Sunday, January 5, 2020

KALAU RAKYAT RASA OK DENGAN LIM GUAN ENG DAN SERASI DENGAN P. RAMASAMY SANGAT WAJAR ANWAR SEGERA PM8

Lebih sempurna jika lim kit siang mengambil peranan sebagai Pengerusi PH berikutan  kajian MERDEKA, sokongan ke atas Mahathir dari tiga kaum utama merosot merudum dengan teruknya.

Jika Mahathir undur..
Melayu kembali jadi ketuanan..
Ekonomi tiba² bagus..
Ringgit mengukuh..
Bursa melonjak..
Peluang pekerjaan berlambak berlebih..
Harga petrol merudum..
Tol, pelajaran semua percuma..
Zakir naik bungkus..





22 comments:

  1. Kenapa tak buat survey samada Rakyat sekarang nak kerajaan baru atau
    PM perlu bubar parlimen sekarang???

    Dah tentu PH akan kantoi teruk....PM tentu akan rasa depress..

    Atau buatlah survey, pemimpin yang disukai oleh rakyat pada masa ini:
    1. Tun M
    2. Anwar
    3. Azmin
    4. LGE
    5. Mat Sabu
    6. Najib Razak
    7. Mohamad Hassan
    8. Zahid hamidi

    Itupun kalau mereka beranilah buat survey ni.

    hehehe...PH dah nak tumbang pun masih nak bergaduh sesama mereka..
    Mereka dalam PH pun tak sehaluan...
    Cucuk mencucuk sesama mereka
    Macam mana nak berkhidmat kepada rakyat...

    PH - kerajaan yg tak diberkati sbb naik pun dgn cara menipu rakyat & memfitnah
    Akan mereput dan tumbang dengan sendirinya

    KD - tolong lah siarkan komen aku ni ye...

    ReplyDelete
  2. undur diri je la, demi kesejahteraan rakyat.
    rakyat dah naik mual. buktinya adalah kalah sume prk.
    pemimpin yg baik tau bila dah tak diperlukan lg.
    lainlah jika nak mengalahkan trump sbg pemimpin terburuk dunia.

    ReplyDelete
  3. 8 January 2020 Anwar Gathers ‘Celeb Muslim Scholars’ To Counter Dr Mahathir’s KL Summit

    IIIT institute is to be funded by Saudi donors and has long been linked to Ikhwanul Muslimin (Muslim Brotherhood), the pan-Arabian Islamist movement seen as the more “progressive offshoot” of "Wahhabism" the strand of Islam practised in Saudi Arabia.

    IIIT is a "US-based Muslim institute" whose members include university academics long associated with Anwar, who now chairs the institute.

    The Taha Jabir Al-Alwani and the "Ismail al Faruqi" Libraries of the International Institute of Islamic Thought (IIIT) provide students, faculty, and researchers

    (Pembunuhan Prof. Ismail Al-Faruqi Ada Kaitan dengan Kegiatan Homoseksual?

    Anda kenal Prof. Ismail Faruqi?

    Beliau juga bertanggungjawab mengasaskan dan mempengerusikan Program Pengajian Islam di Temple University di samping menubuhkan Institut Pemikiran Islam Antarabangsa (IIIT) yang berpangkalan di Amerika Syarikat.

    Pada 27 Mei 1986, beliau bersama isteri dan seorang anak perempuannya telah diserang di rumah mereka di Wyncote, Pennsylvania, oleh salah seorang pelajarnya, Joseph Louis Young yang ketika itu baru sahaja memeluk Islam. Dalam serangan tersebut, Prof. Ismail Faruqi dan isteri telah terbunuh manakala anak perempuan mereka selamat tetapi menerima 200 jahitan.

    Namun, sekurang-kurangnya tiga orang penulis dan wartawan yang menyiasat kes tersebut membuat analisa dan kesimpulan yang senada. Berdasarkan kenyataan pihak polis Philadelphia dan rekod saksi semasa perbicaraan di Mahkamah Montgomery County, mereka mendapati Prof. Ismail Faruqi dan keluarga diserang oleh tertuduh kerana menggalakkan dan "memaksa para pelajarnya melakukan aktiviti homoseksual" bagi mendapatkan biasiswa di Temple University.

