Wednesday, January 1, 2020

RAKYAT DAH TAK ADA ISU BESAR ISU BARU

Yang Ada isu lama lapuk ISU basi ISU diperbesarkan..

Lokman Adam nak saman AG
ISU dunia,.. intanasional
Kahkahkah..

Salute Tun..
Panji belum kibar
Musuh sudah muflis..
Kikikiki


21 comments:

  1. Apa yang tak ada isu besar....
    Kita tunggu dan lihat...
    Trend ekonomi kita sedang menjunam...
    2019...pun ciput2..
    Nak tengok 2020 pulak....makin ciput...
    Takut apa yang dirancang dlm belanjawan hanya tinggal janji yg tak boleh dilaksanakan...
    Duit tak ada ....kena jual lebih byk aset negara untuk urus ekonomi negara yg sedang tenat!!

    Program subsidi minyak last2 kena tangguh...
    Bodoh punya menteri....kenapa umum hujung tahun bila rakyat tertunggu-tunggu.
    Kalau dah tak boleh laksana, bagilah tahu awal...jgn bagi harapan palsu.

    25 juta dibelanja untuk buat kajian subsdidi minyak..
    Siapa dapat 25 juta tu...last2 la tak ada hasil...program pun tak jadi buat.
    Kena report SPRM ni...

    Aduii....memang mangkuk betul pakatan PH ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong kerja rajin dan jangan bermentaliti subsidi.

      Err.. tolong jangan kecam aku sbb aku cuma ulang ayat macai sblm PRU14.

      Delete
    2. BSP, dah report SPRM ke belum? Ko report kat blog KD apa kes?

      Nanti dah report, tolong poskan kopipes nya kat ruang komen ni ya jangan lupa tau

      Delete
  2. aku pun tak pasti samada KD berani post kan komen aku sekejap tadi...
    Itupun kalau dia betul jantan la....kalau tak, memang pondan la...maaf cakap!!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Tuuu yg berjela-jela di atas tuu aper.....!!

      Patut pun BSP - Bi- Sexual Psychopath, tak gitu, Kejora...??

      Delete
  4. Aku dah cakap, pi mai pi mai.. Isu recycle, isu basi, isu persepsi, isu meroyan..

    Ada rakyat turun demo minta toll free? Minta turun harga barang?

    Woiii jadilah melayu rajin, melayu berdikari..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Saya tak tahu la secara umumnya kaum Melayu ini rajin ke malas ke.
      Tapi saya tahu ada Melayu yang yang rajin, ada yang malas, seperti kaum-kaum yang lain juga.
      Yang rajin berusaha, InShaa Allah, lambat laun akan dapat hasil setimpal dengan apa yang dia usahakan.
      Kalau asyik melalak ekonomi meleset, ekonomi merudum, asyik harap bantuan, salahkan orang lain, pandai gebang saja, memang takkan kemana.
      Jika pandai mencari peluang, gigih berusaha, jadikan kegagalan sebagai satu cabaran dan pengajaran, kejayaan pasti datang.
      Ini pengalaman saya sendiri.

      Delete
    2. Blogger ni pon asyik pusing2 lambong mahadey...isu ekonomi dan isu janji manipestol tak pernah selesai....

      Nak jadikan malaysia harimau tak bertaring..

      Delete
  5. Lirik Lagu Wawasan 2020

    Haahh Tepukkk..!!

    Bendera berkibar di angkasa
    Lambang negara jaya
    Rakyat sepakat sehati sejiwa
    Dengan berbakti dengan megah
    Hadapi cabaran masa muka
    Penuh tenaga murni
    Bakti dicurah sehara-sehala
    Dengan wawasan yang suci
    Wawasan meningkat kemajuan
    Tiada lagi kepincangan
    Kemewahan rasa-dirasai
    Bersama kita nikmati
    Wawasan 2020
    Satu pandangan jauh
    Bukan impian malah kenyataan
    Bersama kita jayakan

    Penyanyi Roy

    Haahhh Tepukkkk...!!

