Monday, January 6, 2020

JANGAN TRIAL AND ERROR GANTI ANWAR DENGAN MAHATHIR..

Jangan buat testing testing anwar jadi PM ni ok ke tidak..
Seperti kata macai sebelah sana, jangan kena dua kali kencing...

Yang ada jawatan membisu yang tak ada jawatan mengeletek hari hari? ikhlas ke atau sebab sendiri tak ada jawatan?







Lokman Adam lintang pukang sumpah laknat¿


Yang jobless, DIPECAT, diarah berundur..fikir²kan lah

12 comments:

  1. Ada kemungkinan pelabur masih tidak yakin dgn Malaysia bukan kerana Tun sebagai PM tapi mereka takut kalau Bang Non jadi PM8 dalam masa terdekat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata penyokong Tun, pelabur takut nak masuk sebab depa takut Bang Non jadi PM dalam masa terdekat dan depa tak percaya kat Bang Non.

      Kata penyokong Bang Non, pelabur tak masuk sebab Tun masih PM dan depa tak percaya kat Tun.

      Salah satu pasti betul dan satu lagi pasti salah. Sama ada pelabur tak berani masuk kerana Tun masih PM atau sama ada pelabur tak berani masuk sebab depa nampak Bang Non akan jadi PM dalam masa terdekat.

      Bang Non dah jaja satu dunia dia jadi PM Mei 2020. Sebagai reaksi, Tun pulak dah bertegas dalam wawancara bertaraf dunia yang dia tak akan turun sebelum APEC 2020 dan APEC 2020 pula adalah pada November 2020.

      Selepas Tun membuat penegasan itu, Bang Non tidak akur sebaliknya menggerakkan seluruh jentera propagandanya untuk menekan Tun supaya turun juga pada Mei 2020.

      Hanya ada satu cara untuk ketahui rasa sesuatu kek iaitu dengan memakannya.

      Di dalam hal ini, sama ada Bang Non perlu segera menjadi PM dan tewaskan Tun, atau Tun yang perlu nyahkan Bang Non daripada gelaran 'bakal PM'. Jawapan tepat siapa yang betul dan siapa yang salah pasti akan diketahui selepas itu.

      Tun adalah PM dan dia tidak perlu berbuat apa-apa untuk menjadi PM. Ini adalah fakta yang menakutkan Bang Non.

      Bang Non pula adalah 'PM in waiting' dan sekiranya dia memang mahu menjadi PM pada Mei 2020 seperti propagandanya, dia mesti berbuat sesuatu, sekiranya pada Mei 2020 Tun masih tidak berundur.

      So, salah seorang di antara dua orang ini mesti diberikan kemenangan mutlak dan seorang lagi mesti tewas mutlak supaya polemik ini terhenti sama sekali.

      Biarlah Bang Non dan jentera propagandanya mencuba dan berusaha untuk singkirkan Tun. Sudah dinasihati supaya lupakan hasratnya untuk menjadi PM kerana dia tak layak, dia masih degil.

      Mungkin sudah masanya dia dibiarkan sahaja memakan kek yang sangat-sangat didambakannya supaya dia benar-benar dapat ketahui rasa kek tersebut.

      Tun? Hehehe.. Bukankah John Doe telah memberitahu dia adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas? Secara berlapik tetapi jelas dan terbuka Tun telah berkata 'JUST BRING IT ON' .

      So, Bang Non and the gang, silakan walk the talk asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberitahu bahawa Tun tidak akan dapat ditewaskan. Bukan kerana dia mempunyai kuasa seperti Tuhan seperti troll pendusta ke atas perkongsian John Doe bahawa Tun takkan dapat ditewaskan, tetapi kerana Tun adalah Pemuda Tamim dan nubuwwah sendiri telah mengkhabarkan bahawa pasukan pimpinan Pemuda Tamim ini tak pernah tewas.

      Bang Non, Najib, Hadi Awang dan Mat Sabu tidak mungkin adalah Pemuda Tamim yang dimaksudkan kerana kesemua mereka pernah merasa ketewasan di tangan pasukan Tun, dan melainkan Hadi Awang yang tewas sokmo, kesemua yang lain telah pernah merasai kemenangan apabila mereka berada di dalam pasukan Tun.

