Friday, December 13, 2019

DESAKAN DAP - PILIHANRAYA TEMPATAN SETAKAT MANA DAPAT BERTAHAN

Mohon sebarkan supaya bangsa Melayu kita tahu. Mungkin anak2 muda kita belum faham apa itu Pilihanraya Tempatan







PILIHANRAYA TEMPATAN: CARA HALUS DAP UNTUK MENGHAPUSKAN KUASA MELAYU

1. Tun Mahathir menegaskan Pilihanraya Tempatan tidak akan dilaksanakan, walaupun menerima tekanan hebat, terutamanya dari DAP.

2. Kali terakhir Pilihanraya Tempatan dilakukan adalah pada 1964, dan kerajaan menghapuskannya sejak itu.

3. Apa maksudnya dan ancamannya dari Pilihanraya Tempatan ini, sampaikan DAP tergila-gila mahukannya?

4. Pilihanraya Tempatan diadakan bertujuan untuk memilih wakil kerajaan tempatan. Umpama Datuk Bandar, Yang diPertua Majlis dan Ahli Majlis.

5. Sekarang ini, jawatan-jawatan itu diisi oleh mereka yang dipilih terus oleh kerajaan, dan kebanyakan dari mereka ini adalah Melayu.

6. Tapi, bila Pilihanraya Tempatan dilaksana, orang Cina boleh memilih pemimpin Cina untuk mengetuai bandar-bandar besar.

7. Sedia maklum, kaum Cina adalah majoriti di bandar besar. Dengan mudah mereka boleh memilih pemimpin kaum mereka untuk menguasai bandar-bandar besar ini.

8. Bayangkan jika Datuk Bandar dan pemimpin setempat Kuala Lumpur semuanya Cina. Mereka ini akan mempunyai banyak kuasa untuk menindas dan mendiskriminasi perniagaan dan masyarakat Melayu keluar dari ibu kota.

9. Sudah tentu polisi mereka nanti hanya akan menguntungkan kaum mereka sahaja, dan kerajaan Persekutuan tidak boleh mencampuri urusan mereka. Maka, bandar-bandar besar akan dikuasai oleh golongan Cina yang kaya sahaja.

10. Kerajaan Tempatan mempunyai kuasa terhadap cukai dan undang-undang kecil.

11. Sebab inilah DAP sangat mahukan Pilihanraya Tempatan. Ianya untuk mereka menguasai sepenuhnya bandar besar dan sekaligus mengawal ekonomi negara.

12. Setelah episod ICERD mula lega dengan kemenangan bagi orang Melayu. Kini, DAP masih belum berputus asa untuk menguasai negara dengan apa cara sekalipun.

13. Oleh itu, orang Melayu harus berhati-hati. Perjuangan belum selesai,kita jangan leka kalau kita tidak cukup tidur memikirkan untuk mempertahan Agama dan Bangsa, mereka pun sama tidak cukup tidur memikirkan untuk menghancurkan Agama dan Bangsa kita,oleh itu bersatulah demi Agama dan Tanahair


#pikirapanakjadipulak

-sumber wassap group

43 comments:

  1. Inshaa Allah, jika TDM masih lagi memimpin negara, pemilihan tempatan TIDAK AKAN diadakan.....kerana bukan senang nak INFLUENCE TDM....DAP ke, PKR ke, BERSATU ke, AMANAH ke tahu sebab itu meteka berhati-hati.

    Namun kalau Anwar ganti TDM..saya yakin beliau who is an Exposed Individual akan collapse dan tunduk pada desakan especially from DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Unknown, esq

      Izikan saya menambah....

      Justru itu Allah SWT melimpahkan kurniaNya kpd Ayahanda Tun Mahathir panjang usia, kesihatan, kecerdasan, kewarasan, untuk kembali mengambil semula tampuk pemerintahan negara setelah terjejas teruk dek kegagalan PM5 yg ZZZZ kuat nyenyak lena, PM6 Jahanam yg menjahamkan, dan.....

      ancaman lebih berbahaya datang dari "PM Tak Menjadi-Jadi", tak ada jati diri, budak/hamba suruhan Zionis Yahudi-Amerika & naudzubillah....kebuasannya terhadap nafsu seks gila tidak kira jantan betina, atas bawah, depan belakang semua disapu bersih.

      Delete
    2. Kelakar dan amat bijak Pak Othman...Saya setuju dengan beliau 200%..

      Delete
    3. MOHON PERHATIAN SEMUANYA....!!

      Ketika semalam Tun M ditanya sama ada Anwar merupakan calon terbaik untuk menggantikannya sebagai perdana menteri dan sama ada beliau akan memberi sokongan, beliau berkata, beliau tidak boleh memberi jaminan tentang siapakah calon terbaik kerana pengalaman2 lampau.


      ps:
      1. Anwar ingkar melawan arus ketika dia memangku jawatan PM semasa Tun M bercuti ke luar negara selama 2 bulan pd tahun 1998.

      2. Pak Lah juga ingkar tidak menepati perjanjian, lain dipersetujui lain pulak dibuatnya setelah peralihan kuasa pd tahun 2003.

      3. Najib juga ingkar dan tidak menepati janji setelah Tun bertungkus lumus menaikkan Najib menggantikan Pak Lah pd tahun 2009. Najib lebih sibuk dgn Jho Low, Goldman Sachs & Apco secara senyap2 urusan mendapatkan hutang riba harami berbilyon-bilyon daripada mentadbir negara gara2 'Cash is King'.

      Harap semua maklum.

      Delete
    4. FLASHBACK....!!

      Tun had good faith in Anwar’s ability that he let him lead the country for two months in 1997 while he took a two-month extended vacation. During those two months, Anwar passes tough anti-corruption legislation, raised questions about the $6 billion Bakun dam project and created Peace Corps-like organization. Anwar was in office when the Thai currency crisis happened. When Tun M returned from vacation, he reversed many of Anwar’s policies.

