Friday, January 10, 2020

SEBAGAI MANTAN PM NAJIB MEMPUNYAI PENGETAHUAN YANG SANGAT LUAS TENTANG SEMUA PERKARA, TIDAK PELIK DIA KRITIK BANYAK ISU TENTANG KERAJAAN SEKARANG TETAPI SUDAHKAH SEMUA ITU (PANDANGANNYA) DIBINCANG DAN DIPERKENAN TERLEBIH DAHULU DENGAN ROSMAH (?)

Tanya je..

14 comments:

  1. Kea Najib dan/atau Rosmah dari mula skandal 1MDB ini pecah...semuanya dikatakan FITNAH, JATUHKAN NAJIB, TIPU MUSLIHAT MAHATHIR dsbnya.

    Nah kes2 ini dah in public domain. Pendakwaan di mahkamah sedang berjalan. Tinggal lagi disabit kesalahan atau tidak.

    Atas kertas nampak bersalah namun perbicaraan masih berjalan.

    ReplyDelete
  2. 2559 tahun yang lalu, seorang Nabi Allah bernama Daniel a.s telah melihat di dalam mimpinya yang menggambarkan satu keadaan yang bakal muncul di akhir zaman. Dia telah menceritakan mimpinya ini kepada Raja Nebuchadezar dan rakyat Babylon, dan ia direkodkan di dalam sumber-sumber Bani Israel.

    Mimpi-mimpi baginda ini adalah lanjutan kepada mimpi sang raja sendiri yang sebelum itu melihat patung dirinya yang bertubuh emas, perak, gangsa, besi dan besi bercampur tanah dari hujung rambut ke hujung jari kaki, yang patung ini kemudiannya dihancurkan oleh sebiji batu yang dilemparkan entah dari mana dan terkena jari kaki patung tersebut. Patung itu kemudiannya hancur dan abunya membentuk sebuah gunung yang akhirnya meliputi seluruh muka bumi. Itu kisah mimpi sang Raja.

    Ada pula di dalam mimpi si Nabi ini, dia melihat seorang wanita dengan rambut yang menggerbang, dan diselaputi oleh batu-batu permata yang hebat kecantikannya sedang duduk bersenang lenang dan kegembiraan di atas satu makhluk.

    Mahkluk itu pula digambarkan sebagai memiliki 1 badan dan 10 kepala dengan setiap satu kepala itu memakai mahkota seorang raja.

    Sekalipun rekod-rekod berkenaan mimpi ini adalah diambil daripada sumber-sumber Israiliyat tetapi ia tidak semestinya palsu dan telah diubah.

    Rekod-rekod ini malahan telah diambil oleh orang-orang Kristian melalui sumber-sumber yang dikaitkan dengan Prophet John (iaitulah Nabi Yahya a.s), dan ramai di antara mereka telah membuat telahan sebegitu dan sebegini tentang siapakah wanita tersebut, dan apa pula entiti yang diwakili oleh mahkluk yang memiliki 2 badan dan 10 kepala bermahkota.

    Malang sekali, mereka hanya mencari-cari maksud mimpi Nabi Daniel a.s ini di Eropah kerana menyangka perkara itu akan berlaku di Eropah kerana Eropah adalah bumi Kristian.

    Sekiranya mereka telah melihat dan mencari maksud mimpi Nabi Daniel itu di bumi selain Eropah nescaya mereka akan melihat kejadian tersebut telah pun berlaku tetapi ia tidak berlaku di bumi Eropah sebaliknya ia berlaku di sebuah bumi di sebelah Timur yang dikuasai oleh kaum Muslimin. Selain Eropah hari ini, bumi Muslim di Timur ini juga memiliki 10 orang raja (9+1) di dalam pertubuhannya.

    Walaupun Eropah hari ini turut memiliki 10 orang raja dan mereka juga bersekutu di dalam EU, tetapi wanita yang digambarkan telah menjadikan makhluk dengan 10 mahkota raja ini sebagai tunggangannya tidak dapat dikaitkan dengan mana-mana wanita di Eropah hari ini yang memimpin negaranya yang berjaya membuatkan 10 orang raja di dalam EU kesenyapan.

    Sebaliknya, di bumi sebelah Timur ini muncul seorang wanita yang kehebatan wanita ini di dalam 'menunggang' bukan setakat berjaya menundukkan suaminya sendiri, bahkan 10 orang raja-raja lain yang ada di bumi yang bersekutu tersebut, di mana tidak seorang pun di antara raja-raja tersebut yang telah membuka mulut mengatakan apa-apa sesuatu pun kepada wanita ini yang kelihatan gembira dan bersenang lenang menunggang makhluk berkepala10 tersebut.

    Saya telah mendapat jawapan siapakah wanita yang dilihat di dalam mimpi Nabi Daniel a.s itu.

    Saya juga telah mendapat jawapan apakah maksud seekor binatang yang memiliki 1 badan dan 10 kepala dengan setiap 1 kepala itu memakai mahkota seorang raja.

    Sekadar 1 klu tambahan yang menujukkan bahawa 10 orang raja tersebut tidak mungkin adalah raja-raja Eropah ialah, di dalam salah satu sumber yang dikaitkan dengan Prophet John tersebut, di leher setiap 10 kepala yang bermahkota tersebut ada tertulis kalimah 'blasphemous names' (yang bermaksud 10 kepala yang bermahkkota ini menggunakan nama yang mirip dengan nama yang bersifat ketuhanan).