      Ketahuilah nubuwwah tidak pernah silap. Sebahagian manusia hanya akan menyedarinya selepas mereka telah pun berada di dalam 'tempoh berputus asa'. Sesal kemudian tiada gunanya.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Betul, nubuwwah tidak pernah silap yg silap tu adalah si tukang buat cerita mengarut itu sendiri.

      Delete
    3. Soalan mudah kepada para pembenci Tun @ pembenci kebenaran (kesemua pembenci Tun adalah juga pembenci kebenaran).

      Jawapan kepada soalan-soalan ini adalah semudah ABC.

      1. Tun telah memimpin 6 PRU dan menang kesemuanya. Ada tak mana2 pemimpin dunia demokrasi selainnya pada hari ini yang menyamai separuh sahaja rekod Tun ini? Jika ada sila beritahu siapa.

      2. Tun telah menabalkan 6 orang raja. Ada tak mana-mana individu di dalam dunia monarki hari ini yang menyamai separuh sahaja rekod Tun ini? Jika ada sila beritahu siapa.

      3. Tun memimpin negaranya dari Putrajaya, sebuah bandaraya yang ia sendiri bangunkan, dan bukan dari bandaraya yang ia warisi. Selain Tun, ada tak mana2 pemimpin dunia hari ini yang memerintah atau mentadbir negaranya daripada sebuah bandaraya yang ia sendiri bina dan bukan yang ia warisi daripada pemerintah sebelumnya? Jika ada sila beritahu siapa.

      4. Disebabkan namanya Mahathir, Tun telah dicerca dengan teruk dengan mengambil namanya sebagai bahan, misalnya ialah gelaran2 seperti Mahafiraun, Mahababi, Mahapundek, Mahakutty dll. Maksud Maha itu sendiri ialah 'tiada bandingan'. Selain Tun, adakah wujud mana-mana pemimpin dunia lain yang menerima cercaan setaraf dengan cercaan-cercaan yang dilemparkan ke atas Tun. Sekiranya ada sila beritahu siapa.

      Pendusta tidak akan berani menjawab dengan jawapan yang betul tetapi sebaliknya akan konar baring semata-mata untuk nafikan fakta bahawa tiada seorang pun pemimpin dunia hari ini yang memiliki rekod-rekod walau separuh pun rekod yang sama dengan rekod-rekod Tun pada mana-mana 1 di antara 4 perkara di atas.

      Walaupun namanya Mahathir tetapi Tun tetap tidak bersifat dengan apa-apa sifat 'Maha', tetapi maksud Maha itu sendiri iaitu 'tiada bandingan' memang menepati ciri-ciri Tun. Sesungguhnya tiada seorang pun pemimpin dunia hari ini baik yang Muslim ataupun tidak, baik di Timur ataupun di Barat yang pencapaian mereka boleh dibuat perbandingan dengan Tun sendiri.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Satu je ayat. Tun turun kempen prk tg piai. Kalah teruk sampai 15k.