    ReplyDelete
  6. Yang aku salute, klepek Sana klepek sini sudah tidak berulang sejak Mei 2018

    ReplyDelete
  7. Isu B40 tak cukup makan bukan Isu bagi mangkuk yg hidup senang dengan polisi kroni proksi Dan korupsi MahaKUTTY

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah, keluar jugak posting saya....
    Baca dan faham kan..

    Kalau nak hapus subsidi, hapuskan lah.
    Kita tengok berapa harga minyak yg sebenar..
    Lepas tu kita akan tengok harga barang melambung naik...
    Kos sara hidup pun akan menjadi lebih tinggi...

    Ada rakyat yang masih perlu dibantu..

    Isu persepsi ialah isu yg digunakan oleh pembangkang dulu..
    Demo untuk hapus tol
    Demo bila harga barang naik...
    Berguling atas jalan..

    Ingatkan bila dah jadi kerajaan, apa yg mereka demo dulu tu , mereka akan buat....rupanya semua tu hanya lakonan..

    Nanti bila dah jadi pembangkang semula lepas PRU 15, jgn lah pulak nak berdemo macam dulu ye...
    Mungkin mereka ni akan jadi pembangknag yang lebih baik macam pembangknag yg sekarang ni yg lebih kontruktif dan hanya meminta apa yg mereka janjikan dan yang tak ditepati...
    Lebih berfakta....
    hehehe jgnlah marah KD...



    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar seperti tuan cakap..hapus subsidi minyak, harga akan melambung naik. Tuan patut berterima kasih pada kerajaan PH sebab telah buat tuan cerdik kerana pada 1 disember 2014, kerajaan pimpinan najib si klep telah menghapuskan subsidi minyak. Cuma yg pelik, ada tuan bising, ada tuan komen? Ternyata lah kerajaan BN membuatkan otak tuan jadi beku

      Delete
  9. Isu yg perlu difikirkan:

    Pengerusi SPR - ialah penyokong kuat pembangkang dulu
    Ketua Pengarah SPRM - orang politik (pemimpin pembangkang)
    Ketua Polis Negara - Orang penyokong kuat Atok
    Peguam Negara - Tak tahu nak bertindak mengikut undang2. So bias!!
    Di kementerian, terlalu byk lantikan politik (Bercanggah dengan manifesto yang mengatakan tak akan melantik org politik dlm kementerian)

    Ini perkara basic dan yg mereka jugak perjuangkan sblm PRU 14 dulu..
    kenapa bila dah menang, semuanya dicabuli...
    Ini menipu rakyat namanya..

    Apa komen kau KD and Othman

    ReplyDelete
  10. Pada tahun inilah 2020M / 1441H pertengahan Ramadhan bakal jatuh pada hari Jumaat. Sekiranya nubuwah dhaif 'suara keras' benar-benar terjadi pada 15 Ramadhan tahun ini, ia bermaksud pada Ramadhan 1442 umat telah pun meninggalkan zaman fitnah


    kikiki.. Jon Doe ko rujuk hadis palsu tu bukan daif lagi dah... alahaiiii
    ko bela simpan fossil purba tu.. fossil purba tu ada satu lam donia ni... simpan utk lelong fossil purba bole kaya wooooo...!!!

    Great War 2020 is coming .. klu hadus palsu ko refer silap ari bulan ko dan budak suman yg jadi fossil purba pulak nnti... nk hujah jom ke wsfauzidin.blog, life of annie, pakkarmu... jumpa disana klu nk lawan berhujah...jgn lupa bawak hadis palsu skli yerrr... bole berpanton dan berformula skli

    jumpa di sana di sanaaa..

    kikikiki.. adioss wawasan 2020 fossil purba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Tetiba dia jadi pakar hadith pula tahu membezakan di antara dhaif dan hadith palsu.

      Entahkan pembahagian hadith pun dia tak mampu faham, perawi-perawi dan penulis-penulis kitab hadith pun dia tak kenal, dan satu kitab hadith pun dia tak pernah sentuh apalagi baca.

      Menuduh hadith dhaif sebagai palsu tanpa ilmu adalah perbuatan golongan pendusta. Ia kegemaran golongan Wahhabi yang ekstrem gemar menghukum hadith-hadith bertaraf dhaif sebagai palsu sebagaimana golongan Syiah ekstrem di dalam memalsukan hadith. Kedua2nya dengan tujuan menunjukkan mereka adalah 'golongan yang benar'.