    Amy S. Rosenberg, seorang wartawan dari Philadelphia Inquirer, melaporkan bahawa Joseph Louis Young telah membuat pengakuan bertulis kepada pihak polis Philadelphia mengatakan dia terpaksa membunuh keluarga Al Faruqi kerana mereka mendorong amalan homoseksual dalam kalangan pelajarnya dari Malaysia.

    Bridgett M. Davis, wartawan dari Philadelphia Inquirer pada 8 Julai 1987 melaporkan Ismail Faruqi, mentor kepada John Esposito dibunuh kerana aktiviti homoseksual

    Anwar Ibrahim has gathered a group of Muslim scholars seen as more “theologically aligned” with Saudi Arabia for an international conference in Kuala Lumpur this month, viewed as the PKR chief’s response to the KL Summit shunned by Riyadh and its allies.

    Tujuan kami membuat pendedahan ini di sini bukanlah untuk mengaibkan mana-mana pihak melainkan untuk berkongsi pengajaran.

    Pengajaran nya adakah perangai Bang Non masih sama LGBT GAY dan PLURALISMA masih jadi ikutannya..!!??

    Ini kah PM ke 8 yang kita mahukan..!??

    FormulaElakDiBangangUlangKali = BMF + Pop Corn Tambah + Tepuk

    ReplyDelete
  4. bersambungg...

    Produk intelektual Orientalis Islamis Amerika. Almarhum Ismail Al Faruqi (Universiti Temple), John Esposito dan Anwar (Universiti Georgetown).

    Almarhum Ismail Faruqi telah mati dibunuh. Menurut laporan akhbar Philadelphia Inquirer bertarikh 11 Julai 1987, Yusuf Ali (tertuduh yang didakwa membunuh) memberi keterangan dalam mahkamah bahwa dia terpaksa membunuh Al Faruqi kerana beliau terlibat mendorong kegiatan homoseksual di kalangan para pelajarnya, di universiti Temple.

    Georgetown Universiti di sini Nurul menyambung pelajaranya. Universiti ini pula terkenal sebagai universiti mengkaderkan pemikiran orientalis pemimpin Islam diseluruh dunia.

    Hubungan Anwar dengan orientalis tidak dapat disangkal lagi, terutamanya dengan John L Esposito dan John O Voll.

    Hubungan Anwar dan John Esposito bermula dari 1980-an lagi melalui perantaan almarhum Ismail al Faruqi, kerana Esposito merupakan anak buah kepada Al Faruqi di Temple University.

    Malah Al Faruqi merupakan pendorong Esposito untuk mendalami 'pengajian Islam' dan menumpukan perbandingan antara Kristian dan Islam

