Sunday, November 17, 2019

MENANG DI TANJUNG PI AI TIDAK MEMBANTU NAJIB

Arul to turn prosecution witness in 1MDB audit case: The prosecution's disclosure sparks protest from Najib Razak's lawyer while Arul Kanda's counsel says use of the provision in question is unheard of.

Tidak JUGA Zahid..



MATLAMAT UTAMA MISSI PRU14 MASIH DAN KEKAL MENANG.. Rekod yg sukar dipadam.

14 comments:

  1. http://www.rausyanfikir.com/2019/10/dasar-luar-malaysia-di-bawah-tun.html?m=1

    ReplyDelete
  2. Tg Piai: Ini ‘huraian 10sen’ Ibrahim Ali

    1:00 tengahari (Dikemaskini 1:00 tengahari)
    Ibrahim Ali

    A A
    ULASAN | Tahniah kepada calon BN yang menang besar di pilihan raya kecil (PRK) Tanjung Piai. Semua jangka BN akan menang di PRK Tanjung Piai tapi terkejut gila dengan kemenangan majoriti 15,086 undi.

    Ia tsunami politik PRK yang pasti akan membawa berbagai kesan kepada kerajaan PH termasuk hubungan kepercayaan antara parti komponennya.

    Kedua, kemenangan calon MCA/BN kerana kelebihan calonnya Dr Wee Jeck Seng dibandingkan dengan calon Bersatu/PH Karmaine Sardini.

    Rekod dan karisma calon MCA benar-benar terserlah apabila dilihat cara penonjolan semasa berkempen apatah lagi sebagai bekas anggota Dewan Rakyat dua penggal yang berkhidmat dengan baik. Bersih dari sebarang isu kontroversi.

    Ketiga, pengundi di Tanjung Piai sudah terlalu bosan dan meluap dengan kerajaan PH atas banyak perkara.

    Sejak menang PRU14, secara ringkas rakyat sudah memecah tempayan lama kerana bunyi guruh di langit yang kuat. Dijangka hujan akan turun tapi kemarau panjang yang berlaku.


    Rakyat berharap kehidupan lebih baik sebagaimana dijanjikan dalam manifesto PH dalam PRU14 tetapi yang berlaku sebaliknya.

    Kehidupan rakyat bertambah buruk. Kos sara hidup makin tertekan dan bosan dengan cara politik PH.u

    ReplyDelete
  3. Najib nak bantuan ape jika BN menang di tg piai?...

    Cahaya untuk BN menang pru15 makin terang...

    BN menang madey bersedia disiasat melainkan madey bebaskan najib dan bekerjasama dgn najib dalam umno...tak mustahil bagi madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melainkan madey bebaskan najib... Lu jangan mimpilah bro. Najib cuma lagi selangkah nak masuk penjara. Kalau kau sayang sangat kat dia, apa kata kau buat apa2 jenayah, dan temankan dia kat dalam.

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Selepas PPBM kalah di PRK Tanjung Piai :-

    1. Tun Mim masih Perdana Menteri yang sah.

    2. Jibby masih bergelar Orang Kena Tuduh dengan sabitan yang hampir pasti.

    3. Bang Non seorang bekas banduan masih bergelar bakal PM dengan peluang menjadi PM yang masih tidak pasti.

    4. Pembenci-pembenci Tun di dalam BN mahupun di dalam PH hanya mampu menjadi ibarat anjing menyalak bukit sedang bukit kekal berdiri tegak tidak runtuh.

    So siapa 'pemenang' sebenar yang kekal menang dan sentiasa di hadapan di dalam apa-apa perlawanan pun, dan siapa pula yang nampak benar kedunguan mereka apabila terklimaks gembira kerana dapat menumbangkan satu pawn pihak lawan yang langsung tidak berupaya mengubah kedudukan raja, dan apabila mereka menang di dalam sorak di dalam keadaan bilangan wakil bangsa dan agama mereka berkurangan seorang?

    Calon MCA anti tulisan jawi dan anti maruah Melayu tajaan bersama UmNO dan PAS telah berjanji kalau dia menang PRK ini, dia akan menghantar warga emas di Tg Piai menunaikan umrah. Janji ini tidak disangkal mahupun wujud 'pelepasan diri' daripada mana-mana pemimpin besar UmNO mahupun pemimpin besar PAS, maka secara konstraktif kedua-dua parti Melayu Islam ini telah dikira mengendorskan janji ini.