      Setakat membaca tulisan-tulisan golongan Wahhabi sudah mengaku pakar hadith. Hehehe..

      Hadith palsu adalah kata-kata yang direka dan disandarkan kepada Baginda Rasulullah saw padahal baginda tidak pernah mengatakannya.

      Untuk benar-benar mengesahkan sesuatu hadith itu palsu hanya ada dua kaedah iaitu yang pertama perawinya sendiri telah mengakui dia yang telah mereka-reka kata-kata yang didakwa sebagai hadith, dan juga dengan melihat kepada matannya. Sekiranya matannya bathil, maka ia adalah tertolak tanpa perlu melihat siapa di dalam rantaian perawinya.

      Hadith dha'if ditarafkan sebagai dhaif disebabkan di antara rantaian perawinya ada yang tidak thiqah.

      Tidak thiqah ini boleh jadi disebabkan mereka dikenali mempunyai ingatan yang lemah dan boleh jadi mereka pernah kantoi menipu. Seseorang yang pernah dikantoikan menipu sekalipun sekiranya dia ada meriwayatkan sesuatu yang didakwanya sebagai hadith, hadith itu tidak boleh terus dituduh palsu kerana di sana ada prinsip 'seorang penipu tidak semestinya menipu di dalam setiap keadaan'. Maka di atas alasan itu hadith yang diriwayatkan olehnya akan dikategorikan sebagai dhaif atau lemah dan bukan maudu' yang bermaksud palsu.

      Selain hadith tentang suara keras di pertengahan Ramadhan sebagai tanda ia Ramadhan terakhir zaman fitnah yang dikatakan sebagai bertaraf dhaif (hanya Wahhabi sahaja menuduhnya sebagai palsu), terdapat satu lagi hadith peristiwa akhir zaman yang juga bertaraf dhaif tetapi ia benar-benar telah berlaku.

      Ia adalah hadith tentang kelak akan datang satu zaman di mana penguasanya ibarat singa, menteri-menterinya ibarat serigala, hakim-hakim ibarat anjing (hakim merujuk kepada orang-orang yang membuat keputusan dan tidak semestinya hakim di dalam mahkamah yang menghukum) dan sekalian rakyatnya ibarat kambing yang sentiasa diratah oleh si penguasa, menteri dan hakim-hakimnya.

      Sekalipun hadith itu telah dikategorikan sebagai dhaif, hakikatnya ia benar-benar telah berlaku. Ia berlaku ketika Najib menjadi Perdana Menteri di mana dia sendiri bersama-sama para menterinya 'meratah' rakyat negara ini dengan bantuan 'hakim-hakim' iaitu orang-orang yang berkuasa di dalam pemerintahan seperti AG, KP SPRM dan seumpamanya.

      Sah!!! Selama 14 kurun hadith itu dikategorikan sebagai lemah, tetapi apabila masuk di pertengahan kurun ke-15 apa yang dikhabarkan hadith itu benar-benar berlaku. Ini menunjukkan hadith tersebut berkebarangkalian tinggi adalah hadith yang sahih.

      (Bersambung)

      Delete
    2. (Sambungan)

      Ada pula hadith berkenaan 'suara keras' di pertengahan bulan Ramadhan yang berlaku pada hari Jumaat (merujuk kepada 15 Ramadhan) adalah Ramadhan terakhir yang berlangsung di zaman fitnah, ia juga telah diletakkan sebagai bertaraf dhaif. Hanya Wahhabi menuduhnya palsu, memandangkan Wahabi takut dengan khabar berita yang disampaikan di dalam hadith itu iaitu tentang kemunculan Imam Mahdi dan berakhirnya dinasti yang menguasi Hijaz pada zaman fitnah.

      Manakan mereka tidak takut, merekalah 'penguasa bumi Hijaz' pada zaman fitnah ini iaitulah Bani Saud yang menjadi Raja Arab Saudi selepas runtuhnya khilafah Uthmaniyyah. Mereka sedar bahawa mereka adalah orang-orang yang dimaksudkan di dalam hadith-hadith tersebut, dan demikian mereka takut dengan nubuwwah bahawa dinasti mereka sebagai penguasa bumi Hijaz akan berakhir dengan kemunculan Imam Mahdi.

