Sunday, December 8, 2019

ZURAIDA TAK KENAL ANWAR


Anwar claimed Dr M said to sack Azmin over sex video, says Zuraida: PKR vice-president tells supporters that Anwar had also claimed police had confirmed Azmin as the other man in the gay sex video released earlier this year.

12 comments:

  1. Yang kenal Anwar cuma Wan Azizah dan anak-anaknya je sebab tu, semua senyap takda lagi menjerit, mempertahankan Anwar di fitnah bila muncul tuduhan sexual harassment oleh budak Yusof Rawander.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya perwakikan PAU tahun 1993 & 1997 dan saksi hidup…..

      PAU 993 – Brader siap berpantun konon dia bukan jenis tak menghormati orang tua dan langgar batu. Alih-alih dalam diam brader dah masuk jarum semua ketua2 perhubungan negeri untuk bertanding jawatan Timb Presiden atasan ‘angin perubahan Melayu Baru’ menyebabkan Tun Ghafar amat keciwa terpaksa beri laluan.

      PAU 1997 – Brader sekali lagi siap berpantun seloka yg Tun Mahathir tidak usah khuatir kerana kesetiaannya tidak berbelah bagi. Tau2nya brader dalam diam2 berkonspirasi dgn agen CIA talibarut zionist Yahudi Amerika, Paul Wolfowitz yg juga orang kuat World bank untuk menjatuhkan Tun Mahathir, selain tabiat buruk seks songsangnya yg memalukan imej negara.

      Delete
  2. Semasa PKR bukan kerajaan, sokongan kepada Anwar sangat solid Dan suci.

    Selepas jadi kerajaan Dan penyokong Anwar ratib setiap Hari kerusi PM, padahnya sebahagian ahli PKR sudah Mula kenal belang Dan busuk Anwar, kerugian yg amat sangat.

    Soal antara Azmin Dan Anwar siapa betul bukan urusan orang luar..tetapi kerosakan imej Anwar tidak berbaloi Dan hampir mungkin kerusi PM JUGA terlepas dengan ISU sodomi111..

    ReplyDelete
  3. Selama 20 tahun Azmin juga menyangka dia kenal Anwar. Rupa-rupanya sangkaannya itu meleset. Kalau Azmin yang telah 20 tahun bersama Anwar telah tersilap sangka tentang Anwar, maka siapalah Zuraida.

    Selama 20 tahun Azmin menyangka Anwar, sebagai seorang yang jatuh terjelopok daripada kerusi TPM disebabkan isu-isu moral dan peribadi, tidak akan menggunakan isu-isu moral dan peribadi untuk menjatuhkan lawannya.

    Selama 20 tahun Azmin walaupun ia mengetahui moral Anwar sangat buruk, ia menerima keadaan itu, kerana ia menyangka Anwar seorang yang berfahaman seperti dirinya sendiri, iaitu fahaman yang membezakan dan memisahkan isu-isu kepimpinan di dalam politik dan pentabiran negara dan negeri dengan isu-isu moral dan peribadi.

    Azmin tahu Anwar telah menghalangnya untuk naik di dalam politik dengan mempertaruhkan proksi-proksinya. Daripada Syed Husin Ali, Khalid Ibrahim, Zaid Ibrahim dan Rafizi Ramli, kesemua mereka telah bertembung dengan Azmin untuk mempertahankan dan kemudian merampas kedudukan sebagai Orang No. 2 di dalam PKR, tetapi Azmin dapat menerima keadaan itu kerana ia menyangka itu adalah sebahagian daripada permainan politik.

    Demikianlah juga apabila Anwar melakukan Langkah Kajang dan mahu menghalang Azmin daripada menjadi MB Selangor selepas Sultan menolak pemilihan isterinya menjadi MB, Azmin masih lagi menyangka itu hanyalah sebagian daripada permainan politik yang tidak melibatkan isu-isu peribadi.