    FormulaElakDiBangangUlangKali = BMF + Pop Corn Tambah + Tepuk

    ReplyDelete
  5. Ramai Driver Lori 3 ton yg dtg dari PP dtg tempat aku ambik brg, bile ade kontena Dari indon, cina masuk. 2/3 hari tu depan bengkel aku sebok la Lori keluar masuk pegi ambik brg. Aku tanya jugak Kenapa tak turun kontena Kat PP. Senang nak ambik. Dia org cakap Kos, Pasal dlm Satu kontena tak semua Satu Org Yg pesan. Ade Dari pantai timur, utara, selatan. Jadi kalau isi Satu kontena Yg 20 Kaki pun Belum tentu penuh. Jadi sumbat 40 Kaki. Hantar Kat tengah2. Baru distribute kemerata temoat. Area KL paling banyak la. Dah selangor dgn KL ni banyak kedai Indon.
    Aku tanya jugak mase aebok TV3 serang DAP Kat PP Sejak sebelum PRU 13 lagi. Teruk ke dap jaga Sana. Kalau teruk kenapa Kerusi makin Bertambah Setiap pru. Kata driver, ko Dengar Kat TV3 Memang la, Tanya Kami Yg Dok Sana ni. Dah cina tu cina jugak. Tapi rasa beza Dia org. Tak nak sembang lain. Sembang azan Subuh je yg kerajaan Dan pas kata tak bleh. Kat area perumahan Aku Elok je 2 Kali waktu Subuh. Situ ramai je cina. Takde plak cina tu dtg mengamok Kat masjid kawasan Aku. Tu antara Yg aku ingat la.
    Mca Yg rasis pun Umno boleh serah PP Kat dia org bertahun tahun. Akibat Sokong penyangak penyamun pencuri,Allah dan rakyat hukum sampai hampir pupus . Berapa harga Melayu Kat Sana nanti. ( Aku Suka ingat kata2 Arwah nik Aziz). Kalau Dah name cina, India, kalau tak rasisi Bukan bangsa Dia la. Cuba letak tempat Dia dgn Ko. Tinggal plak Kat tanah beaar cina. Ko mesti bermatian membela saudara seagama kan. Akan sentiasa rasa dianak tiri oleh kerajaan kerana Ko agama Dan bangsa yg lain. Aku rasa Sebab masaalah ni jugak la ujud pejuang islam Yg sanggup ikat bom Kat Badan. (Aku rasa la).

    ReplyDelete
  6. Nampak gayanya si peliwat tegar takkan sempat nak jadi PM di Malaysia, sebagaimana suspek perancang pembunuhan Jamal Kashogi pun takkan sempat nak jadi Raja Penjaga Baitullah.

    Zaman fitnah sudah menghampiri penghujungnya. Cuma sebelum ia berakhir ia perlu mengharungi klimaksnya.

    Perebutan takhta monarki di bumi Hijaz dan perebutan takhta demokrasi di bumi Malaysia adalah dua petanda terbesar zaman fitnah sedang berada di penghujungnya.

    Huru-hara akhir zaman sedang menghampiri klimaksnya. Apabila ia telah melalui klimaks itu, keadaan akan kembali sejahtera. Huru hara besar adalah petanda kemuncak zaman fitnah sedang kesejahteraan itu pula adalah petanda permulaan zaman baru.

    Si Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam, Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas, bersama-sama 313 penyokong dan pendokongnya, bakal menang mutlak ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu, yang kesemua pasukan itu pernah merasai ketewasan di tangan pasukan pimpinan si Pemuda Tamim, dan akhirnya mereka memutuskan untuk bersekutu sesama mereka untuk menjatuhkan si Pemuda Tamim. Mereka semua bakal berakhir sebagai golongan 'Mereka Yang Tertewas'.

    Si Pemuda Tamim dan pasukannya yang berjumlah 314 jiwa ini bakal mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam. Lokasi kemenangan ialah Putrajaya, Bandaraya Islam yang dibina dan diasaskan oleh si Pemuda Tamim sendiri. Dengan izin Allah, mereka inilah yang bakal muncul sebagai 'Golongan Yang Menang'.

    Bermula dari Putrajaya, seluruh negara dan kemudian seluruh dunia akan disejahterakan selepas kemunculan panji-panji hitam sebagai petanda awal proses peralihan zaman di mana zaman fitnah akan ditinggalkan dan umat bakal melangkah ke zaman akhir mereka yang telah dinubuwahkan, iaitulah zaman baru @ zaman khilafah manhaj nubuwwah.

    Que sera sera; W2020M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji hitam sudah ditempah?..

      Delete
    2. 313 orang yg terdiri dari golongan luncai2 tua, pak pandir, pak kadok, lebai malang dan nujum2 yg kecewa.

      Delete
  7. BERAMAL DENGAN HADIS LEMAH DAN PALSU MEROSAKKAN AKIDAH

    Apa kepentingan untuk kita mengetahui sesuatu hadis ini? Apa tujuan kita mengetahui kedudukan hadis sama ada sahih, hasan, ataupun palsu?

