Sunday, December 15, 2019

Don’t destroy Malaysian harmony, say students to national leaders

Tanpa isu kaum, ada beberapa parti tidak boleh survive...
Tetapi isu Melayu, bahasa dan Islam juga adalah teras perlembagaan yang sedang digugat oleh bangsa asing..

Jika mereka hormati dan kenang segala pengorbanan melayu (Jus soli), tidak agungkan komunis dan menuntut kesamarataan, Malaysian malaYsia dan pelbagai lagi, Negara mampu aman....

Bangsat²inilah yang menggugat perpaduan. Kita sudah dipesan, asal namanya golongan musuh Al Quran, berhati hatilah, jika diluar nampak cantik, didalam tetap busuk..
Bila mereka berbaik - Awaslah !!! Mereka sedang berhajat besar..

Dalam masa yang sama, ads bangsat² lain juga mengkhianati negara dengan pemalsuan kenegaraan dan membiarkan pintu masuk negara lolos dengan pendatang haram..





Don’t destroy Malaysian harmony, say students to national leaders: At a "muhibbah" camp, members of the younger generation say they do not want Malaysians to remain entangled in racial issues.

11 comments:

  1. To KD, John Doe & Pak Othman

    Pre pru14, I closely followed OTSB and foind him to be an interesting blogger who was all out to defeat Najib/BN regime. I like his practical ideas and solutions particularly in mitigating some religious and racil issues.

    Pursuant to this victory OTSB was very positive in whatever Mahahir led PH did. I am now speechless as to the latest article he wrote after he came back from Europe trip. A sad day when he called TDM Father of Hypocrisy.

    Mahathir is no angel. Yes he has his flaws too but OTSB's recent attack on TDM smacks of personal disappointment. Just wonder why, after he was all the while very supportive of mahathir. Why sudden and abrupt U-turn?

    Any comment please?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Due to his problems with the authorities over his jewellery shop in Jalan Tunku Abdul Rahman maybe?

      Delete
    2. Saya teringat satu entry diblognya awal tahun ni or akhir tahun lepas regarding tindakan Nenteri Willayah, Khalid Samad menutup pasar malam di Jalan Tg.Rahman and Mesjid India. He was very angry than. Katanya, penutupan itu menganggu perniagaan mereka di situ. Dia betul-betul marah kat Khalid Samad dan minta Tun M camportangan. Sejak itu,tulisannya mula berubah. Takda apa yg kerajaan buat betul. Katanya, Tun M tidak faham ekonomi. Dia beri macam-macam cadangan utk selesaikan masalah ekonomi dan perniagaan. Saya buksn pakar ekonomi jadi saya tidak tahu samada cadangannya tu bagus dan sesusi atau tak untuk negara kita. Mungkin perniagaanya juga turut terjejas dgn penutupan pasar malam di jalan TAR itu. Itu sebab dia marah

      Delete
    3. Unknown....

      I've stopped visiting that crazy bloke for quite sometime and I don't give any damn hue to him.

      Delete
  2. Jiwa sakit....

    Pemfitnah dan penghina Tun sebelum ini di mana mereka sekarang...

    Anwar, matsabu, lim kit siang, najib, nazeri, kunan, zahid, antara beberapa nama? Semua sudah tewas...





    ReplyDelete
  3. Perhaps SOTB has been disappointed, and maybe disillusioned by many things. He could have been made a Senator and appointed to the post of Minister of Economic Development as he is supposed to have such fantastic ideas and schemes in his "area of specialty".

    You can go crazy if no one pays any heed to your supposed brilliance. At least we all know there are two sides to the man now. His ravings and rantings can be safely ignored.

    ReplyDelete
  4. Saya juga spt unknown (3.14pm). Sebelum pru hingga kini dan sgt sedih bila ostb chop tdm sbg bapa hipokrasi. Andaian saya beliau melampiaskan kekecewan peribadi atas sebab2 yg hanya Allah dan beliau saja yg tahu.namun sya khuatir populariti blognya yg punya pembaca yg ramai mempengaruhi egonya.mudah2an Allah bg taufik dan hidayah kpdnya agar menulis dgn kebenaran, ikhlas kerana Allah dan buktikanlah sumbangan dan khidmatnya kpd rakyat dan negara.