      Delete
  2. Testing Tukar kerajaan rakyat berani buat. Minda rakyat Skang ni terbuka. Berbuih mulut pemimpin / Macai Umno Kata Jgn ambik risiko Tukar kerajaan. Tapi rakyat buat jugak, berani ambil risiko Tukar kerajaan yg kalau BN tu Pokok Yg berusia 60 tahun. Bayangkan mcm mane nak tumbangkan dlm keadaan Pokok tU sihat, batang kayu mcm besi Padu, akarnya mencengkam Jauh kedalam bumi hingga mustahil boleh ditolak. Tingginya hingga mencecah Awan. Akhirnya tumbang juga Akibat tsunami rakyat. Mungkin jugak tumpang Akibat terlalu banyak menyimpan buah yg tumbuh Dan tak mahu berkongsi rezeki bersama hamba Allah yg lain, tumbang jugak Akibat terlalu berat. Sekarang ni Bukan mcm zaman tok kadok. Zaman dulu, kalau pm sebut, Melayu akan terBANGSAT jika Umno kalah, kata2 Itu akan Jadi azimat. Tgk amanat haji hadi. Sampai ade yg terkorban. Tapi skang ni, masa ex pm kata lagu tu, kena gelak dek org je la. Pelapar brim pun tak percaya sebenarnya. Tapi silap ex pm Kat situ ape tau, BRIM anda akan lebur jika Umno kalah Kat Malaysia. Baru la Pelapar brim kecut perut Dengar, mereka akan berkerja bersungguh Sungguh Untuk mempertahankan Kaum, Eh silap, akan mempertahankan BRIM agar tak pupus. Jgn kata boleh makan 1 tahun, Malah boleh buat rumah Batu jika dpt brim. Jadi point Dia atau Senang cakap, kita Yg Kat Bawah ni tak perlu kecoh la bila Dia Jadi pm, bila Aku nak serah kuase. Tak mustahil tU Dari pihak lawan yg nak Huru hara kan kerajaan. Isu mazlie Malik, tgk boslu punya sebok, mcm la Dia tak pernah pecat org Kerana tegur benda betul. Sampai parti Yg mengaku ulamak pun sanggup Suruh org Yg Dah senja utk melanggar Janji. Padahal tau tu ape hukum pemimpin mungkir Janji. Jadi tak payah ambik pot pun. Ade, ade la, takde, takde la. Ape Susah. Kita Ada Allah kan. Kerana Allah umno tumbang, kerana Allah Tun Jadi pm balik, kerana Allah boslu masuk mahkamah, kerana Allah kita dpt TPM wanita pertama. Kerana Allah jugak la Anwar dibebaskan Dan dpt pengampu Diraja Dan jadi ahli parlimen lagi. . Kalau Allah Kata dia layak, naik la, kalau sebaliknya, takde la. Yg baik dtg Dari Dia, Yg Buruk tu Dari kita sendiri. Aku yg bodoh agama pun tau benda tu, Tapi Aku tak jahil la. Tau dosa pahala walaupun selalu Terbabas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..kalau tun naik..naik la..kalau tun jatuh pru15..jatuh la dgn izin Allah..semua boleh berlaku..kita merancang..perancangan Allah yg terbaik..

      Delete
    2. HANYA 13% MELAYU SOKONG ANWAR.....!!

      Kaji selidik terkini mendedahkan sokongan masyarakat Melayu kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi pm8 hanya berada di lingkungan 13% saja......!!


      Perkara ini jauh lebih mengejutkan daripada tindakan Maszlee Malik meninggalkan Kabinet pimpinan Dr Mahathir Mohamad.
      Impak sodomi III benar2 maut bagi Anwar.


      Meskipun Anwar mendapat sokongan tinggi daripada masyarakat Cina (58%) dan masyarakat India (62%), tapi impak sodomi III benar2 maut bagi Anwar bagi mendapat sokongan kaum Melayu.


      Ini amat jelas apabila Mahathir yang diserang kiri kanan saban hari masih mencatatkan purata sokongan jauh lebih tinggi daripada Anwar secara purata daripada semua kaum.


      Walaupun sokongan masyarakat Cina dan India menjunam kepada 20% dan 14%, Mahathir masih mempunyai sokongan purata 42% kerana 58% masyarakat Melayu menyokongnya sebagai Perdana Menteri.


      Mahathir yang diserang kiri kanan saban hari oleh puak Anwar, masyarakat Cina dan India terhadap Mahathir boleh dilihat daripada 2 isu utama.....

      - keputusan kerajaan memberi ruang kepada Dr Zakir Naik untuk terus bermastautin di Malaysia meskipun beliau dikehendaki India,

      – pelaksanaan 3 muka surat tulisan Jawi di sekolah vernakular.

      Sampai tua lah 'REAR' Admiral bang non menanti terus menanti...!!