    Kini calon tajaan UmNO dan PAS ini telah menang, maka wajiblah ke atas UmNO dan PAS untuk mempastikan kesemua 11,000++ warga emas di Tanjung Piai dihantar menunaikan umrah. Gagal tunaikan janji ini bermakna HANCING. Hari ini, belum pun genap 3 hari kemenangannya, baru hancing itu sudah pun menebal apabila YB anti jawi dan anti maruah Melayu ini berkata dia kena tengok bajet dulu.untuk menunaikan janji tersebut. Hahaha, dia sedang hint kepada UmNO dan PAS yang telah menaja dan berkempen untuknya kepada orang Melayu supaya 'hulur-hulurkanlah bajet tu'.

    Apakah yang menjadi pembeza di antara orang-orang yang benar dan golongan penipu yang gagal menunaikan janji?

    Bezanya ialah seorang yang benar apabila ia membuat janji ia memang punya niat, hasrat dan usaha untuk menunaikan janjinya. Hanya sahaja janji tersebut tidak dapat ditunaikan kerana wujud kekangan yang tidak diketahui atau tidak ada semasa janji dibuat, atau kerana wujud perubahan pada keadaan sebelum dan selepas janji dibuat.

    Ada pula seorang penipu pada ketika ia membuat janji itu sendiri pun ia sudah tidak mempunyai niat untuk menunaikannya. Tanpa sebarang kekangan dan halangan yang tidak diketahui semasa janji dibuat, dan tanpa sebarang perubahan pada keadaan, ia tetap tidak mahu menunaikan janji dan mencipta alasan.

    Teringatlah pula janji Mahaguru untuk mempastikan hudud terlaksana sebelum ayam berkokok keesokan harinya sekiranya menang kuasa memerintah di negeri Terengganu dan apabila mereka benar-benar menang, diberikannya pula alasan 'beriman kepada sebahagian kitab dan engkar akan sebahagiannya' apabila berkata 'hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam'.

    Dengan menangnya calon MCA anti tulisan jawi dan anti maruah Melayu, PAS dan UmNO serta pembenci-pembenci Tun di dalam PH yang sedang 'merancang utk menyailang' dari dalam makin terbukti sebagai penipu. Mereka hanya dapat mara 1 langkah di hadapan tanpa menyedari bahawa langkah itu bakal membuatkan mereka tercheckmate serentak di hujung permainan.

    Kepada sahabat-sahabat pro-Tun, kita jalan terus bersama Tun sehingga ke kemuncak perjuangannya, dan sehinggalah detik kemenangan gemilang kemenangan mutlak itu menjelma, W2020M in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. Wahai bangsa melayu...

    Siapa sbnrnye yg menang prk TP?. Guna la akal seketika.Cina dap sokong cina mca.

    Kenapa kaum cina tk suka tun M tp inginkn DSAI sbg PM. Fikir2 kn lah utk renungan bersama.

    ReplyDelete
  7. Bro KD,

    Rakyat bangkit memilih BN & menolak PH di Tg Piai & siri2 PRK yg sebelumnya, tiada kaitan dgn hal nak bantu Najib.

    Rakyat kecewa dgn penipuan & sikap munafiq kerajaann PH berbanding pemerintahan BN dulu..

    ReplyDelete
  8. (Video) : Latheefa Koya… Cakap Betul-betul, Jangan Bohong, Jangan Pilih Bulu… – Shahrir

    Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Abdul Samad kecewa dengan sikap Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Latheefa Beebi Koya yang bersikap ‘pilih bulu.’

    Jelasnya, Sarawak Report mengatakan bahawa terdapat gambar tiga orang yang disyaki iaitu beliau, Datuk Seri Ahmad Maslan dan Datuk Mas Ermieyati Samsudin.

    Sehubungan itu, Shahrir mempersoalkan mengapa kenapa Mas Ermieyati tidak dikenakan kompaun.

    “Adakah kerana Ahli Parlimen Masjid Tanah itu telah melompat parti ke Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)?”

    Kata beliau, SPRM memilih yang mempunyai lebih RM500 ribu, namun yang dikompaun termasuk RM100 ribu, RM200 ribu dan RM300 ribu serta juga akaun UMNO Bahagian-bahagian.

