Wednesday, January 1, 2020

PEMIMPIN SEBOK BERPOLITAIK .RAKYAT JUA YG MEMBANGUN EKONOMI UMAT

Jangan makan dedak..
Jom sokong rakyat..sokong diri sendiri


⚔Perang dah bermula..⚔

Pasaraya2 dah mula memainkan peranan dengan tidak meletakkan produk2 keluaran bumiputera di rak display mereka dan menurunkan harga produk keluaran non-bumi hingga 5 hengget bagi minyak masak cap buruh, seri murni dan beberapa lagi. Kesedaran mereka bahawa kita orang2 melayu telah bersatu memboikot produk mereka lalu menurunkan harga seminima mungkin. Tiada lagi minyak saji kelihatan diatas rak. Mee segera Saji juga tiada. Ayuh teruskan memboikot ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘.

Untuk tahun 2019 kita gerakkan utk SATU Hari dalam seminggu kita jangan masuk dan beli dr kedai Cina dan Hindu. Tiap2 hari jumaat kita jangan masuk.
❌Stop 99Speedmart.
❌Stop Matahari.
❌Stop Econmart.
❌Stop Econsave.
✅Kita beli barang dapor di Mydin/peniaga2 Islam yg lain.
✅beli beras Faiza.*
Kita kempen betul2 2 minggu ni.๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
❌Jgn beli roti Massimo. Biar dia tutup mcm High 5.Kena bagi tau kawan2.
❌Jgn masuk pasaraya yg jual daging babi.
⛔Boikot NSK. Dia anti barang2 Melayu. X jual barang2 Melayu. Ayam pun meragukan.*
⛔Boikot semua peniaga2 pasaraya yg anti Islam. Khususnya pelampau2 cina dan hindu
✅Beli ayam dari peniaga Melayu. Mahal sikit tp halal prosesnya. Lagi baik depan mata kita ๐Ÿ‘€๐Ÿ‘€*

Mintalah kita mulakan dgn diri sendiri dan suruh keluarga kita amalkan dan kita sebarlah ke semua group2 atau apa saja media sosial yg kita ada... Cara ini lah cara kita bersatu utk hancurkan Pelampau2 Cina buddha/kristian
Pelampau2 Hindu..Pelampau2 Yahudi Zionist

#Tips Penting*
Seandainya terasa mahal sangat bila kita beli dari peniaga Islam:
maka niatkan
1-Yg mahal itu kita niatkan sedekah.
2-Ingatkan diri kita sesungguhnya apa yg kita belanjakan pada peniaga Islam akan kembali kepada Islam melalui zakat mereka dan menguatkan kembali ekonomi org Islam
3-andai terasa mahal sangat jugak, latihlah/pujuk rayulah hati kita dengan berkata:

๐ŸคฒYa Allah aku x mampu nk membantu agamaku bangsaku yg sedang dihina dipijak2 oleh pelampau2 Kafir dibumi Tanah Airku..melalui senjata (Sebagai Mujahiddin Fi Sabilillah),aku x mampu berjuang dengan cara ilmu(Sebagai Ulama/ Cendiakawan),aku x mampu berjuang dengn cara kuasa(Sebagai Penguasa/Pemimpin),maka hanya cara ini yg mampu aku lakukan terimalah pengorbananku yg sedikit ini sebagai bekalanku diakhirat sana dalm mencapai keredhaanmu...Menuju Syurga yg Abadi Aminn Ya Rabbal Alamin๐Ÿคฒ


Minta tolong sgt2 ya.. Tolong sebarkan...



# Yang Tak minat, Tak sokong, ignore.. yang buat Tak buat, bukan manusia lain tahu..
- boleh lah terus sokong kaum dap, MCA, mic.

6 comments:

  1. CONTINUOUS SIGN OF ECONOMIC RECOVERY

    Bernama
    January 2, 2020 @ 10:29am
    KUALA LUMPUR: The ringgit opened marginally higher against the US dollar in the early session on optimism of an interim trade deal between the United States and China.