      After the Asian economic crisis in 1997-98, Anwar and Tun M had a falling out over how the country should deal with the crisis. Anwar was friendly with The World Bank and IMF of which they were under full control of the greedy evil fake Zionist Jews conspiracy. Anwar as Finance minister opted IMF’s prescription of reducing government spending and eneacting tight monetary policies. On the other hand, Tun M disagreed & accused Anwar selling out to foreign interests and chose to blame foreign currency traders for the crisis.

      By that point of time, it seemed as if the two men differed on almost every issue, especially economic ones.. After a coup in Cambodia, for example, Tun M criticized efforts by Western human rights advocates while Anwar said it was time for Southeast Asia to create a sort of peace keeping force there. The fall of Suharto in May 1998 gave Anwar and his supporters courage to speak out more openly and brazenly against the government. Anwar blatantly accused Tun M of cronyism.

      When the Malaysian currency and stock market lost more than half of their value in the 1997 Asian financial meltdown, Anwar did something that Tun M found unforgivable. Even as Tun M was imposing capital controls and blaming “rogue speculators such as George Soros for the crisis, Anwar launched an attack on “nepotism” and “cronyism” in UMNO, which had been in power since independence. The “cronies” Anwar accused, included members of Tun M’s family, but Anwar himself failed to mirror himself when he in actual fact did worst than he accused Tun M while he was the Finance Minister.

      On September 2, 1998, Anwar was asked to resign for the deputy prime minister post. However, he arrogantly refused and was sacked. Hours after he was dismissed, Anwar rallied against Tun Mahathir administration chanting ‘reformasi”, shouting crying….,
      “I was not ready to resign because I had repeatedly said that there was a conspiracy at the highest level to see my downfall.”

      Reformasi, my foot….!!

      Delete
  2. Makan lah taik nya . Dh undi kan . Nk harap madey si nyanyok tu , sampai bila ..harta rakyat pun dia lelong mcm herta dia .

    ReplyDelete
  3. Saya ulangi....

    Justru itu Allah SWT melimpahkan kurniaNya kpd Ayahanda Tun Mahathir panjang usia, kesihatan, kecerdasan, kewarasan, untuk kembali mengambil semula tampuk pemerintahan negara setelah terjejas teruk dek kegagalan PM5 yg ZZZZ kuat nyenyak lena, PM6 Jahanam yg menjahamkan, dan.....

    ancaman lebih berbahaya datang dari "PM Tak Menjadi-Jadi", tak ada jati diri, budak/hamba suruhan Zionis Yahudi-Amerika & naudzubillah....kebuasannya terhadap nafsu seks gila tidak kira jantan betina, atas bawah, depan belakang semua disapu bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jati diri Tun Mahathir amat jelas & menyerlah dari dulu sampai sekarang.....

      Tidak pernah tunduk, tidak takut dan tidak membodek pada...
      1. Negara Israel & puak Zionis Yahudi Celop,
      2. Kuasa2 besar Amerika, Russia, Britain & China,
      3. Australia, Singapura & India.

      Apalah sangat DAP ituuu....??

      Delete
    2. Memuji atok kau sampai kelangit.....konon tak takut pada zionis, US, Rusia, China etc..

      Tapi tiba2 jadi pondan dengan DAP...
      DAP mintak jawatan AG, atok kau bagi
      DAP mintak jawatan menteri kewangan, atok kau bagi
      DAP mintak jawatan menteri penerangan, atok kau bagi

      Ini jati diri ke???? Ini bodoh namanya. Dah jadi boneka.
      Takut dengan DAP...
      Takut dengan DAP yang akan masukkan atok dan seluruh keluarga atok dalam penjara...

      Delete
    3. Ciss pencacai Umno & MUAKFUCKat keBANGSATan.....

      Dengar ini kisah menyayat hAti dari seorang veteran bekas ahli umno.

      Selain sykt mengakal orang, "Akal Budi, ini juga Salahlaku Pecah Amanah (CBT) Zahid Hamidi yg aku masih simpan rekod lama, tak termasuk kes2 yg Si Porno Sengeh pujaan Angkaww sedang derita kinibdirogol di mahkamah. Jeng jeng jeng.....

      Salahlaku Pecah Amanah (CBT) Zahid Hamidi
      Inilah sebenarnya wajah pemimpin no. 1 dalam UMNO sekarang yang mampu merosakkan imej negara. Kepimpinan seperti ini perlu ditolak, tidak seharusnya wujud. Berikut adalah hipnosis tambahan mengenai Jahut Komidi dalam skandal kewangan yang berbau rasuah semasa era PM4,Tun Mahathir.

      1. Yayasan gerak Bakti Kebangsaan (YGBK) ditawarkan oleh MITI saham Kretam Holdings berhad sebanyak 8,888,888 unit saham dan setiap satu berharga RM1.10.

      2. Untuk membeli saham tersebut, YGBK terpaksa mendapat pinjaman sebanyak RM10 juta.

      3. Lembaga Pemegang Amanah YGBK ketika itu adalah:-
      Pengerusi: Dato Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak
      Setiausaha: Dato Ahmad Zahid Hamidi
      Bendahari: Dato Seri Tengku Adnan tengku Mansor
      Ahli: Dr Tajuddin Jali, Datok Seri Dr Jamaluddin Jarjis
      - telah bermesyuarat untuk membuat pinjaman tetapi undang-undang tubuh YGBK mengatakan bahawa mereka tidak boleh membuat pinjaman. Sebuah Syarikat Sdn Bhd sepatutnya ditubuhkan bagi pihak YGBK.