    Hadis dha’if ialah hadis yang tidak sampai ke tahap hadis yang boleh diterima diamal dipercayai apatah lagi untuk haram berdosa besar dijadikan ramalan. Cukup kita percaya nubbuwah ini memang benar tapi biar Allah yang menentukan bila masa kejadian itu berlaku... tak perlu berlagak pandai dan serba tahu..

    Kita perlu mendapatkan kepastian dan kesahihan suatu hadis kerana kita hendak menjadikannya sebagai asas dan sumber rujukan dalam Agama. Kita hendak solat dengan cara yang betul, sebab itu kita mesti pastikan riwayat tentang solat yang sampai kepada kita adalah riwayat yang sahih (benar), bukan riwayat yang palsu (direka-reka) atau lemah dan diragui.

    Sebahagian orang mengambil mudah dan tidak peduli. Asalkan ia disebut hadis, mereka menerima semuanya termasuk yang lemah dan palsu. Asalkan hadis daif dan palsu ini kena dengan idola sesorang pemimpin yang disukai terus dikhabarkan 'OOHH.. Si POLAN INI BAKAL PEMBAWA PANJI' . Sepanjang hayat si polan ini yang Allah kurnia sentiasa menipu dan lidah bercabang. Ini lah bahaya pengikut semborono mentafsir sesuatu hadis walaupun ternyata ini hadis daif palsu.

    Sabda Nabi SAW, “Barangsiapa yang melakukan suatu amalan (ibadah) yang tidak kami perintahkan, maka ia tertolak.” (Riwayat Muslim)

    Ada beberapa pendapat para ulama bersangkutan hukum beramal dengan hadis dhaif;

    Pendapat pertama mengatakan haram beramal secara mutlak. Ini pendapat Muktabar Imam Al-Bukhari, Imam Muslim, juga guru Imam Al-Bukhari – Ali Ibn Al-Madini. Pendapat ini juga didokong oleh Abu Bakar Ibn Al-Arabi dan Imam Al-Syaukani.

    Imam Muslim di dalam muqaddimahnya membuat satu bab khusus Haram Meriwayatkan Sesuatu Yang Kamu Tidak Pasti Datang Daripada Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam.

    Kemudian beliau membawakan sebuah hadis, “Memadai seseorang itu dikatakan pendusta apabila dia menyampaikan semua yang dia dengar.” (Riwayat Muslim)

    Salah satu pendapat adalah boleh beramal dengan hadis dhaif berkaitan kelebihan amal (fadhail amal) tetapi dengan syarat. Ini pendapat yang masyhur dari Al-Imam An-Nawawi dan diulas oleh Al-Hafiz Imam Ibnu Hajar Al-Atsqalani. Mereka tidak mengikut kesemua syarat yang digariskan. Ini kerana syarat-syaratnya amat ketat;

    Hendaklah dhaif itu bukan dhaif yang bersangatan.

    1. Hendaklah hadis dhaif itu bukan berkaitan dengan hukum hakam, tetapi hanya berkaitan dengan kelebihan-kelebihan beramal sahaja dan bukanya hadis daif boleh diangkat sehingga "Oohh si polan inilah bakal pembawa panji hitam dalam tempoh sekian haribulan, sekian tahun dsbnya adalah SYIRIK dan BERDOSA"

    Haram hukumnya menyebarkan hadis dhaif dan kemudian menyeru manusia percaya dengannya.

    Kita mestilah hati-hati dalam penyebaran berita tentang hadis,

    Sabda Nabi SAW, “Barangsiapa yang berdusta ke atasku dengan sengaja maka siaplah tempatnya di dalam neraka.” (Riwayat Muslim)

    “Lebih baik kamu menyekat dirimu dari melakukan satu sunnah dari kamu menyibukkan dirimu melakukan bid’ah dari hadis daif dan palsu.”

    JANGAN KAU KATA AAH ITU AKU PUN TAHU
    MAKIN KAU TAHU MAKIN JAUH PENGETAHUAN
    BILA EGO KATA SI DIA PENGIBAR PANJI ITU
    CUKUP AKU KATA 'HADIS PALSU TU TUAN'..!!

    kikiki..

