Wednesday, December 11, 2019

MAHATHIR LEPASKAN JAWATAN NOVEMBER 2021?

https://bankami.blogspot.com/2019/12/anwar-pm-nov-2020-apakah-tun-m-menunggu.html



November 2020 tersangat awal,  November 2021 tarikh terakhir yang lebih rasional dan tepat.
(Antara Selepas APEC Dan Selepas Pemilihan PKR)

Di harap selepas ini tiada lagi desakan atau keraguan berhubung tarikh?

Jika semua manifesto kepada rakyat sudah ditunaikan adalah logik rakyat boleh terima dan sambut baik konsensus anwar ganti Mahathir .
Manifesto lebih penting bagi rakyat untuk rakyat dari konsensus peribadi dan parti.

Jika manifesto tidak ditunaikan, rakyat sudah tentu marah pada mahathir dan peralihan kuasa pada anwar akan dibantah..

Ketidakyakinan rakyat kepada anwar juga logik selagi anwar tidak dapat selesaikan isu dan krisis dalaman PKR.

Sodomi3 pula kini menghantui...
Sekadar satu amaran kepada anwar supaya berundur...

Adalah penting anwar perlu menang dan kekal sebagai presiden di pemilihan PKR 2021..

Bebanan kini bukan lagi kepada Mahathir tetapi kepada anwar dan siapa sahaja termasuk muhyiddin, mat sabu,  azmin,  mukhriz, tokmat atau ku li yang turut disebut berpeluang...

Ada yang lebih berpengalaman menguruskan negeri dan negara...

Mereka perlu buktikan kelayakan masing² bukan kepada mahathir tetapi kepada rakyat..

Mahathir cutup sedar kritikan padanya sekarang dan perlu cipta kestabilan sebelum berundur sepertimana dia tinggalkan pada paklah..

Dan penggantinya,  paklah pada masa itu menang cemerlang PRU pertamanya..


Rekod cemerlang itu dan sejarah akan berulang untuk penggantinya (Tun)  juga kali ini..

20 comments:

  1. Hope to see back to prison. Tak serik2 perangai tak senonoh

    ReplyDelete
  2. KD, Your write up is making Syed Paria Luar Kotak frustrated. He had earlier been totok Tun M supporter. But now he's very upset and frustrated because Tun doesn't approve his request, Presume. He's writing a lot of negative things ( created out of frustration) about Tun M like mad dog if not Babi Gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totally agreed. Reading his piece suggest that he is a bitter man - an ex ITM 81 - should b grateful to Tun where he cld further his studies despite academically mediocre. Now swagerred with spurious claim to be expert in everything! He is just incomprehensibe to what is going on within the current government. Could someone out there, please advise him to just keep his mouth shut!

      Delete

    2. Ever tried telling him so in his blog?
      He will not publish it.
      The only ones that got through are the ones that agree with him or the ones polishing his butt.
      Mr Know-it-all just can't let anyone disagree with him.

      Delete
    3. Yang sedihnya blog dia menjadi tempat untuk menghentam melayu dan islam.

      Delete
    4. Absolutely right...claimed an ex Banker konon...you can only cal your self a Banker or stockbroker if you're the owner or a CEO of the establishment Ini baru senior manager Maybank. Committe Member of MACC pun due to his networking.

      Delete
  3. Apa? Tun nak berundur pada November 2021? Panaslah buntut Abam dan konco-konconya yang dah bermatian memperjuangkan untuk Abam menjadi PM-8 pada Mei 2020.

    Dah la Tun tak nak berundur lekas, si Yusuf Rawther to pulak buat repot polis kat Abam untuk serangan seksual. Mati la Abam kalau dia kena dakwa lagi sebelum jadi PM. Hancurlah segala perancangannya selama dua puluh tahun kona baring semata-mata pasal nak jadi PM. PM-5 dah melepas, PM-6 dan terlepas, PM-7 pun sudah pun lepas, PM-8 takut tak sempat la pulak.

    Abam masih ada satu peluang akhir iaitulah melanggar Tun dan merampas kuasanya. Itupun kalau berjayalah. Kalau tak berjaya tak merasalah Abam duduk di kerusi PM.

    Tapi Abam mesti tak kisah untuk mencuba sebab Abam sendiri telah berkata 'que sera sera' itu bermaksud 'kalau nak jadi pun jadilah, kalau tak jadi pun tak jadilah.' Jadi, kalau Abam nampak kekal menunggu Tun tidak akan berjaya menjadikannya PM, maka lebih baik Abam mencuba.