      4. Walaubagaimanapun Najib telah menegluarkan surat tawaran tanpa izin daripada MITI kepada Syarikat Nipah Tech Sdn Bhd, dua pengarah adalah Abd latif dan Hamidah Khamis.

      5. Ketika itu Najib sendiri telah mengeluarkan surat 'Letter head Menteri pertahanan' kepada Nipah Tech Sdn Bhd untuk beli saham tersebut dengan janjinya sebanyak 10 sen didermakan kepada YGBK. Namun Jajit telah bersekongkol dengan pegawai MITI supaya syarikat Sdn Bhd 100% di bawah kawalannya ditawarkan akan saham tersebut.

      Jahit sebagai Setiausaha Politik dan Setiausaha Lembaga Pemegang Amanah ketika itu telah menggunakan pegawai MITI (orang dalam) untuk kepentingan dirinya supaya tawaran 8,888,888 saham Kretam Holdings Berhada diberikan kepada syarikat peribadinya di mana Hamidah Khamis (isterinya) adalah pemegang utama.

      6. Jawa pornorogol ini telah terang2 melakukan pecah amanah berikut...
      i) Saham itu adalah kepunyaan YGBK,
      ii) Tidak memberi 10 sen seperti yang dijanjikan,
      iii) Menipu Abd Latif Jantan dengan meminta MITI menawarkan saham kepada syarikat lain daripada Nipah Tech Sdn Bhd.


      7. Satu masa nilai saham itu naik sehingga RM19 sesaham dan dikalikan dengan 8,888,888 saham menjadi nilai RM168,888,872. Beli cuma RM10 juta, dapat untung RM158,888,872.00, dan sepatutnya YGBK dapat untung lebih kurang RM145 juta ke RM152 juta selepas ditolak interest RM8~15juta.

      8. RM145 juta ke RM152 juta inilah modal politik Dato' Ahmad Zahid Hamidi dengan pengeluaran pertama RM30 juta difaraidkan kepada adik beradik dan keluarg - Haramjadah betol....!!

      - Seterusnya belanja kempen bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia juga habis sekitar RM20-30 juta. Bagi pengeluaran RM40 juta yang kedua dan seterusnya dikeluarkan secara berperingkat-peringkat.

      9. Ekoran itu, Dato Seri Hishamuddin, Dato Hasni Mohamad (Pontian), Dato Aziz Sheikh Fadzir dan Dato Mokhzani Mahathir telah mengadap Tun Dr Mahathir - Keputusannya ada unsur pecah amanah (CBT).

      Namun sekali lagi Ayahanda Tun bertoleransi menyelamatkan di Jahit Komidi daripada didakwa di mahkamah, tetapi Jahit Sengeh ini masih tidak mengenang budi. Sepatutnya dis boleh didakwa pada masa itu atas tuduhan pecah amanah.


      10. Semasa menjadi ahli Parlimen biasa, si Muka Sengeh ini telah dilantik sebagai Pengerusi di salah sebuah anak syarikat PKN Perak. Beribu-ribu ekar tanah kepunyaan anak syarikat PKN Perak diselewengkan. Tanah yang sepatutnya dibina rumah dan dimajukan untuk golongan sederhana rendah dan rendah telah habis kepada tangan taukeh-taukeh Cina di Lembah Kinta (wang komisyennya sahaja cukup berbaloi untuk dibahagikan).

      Amacam Kejora, masihkah angkaw nak membodek dan mengulum telor Jahit, haaaaa.....??

      Delete
  4. Setuju dgn pendapat ini. Sebab itulah PM berikutnya tidak boleh datang dari parti selain PPBM. Kerana sekiranya PM berikutnya datang daripada parti lain selain PPBM seperti PKR mahupun AMANAH, mereka pasti akan akur saja dengan desakan ini.

    UmNO dan PAS, lupakan saja. Kedua-duanya adalah jemaah bathil di kalangan bangsa Melayu dan akan lenyap apabila tempohnya telah tamat.

    Selepas UmNO menjadi Kaum Yang Berpaling, Allah telah mendatangkan PPBM sebagai kaum ganti dan PM pertama adalah daripada PPBM. In shaa Allah, PM berikutnya juga bakal daripada PPBM.

    Sahabat saya yang menggunakan beberapa nama samaran telah beberapa kali membuat pertanyaan siapakah PM seterusnya selepas Tun dan dia mencadangkan TS Rafidah Aziz.

    Saya percaya saya tahu di dalam fikiran dan perkiraan Tun, orang yang paling layak dan terbaik bagi bangsa Melayu untuk menjadi PM Malaysia selepasnya ialah anaknya sendiri DSMM.

    Walaubagaimanapun dia tidak boleh memberikan cadangan ini bukan saja kerana dia terikat dengan perjanjian tetapi juga memilih Mukhriz sebagai pengganti akan kelihatan dia cuba membina dinasti.

    Mengapa Mukhriz? Jawapannya ada pada pantun berikut:-

    Kalau mencari tempat mandi,
    Pertama teluk kedua pantai,
    Kalau mencari pemimpin negeri,
    Pertama elok kedua pandai.

    Pertama, Mukhriz adalah seorang pemimpin yang baik dan bebas skandal dan menepati ciri-ciri yang disebut di dalam pantun di atas. Dia juga seorang yang bijak, ikhlas, dan berani kerana benar. Dia telah membuktikan dia mengutamakan kebenaran lebih daripada jawatan apabila dengan berani mempersoalkan skandal-skandal Najib ketika Najib masih berkuasa walaupun dia tahu akibatnya ialah dia akan kehilangan jawatannya dan itulah yang benar-benar telah berlaku.