    FormulaJanganKenaGoreng = BMF + Pop Corn Tambah + Haah Tepuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila si bongok ingin menunjuk pandai, dia bukan sahaja membuktikan dirinya seorang bongok tetapi juga mengesahkan dirinya sebagai seorang pembenci nubuwwah.

      Dia mereka-reka perkataan-perkataan yang tidak pernah diucapkan oleh orang lain kerana dia bencikan nubuwwah tentang Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan tidak mahu ia disebarkan.

      Mari kita bongkar pendustaan dan kepura-puraannya.

      Berikut ialah salah satu hadith tentang Pemuda Tamim @ si Pembawa Panji-panji Al-Mahdi.

      وأخرج الطبراني في الأوسط عن ابن عمر أن النبي صلى الله عليه وسلم أخذ بيد علي بن ابي طالب رضي الله عنه فقال:
      (سيخرج من صلب هذا فتى يملأ الأرض قسطاً وعدلاً ، فإذا رأيتم ذالك فعليكم بالفتى التميمي فإنه من قبل المشرق وهو صاحب راية المهدي ).

      "Dikeluarkan oleh At-Tabrani di dalam Al-Awsot (nama kitabnya) daripada Ibnu Umar r.a. bahawa Nabi Sallallahu a'laihi wasallam telah memegang tangan Ali Bin Abi Talib r.a dan berkata : Akan keluar daei sulbi pemuda ini yang akan memenuhi bumi ini dengan kesaksamaan dan keadilan, apabila kamu semua melihat yang demikian itu, maka ke atas kamu untuk bersama-sama Pemuda Tamim itu. Sesungguhnya dia itu berasal dari timur dan dia adalah pembawa panji-panji Al-Mahdi"

      Pada petikan perintah Nabi Muhammad saw, Baginda telah memerintahkan (فإذا رأيتم ذالك فعليكم بالفتى التميمي)
      yang bermaksud "apabila kamu semua melihat yang demikian itu, maka ke atas kamu untuk bersama-sama Pemuda Tamim itu, " maka dengan kinayah yang jelas baginda telah memaklumkan bahawa Pemuda Tamim itu akan dapat dikenali dan apabila ia dikenali, hendaklah kita bersama-sama di dalam perjuangannya kerana dia berjuang di jalan kebenaran dan keadilan.

      Bagaimana kita mahu menurut perintah Nabi s.a.w untuk bersama-sama Pemuda Tamim di dalam perjuangannya sekiranya kita tidak mengenali siapakah Pemuda Tamim itu?

      'Ma la yatimmu al-waajib illa bihi fahua waajib' adalah satu kaedah fiqh yang bermaksud 'apa yang tidak disempurnakan sesuatu yang wajib melainkan dengannya, maka ia adalah wajib'.

      Di dalam hadith tersebut, bersama-sama dengan Pemuda Tamim di dalam perjuangannya adalah wajib, tetapi bagaimanakah kita mahu bersama-samanya kalau kita tidak mengenali pun siapa dia?

      Maka untuk itu untuk mencari siapa orangnya supaya dapat disempurnakan perintah untuk bersama-samanya juga adalah wajib.

      Sesiapa yang menelaah nubuwwah tentang Pemuda Tamim dan Imam Al-Mahdi akan mengetahui bahawa perbezaan di antara keduanya ialah Pemuda Tamim adalah rahsia Allah yang terbuka. Ikhlas mencarinya akan berjumpa, sedang Imam Al-Mahdi pula adalah rashia Allah yang tertutup. Sebelum tiba masa untuk ia muncul, sesiapa pun yang mencarinya pasti takkan menjumpainya. Untuk bersama-sama dengan Al-Mahdi carilah siapa pembawa panji-panjinya dan berjuanglah bersama-samanya kerana dia adalah orang paling kanan kepada sang khalifah dan dia muncul dulu mengikut hierarki masyarakat dengan karamah tertutup sebelum Imam Mahdi muncul pula dengan karamah besar yang mengemparkan dunia.