    Rupanya sangkaan Azmin semuanya meleset. Anwar sebenarnya bukanlah seorang yang membezakan dan memisahkan di antara kepimpinan politik dan moral peribadi, sebaliknya Anwar adalah seorang yang tidak meletakkan apa-apa peraturan pun kecuali 'kalau seseorang buat kepada aku, walaupun aku memang bersalah, aku tetap tidak bersalah. Kalau aku buat perkara yang sama kepada orang lain, sama ada orang itu benar-benar bersalah ataupun tidak, aku tetap tak salah'.

    Anwar bukan setakat menggunakan isu peribadi untuk menjatuhkan Azmin, bahkan Azmin mengetahui bahawa Anwar adalah perancangnya.

    Rahmat buat Azmin apabila gabungan PH pimpinan Tun M telah menang dan Azmin dilantik menteri. Sebagai menteri di dalam kerajaan pimpinan Tun dan sebagai Timbalan Presiden di dalam parti pimpinan Anwar, Azmin dapat menilai yang mana intan dan yang mana kaca.

    Selepas 20 tahun, dengan rahmat Allah, Azmin telah didorongkan satu jalan keluar daripada kekal di dalam jalan yang serong yang dibawa Anwar.

    Selepas 20 tahun barulah Azmin sedar Tun adalah pemimpin sejati sedang Anwar pula adalah seorang yang sanggup mengorbankan sesiapa sahaja demi cita-cita peribadinya.

    Selepas 20 tahun barulah Azmin mengetahui betapa Tun seorang pemimpin berjiwa rakyat sedang Anwar pula adalah seorang rakyat berjiwa pemimpin.

    Selepas 20 tahun barulah Azmin dapat kenal yang mana kaca dan yang mana permata.

    Tidak apalah manusia mahu mengata apa-apa. Mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia pula hanya tuan mulut sendiri sahaja yang mampu menutupnya.

    Kesimpulannya, selepas 20 tahun barulah Azmin dapat melihat betapa Tun adalah seorang pejuang yang sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan, dan keputusan Tun memecat Anwar 20 tahun dahulu di atas isu-isu peribadi adalah sebenarnya keputusan yang betul.

    Apapun, kebaikan untuk Azmin kerana kini ia telah mempunyai lorong untuk mengubah haluan daripada jalan yang serong kepada jalan yang lurus. Semoga ia kekal menyokong Tun sehingga ke akhirnya.

    John Doe pula sejak dari mumayyiznya telah menyokong Tun di dalam kesemua pertempuran-pertempuran Tun, dan dengan izin Allah, John Doe akan kekal bersama Tun sehingga ke akhir perjuangannya yang tidak kenal noktah itu, melainkan apabila dia dijemput pulang oleh penciptanya.

    #jalanterusbersamaTun.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih dan sayu menghayati penulisan saudaraku John Doe....Syabas saudaraku,saudara adalah penyokong Tun yang sangat ikhlas dan jujur.IshaAllah saya juga sama seperti saudara akan tetap menyokong Tun selagi hayat dikandung badan.

      Delete
  4. Atok patut cakap kt azmin..jangan keluar dr pkr...berbaik dgn nuar..rapat kan saf..kalau berpecah..haru biru.
    Tkkan nk lompat kt bersatu..
    Ni kes pertama klu di pecat masih jadi mentori..tk ter bayang cmna nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakyop politik bukan matematik..
      Wayarmorti parti sengkek, lantik senator jadi Menteri..


      Delete
    2. Tu sapa la yg setuju lantik dia..rassist..sama mcm aku..ki ki ki..

      Delete
    3. Yang racist umno..kerusi lebih banyak dari perwakilan, Dewan kosong, booth jualan dah kurang, jamuan dah kurang..

      UMNO dah jadi parti miskin, pemimpin miskin akhlak..

      Delete
    4. Ya la..macam pbbm..kerusi sampai tk cukup..potong kek je..yg lain tengok ja..

      Delete
    5. Parti baru naik Vs Parti terun gaung memang banyak beza

      Delete
  5. Lurus tk lurus laa..ada bideo lagi.
    Kemas..segak..bijak berucap tk mencermin kan perwatakan..

    ReplyDelete