARS ago.

    Even when this trial started I blogged here that your lawyer is taking an extremnely risky defense strategy by ADDUCING evidence and arguing kononnya you did not know what was going on and that JoLo conned you all the way.

    What a lame strategy. Now you sudah kena.

    Your lawyer DID NOT REFUTE the evidence presented by the Prosecution. Instead he acknowledged all the evidence presented and even introduced new evidence that has worked against you.

    His sole defence was that you did not know.

    Again Kipling's adage is proven - they are but nature's children.
    Childish protoplasm running around in a real world.

    Here is some free advice.

    1. Get a new lawyer.
    2. It is not too late to try other options.

    ReplyDelete
  6. Masa berkuasa akulah hero
    Bagi sikit billion ku sapu
    Nak lepas kes,peluang ku zero
    Dalam sel ada ke lampu?

    Beratus juta masuk sendiri
    siapa yang bagi mana ku tahu
    Tentulah aku happykan isteri
    Intan berlian tentu dia mahu..

    Peneroka Felda bagilah sikit
    Biar anggap aku ni hebat
    Tapi Isa bawa penyakit
    Banyak juga yg dia sebat!

    Pening kepala aku memikir
    Itu baru satu kes
    Upah lawyer dah boleh fakir
    Pulak tu sokongan terhakis!

    Tinggal intan, tinggallah sayang
    Sungai Buloh istana berteduh
    Lawatlah abang tunjukkan bayang
    Kalau intan tidak dituduh..!

    Intan jangan cari yg lain
    Mentang2 abang ke dalam
    Pasal intanlah abang dah lain
    Ingat komisyen kapal selam?












    ReplyDelete
  7. Kes Najib di mahkamah tidak ganggu mood pengundi Tg Piai...

    Calon PH pulak tak risau walaupun jumlah orang yang hadir ke ceramahnya tak ramai…
    Calon Pakatan Harapan (PH) untuk Tanjung Piai, Karmaine Sardini tak bimbang dengan jumlah pengundi yang rendah kat ceramahnya baru-baru ni. The Star laporkan calon PH tu kata para pengundi ada komitmen yang perlu ditunaikan, sebab tu diorang tak datang...

    Wak Seman kempen dlm semak mana?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiiiii, Kejora baruah
      Angkaww berPANTAToon ngaku berdarah Hang Tuah.
      TAPI KENAPA KINI GEMBENG CENGENG SALAHKAN TANAH TAK RATA BILA IDOLA ANGKAWW TERSUNGKUR MENYEMBAH BUMI, HAAAA.....??
      OH YA, ANGKAWW SEMBUNYI DI MANA, HAAAA….??

      Angkaww yg tak habis2 sebar berita palsu, berita menghasut-mengadu domba tiap2 hari di alam maya.

      Toksah ler gormal ala Mat Malasan…..!!

      P E R I N G A T A N

      Aduhai Kejora Kojolla Pengecut…

      MANA… MANA…MANA…DIA JAWAPAN MU ITU, HAAA…?? APA KAU TAKUT KERRR...??

      Aku masih menanti jawapan mu, beranikah angkaww datang ke Tg Piau buat kita bersama menyelusuri kampung2 di sini membuat tinjauan live…..??

      Dan….jika Angkaww masih tak berpuas hati, apa kata angkaww di Tg Piai nanti buat laporan rasmi Polis/SPRM untuk Angkaww saman Tun & AG Tommy Thomas & heret mereka ke muka pengadilan mahkamah atas tohmahan Angkaww konon salah guna kuasa & conflict of interest mereka. Amacam, bolehkan, atau apakah angkaww nih memang jenis sembang kencang tapi sebenarnya bacol pengecut, tak gitu……???

      Tak sabar aku menunggu jawapan mu,
      Menunggu di Tg Piai.

      Delete
  8. Dalam forum “kopitiam” baru-baru ni, walaupun kehadiran Menteri Pertahanan Mohamad Sabu, yang biasanya akan mengundang orang ramai, kali ni hanya berjaya menarik kira-kira 50 orang. Pakatan Harapan perlu lakukan sesuatu dengan cepat kalau diorang nak pastikan kerusi yang diorang tengah pegang ni dapat dipertahankan.

    Nampaknya secara ‘fizikal’ Barisan Nasional ada momentum yang lebih baik menjelang hari mengundi.

    Mungkin ini peringatan untuk Pakatan Harapan supaya tunaikan janji?