    Abam dan konco-konconya dipersilakan mencuba untuk menjatuhkan Tun dan menaikkan Abam menjadi PM, tetapi Abam tetap takkan berjaya menjadi PM, dan Tun pula tidak akan dapat ditewaskan.

    Sesuai dengan langkah-langkah terkini yang diambil Abam untuk menjadi PM kali ini yang diberi jolokan 'The Final Twist', kalau Abam masih gagal lagi kali ni memang tiada lagi peluang lain untuk Abam.

    Abam dipersilakan mencuba asal kelak jangan pula beralasan bahawa tiada sesiapa yang telah memberitahu Abam bahawa dia bukan sahaja tidak akan berjaya menjadi PM, bahkan akan tewas mutlak di dalam percubaan terakhirnya untuk menjadi PM.

    Tun Mahathir akan letak jawatan? Hmmmmm, sebagai empunya diri sudah tentu Tun yang menyangka dia sedang mempunyai satu Perjuangan Yang Belum Selesai tidak akan dapat melihat sebagaimana sebahagian orang lain melihat dia sebenarnya hanya sedang melalui satu jalan Perjuangan Yang Ditakdirkan.

    John Doe berkongsi pandangan dengan firasat seorang bekas Imam Masjid Nabawi 30 tahun dahulu yang berkata bahawa daripada firasatnya dia melihat Tun M akan meninggal dunia sebagai PM.

    Masa pasti akan memberikan jawapan yang tidak lagi diragui oleh sesiapa.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Aku rasa atok jangan serah jawatan pada anwar..bukan apa..nmti lepas pru 15..atok sertai bn pulok utk jatuh kan anwar ..ki ki ki..pegang ja la jawatan tu sampai . . . . .janji sempat kibar..

    ReplyDelete
  5. Ceh , manusia yg lupa perancangan Allah ja yg berani mengator cara hal kehadapan . Oopps tp atok tua tu peduli apa semua tu , dalam kamus diri dia semua halal caranya .

    ReplyDelete
  6. Soal Malaikat Maut, semua faham tidak awal tidak lewat sesaat pun...

    Tetapi bagaimana dengan persediaan, bekalan..
    Mati ketika sokong siapa?

    Kalau sokong penyamun maka matilah sebagai penyokong penyamun yang tidak sempat bertaubat?
    Na'uzubillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah siapa penyamun. Dulu title tu ada org lain pegang. Mat sabu ckp, pm in waiting ckp, lks & lge juga ckp. Tp sejak jd geng ni, title tu dh berpindah baton. Kira penyamun yg mula² tu dh dpt pengampunan ke atau pembersihan ke atau pemutihan? Dlm isu penyamun dulu dan kini, siapa yg patut bertaubat? Rasanya kalau suruh org bertaubat, kena la jugak diri sendiri bertaubat. Mana la tau esok lusa nyawa Allah ambil balik.

      Delete
    2. Setakat bercakap semua boleh bercakap... Tin kosong..
      Sampai kehari ini yg bercakap makan kasut sendiri..

      Real penyamun sekarang sudah kena seret...dibogelkan dalam kotak..

      Loan lulus sebelum mesyuarat lembaga pengarah..punya hancing kaki kencing

      Tapi penyembahnya masih ramai belum bertaubat..

      Delete
    3. Maksud kau, kalau kena heret mahkamah baru real punya penyamun? Its ok, andai perancangan Allah pru15 ph bungkus, jangan nangis kalau ada seorang tua kepenatan naik turun tangga mahkamah. Kita simpati, tapi kena ingat Allah kadangkala bayar cash masa kt dunia lagi.

      Delete
    4. Sdr Usin,

      Perancangan Allah telah dan sedang pun berlaku. Hanya kerana perancangan itu tiada menepati nafsu sesetengah manusia bodoh sombong dan bingung maka mereka pun berkatalah andai perancangan Allah berlaku begitu dan begini dan berharap Allah akan merancang mengikut kehendak mereka.

      Alangkah bodoh dan bingungnya para ruwaibidhah zaman fitnah ini.

      Delete
  7. Replies
    1. Itulah fitnah namanya..

      Kalau lembu pun dah sedar takkan manusia belum lagi..

      Delete
  8. Atok lulus 46b utk projek lrt penang.sebelum lembaga pengarah di lantik..
    Penyembah masih mana pii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembu keliru antara peruntukan diluluskan dengan curi duit KWAP..

      Delete