    Ketika Najib berkuasa, dia telah mengarahkan agensi-agensi kerajaan menggeledah pejabat dan juga perniagaan Mukhriz untuk mencari dan mengorek apa-apa kesalahan yang dilakukannya tetapi tiada apa yang ditemui, hatta kesalahan lari cukai juga tidak dapat dikesan. Najib sendiri telah membersihkan Mukhriz apabila perbuatan mengorek dan menggalinya gagal menemui apa-apa yang bersifat incrimanting ke atas Mukhriz.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang kencang. Pra pru14 dah tak sama dgn paska pru14. Apa aura yg ada pd Tun selaku pm jika prk Tg Piai, ph yg diwakili oleh calon ppbm dimalukan dgn kekalahan teruk? Adakah tun tidak turun berkempen? Adakah gula² pilihanraya tidak ditabur? Semua dh buat, sehingga calon ph juga selamat diarwahkan. Hasilnya? 15k majoriti mengatasi undi yg calon ph dpt. Apa maknanya jika calon kerajaan kalah dgn begitu teruk? Satu je nak cakap, rakyat marah sebab rasa tertipu. Janji ph adalah janji mungkir. Jadi, lupakan la untuk sombong, kena kerja keras menyelesakan rakyat, barulah rakyat akan menyokong ph semula. Berhentilah dgn kencing rakyat dgn menyalahkan kerajaan lama. Buktikan bahawa kerajaan baru ini lebih baik berganda-ganda berbanding bn. Para menteri yg lawak² dan kelaut tu tukar dgn personaliti yg lebih cerdik, matang dan berketerampilan. Biar rakyat yakin ph lebih baik dpd bn. Bn dah kalah, tak perlulah difitnah tanpa henti. Takut apa dgn umno? Kan tun sendiri kata umno dah nazak!

      Delete
    2. Ada tak menteri2 PH disebut2, diwar-war korup, pecah amanah, heboh seantero dunia didakwa di mahkamah 6 negara luar, hmmmmm usin ngok ngek.....??

      Delete
    3. Usin ngok ngek...

      15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan.
      Nak tengok ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” yg menggula-gulakan Rukun Islam ke 5 dijadikan kaedah politiik untuk meraih undi, kini tajaan lebai mca…..??

      Hanya kaum meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam.

      Masih segar dalam ingatan baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah tak lagi wujud di muka bumi ini pd tempoh 2016~ 2018, WTF….??

      Penyelewengan peringkat tertinggi yg rata2 Bermelayu Islam konon berpegang pada ‘dolat terpendam-pendam’ anutan politikus-politikus, “MUAKFUCKat keBANGSATan”.
      Dahlah kita yg hudup ditipunys, orang yg dah meninggal pun dianiaya tipu.

      Memang betol2 celaka & bangsat Menteri2 Umno & petinggi2 kerajaan pro Pas/Umno…!!
      Tak taukah angkaww semua petinggi2 umno dah sold out booking nama untuk tayangan perdana didakwa dimahkamah atas jenayah korupsi, salah guna kuasa & pecah amanah dgn watak2 utama dimulai dgn Najib & Jahit Sengeh Pornorogol, bongok…..??

      Alahai, keciannyer…..!!

      He he he he

      Delete
    4. Sdr Husin bingung,

      Yang sembang kencang itu adalah kamu kerana pemimpin parti kamu bukan sahaja Tersungkur di Persada Takhta tetapi juga kini bergelar OKT yang amat terhina, sedang kamu pula bercakap seolah-olah pemimpin kamu masih PM. Itulah sebenarnya sembang kencang.

      Ada pula kami, pemimpin kami adalah PM 2 dekad, PM 2x, PM 2 pasukan dan dengan izin Allah bakal menjadi PM 2 zaman; PM terakhir zaman fitnah dan PM pertama zaman baru.

      Nampak sangat kamu bukan saja bingung tetapi juga langsung tidak memahami permainan catur.

      Keputusan PRK Tg Piai telah pun saya ulas di blog ini dulu. Nak saya copy paste semula untuk menjawab kebingungan kamu.

      ------------
      John DoeSaturday, November 23, 2019 5:55:00 AM

      Kekalahan PPBM di Tanjung Piai bukanlah satu kekalahan mutlak. Permainan catur masih berlangsung dan pengerusi PPBM masih PM. Maka secara hakikatnya PPBM bukan sahaja masih tidak dikira telah tewas, bahkan juga masih mendahului.

      Walau apapun yang kelihatan pada mata kasar, pada mata halus dan mata hakikat, kekalahan PPBM di Tanjong Piai adalah satu keperluan di dalam satu permainan catur untuk membolehkan PPBM dan Tun Mahathir mencheckmate kesemua lawan-lawan mereka serentak di perlawanan akhir kelak.

      PRK Tanjong Piai telah membuktikan segala slogan Melayu Islam umNO dan PAS adalah satu penipuan.

      PRK Tanjung Piai telah membuktikan slogan hukum hudud PAS selama satu generasi adalah satu penipuan.

      PRK Tanjung Piai telah membuktikan dakwaan Melayu Islam tertindas di bawah PH adalah satu penipuan.

      PRK Tanjung Piai telah membuktikan BN dan PAS adalah sebenarnya yang HANCING. Tohmahan hancing mereka ke atas PH itu sebenarnya adalah satu penipuan.

      PRK Tanjung Piai telah membuktikan di dalam PH sendiri wujud golongan pepat di luar rencong di dalam.

      PRK Tanjung Piai telah membuktikan bahawa orang-orang Cina apabila diberi pilihan terbuka antara Cina dan Melayu, sebahagian besar daripada mereka akan memilih bangsa mereka dan bukan parti.

      Jangan lupa ucapan pemimpin besar UmNO negeri Johor yang berkata "calon PH dah berumur 66 tahun. Harap-harap tahun depan tak ada PRK lagi". Ucapan ini akan menghilangkan alasan mereka sekiranya Pekan dan Bagan Datoh yang menyaksikan berlakunya PRK pada tahun depan, kerana wakil rakyat kedua kawasan ini yang kini sedang berumur 66 tahun pada tahun ini.