      Bahkan perintah untuk mengikut keduanya juga adalah berbeza kerana Pemuda Tamim diceritakan ciri-cirinya yang terbuka dan disuruh mencarinya dan ikut di dalam perjuangannya sedang Imam Mahdi pula tidak disuruh mencarinya sebaliknya telah diperintahkan bahawa apabila sudah jelas ia adalah Imam Mahdi maka berbaiahlah kepadanya.

      Tak perlu susah payah mencari siapa Pemuda Tamim kerana John Doe telah memberitahu ia adalah Tun Mahathir.

      Apakah bezanya John Doe dengan pembenci nubuwwah?

      Pembenci nubuwwah berselindung di sebalik hujahan rekaannya untuk menyangkal penemuan John Doe yang jelas membuktikan dia seorang pendusta. Buktinya ialah sekiranya dia diminta berikan satu nama lain sebagai calon Pemuda Tamim dengan ciri-cirinya yang telah disepakati, dia tidak mampu. Itu bermakna dia hanya berharap-harap Tun Mahathir bukan orangnya.

      Berbeza dengan John Doe yang tidak berharap Tun M adalah orangnya, sebaliknya telah bertemu jawapan bahawa Tun Mahathir adalah orangnya dan barulah John Doe berkongsi jawapan itu di alam maya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Tak habis2 dgn teori mengarut tpi hasilnya habok pun tarak...mat jenin yg suka berangan tentang panji hitam dan panji hitam ciptaannya itulah yg akn membungkus kepala si mat jenin itu sendiri. He hee heee

      Delete
    3. Baca ayat pertama john doe sudah menunjukkan bahawa dia bukan bersifat baik. Orang baik tak mungkin balas hujah dgn perkataan bongok. Oleh itu, anggap sahajalah cerita pemuda bani tamimnya adalah cerita katun. Seronok baca tapi tak perlu dipercaya.

      Delete
    4. Hehehe..

      Apabila seorang bongok dibuktikan kebongokannya, maka dia mula menjadikan alasan orang yang membuktikan kebongokannya dengan menggunakan kalimah bongok itu sebagai seorang yang tidak baik.

      Bongok bermaksud, teramat bodoh. Ia bukan kalimah cela, cerca, lucah, laknat dan seumpamanya. Ia adalah kalimah adjektif seperti menyebut kuali adalah hitam.

      Bongok muncul di dalam Al-quran dan Al-hadith walaupun kebanyakan terjemahannya tidak menggunakan kalimah bongok dan menggunakan kalimah bodoh tetapi maksud ayat dengan jelas ia bukanlah bodoh biasa-biasa sebaliknya adalah luar biasa bodoh atau senang sebut 'bongok'.

      Di dalam surah Al-Baqarah ayat 8-13 diceritakan tentang segolongan manusia yang luar biasa bodoh dan menganggap orang-orang yang sebenar-benar beriman dengan keimaman yang benar sebagai bodoh padahal mereka itulah yang sebenarnya bodoh.

      Ayat 14 Allah berkata "Mereka itulah orang-orang yang sebenarnya bodoh sedang mereka tidak menyedarinya".

      Kalimah yang digunakan ialah sufaha' iaitu jamak kepada saafih yang bermaksud 'bodoh'. Apabila dilihat penceritaan mengenai golongan bodoh berasa pandai ini, dapat dibuat kesimpulan bahawa mereka adalah luar biasa bodoh atau kalimah mudahnya ialah 'bongok'.

      Beza safih dengan jahil ialah orang yang jahil sekiranya diajar atau disampaikan ilmu, ia akan mengetahui dan berilmu, sedang orang yang safih, sekiranya disampaikan ilmu dia tetap tidak dapat menerima penyampaian itu. Bahkan apabila dia cuba menyangkal dengan kejahilan dan kebodohannya dia hanya membuktikan dirinya sebagai seorang yang bodoh sombong. Kalimah lain bagi bodoh sombong ialah 'bongok'.