      Berbalik kepada hadith tersebut dan khabarnya. Hadith tersebut mengkhabarkan bahawa apabila muncul suara keras di pertengahan Ramadhan pada tahun itu, ia bermaksud Imam Mahdi akan muncul tidak lama selepas itu dan pada Ramadhan tahun berikutnya Imam Mahdi telah pun menjadi Penjaga Baitullah menggantikan dinasti yang memerintah Hijaz sebelumnya.

      Apa itu suara keras? Suara keras yang disebut 'soihah' (صيحة) adalah satu bentuk fenomena alam semulajadi. Ia boleh jadi apa sahaja.

      Di dalam sejarah manusia yang dirujuk silang dengan AlQuran soihah pernah datang di dalam bentuk letusan gunung berapi.

      إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ

      "Hanya dengan satu suara keras (soihah) sahaja, maka dengan serta merta mereka dihimpunkan ke tempat perbicaraan Kami, semuanya dibawa hadir (merujuk kepada kematian tiba-tiba)." (Yaasin :35)

      Orang-orang yang mengkaji kebinasaan negeri Pompei telah membuat kesimpulan bahawa rakyat negeri ini telah dimatikan secara tiba-tiba oleh satu bunyi letusan gunung berapi. Akibat letusan itu seluruh negeri mati terkejut dan lava-lava daripada gunung berapi itu akhirnya menjadi bahan awet kepada mayat2 yang sehingga hari ini boleh dilihat. Lihatlah bagaimana Al-quran memberikan pengajaran kepada orang-orang yang mendustakan peringatan.

      Sesiapa merujuk silang kisah Pompei dengan surah Yasin akan membuat kesimpulan bahawa Pompei adalah negeri yang dimaksudkan di dalam surah Yasin dan soihah di dalam ayat 53 adalah letusan gunung berapi.

      Adakah hadith tentang Soihah di pertengahan Ramadhan sebagai tanda ia adalah Ramadahan terakhir zaman fitnah adalah palsu ataupun sahih, kita hanya akan mengetahui tentangnya pada 16 Ramadahan 1441H kerana selepas ribuan tahun, 1441H bakal menjadi Ramadhan yang pertengahannya jatuh pada hari Jumaat.

      Sekiranya hadith tersebut adalah benar pula, apakah soihah yang dimaksudkan di dalam hadith suara keras di pertengahan Ramadhan itu?

      Itu juga kita akan melihat apabila masanya tiba, tetapi setakat akal saya sebagai manusia, saya melihat selain letusan gunung berapi satu lagi fenomena alam yang menepati ciri soihah ialah hentaman meteor.

      Kita akan sama-sama menunggu pada 15 Ramadhan 1441H.

      Sekalipun hadith tentang suara keras di pertengahan Ramadhan adalah masih bertaraf dhaif, tetapi hadith-hadith tentang Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan Imam Mahdi ia bukan sekadar sahih malah telah jatuh di bawah kategori mutawatir. Khabarnya pasti akan berlaku.

      Apa? 2020 telah menjadi fosil purba? Hehehe, ini namanya bongok luar biasa tidak mampu diajar. 2020 baru sahaja masuk hari pertama dan masih ada 364 hari lagi, dan yang pentingnya ialah apabila disilangkan dengan hadith suara keras di bulan Ramadhan itu, bulan Ramadhan 2020 pun masih belum berlangsung tetapi pendusta sudah terklimaks kegembiraan.

      Baguslah kerana terklimaks kegembiraan ini adalah tanda jelas mereka sedang berusukaria dan kelak mereka akan kehikangan alasan dan melalui tempoh berputus asa sebagaimana yang telah dilalui oleh warga Pompei yang mendustakan dan memperolok-olokkan peringatan.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  11. klepek mmg mcm tkder..tapi proksi kenyang..ada la komisyen..
    yg tk dapat komisyen lagi..kalid carl.tungu ckit lagi..ada la cara tu

    ReplyDelete