Friday, January 10, 2020

DAH TIGA HARI, NAJIB MASIH TERKIAL KIAL BELUM BUAT APA² TINDAKAN KE ATAS LATHEEFA

Siapa yang rakam?

Cuba toleh kiri dan toleh kanan...
Budak tadika pun tahu ini siapa punya kerja..

Bagaimana yang lain?
TAKKANLAH dengan pompuan pun kau orang Tak berani keroyok dia?

Jangan jadi darai lah kalau sekadar gesa latheefa letak jawatan..


12 comments:

  1. Should Najib pursue with a legal suit, it could do more damages to him. Essentially najib has been checkmated!

    When Lynch exposed the 1MDB scandal in the US, no formal charges were made prior to the disclosure. And Lateefa's press conference was no different to Lynch's.

    Lawyers were/are divided over this but rest assured Lateefa must have done a series of "legal calculations" prior to it.

    I for one, have no problem with this exposure. But expect protracted trial.

    ReplyDelete
  2. Kd, ramkarpalpun kata tindakan latheefa koya tu tidak berperlembagaan. Kau fikir, atas sebab ph adalah kerajaan maka apa sahaja tindakan walaupun tidak berperlembaan sah dilakukan utk keoentingan kerajaan ph. Mana perginya rule of law? Aku tau kau jaga solat, kau jaga hubungan hablumminannas, tapi bab musuh politik kau tidak jaga. Adakah sebab sipolan itu musuh politik yg kau benci maka apa sahaja tindakan ke atas musuh kau itu halal? Menang kau di dunia bukan semestinya kau menang di akhirat. Sokong atas kebenaran dan bantah walaupun di kabilah kita jika ia salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi tidak melalui seluruh proses mahkamah, ia hanya semata-mata pandangan peguam yang berbeza beza, malah jika ia keputusan mahkamah ia masih boleh dirujuk dan di rayu ke mahkamah yang lebih tinggi.

      Bukan soal ia kerajaan tetapi soal tindakan SPRM itu memberi gambaran yang lebih realiti kepada perkara sebenar yang selama ini ia di anggap persepsi semata-mata, jika ia bukan, pihak berkenaan masih mempunyai peluang dan ruang untuk membetulkan.

      Sebagai rakyat kita tidak perlu taksub pada pembangkang, parti atau kerajaan tetapi taksub hanya kepada rakyat jika ia memeberi kebaikan kepada rakyat.

      Delete
    2. Betul tu KD. Selama ini saya fikir takkan Kakmah sanggup beri nasi kangkang kat Najib. Ingat tak dulu, anak perempuan KakMah, Azrin ada cerita macam-macam tentang perangai buruk kakmah menengking-nengking laki sampai Nazrin pun kesian kat Najib. Semua orang kutuk Nazrin (anak perempuan kakmah) yg dedah cerita ni. Mereka kata, anak durhaka. Saya pun turut kutuk Nazrin. Tak percaya langsung Kakmah sanggup buat gini. Otang cakap kakmah kuat main bomoh sampai sanggup panggil bomoh sami India. Cerita si Deepak, dia yang carikan sami ni untuk kakmah, pun saya tak percaya. Tapi lepas dengar sendiri suara kakmah membentak kat Najib, barulah sah, memang benar. Selama ini rupanya KakMahlah Perdana Menteri kita!
      Memang patot LatKoya dedahkan audio itu. Selama ini, semua cerita Najib di belakang tabir, orang anggap dongeng je. Rupanya,semuanya betul. Entah-entah SD Sairul, semuanya betul!!!!!

      Delete
    3. Kikiki cik minah tak tengok kat youtube ke bagaimana silaki tu kena siku dgn big mama..

      Delete
  3. Buat apa nk saman2 sekarang . Selagi tomas tu ada buang karan lah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahil betul kau tentang undang², elok jadi ahli umno seumur hidup..sangat di alu²kan..

      Najib nak saman SPRM, APA kaitan dengan Thomas... dia bukan boleh halang pun, boleh setakat jadi peguambela MEWAKILI kerajaan shj.

      Delete
    2. Kaupun jahil jugak. Apa jadah dia kata tiada pendakwaan kpd vdo semburit azmin sbb muka blur walau vdo tulen. Rakaman tanpa wajah dgn lajunya kau petik sebagai ori suara org yg kau benci tu. Kalau bukan kategori jahil, tak tau nk kat apa.

      Delete
  4. kalau bukti sorok-sorok, ke hulu ke hilir la bossku dengan senyum lebar..bla..bla..bla....."konspirasi konspirasi..." Tapi bila dedah bukti umum, tau pulak nak senyap kesipuan ye! Tak ikut perlembagaan la..pigi daa..hahaa

    ReplyDelete
  5. Jemu la..najib..najib..najin..aku ckp najib kedalam..lantak la dia..janji pbbm bekubur...pemimpin patah tumbuh hilang berganti...yg tk patah tumbuh...pbbm ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PBBM inshaa Allah tak akan berkubur atau dikuburkan. Namun jangan lupa sapa sangka PBBM ini kelak akan terajui pakatan baru tanpa Anwar's PKR and DAP linked individuals/group.

      Delete
    2. Kalau jemu tak payah la baca blog ni..apa la bongok sgt..

      Delete