    ReplyDelete
  5. Terasa diri terlalu pandai
    nampak sangat tak sedar diuntung
    menghina Tun, dialah keldai
    marah sebab tak isi kantung?

    jika membaca isi kandungan
    dia yang bijak semuanya tahu
    memang paria memang bajingan
    rasa di hati terajang mahu..

    wahai manusia perasan bagus
    ilmu sedikit nak caci Mahathir
    Tun di hormati kepulauan segugus
    awak hanya penyapu lendir!

    keluar negara ada ke sponsor?
    nampak macam nak jadi Budin
    beranganlah awak Tun binasa
    lawak dah jadi S.Shamsudin!

    kalau Tun bapa hipokrasi
    sekurang2nya dua kali Perdana
    awak hanya air liur basi
    emas tak laku meroyan di sana!

    kebebasan suara Tun dah bagi
    ada manusia otak tak fikir
    berlagak pandai malam dan pagi
    sampah masyarakat patut disingkir!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera buat unknown 3:14.

      Saya rasa jawapan kepada soalan itu dah terjawab semuanya oleh ulasan sahabat2 yang lain.

      Posting Cik Minah dah bagi penjelasan mengapa dia berubah. Ini kisah lebih kurang sama dengan Shahbudin Husin yang meroyan tak dapat apa2 jawatan di GLC dan kemudian terus menghentam Tun dan mahu naikkan Bang Non segera. Pasti Bang Non dah janjikan sesuatu sampai dia pun satu macam punya meroyan.

      Nampak sangat mereka ini berjuang mengutamakan kepentingan diri sendiri melebihi kepentingan umum. Mereka berjuang bukan demi kebenaran tetapi kerana mengharapkan ganjaran peribadi, dan apabila ganjaran peribadi itu tidak diperolehi, mereka berpaling tadah menentang Tun dan berharap kelak apabila Tun tewas, mereka akan dapat merasa ghanimah yang tidak dapat dirasai di bawah Tun.

      Apapun seperti kata sdr KD dan pantun hebat sdr Fan Tun, OSTB bukan siapa-siapa pun berbanding Tun. Maka biarkan saja dia terus syok sendiri. Dia tak akan mampu menjatuhkan Tun, sedang hatinya sahaja yang menjadi gundah gulana. Silap haribulan dia akan mati di dalam keadaan hati menanah dan merekam.

      Saya seorang Pro-Tun, itu sudah pasti. Tapi satu perkara yang ada pada saya dan tidak ada pada kesemua Pro-Tun yang lain yang masih kekal pro-Tun ialah saya tidak pernah kecewa dengan sesiapa pun Pro-Tun yang meninggalkan Tun atau berpaling tadah menyerang Tun, walau siapapun orang itu. Hatta sekiranya TSMY dan anaknya sendiri DSMM pun menyerang Tun, saya tidak sesekali akan kecewa atau hampa dengan sikap mereka.

      Saya kekal menyokong Tun kerana melihat dia seorang pejuang kebenaran yang sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan. Sokongan saya kepada Tun langsung tiada kena mengena dengan orang lain. Orang lain boleh memilih untuk melompat masuk atau melompat keluar dari kapal Tun, ia tidak akan memberi kesan kepada sokongan saya kepada Tun.

      Orang-orang tertentu walau siapapun orang itu hatta lelaki-lelaki yang memakai tengkolok khusus dan memakai gelaran MAHA di hadapan nama-nama mereka sekalipun bebas untuk memilih menentang Tun, in shaa Allah saya kekal bersama Tun.

      Hatta sekiranya Banjaran Titiwangsa itu sendiri terbelah dua, saya akan memilih untuk berada pada belahan yang padanya ada Tun, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Tambahan;

      Kelak apabila hanya tinggal 313 jiwa sahaja pendokong Tun yang berani, cekal dan tabah untuk berjalan mengiringinya masuk ke Seri Perdana, in shaa Allah saya akan berada di antara jumlah tersebut.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Me too bro jd,dgn izin Allah i'm with TUN till the end.

      Delete