    An analyst said the hope of a trade deal between two giant economies continues to resonate in the forex market.

    The ringgit was at 4.0880/0930 versus the US dollar compared with Tuesday’s close of 4.0890/0920.

    Thanks PM Tun & FM Lim Guan Eng – wa caya lu…….!!

    ReplyDelete
  2. SiGN OF ECONOMIC RECOVERY COMES 2020

    FOREX
    Tuesday, 31 Dec 201910:48 AM MYT
    KUALA LUMPUR:
    The ringgit hit near a year high today against the US dollar on the last trading day of 2019, lifted by a softer greenback coupled with progress on the US-China trade deal.

    The ringgit was traded at 4.0980/1010 versus the US dollar compared with yesterday’s close of 4.1045/1085 — its highest since Jan 30.

    AxiTrader chief Asia market strategist Stephen Innes said the local note was tracking the firmer Chinese yuan, supported by the anticipation of the US-China “phase one” trade deal to be signed early next year.

    “The yuan is the purest barometer to understand the broader US dollar movement amid the US-China friction, while the greenback is anticipated to trade lower in the months ahead,” he told Bernama.

    Innes said traders, however, remained cautious on the ringgit, amid a fairly weak external environment.

    “The ringgit was playing a bit of year-end catch up to its currency peers,” he said.

    Meanwhile, the ringgit was traded mostly higher against a basket of major currencies.

    ReplyDelete
  3. BERITA GUMBIRA BUAT WARGA FELDA MENJELANG DATANGNYA TAHUN 2020

    Kenaikan harga kelapa sawit ternyata memberi berita gembira kepada pekebun kecil termasuk peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda). BERNAMA

    KOTA TINGGI:
    Kenaikan harga kelapa sawit baru-baru ini ternyata memberi berita gembira kepada pekebun kecil termasuk peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda).

    Tinjauan Astro AWANI di Felda Air Tawar Tiga, Kota Tinggi mendapati rata-rata peneroka dan juga generasi kedua yang mengusahakan tanaman komoditi itu bersyukur dengan harga baharu tanaman kontan itu.

    Peneroka Felda, Ashab Mohd Dasin berkata harga baharu ini memberi keceriaan kepada pekebun dan juga dirinya.

    Katanya harga RM3,000 setan itu lebih munasabah dan wajar dengan ekonomi yang mencabar pada masa kini.

    Terima kasih Kerajaan PH pimpinan Ayahanda Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  4. Bermacam dakyah & cara mereka gunakan untuk menggulingkan Tun M, namun Masya Allah….malam detik bersejarah itu punyer lah ramai warga Malaysia dan masyarakat antarabangsa berpusu-pusu datang ke dataran merdeka untuk bersama Ayahanda Tun meraikan kedatangan tahun 2020.

    Puak2 ‘REAR’ Admiral, Pasumno & sebahgian DAP anti Mahathir mewar-warkan konon Tun Mahathir dah hilang taring hingga prestasi Tun digembar-gemburkan kononnya hanya 26% saja.
    hu hu hu

    Di JB Iskandar Putri pun punyalah ramai orang berhimpun hingga tak ada ruangan untuk duduk.

    Apakah itu petunjuk rakyat menolak kepimpinan Tun yg konon2nya rakyat sedang derita terhimpit kesempitan hidup & dilanda kebuluran…..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai mmg ramai..rakyat malaysia berapa juta.. kemenangan pru 14 tu berapa %..tk payah banyak..10% patah balik cukup..inshaAllah..bungkuih

      Delete
  5. Aiikk..lain macam bunyi nya kd..tang tu aku sokong 100%..tapi aku BMF ja..
    lagi satu..aku sokong..atok berdamai dgn umno/pas..tk sangup tngok melayu di perkotak katik..baru boleh hajar penganut2 dap ni dgn BMF..

    ReplyDelete