      PRK Tanjung Piai telah membongkar segala penipuan oleh para pendusta zaman fitnah di dalam keadaan Pengerusi PPBM kekal sebagai Perdana Menteri yang tidak mampu ditumbangkan.

      PRK Tanjung Piai adalah rahmat yang tersangatlah besar bagi PPBM dan Tun M, kerana apa yang berlaku di PRK ini bakal menghilangkan alasan oleh kesemua golongan pendusta zaman fitnah yang membenci Tun M kerana Tun dan PPBM menjadi penghalang utama mereka untuk memuaskan nafsu rakus mereka yang tidak kenal erti noktah.

      Mereka tidak kenal erti noktah di dalam berdusta? Oh itu tidak mengapa kerana PRK Tanjung Piai telah berlaku dan apa yang berlaku di sana akan membolehkan pendustaan mereka semua dinoktahkan melalui checkmate apabila permainan catur itu telah berada di penghujungnya.

      PPBM adalah 'Kaum Yang Didatangkan", dengan izin Allah apabila permainan catur itu telah tamat, PPBM bakal muncul sebagai "Golongan Yang Menang".

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Maaf Sdra JD saya mencelah.

      Ayahanda Tun bukan sekadar Pemimpin 2 Dekad, tapi lebih tepat lagi 2 Abad berlainan, iaitu abad 20 (1981~2003) dan abad 21 (sejak 2018~.....) - hebat tuuu....!!

      Dah tuu, beliau menerusi wawasannya telah mendahului zaman membawa permodenan & technology abad 21 dan celikan komputer/IT sejak awal2 lagi pd tahun 80an - dahsyat tuuu...!!

      Delete
    6. Kutuk aku mcm², hahahaha. Kalah 15k dicipta mcm² alasan. Kan ke mudah kalau mengaku kalah tanpa bnyk songel. Mengaku shj semakin ramai rakyat membenci kerajaan. Dari situ barulah boleh diperbetulkan dimana silapnya kerajaan ph ni. Adakah para menterinya bodoh? Adakah kata² wakil kerajaan tu kata² si penipu? Adakah kerajaan ph ni adalah nama lain kpd kerajaan dap? Adakah memanda perdana menteri jadi pak turut kpd kit siang & lge..bla bla bla. Jangan la sombong tak reti guna otak utk fikir. Blk² salahkan pihak lain, kutuk org lain, hina org lain. Dah la pemimpin tak pandai run pemerintahan, penyokong pulak bongok dgn sokongan membabi buta. Knp? Penyokong kerajaan tak boleh kritik kerajaankah? Rasmi lif, rasmi traffic light, tembak babi dijadikan isu besar nk bertekak dgn pembangkang. Biarlah pembangkang dgn peranan dia, kerajaan ada peranan dia. Ini tidak, dekat 2 tahun jd kerajaan, mentaliti serupa pembangkang. Lihat di parlimen, bertengkar bodoh je rakyat tengok. Watak mp jelutung patut tiada utk mewakili mp kerajaan. Rakyat menilai, dan nampak sgt bodoh dan jahat. Apa untungnya rakyat dgn melihat watak jahat mewakili kerajaan? Nilailah sendiri dan jgn sombong sebab 7 kali rakyat sebut kerajaan ph adalah kerajaan sepenggal, inshaa Allah akan terkabul.

      Delete
  5. (Sambungan)

    Kedua, ialah Mukhriz dan bapanya telah mengharungi begitu banyak fitnah dan tohmahan kononnya tindakan bapanya mempersoalkan Najib, menubuhkan PPBM dan mengasaskan gabungan PH adalah untuk membolehkan dia menggantikan bapanya sebagai PM satu hari kelak.

    Tohmahan ini langsung tidak berasas. Pertama ialah kerana sekiranya benar Tun mempunyai niat untuk menaikkan Mukhriz dengan cepat di dalam politik maka dia sudah boleh berbuat demikian ketika dia menjadi PM selama 22 tahun dahulu. Sebaliknya Mukhriz hanya diberikan restu dan izin untuk terjun ke dunia politik selepas Tun bersara dan tiada sesiapapun yang pernah menyangka bahawa selepas persaraannya sebagai PM-4, Tun akan kembali sebagai PM-7.

    Kedua pula ialah apabila PPBM ditubuhkan, orang-orang kuat dan utama di sebalik penubuhan jemaah ini telah sebulat suara memilih Mukhriz sebagai Timbalan Presiden kecuali seorang. Hanya seorang itu sahaja yang tidak bersetuju Mukhriz menjadi pro-tem Timbalan Presiden PPBM. Walaubagaimanapun selepas dihujahkan (bukan dipujuk atau dibodek) bahawa Mukhriz adalah yang terbaik untuk menjadi Timbalan Presiden parti ini, maka orang itu pun menyatakan persetujuannya. Orang itu tiada lain adalah Tun Mahathir sendiri.

    Dua beranak ini telah teruk difitnah dan ditohmah konon segala apa yang dilakukan oleh Tun untuk menjatuhkan Najib adalah demi untuk menaikkan Mukhriz, walaupun mereka sedang berjuang untuk menyelamatkan Malaysia daripada kleptokrat.

    Memandangkan dan alang-alang mereka telah pun melalui tohmahan-tohmahan itu dan mereka telah berjaya, maka di sana ada justifikasi yang sangat besar untuk Mukhriz yang dipilih sebagai PM-8, dan mengesahkan terus tohmahan itu, dan berkata kepada para pentohmah 'so what? '.