    “Lateefha… engkau pembohong, kenapa engkau membohong pada masyarakat. Kita akan lawan. Engkau ni baru nak siasat tapi engkau mengenakan kompaun sebelum siasat… buat apa? Inilah Ketua Pesuruhjaya yang handal sangat….

    “Negara ini ada undang-undang, takkanlah kita nak adakan satu undang-undang untuk orang Pakatan Harapan (PH), satu undang-undang untuk orang UMNO, Latheefa… cakaplah betul-betul janganlah bohong,” katanya dalam ceramah di Bilik Gerakan Pusat Daerah Mengundi (PDM) Rambah sempena kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) P165 Tanjung Piai, di sini, malam tadi, di sini.

    Turut hadir Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Jamil Khir Baharom; Ketua PDM, Rejab Tasrip dan penduduk-penduduk PDM Rambah.

    Tegas Shahrir lagi, SPRM sepatutnya diletakkan di bawah Parlimen, satu badan yang bebas berkecuali dan profesional tanpa campur tangan politik.

    Ujarnya juga pada dua hari lepas, beliau mendapat panggilan dari SPRM dan diminta hadir dengan membawa dokumen-dokumen yang diperlukan.

    Pada 7 Okt lalu, SPRM mengeluarkan notis kompaun bernilai RM420 juta melibatkan 42 pemimpin UMNO termasuk Shahrir atas alasan bagi mendapatkan semula dana 1MDB.

    ReplyDelete
  9. Penduduk Tg Piai sudah buka mata, enggan ditipu janji manis PH
    Mohamad Fadli - November 18, 2019 9:27 AM
    351
    Shares


    Pengundi kerusi Parlimen Tanjung Piai memilih wakil rakyat baru dalam pilihan raya kecil pada Sabtu lalu.
    PONTIAN: Penduduk Tanjung Piai berkata mereka sudah menduga kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil (PRK) Parlimen itu yang berakhir Sabtu lalu.

    Penduduk tempatan yang ditemui FMT berkata rakyat sudah membuka mata tentang kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan tidak mahu ditipu dengan janji-janji manis.


    Mohd Najib Abdul Hamid.
    Penduduk Kampung Serkat, Mohd Najib Abdul Hamid yang mengusahakan kedai runcit berkata jika rakyat tidak berubah, mungkin mereka akan ditipu selama-lamanya.

    ReplyDelete
  10. Apalah rn kd ni. Ph dah kalah di Tg Piai dah la. Apa pulak nk konar najib pulak. Najib turun kempen di Tg Piai adalah sebab beliau adalah penasihat BN. Salah ke najib kempen? Ada najib cakap kalau BN menang, BN kena tolong dia? Sudah-sudah la tuan kd meratapi kekalahan teruk di Tg Piai. 15k tu bukan sedikit tapi kalau kalah 1 undi juga dikira kalah. Ambil maklum la apa isyarat yg dihantar oleh pengundi Tg Piai. Berhentilah daripada pakat² menjadi enau dalam belukar. Rakyat sentiasa memerhati. Si sombong dan si penipu akhirnya nanti akan ke longkang.

    ReplyDelete
  11. Heboh, kecoh MCA menang
    Kami dikata dah 'masuk kubur'
    Pemukul golf dah rasa senang
    Pemungut bola yg lebih takbur!

    Bertambah seorang AP Cina
    Mana pergi 'Penyatuan ummah'?
    Penduduk TP tak lagi merana
    Ibadah bertambah setiap rumah!

    Jatuhkan Tun tujuan sebenar
    Tun jatuh AlAbam naik
    Roket pulak yg pegang spanar
    Adakah itu yg lebih baik?

    Walau diinjak, walau dihimpit
    Percayalah Tun sikit tak sakit
    Langgarlah berdepan,keluarkan sepit
    Jangan belakang menyalak bukit!

    Jika ada hati nak lawan
    Macam Pairin dulu di Sabah
    Tun bertindak parti ditawan
    Masa itu baru gelabah!

    Ingat Tun dah Tua kerepot
    Akal fikiran layu dan lemah?
    Mereka ingat dah menang jackpot
    Tengok siapa yg bocor khemah!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tun bijak..tun handal..ditakdirkan ada lagi kerusi pbbm kosong..ko rasa pbbm boleh menang majoriti 15k..abam nuar akan kong..kong..kong ..nk jadi PM..ko rasa atok nk serah ke..lebih baik bubar parliment dari serah pm pada anwar ..matilanak.

      Delete