      Di dalam hadith juga ada menceritakan tentang satu peristiwa penting di akhir zaman iaitu mengenai sekumpulan manusia yang bodoh tetapi dianggap Ulamak oleh masyarakat dan demikian masyarakat mengangkat mereka menjadi pemimpin, sedang mereka ini hanya menyesatkan diri mereka sendiri dan pengikut mereka tanpa ilmu.

      Luar biasa sekali sifat bodoh golongan ini apabila masyarakat menganggap mereka sebagai Ulamak. Luar biasanya kebodohan mereka dan pengikut-pengikut mereka maka ia dengan sendiri membawa maksud golongan ini adalah golongan bongok iaitulah luar biasa bodoh mereka, sehinggakan ketika mereka telah tersesat jalan pun mereka menyangka mereka berada di jalan yang benar.

      Beza orang-orang bongok dengan orang-orang yang tidak bongok ketika mereka sesat ialah orang-orang tidak bongok akan tahu dan sedar bahawa mereka telah sesat dan akan cuba balik ke jalan yang lurus sedangkan orang-orang bongok pula, dalam mereka tersesat itupun mereka menyangka mereka di jalan yang benar dan bahkan menyangka orang lain yang telah tersesat.

      Potongan maksud hadith 'apabila Ulamak sudah habis, manusia mengangkat orang-orang bodoh menjadi pemimpin mereka, si pemimpin memberi fatwa tanpa ilmu, dan menyesatkan orang ramai maka sesatlah mereka semua".

      Luar biasa bodoh pemimpin dan pengikut golongan ini menepati definisi kalimah 'bongok' di dalam bahasa Melayu.

      Samalah seperti si anon yang telah dibongkar sebagai seorang bongok.

      Kesimpulan; bongok adalah satu adjektif dan hanya orang-orang bongok sahaja yang akan terasa dengan kalimah bongok ini kerana walaupun lidah mereka menipu, hati mereka penuh sedar bahawa mereka adalah penipu.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. Populariti madey tak merudum tapi prk tg Piai kalah terok....

    Madey naik ekonomi dan ringgit merudum...kelapa sawit dan getah jadi makin teruk...

    Madey undur tak mesti ekonomi dan ringgit mengukuh dgn segera....tapi boleh beransur meningkat...kenape pelabor lari bila madey naik?...

    Adakah Jepon yg diharap dapat membantu madey sudah datang?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak betul kau ketinggalan..jangan asyik dengar lobakman dan najib punya temberang..

      Delete
  9. Jika Mahathir undur..
    Melayu kembali jadi ketuanan..
    Ekonomi tiba² bagus..
    Ringgit mengukuh..
    Bursa melonjak..
    Peluang pekerjaan berlambak berlebih..
    Harga petrol merudum..
    Tol, pelajaran semua percuma..
    Zakir naik bungkus..

    --> BUKAN BILA MAHATHIR BERUNDUR, PERKARA YG DISEBUT DIATAS AKAN BERLAKU,
    PERKARA DIATAS HANYA AKAN BERLAKU JIKA MAHATHIR DAN PH TUMBANG DAN BILA BN/MUAFAKAT NASIONAL KEMBALI MEMERINTAH...hehehehe

    Ada faham ka!!!

    sila siarkan KD Oii

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga..
      buat masa ini boleh dianggap hiburkan hati sendiri..

      Delete
  10. Nak ekonomi naik. tentukan gst 20%. semua hutang bolih selesai. bolih bag brim byk2. undi nr. buat 1mdb 2.0. apa kisah kita hutang org lain bayar.akhir cucu cicit gadar negara ke cina. apa kita kisah. malaya jadi tanah cina selatan

    ReplyDelete
  11. 20/80 rule. 20% rakyat bayar cukai dan jana ekomoni unk 80% rakyat yg terima hasil. bila yg 20
    % tu lari, yg 80% tu got nothing. Skg ni yg 20% dah mula reduce spending. yg 80% mula complain mana brim, nama subsidi minyak,mana free tol dll. salah sendiri tak mahu. when middle income stop spending. tahu tahu lah. yg 5% tak kisah. shopping kat london,new york ,paris dll.beli barang bolih claim back tax