    Adakah Mukhriz akan menjadi PM-8? Wallahu a'lam, kebarangkaliannya ada. Banyak perkara yang akan berlaku di antara hari ini ke hari PM-8 mengangkat sumpah jawatannya dan apa yang berlaku itulah yang akan mewajarkan pemilihan individu itu sbg PM-8.

    PPBM adalah 'Kaum Yang Didatangkan' dan dengan izin Allah mereka inilah yang bakal muncul sebagai 'Golongan Yang Menang'. Apabila mereka telah menang mutlak kelak, tiada sesiapa yang mampu mempersoalkan PM-8 dipilih dari kalangan jemaah ini.

    Walaubagaimanapun saya amat pasti bahawa seorang pengamal seks songsang tidak akan menjadi PM-8, baik dia adalah fa-'il yang telah disabitkan dan kemudian diampunkan hukumannya, atau hanya maf'ul yang masih bertaraf skandal.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. apalah yang 2 orang makhluk ni (Othman & John) taksub sgt dengan atok dia tu???
    PH menang dengan fitnah dan menipu rakyat
    Suasana sekarang dah banyak berubah....Rakyat dah menyesal...
    Jgn samakan suasna sblm PRU 14 dan selepas PRU 14...
    PBBM bukan parti yg kuat....mati Atok, maka matilah PBBM...
    Tak ada pemimpin yang cerdik dlm PBBM....semuanya cap ayam...

    Apa yg nak dibanggakan sgt PBBM tu....parti sementara atau parti sepenggal ajer..

    Aduiii.....adalah orang yg masih percaya dgn atok yg dah nyanyuk ni...
    Hari2 menipu rakyat...
    Bila rakyat tanya mana janji manifesto....dia jawab dgn jawapan yg sama selpas menang hingga sekarang....jawapannya : Kerajaan tak tahu yg hutang ada lebih 1 trillion. Kerajaan lama salah guna duit dan byk hutang. Duit habis guna byr hutang....bla bla bla...

    Bodoh punya alasan....yg 2 orang taksub ni pun percaya termasuk KD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hilang Pak Kob kolop, timbul pulak dahh BSP (Budak Sewel Pengecut) Kejora.

      Hidung mu, bau haprak mu, gaya & lenggok bahasa mu cukup2 menyerlah. Tak abis2 menyorok sembunyi menyamar macam sang tikus.

      He he he he

      Delete
    2. othman...kau dah kepanasan atau mengulupar ke....jawablah dengan komen yang berfakta..

      Biasalah, kalau dah taksub macam tu lah....

      Nak muntah bila baca komen memuji atok yg dah tak sedar diri tu..
      Kita harap dia sempat bertaubat...
      Dah tua2 pun masih nak menipu dan memfitnah

      Delete
    3. Antara wadah2 non progressive lapuk ketinggalan zaman Umno Penyamun, Penjual Murahan Agama Pas & Peliwat PKr mana lebih menjahanamkan.....?? Musuh2 dalaman2 inilah yg harus dibasmi atau diroastmah-mansuhkan terlebih dahulu untuk menghadapi lawan atau musuh. Justru Melayu harus BERSATU dalam wadah terbaru seiring dgn angin perubahan & kemajuan teknologi di alaf baru.

      Justru itu Allah SWT melimpahkan kurniaNya kpd Ayahanda Tun Mahathir panjang usia, kesihatan, kecerdasan, kewarasan, untuk kembali mengambil semula tampuk pemerintahan negara setelah terjejas teruk dek kegagalan PM5 yg ZZZZ kuat nyenyak lena, PM6 Jahanam yg menjahamkan, dan.....

      Ancaman lebih berbahaya datang dari "PM Tak Menjadi-Jadi", tak ada jati diri, budak/hamba suruhan Zionis Yahudi-Amerika & naudzubillah....kebuasannya terhadap nafsu seks gila tidak kira jantan betina, atas bawah, depan belakang semua disapu bersih.

      Tun takut DAP...kepala hotak angkaww di lubang bontot ker....??

      Jati diri Tun Mahathir amat jelas & menyerlah dari dulu sampai sekarang.....

      Tidak pernah tunduk, tidak takut dan tidak membodek pada...
      1. Negara Israel & puak Zionis Yahudi Celop,
      2. Kuasa2 besar Amerika, Russia, Britain & China,
      3. Australia, Singapura & India.

      Apa sangatlah DAP ituuu yg keciput lagi kerdil berbanding kuasa2 besar, israel, india, Australia & Singapore....??

      Dah ler pengecut bertahun-tahun mengelak face-to-face dgn aku, bongok dan kaki temberang pulak tuu.....!!


      Delete
    4. Dulu, hari2 budak gayboy nih tanya bila nak tuduh Najib. Bila dah tuduh, hari2 tanya mana bukti. Dan sekarang bila mahkamah putuskan ada kes prima facie, budak semburit ini bukan saja menolak bukti2 yang berbakul2 dari segala penjuru dunia, malah mula menuduh hakim menjadi alat kerajaan. Last2 tak dapat lollipop, dia lepas gian meratah ngunyah pop corn di blog Kluangman ini.

      Nawaitu Kejora amat jelas melalui lontaran biadab yg juga merupakan doa hariannya sejak dia memuja KJ di era Pak Lah lagi.

      Delete
    5. Bagai anjing yg dah tersepit penyamun Najib bermadah helah menuduh YzDPA yg nana ianya tersebar meluas di semua media2 utama seantero dunia....

      "Najib told the court that Low was a "close acquaintance" (kenalan rapat) of the Sultan of Terengganu Tuanku Mizan Zainal Abidin and his sister Tengku Datuk Rahimah Sultan Mahmud at the time that Terengganu Investment Agency Bhd (TIA) was formed.
      (TIA was later taken over by the Federal Government to be turned into 1MDB)".
      --------------------------------------------------------------------

      Alih2 pulak dahh Najib kata Jho Low adalah kenalan rapat kpd Tuanku Mirzan. Tidakkah itu perbuatan biadab & derhaka.....??
      Perlu diketahui Tuanku Mirzan adalah YDPA ketika itu.