    Saya tidak perlu pun untuk membuat penerangan apa-apa, sahabat-sahabat yang mahu menggunakan deria dan akal pasti turut akan mengetahui jawapannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin Pokjib boleh melepaskan diri dari hukuman berat dengan menjadi orang berpaling rentetan tersiarnya rakaman telefon oleh SPRM tempohari dengan mengaku jadi pak turut atas arahan Seteri sebagai ia menyalahkan Jolok dalam masa bicara emdebe...hi hi..ada berani

      Delete
    2. Pembetulan:-

      "dan apa pula entiti yang diwakili oleh mahkluk yang memiliki 1 (bukan 2) badan dan 10 kepala bermahkota."

      Delete
  3. Dari sejak sblm pru14 berputar-putar isu najib sana najib sini. Paska pru14 bilamana parti najib kalah dan najib letak jawatan presiden umno dan bn, isu org yg sama masih didendang. Ketika ini siapakah najib? Begitu takut sgt dgn najib sampai apa² shj yg berkait dgn nama najib akan dihighlight. Hey! Paska pru14 masih takutkan dgn aura najib tu kenapa? Najib dah menjadi hantu raya mengganggu anak bini kau org ke? Please berhenti jadi beruk tunggal kena belacan ok. Menggelabah bila saja disebut nama najib.
    Apa agenda kerajaan malaysia baru yg dpt mengalahkan najib? Kalau ikut pandangan rakyat, sejak menang sampai kini asyik bercakaran berebut kuasa dan menjahanamkan khazanah yg ada. Apa sahaja yg tidak dijual? Lepas satu satu. Bodoh sgt ke nk cari sumber kewangan sampai nak dijual apa yg ada. Adakah peranan kerajaan yg baru ialah jual apa sahaja aset hasil usaha kerajaan lama?
    Balik kpd isu semasa. Pm melantik dirinya sendiri memangku jawatan menteri pendidikan. Kononnya ia sebagai bukti pm tak takut dgn siapapun terutamanya dap. Dey machaa! Siapa nk minum kencing silakan. Siapakah timbalan menteri pendidikan dan dari parti mana? Bila pm yg memangku jawatan menteri pendidikan maka yg akan run tugas adalah timbalan menteri. Wayang pacak dah kantoi der. Memang la dap tak nak tunjuk dia yg akan ambil alih menteri pendidikan. Memadai letak je tunggul di situ. Yg akan run tugas menteri tentunya timbalan pendidikan. Siapa menang? Siapa kena game? Jgn rasa semua org bodoh utk percaya wayang la. Kosmetik semata tu. Isi rakyat terbanyak dh tahu. So, fikir² la game seterusnya supaya rakyat kononnya boleh terus diperbodohkan. Sebaliknya rakyat hanya ketawa dan menunggu pru seterusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi rakyat tertawa terkekek-kekek terutamanya org melayu. Bila isu jawi timbul, pak menteri dan pemimpin kerajaan berbangsa melayu Islam senyap sorok kepala dlm kain. Tup tup bila isu tanglung, berbondong-bondong pak menteri turun ke sekolah. Sampai 5 org, eh 7 org menteri turun padang. Ni nk tunjuk signal apa ni? Menteri melayu Islam mesra tanglung tapi ngeri dgn jawi? Masih tak nampak lagikah apa yg bersaramg dlm hati perut pemimpin melayu Islam dlm kerajaan? Masing² kalut sgt bilamana sesuatu yg berkaitan dgn cina diusik. Bila yg berkait dgn isu melayu walau ia berkait rapat dgn jati diri melayu masing² jadi pengecut. Citt! Mengaku sahajalah bahawa pemimpin melayu dlm kerajaan dh declare diri jadi keldai cina dap.

      Delete
    2. Tak payah tulis panjang-panjang. Cukup takat NAJIB TERPERANGKAP SENJATA SENDIRI!!!!
      Inilah kesan akibat asik BERSUMPAH LAKNAT nak negak benang basah. Tetiba boomerang - senjata makan tuan.
      Najib yg beri kebenaran PINTASAN KOMUNIKASI dibawah Pindaan Tatacara Kanun Jenayah(CPC) membenarkan perakaman perbualan pribadi dibuat pada tahun 2012. Tujuannya nak memerangkap musuhnya. Musuh takda buat salah, jadi tak boleh nak perangkap mereka. Kecuali bersemburit. Ini kesalahan dgn Allah bukan dgn KITA rakyat Malaysia.
      Sekarang nak marah pula bila terperangkap dgn senjata sendiri.
      Samanlah Latifah Koya, biar semua orang tahu, Najib termakan SUMPAH LAKNAT. Senjata sendiri makan tuannya.
      KAHKAHKAHKAH......��

      Delete
    3. Kesian Najib, bertahun tahun dibodohkan, diperbudakan dan diperhambakan oleh rosmah puaka.

      Delete
  4. He remembered many things amd even made comments alluding to being over-critical....however he kept saying tidak tahu duit masuk duit terima duit dapat dari mana....pelik nya dia kata orang lain manipulate account dia except part belanja sakan dia tahu....how is that?

    ReplyDelete
  5. Rosmah tu racun buat Najib. Ramai penyokong BN pangkah pH kerana meluat dgn Rosmah yang ego dan sombong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar. Tiada yg benar melainkan yg benar.

      Delete
    2. Akhirnya Rosmah tu tahik buat Najib.

      Delete
  6. Now I believe Deepak on Rosmah.

    ReplyDelete
  7. Perempuan yg baik utk lelaki yg baik....

    ReplyDelete