    ReplyDelete
  12. Salam
    Kepada John Doe dinasihatkan jangan terlalu angkoh. Niat saudara baik. Penjelasan saudara diiringi dengan rujukan yang meyakinkan. Kezahiran Pemuda Bani Tamim adalah diyakini dan akan diketahui tidak lama lagi. Tetapi siapa susuk orangnya kita belum tahu dengan pasti. Mengatakan dengan pasti bahawa Tun Mahathir Muhammad adalah orangnya adalah amat sombong bunyinya. Teringat saya kisah Nabi Musa yang mengaku dirinya yang paling berilmu.

    Kalau pun saudara punya sumber ilmu mengenal Pemuda Bani Tamim, saya fikir ada baiknya jika saudara lapik sedikit dengan mengatakan bahawa dengan ciri-ciri yang ada in sya Allah " Tun Mahathir Muhammad adalah Pemuda Bani Tamim yang dinantikan. Semoga ada kebenarannya.
    Allahu'alam. Maaf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih sombong dan angkuh lagi apabila dia dgn bangga diri mengaku bahawa dia adalah salah seorang dari 313 tentera panji hitam yg akan mengiring pemuda bani tamin tersebut. Nampak sangat nipunya.
      Ha Ha Ha

      Delete
    2. Sdr Haldeli,

      Terima kasih sdr di atas nasihat tersebut. Saya percaya ia adalah ikhlas. Walaubagaimanapun sdr tidak mengetahui apa yang saya tahu dan tidak melihat apa yang saya lihat. Maka, sudut pandangan kita berdua sudah tentu berbeza.

      Mengapa saya mengatakan di dalam bentuk jazam bahawa 'Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim' dan bukan bentuk seperti yang sdr sebut yang tidak jazam seperti 'daripada penemuan saya in shaa Allah Pemuda Tamim itu adalah Tun Mahathir"? Bahkan kepada pembencinya yang mendustakan dan memperolok-olokkan perkongsian saya ini saya katakan, "silakan kata apa sahaja asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan". Mengapa saya telah mengatakan sedemikian?

      Sekiranya saya menggunakan ayat yang tidak jazam seperti saranan sdr, maka sudah tentu kelak para pendusta yang tertewas itu akan mempunyai ruang untuk beralasan 'kami tidak mengetahui bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami perkara tersebut, sudah tentu kami tidak akan menentangnya bahkan akan bersama-sama dengannya di dalam kesemua pertempurannya. John Doe pun hanya mengagak-agak sahaja dan tidak yakin dengan penemuannya itu, maka bagaimana untuk kami percaya kepadanya."

      Dengan saya memberitahunya secara jazam sebagaimana yang telah saya lakukan, maka ruang untuk para pendusta itu beralasan apabila mereka benar-benar berada di dalam tempoh berputus asa telah ditutup sepenuhnya, apabila umat menyaksikan sendiri pembuktian bahawa Tun Mahathir sememangnya adalah orangnya. Pada masa itu para pendusta yang telah mengecam John Doe disebabkan perkongsian ini hanya akan mampu berkata "di manakah dia lelaki itu yang dulunya kami katakan seorang yang jahat? Tersembunyikah dia dari pandangan kami atau kami yang mengambilnya sebagai olok-olokan".

      Sekiranya dengan memberitahu secara jazam bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim adalah satu kesombongan bagi sdr maka itu adalah hak sdr dan saya tidak ada apa-apa masalah dengannya. Sdr boleh terus berpandangan sedemikian dan saya tidak akan membenci atau mengecam sdr kerananya.

      Sebagai penutup izinkan saya mengatakannya dengan jazam dan yakin sekali lagi; Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam dan pasukannya bakal menang mutlak ke atas kesemua lawan-lawan mereka yang bersekutu apabila tempoh permainan itu telah tamat. Silakan tuduh apa sahaja ke atas saya kerana memberitahu perkara ini asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan tentangnya.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete