Friday, February 28, 2020

BELUM TERLAMBAT MUHYIDDIN TARIK DIRI..

Kekal Presiden BERSATU, kekal BERSATU KELUAR PH Dan kekalkan calonkan Tun PM8

https://www.amenoworld.org/2020/02/majlis-tertinggi-ppbm-nafikan-calonkan.html

18 comments:

  1. Sejak 2 menjak ni aku perhati jiwa kau dh macam telur separuh masak. Goyang semacam. Kan ke dalam ph ru kekal ada dap. Yang penting bagi umat Islam Malaysia ialah pinggirkan dap dpd menjadi kerajaan. Itu je. Waima jika Anwar jd PMpun, asal boleh kick out dap, orang melayu pasti sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin Islam YG penyamun nak singkir DAP??? s

      Sedangkan Kita ada pilihan PM YG bersih..

      Tun sudah mengorak langkah lebih besar dari dikuasai penyamun Dan dap
      Setuju sokong
      Tak setuju sila left

      Delete
  2. Muyudin tarik diri?..azmin tentu tak setuju...

    Hanye anwar yg boleh selamatkan madey...

    Madey tak boleh tinggalkan anwar....tinggalkan anwar madey tempang mudah ditewaskan oleh penderhaka dan penyangak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. YG uturn sokong Tun adalah Anwar apabila Muhyiddin MENDAHULUI..

      Tun dari awal menyatakan kerajaan Perpaduan, setuju sokong, Tak setuju left.
      MT tertinggi BERSATU tidak pernah bersetuju mencalonkan MUHYIDDIN sebagai PM.

      UMNOPAS yg setuju bubar Parlimen sekadar ambil kesempatan untuk jadi kerajaan semula dengan memperkudakan Muhyiddin sebagai calon.

      Konon kabinet BAYANGAN Tanpa nama Ada zahid Dan Anwar Musa.

      Delete
    2. Asal bukan dap ok je. Islam sentiasa dianiaya oleh parti rasis pro kominis ni. Mcm la takde parti lain nk bergabung. Dap jugak yg dipilih. Dah habis akal ke apa?

      Delete
  3. Muyiden terpengaruh dengan azmin penderhaka...muyudin nak balik kpd tun kena buang azmin dulu..

    Rasanye tun dah tak boleh terima muyidin dan puak penderhaka dlm Bersatu...ini kes beraat...

    Tanpa muyudin dan azmin dengan sokongan anwar tun boleh dapat semula jawatan pm...kerana warisan dan gps akan turut sokong tun madey..

    ReplyDelete
  4. Kekalkan muyiden dan Bersatu kekal kluar PH...cukup ke sokongan untuk tun tanpa anwar ato pas dan umno?....

    Tak rasional langsung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dinilaikan sekarang siapa yg yg dapat lebih kepercayaan jadi PM.

      Pergabungan parti adalah soal teknikal shj..Tun dan BERSATU sendirian tetapi majoriti sokong Tun..jadilah PM

      Pergabungan atau tiDak Dan lain²kaedah..itu kemudian

      Delete
    2. Sebut sokongan maknanye number....sape nak sokong jika Bersatu sendirian?...

      Delete
    3. Yang nak dilantik jadi PM siapa?
      Individu KE parti?

      Kita bercakap pasal calon..
      Kalau Tun disokong majoriti, dia lah layak..

      PM AKAN lantik kabinet..

      Parti bergabung, bercampur, bekerjasama..teknikal shj

      Tak faham JUGA. Elok diam.

      Delete
  5. Macam2 gang pun ada. Nampak takder yg boleh pakai. Bubar parlimen. Biar rakyat memilih . Pemimpin politik bnyk dah melampau. Ingat negara ni depa saja yg punya?

    ReplyDelete
  6. Setakat ini Tun boleh terimas sesiapa sahaja kecuali penyamun yg masih tidak insaf Dan masih kutuk Tun

    Jika Tun PM.. yg derhaka mungkin tidak dilantik, itu sahaja

    ReplyDelete
  7. Tun M Dan PH Kembali Bergabung Tolak Penyamun !!!
    February 29, 2020



    Pagi ini Tun Mahathir membuat kejutan apabila kembali mengadakan rundingan dengan pemimpin Pakatan Harapan untuk mengekang kekacauan politik yang dicetus oleh "Langkah Sheraton" tajaan Azmin dan Muhyiddin.

    Kenyataan Penuh Tun Dr Mahathir Mohamad :

    Saya merujuk kepada kenyataan bahawa saya telah menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin pencalonan sebagai Perdana Menteri.

    Seperti yang saya berulang kali menyatakan, saya menentang sebarang bentuk kerjasama dengan individu yang dikenali sebagai rasuah dan merupakan sebahagian daripada pentadbiran kleptokrasi yang kerajaan Pakatan Harapan telah berusaha keras untuk melepaskan diri.

    Sebagai satu perkara prinsip saya telah menyampaikan kepada BERSATU Ahli-ahli Parlimen dalam mesyuarat semalam.

    Saya tidak menandatangani sebarang Deklarasi Berkanun untuk menyokong mana-mana individu.

    Bahkan saya meninggalkan mesyuarat awal untuk membenarkan perdebatan bebas di kalangan anggota parlimen dari BERSATU untuk memilih siapa yang mereka rasa sesuai untuk jawatan Perdana Menteri.

    Dan seperti yang telah saya nyatakan sebelum ini, sementara saya tidak bersedia untuk bekerja dengan mereka yang berada rasuah dari UMNO, saya boleh terima mereka secara individu selagi mereka terbukti bersih. Mungkin Tan Sri Muhyiddin lebih santai terhadap pendekatan ini.