      Delete
  3. Sdr KD,

    Ketika kita menghadapi PRU14 kita telah dijanjikan Tun akan menjadi PM sekiranya PH menang. Inilah tawaran yang diberikan kepada rakyat, dan tawaran inilah yang telah diterima.

    Isu bahawa wujud perjanjian Tun akan serahkan kepada Bang Non kerusi PM hanya diketahui umum selepas PH telah menang. Tun tidak menafikannya.

    Walaubagaimanapun ia tetap bermaksud bahawa ketika PRU14 berlangsung, para pengundi telah mengundi sama ada menerima atau menolak tawaran PH untuk Tun menjadi PM.

    Ada pula Bang Non sebagai PM-8 adalah syarat tambahan yang hanya dimasukkan dan diketahui majoriti pengundi selepas keputusan PRU telah pun diketahui. Syarat tambahan ini tidak membentuk sebahagian daripada kontrak di antara rakyat dan kerajaan PH.

    Tun telah bersetuju dan berjanji Bang Non akan menjadi PM-8 dan Tun terikat dengan janji itu, tapi jangan lupa bahawa Bang Non dan konco-konconya telah gagal membuktikan wujud jangka waktu yang disebut sebagai tarikh peralihan kuasa yang dipersetujui. Makanya, Mei 2020 adalah syarat tambahan Bang Non selepas PH pimpinan Tun telah pun menang. Tun tidak terikat dengan tempoh ini.

    Kalau guna logik dan ambil seorang ambil separuh penggal sekalipun, ia tetap bermakna Tun ada tempoh untuk tidak diganggu sehingga November 2020. Ketegasan Tun untuk tidak turun sebelum APEC 2020 tidak melanggar apa-apa persetujuannya dengan Bang Non.

    Saya pula sebagai pengundi juga tidak terikat dengan apa-apa janji di antara pimpinan PH yang tidak saya ketahui semasa memberikan undi saya kepada PH.

    Katalah apa sahaja dan putarbelit lah apa sahaja, saya tetap tidak akan terima seorang peliwat tegar menjadi PM saya.

    Seperti yang pernah saya kongsikan dahulunya, saya adalah pengundi Parlimen Permatang Pauh dan pada PRU14 yang lepas saya telah memberikan undi saya kepada Nurul Izzah bukan kerana namanya Nurul Izzah atau nama ibunya Wan Azizah atau nama bapanya Anwar Ibrahim atau nama partinya ialah PKR, tetapi semata-mata kerana dia adalah calon PH dan PH pula diketuai oleh Tun Mahathir.

    Izinkan saya menambah satu lagi pada hari ini. Saya telah mengundi PH kerana bersetuju dengan tawaran PH, Tun sebagai PM sekiranya PH menang, dan tidak ada kena mengena dengan apa-apa perjanjian yang ada di antara pimpinan parti-parti dalam PH bahawa Bang Non akan menjadi PM-8 selepas Tun di dalam tempoh PRU-14 sendiri. Ia adalah berita baru bagi saya selepas PH telah menang dan saya tidak terikat dengannya.

    Kalau Azmin Ali sebagai Timbalan Presiden PKR pun bersuara tegas mahu Tun kekal sebagai PM sehingga habis penggal, maka lebih-lebih lagilah saya dan orang-orang seperti saya yang tidak akan menerima seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkn sebagai PM saya.

    Penyokong-penyokong Bang Non yang membenci Tun sebagai PM sendiri pun telah duduk di bawah pentabiran Tun sebagai PM-4 dan PM-7. Walau siapapun PM-8 fakta bahawa Tun telah menjadi PM paling lama ngara ini, terpaksa mereka telah selagi nyawa mereka dikandung badan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Macam mana pun..abang non tetap gila kan jawatan pm...

    ReplyDelete
  5. The idea of nuar as PM is repulsive! Terbayang bayang aku aksi gedik dia menari mcm MGR. Gila jawatan PM , itu benar , tetapi harap2 setakat gila bayangan saja ! 😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya 13% Melayu kunyit saja yg sokong dia. India & Cina apa kisah tentang kunyit, terutama yg anti Tun & Zakir Naik.

      Delete