    Hujah yang selalu kita dengar daripada penyokong Pakatan Harapan adalah – BN dan PAS berjaya dapatkan sokongan sebab diorang main sentimen perkauman. Benda ni kami setuju, dan secara jujurnya kami tak minat dengan politik perkauman atau agama. Cuma selain daripada cari salah pihak lawan, ada baiknya pasukan Pakatan Harapan nilai prestasi diorang, terutamanya bab janji dan prestasi menteri.

    Orang tinggalkan harapan yang besar pada Pakatan Harapan semasa menukar kerajaan, tapi pada hari ni ada masa-masanya harapan-harapan tu seperti dipijak-pijak.

    ReplyDelete
  9. Ceramah MCA Macam Ceramah DAP, Macam Tak Percaya’……..

    (Sinar Harian) – Bekas Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar tidak percaya ceramah pilihan raya yang MCA dihadirinya berdekatan Econsave Pontian di sini malam ini dipenuhi masyarakat Cina setempat.

    Menurutnya, senario kehadiran ramai pengundi Cina ke program ceramah Barisan Nasional (BN) seolah-olah seperti beliau menghadiri ceramah DAP sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

    Katanya, trend peningkatan kehadiran masyarakat Cina ke ceramah MCA merupakan satu petanda positif terhadap peluang calon parti itu, Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng walaupun BN tidak boleh terlalu yakin.

    “Saya macam tidak percaya ceramah malam ini ceramah MCA, sebab ramai macam ceramah DAP.

    “Ini satu petanda positif, tetapi BN tidak boleh terlalu yakin…Kita kena terus bekerja dekati pengundi Cina,” katanya ketika menyampaikan ceramah di Pusat Daerah Mengundi (PDM) Kampung Duku di sini hari ini.

    Turut hadir, Presiden MCA, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong.

    Khairy Jamaluddin yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, pihaknya turut mengakui kesilapan kerana tidak lagi menyokong perjuangan BN setelah parti itu tewas pada PRU14.

    Menyifatkan sifat besar kepalanya sudah ‘dipicit-picit’ dan kembali kecil, beliau mengajak rakyat untuk kembali mengajar Pakatan Harapan (PH) dan DAP yang sudah besar kepala selepas menjadi kerajaan.

    “Saya akui dahulu ada buat kesilapan…tetapi kepala saya sudah kena picit-picit…kepala sudah kecil.

    “Yang sudah besar kepala macam DAP, kita jatuhkan dia. Jadi saya hendak minta tolong sangat, jangan dengar suara DAP berkata sokongan kepada MCA bermakna sokong Melayu ekstrem.

    Habis lah Madey dan PH ini kali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara jujur aku akan hadir ceramah umno atau MCA berbanding dengan ceramah PH.

      Dulupun lebih ramai hadir ceramah pas dari umno.

      Kenapa Anwar Tak turun Tanjung Piai..jalan selamat jangan turun sebab undi takkan berubah samada Anwar turun atau pun tidak.

      Nasib Anwar sudah menang PD..kalau bertanding sekarzng. Memang hangit

      Dalam keadaan sekarang, PH serba Tak kena..buat salah Tak buat bun salah.

      Kalau orang Islam TP masih waras, insyaAllah calon Islam menang, kalau mereka gemar musibah..sokonglah calon MCA Dan tunggulah ujian dan bala.

      Ini bukan soal parti atau bangsa, tetapi soal hukum, halal dan Haram.

      Sangat sangat jelas

      Delete
  10. Adakah pilih calon mca wee ka siong akan akan jadi PM?....

    Kalo calon DAP yg lawan mca melayu tak boleh mengundi laa?...

    Pakai hukum biar bertempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. very simple aku punya kesimpulan pun kau tak boleh guna otak..

      Bila calon Islam lawan bukan calon Islam, hukumnya pilih calon Islam..

      Bila calon2NYA bukan Islam, harus pilih mana satu yang lebih berakhlak yakni lebih menghormati Islam..

      Itupun kau tak boleh guna otak sendiri, sampai bila kau nak dengar cakap zahid?

      Delete
    2. Najib kena kualat sebab dia membohong konon sakit (mata) tak sihat untuk hadhir di mahkamah minggu lepas. Tapi aneh bukan main pailang lagi dia boleh pulak beri ceramah di Tg Piai.

      Hari ini dia "shocked (terkejut nasib tak kojol) bila mahkamah berpuas hati pendakwaan terhadap Najib ada strong case.

      He he he

      Delete