      Kenapalah masih ada Melayu bongok mendukung Najib & Umno....??

      Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/12/03/najib-tells-court-at-src-trial-jho-low-039close-acquaintance039-of-tuanku-mizan#qcYbuMOwVkUrcK5G.99

      Delete
  7. Atok sebenarnya takut Anwar jadi PM...
    Yg ditakuti oeh atok ialah bila Anwar tiba2 arahkan siasatan penuh keatas atok dan seluruh keluarga atok. Masa tu habislah keturunan dia. Atok dan seluruh keluarga dia sudah pasti masuk penjara....DAP ada byk bukti (Ini LKS yg cakapla)...

    Itu yang atok takut sgt tu!!!!....Masa membalas dendam oleh Anwar.

    Tapi elok jugak kalau Anwar jadi PM. Senang sikit nak sumbat atok dan anak2 dia masuk penjara..
    Masa tu, atok akan melutut dan merempat mencari nyawa kepada UMNO/BN/Muaafakat Nasional..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau bertali arus Tun dilempar, dicampak, digolek, dicemuh, dihina, dikecam & difitnah - dapat juga dia berkuasa memerintah negara selama 22 tahun sehingga bersara usia 78 tahun.

      Sebanyak manapun Tun dilempar, dicampak, digolek, dicemuh, dihina, dikecam & difitnah - beliau bergolek kembali ke persada kekuasaan pd usia 93 menakjubkan seantero dunia dan juga satu rekod sejarah dunia yg tak pernah diraih oleh mana2 insan - Satu Anugerah Illahi...!!

      Delete
    2. Selain itu, Tun tak putus2 dapat Anugerah Darjat Kebesaran dari negara2 luar, pusat pengajian berprestij tinggi kelas dunia, dapat jemputan tetamu kehormat luar negara sambil diminta memberi ucaptama dan sessi dialog soal jawab dgn wartawan2 antarabangsa.

      Ketika tidak berjawatan pun beliau menerima pengiktirafan antarabangsa dan sering diundang luar negara. Contohnya, negara2 Teluk Arab dan Kesatuan Negara2 Afrika yg dianggotai oleh 27 negara meminta kongsi idea bagaimana beliau membangunkan Malaysia dari dunia ketiga menjadi negara maju & makmur semasa pemerintahannya.

      Pak Lah, Najib dll dapatkah pengiktirafan sedemikian....??
      Fikir2kanlah.....!!

      Delete
    3. BUKTI TUN M TIDAK GENTAR KPD MANA2 PIHAK, TERMASUK PUAK2 DAP YG ANTI ISLAM- Ingat tuu, Kejora Lahanat...!!

      Umat Islam dilabel sebagai pengganas dan kini terdapat perasaan takut terhadap Islam dan keadaan jelas menjadi bertambah buruk. Tun Mahathir berkata Sidang Kemuncak Kuala Lumpur (KL) 2019 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur mulai 18 hingga 21 Dis dan & Tun akan mempengerusi Sidang tetsebut akan menjadi forum yang sangat penting bagi pemimpin Islam membincangkan situasi semasa yang dihadapi masyarakat Islam di seluruh dunia.

      Tun Mahathir kata, kini telah sampai di peringkat yang mana umat Islam di merata-rata tempat ditindas.

      Sidang kemuncak itu akan diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur mulai 18 hingga 21 Dis ini.

      Emir Qatar Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan; Perdana Menteri Pakistan Imran Khan dan Presiden Iran Hassan Rouhani dijangka menyertai sidang kemuncak berkenaan.


      ps:
      Tun takut DAP...kepala hotak angkaww di lubang bontot ker....??

      Jati diri Tun Mahathir amat jelas & menyerlah dari dulu sampai sekarang.....

      Tidak pernah tunduk, tidak takut dan tidak membodek pada...
      1. Negara Israel & puak Zionis Yahudi Celop,
      2. Kuasa2 besar Amerika, Russia, Britain & China,
      3. Australia, Singapura & India.

      Apa sangatlah DAP ituuu yg keciput lagi kerdil berbanding kuasa2 besar, israel, India, Australia & Singapore....??

      Delete
  8. Hilang Pak Kob kolop, timbul pulak dahh BSP (Budak Sewel Pengecut) Kejora.

    Hidung mu, bau haprak mu, gaya & lenggok bahasa mu cukup2 menyerlah. Tak abis2 menyorok sembunyi menyamar macam sang tikus.

    He he he he

    ReplyDelete
  9. hehehe.....Othman dah kalah. Dia tak tahu nak balas komen...
    Yg dia komen pasal benda remeh....aduii...tak cerdik langsung!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalah aper kebendanya, Kejora...?? Bertahun aku dgr orang melalak gila konon Tun korup & merompak, tapi sikitpun tak menjejas kredibilitinya, malah mereka...
      - ada yg dah kojol,
      - ada yg kena padah masuk kandang orang bersalah,
      - ada yg hilang kuasa & jawatan,
      - ada yg pulak dahh kini bersama dalam satu kapal,
      - ada yg macam angkaww frust tonggeng gundah gulana 24 jam.

      Delete
  10. Aku nak tanya Othman dan John dan KD...
    Apa bentuk kerajaan yg ada sekarang ni???
    Atok macam kena tekan dan ugut oleh DAP
    PKR(Anwar) nak menagih janji jadi PM
    DAP sedang menunujukkan kuasa dan sedang menyelusup kesetiap kawasan dan agensi kerajaan.
    DAP sedang mengatur strategi..
    AMANAH pondan tak boleh diharap....keldai kepada DAP
    Semua parti dlm PH tak boleh diharap...
    Yang pasti DAP paling dominan.....orang DAP above law

    Masih tak nampak lagi ke????? Bukalah mata dan hati!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Whatever..

