Sunday, December 22, 2019

PENGARUH NAJIB MAKIN MENURUN, YANG SOKONG TINGGAL HANYA MINORITI KAKI BRIM dan MELAYU²MALAS

Baca: Inspector Gadget

Lokman Adam pun dah slowdown... Sudah tidak terjawab..

Rakyat yang lain, melayu yang rajin sudah mula menggerakan langkah sendiri, usaha mencari income untuk perkayakan keluarga kerana BRIM sekadar gula politik YG tidak AKAN MEMBAWA jauh ke Mana Dan bukan jalan rintis untiuk senang atau Kaya..

Rakyat kena Bantu diri sendiri,
Kaya kerana perniagaan, senang kerana pekerjaan, sihat kerana kesederhanaan

Kroni Dan kabel hanya terhad.. tetapi mereka JUGA menyumbang peluang kerja Dan peluang niaga kepada YG lain..
Tidak salah menjadi kroni tetapi biarlah sempurna AMANAH yg diberi,..

Rakyat yg akan memajukan negara, yang AKAN memilih kerajaan yang cekap Dan tolak pemimpin korup...PH bukan selamanya, rakyat sudah buktikan, rakyat pernah campak kerajaan 60thn Dan bukan perkara sukar untuk longkangkan Mana² kerajaan selepas ini YG tidak perform..

Sokongan yang menurun, kesan negatif selepas sumpah laknat najib adalah impact awal..

Mana mufti, Tok petii, ufti, ulamak, loyar tersohor, ustaz  PAS Dan UMNO ketika najib bersumpah laknat, TIADA DI SISI
Yang Ada, sama label dengan Najib, ustaz YG kena reject dan lebai Zahid..

Buka Mata, yg lain serah pada Allah.







# di satu sisi yg lain, pengaruh Anwar JUGA Mula menurun selepas usop senterion mengambil ujian pornografi POLYGRAF....
APA agaknya persepsi jika selepas ini usop pula mahu sumpah laknat!!!??

Mkn mlm dengan endorgan tidak menaikan pun rating...kecuali hiburan untuk otai sampah..

10 comments:

  1. Tak sangka pulak sokongan terhadap phDAP semakin "meningkat". Ekeke

    ReplyDelete
  2. Subhanallah, sesungguhnya Engkau maha mengentahuai dan lagi bijaksana

    ReplyDelete
  3. # di satu sisi yg lain, pengaruh Anwar JUGA Mula menurun selepas usop senterion mengambil ujian pornografi POLYGRAF....
    APA agaknya persepsi jika selepas ini usop pula mahu sumpah laknat!!!??
    Mkn mlm dengan endorgan tidak menaikan pun rating...kecuali hiburan untuk otai sampah..
    ----------------------------------------------------------------------
    Kes serangan seksual dgn niat mahu mencabul adalah lebih mustahak dari kes Semburit, sebab.....ini jenayah serius. Andai kata kalau semburit tu terbukti benar pun, ianya lebih kpd suka sama suka..lainlah dgn kes paksaan ni, perlu disegerakan bg menegak keadilan.

    Justru, amit2, mintak dijauhkan PM8 kita nanti seorang pengamal seks luar tabiee.

    Ingat tuu, Kejora....!!
    Betul tak.....??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga jubo ko tak binasa disondol oleh peliwat tua kutuk tu.

      Delete
    2. Ini pengajaran buat kamu toksah nunjuk2 dgn riak aksi gay homoseks kamu depan umum, apatah lagi tiap2 malam di bulan puasa yg mulia, fahammmmmm......??

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Bukan Kaki brim la, Ayat tu biar betul. Pelapar brim. Kaki brim ni berkerja, ade income walaupun tak mampu beli jam 1/2 juta. Ade EPF utk Hari tua Dan ade keluarga Yg diberi makan dari sumber Yg halal. Brim ni Kira duit tepi la. Tapi Pelapar brim mcm ade seko badut Kat dlm blog2 PH, bila Dia Dah maki2 org, pas tu Dia screen shot la utk tunjuk Kat Bos Dia. Semalam saya maki blog PH Tau. Dpt la 20 30 inggit utk bagi anak bini makan. Dpt la bos bayar ikan 3 rasa. Nak Tau beras Dia Dah nak habis. Dia maki org panjang sikit.. Mcm Ala,,, bleh nampak la. Aku tak cakap ye. Kalau terasa Ko punya Pasal la. Dan ni Bukan Aku cakap. Zaharin Mohd yasin Yg cakap. Sisa pejuang umno yg masih berotak. Yg suka maki Dia dtg Dari johor, konon budak u la. Tapi bila bercakap mcm org tak sekolah. Mcm takde org ajar. Masuk u pun Pasal Pandai ampu. Nak Harap kualiti tU memang takde la. Naj tgk Contoh terbaik. Buka balik debat rafizi Pasal 1mdb. Peguam tu, hujah mcm Sakai tak kenal sekolah. TU baru betul Pelapar brim...

    ReplyDelete
  6. Its good to let the discussion flourish....and, KD opening up the original idea of people whom wanted to remain anonymous so just let them be but the essence of discussion/s, pro or contra within the forum continues. That way let people stick to their own perception/s, beliefs, thoughts, will, call what you may, cause over time these things will erode and common sense prevailed for those thinking minds.

    ALLAH kurnia kan kita fitrah manusia dengan minda yang jelas dan waras berfikir melalui pembacaan, perjalanan dan pengalaman...maka itu yang akan dilalui setiap manusia, hanya yang berbeza adalah hidayah yang sampai, tidak semua mengecapi nya. Maka tidak boleh hamba manusia persalahkan sesiapa lebih lagi maha PENCIPTA akibat sampai nya hidayah itu kepada yang terpilih saja.

    Akal minda itu lah menentukan kan penghuraian dari kekusutan yang mengbungkus fungsi otak dari berfikir...tapi, ia sangat perlu berserta hati-naluri kerana akal sangat sangat terhad pencapaian nya berbanding firasat hati-naluri....atas landasan logical dan pratical.

    Semoga kita semua diberi hidayah yang sebaik nya sementara mengaharungi kehidupan ini, Amin!

    Syabas KD.

    ReplyDelete
  7. PENGARUH NAJIB MAKIN MENURUN, YANG SOKONG TINGGAL HANYA MINORITI KAKI BRIM dan MELAYU²MALAS
    ---------------------------------------------------------------------

    BN-UMNO hanya tibggal 1 saja negeri (Pahang) bak pasir sebutir yg dikuasainya, tapi dah riuh kecoh bagai nak rak.

    Terkini, keciwa dengan keputusan Kerajaan Negeri Pahang berhubung pengusiran 60 pekebun di Kuala Terla, Cameron Highlands, 11 ahli majlis daripada MIC menarik diri daripada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) & mendesak MBnya letak jaeatan sebagai tanda tidak puas dalam isu tanah pendudukan sementara (TOL) di Kuala Terla.

    Umno dah buat pengundi2 India di sana betùl2 MIC - Make Indian Crazy. Padan muka….!!

    ReplyDelete