      Tun adalah PM dan kedudukan ini akan kekal sehinggalah zaman berubah.

      PPBM adalah satu-satunya pasukan yang tidak pernah tewas. Pasukan inilah pasukan tunggal yang berhak menang mutlak dan menjadi jemaah tunggal yang menaungi seluruh bangsa Mim.

      Apabila PPBM menang mutlak, mereka akan mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam dan muncul sebagai 'Golongan Yang Menang'.

      UmNO yang telah Tersungkur Di Persada Takhta selepas menjadi 'Kaum Yang Berpaling' pula bakal bakal menyertai kesemua pasukan-pasukan bathil yang lain tewas mutlak dan lenyap di perlawanan akhir dan menjadi di kalangan golongan 'Mereka Yang Tertewas'.

      Apabila zaman berubah UmNO hanya akan tinggal di dalam lipatan sejarah sama seperti yang menimpa Al-Arqam.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  11. Dah tahu DAP tu komunis..
    Dah tahu DAP tu perangai mcm komunis
    Dah tahu DAP ni memang tak boleh dipercayai..anti melayu dominant, anti raja2 melayu, anti keistimewaan org melayu/bumiputra, anti- bahasa melayu/jawi

    Kenapa nak bersekongkol atau bekerjasama dengan parti syaitan ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Kita dah kenal syaitan, mudah Kita kawal..

      Yang tunjuk mcm malaikat, warak, mendampingi...tapi sebenarnya penyamun, gunting dlm lipatan..kaki kencing, penyangak..ini yg selalu kencing kuat Dan peniou besar, sangat bahaya.

      Delete
  12. Bagi yang baru hidup sehari dua mungkin terkejut pada DAP...

    Tetapi bagi yg pernah hidup dalam politik 1980/1990, DAP hari ini tidaklah seteruk MCA ketika mereka lebih kuat dari DAP..

    ErA shed albar, suhaimi kamaRudin, dato harun menjadi ketua pemuda bertembung dengan lee kim sai dan Chua soi lek juga teraNgan anti melayu.

    Krisis mca lebih teruk daRi PKR sehingga musa hisTam TPM pasa masa itu pernah gesa mca keluar BN..

    Siapa yg jinakkan dan lemahkan mca pada masa itu? PM4...

    President tersohor MCA dan MIC, lee leong sik dan samy vellu dapat di kawal Sepenuhnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu saya yakin Kejora nih budak mentah hingusan, umur setahun jagung, umbun2 masih lembik, sekolah entah di mana & sampai tahap apa, pengalaman apa & perjalanan sampai di mana & pergaulan sosial/masyarakat setakat apa.

      Melihat dari luahan, gaya bahasa tulisan2nya - semuanya meragukan. Konon professorlah, cikgulah, hmmmmm, entahlah.....!!

      Delete
  13. Kenapalah semua totok UMNO memberi pandangan macam budak sewel....?
    Balik, balik menghina atok.
    Cuba kembangkan ota, baca entry blog A.Kadir Jasin pagi ni. BN dan PH tak sama. BN menjahnamkan negara, PH berusaha memulihksn negara. Mungkin ada menteri berperangai sewel macam BSP, usin dan si unknown 12.20, mereka tak penting. Mereka boleh dibuang bils-bila masa. Yang penting dasar-dasar negara.
    Setiap tahun kita kena bayar rm9 billion faedah hitang 1MDB yg berjumlah 50 billion. Duit ini sepatutnya digunakan untk pembangunan negara yetapi hangus akibat kerakusan Najib. Dan kamu nak dia nsik jadi PM semula...?
    Sah kamu memang bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit pinjaman riba harami 1mdb berbilyon-bilyon hilang lesap entah ke mana. PAStuu, PH nak disalahkan pulak konon tak tau urus tadbir ekonomi & kewangan negara.

      WTF...,!!

      Delete
  14. Apa la korang ni nk gaduh sakan.. Pru 15 sokong Najib jd PM blk. K mah kn ada utk urus ekonomi. Income melayu mesti puluh ribu sbln.
    Kalu tk tahan Sgt marah kat DAP Dan pru lmbt lg, apa kata kita ajar sikit cina ni..Sesiapa melayu yg kerja dgn tokey cina resign jer. Cari tokey melayu, rasa yer bersepah bos melayu kt bumi melayu ni. Pas tu boikot suma brg buatan cina dgn kapir. KITA tgk siapa yg mati.. Jgn bercakap jer lbh tp action take.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik Veteran...

      Kelas gitu - menyindir bagai pukul dayak sindir koboi, padan muka puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan...!!

      Tahniah & salam perjuangan, bro....!!

      Delete
  15. Dulu sebelum pru14.depan penjawat awan jangan sebut nama najib..memang tuss dia ludah kelantai..sungguh..ki ki ki..sekarang ..cer sebut nama atok..diorg tuss ludah kelantai..aku pun geleng kepala..
    Korang ni. Dulu undi..malaysia baru kata kan..sekarang korang kata malaysia baru aaa..
    Suka hati korang laa penjawat awam..aku tetap kerja kais hari2 utk dapat duit.

    ReplyDelete
  16. Beberapa minggu lepas ,ada sahabat yg koje di mof kata..eguana eng kata.segala hutang dan penjualan aset ada lah atas arahan atok..
    Semalam dh kluar stetmen eguana eng.atuk yg suruh pinjam..atok yg suruh jual..netul kew..tanya jaa

    ReplyDelete