    Pagi ini saya mengadakan pertemuan dengan para pemimpin Pakatan Harapan.

    Saya yakin bahawa saya mempunyai nombor yang diperlukan untuk mendapatkan sokongan majoriti dalam Dewan Rakyat.

    Oleh itu, saya bersedia untuk berdiri sebagai calon calon Perdana Menteri.

    Keputusan ini akan disampaikan kepada Yang Di-Pertuan Agong.

    DR MAHATHIR BIN MOHAMAD

    ReplyDelete
  8. TSMY pun tahu dia tiada angka untuk menjadi PM. Tetap mencuba akan kelihatan dia lebih mementingkan diri sendiri daripada berfikir tentang kebaikan untuk rakyat. Lebih penting lagi membawa masuk UmNO dan PAS sebagai kerajaan pusat adalah pengkhianatan kepada mandat rakyat yang menolak kedua-duanya pada PRU yang lepas.

    Hanya seorang ahli parlimen sahaja yang memiliki angka tersebut dan diberikan tawaran oleh kedua-dua pihak untuk menjadi PM melalui kelompok mereka, dan dia adalah Tun M.

    Hanya sahaja dia tidak dapat menerima tawaran daripada pasukan kedua kerana mereka telah membawa cadangan yang bertentangan dengan prinispnya (bersekutu dengan parti UmNO), dan terus meletakkan jawatannya yang bermakna secara automatik dia telah pun memenuhi perjanjian peribadinya dengan peliwat untuk berhenti sebelum tamat penggal.

    Walaupun selepas dia benar-benar turun sebelum 2 tahun seperti yang dipersetujuinya dengan PKR, DAP dan PAN, peliwat tetap gagal untuk menjadi PM. Itu bukan salah Tun tetapi kegagalan peliwat sendiri.

    Dengan berhentinya Tun sebelum pertengahan penggal, Tun telahpun menunaikan janji peribadinya kepada peliwat dan kini dia tidak lagi terikat dengan janji tersebut.

    Hanya ada satu jalan keluar kepada kemelut politik ini, iaitulah kesemua pihak mengenepikan perbezaan masing-masing dan memilih satu perkara yang mereka semua miliki persamaan iaitulah 'Tun M sebagai PM'.

    Kewujudan perancangan BERSATU keluar PH dan bergabung dengan PAS dan UmNO unrjk membentuk pakatan baru, walaupun ia adalah satu langkah yang salah, ia sebenarnya adalah reaksi balas dan satu-satunya pilihan yang ada pada mereka selepas pemimpin terulung mereka iaitu Tun Mahathir dibelasah oleh PKR+DAP+PAN yang sasau mahu menjadikan Peliwat sebagai PM di separuh penggal. Hakikatnya 3 gabungan inilah yang telah mungkir kepada PPBM terlebih dahulu.

    PKR+DAP+PAN yang telah melakukan kemungkiran itu terlebih dahulu apabila mahu mengangkat peliwat sebagai PM-8 ketika PRU14 belumpun masuk separuh penggal.

    Semasa PH berkempen mahu menjatuhkan BN pada PRU14, mereka telah menawarkan kepada rakyat Tun Mahathir sebagai PM dan tawaran inilah yang telah diterima oleh rakyat. Apabila mereka mahu turunkan Tun di separuh penggal melalui Majlis Presiden PH merekalah yang telah lebih dulu melakukan kemungkiran kepada kontrak di antara kerajaan dan rakyat dan berlaku khianat pula kepada mandat rakyat pada PRU14.

    Kedua-dua pihak hanya memiliki satu jalan keluar di mana tiada sesiapa yang melakukan apa-apa kemungkiran kepada mandat rakyat di PRU14 iaitulah untuk menjadikan Tun sebagai PM sehingga habis penggal PRU14.

    Selagi mandat PRU14 masih belum tamat tempoh atau luput dengan kematian Tun Mahathir maka sesiapa sahaja yang mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan tidak mempunyai pilihan alternatif selain Tun sebagai PM.

    Kerajaan Perpaduan Ta-Mim adalah pilihan tunggal yang ada pada kesemua pihak.

    Siapa lagi yang mahu meragui perkongsian Imam Masjid Nabawi semasa Tun menjadi PM-4 tentang firasatnya bahawa Tun Mahathir akan meninggal dunia sebagai PM?

    #jalanterusbersamaTun
    #TunMahathirMyPrimeMinister.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  9. Sebenarnya dalam keadaan sekarang, keselamatan Islam dan Melayu belum jelas. Buatnya TDM meninggal esok lusa, banyak benda huru Hara. TDM kena bawak dorang Sumer sign satu piagam atau perjanjian yang jelas dan dikeluarkan untuk pengetahuan orang ramai.
    Tidak spt masa pru14 lepas byk orang tak tahu perjanjian² sulit antara TDM dan ph. Kalau tau kena serah kat anuar, TDM tahu dia pun tak boleh menang hati melayu.
    Melayu yang dikutuknya pemalas jugak lah yang dia minta sokongan masa pru14.
    Kali ini, kena jelas kalau berani supaya semua sekelian melayu hendak tahu, TDM ni serupa raja Mendaliar dan si kitol ke yang musnahkan kerajaan Melaka dari dalam hanya disebabkan dendam.

    ReplyDelete
  10. Bila ph dah rasa nombor tak cukup baru buat uturn utk calonkan Tun. Pada pendapat aku belum terlambat pulak utk Tun undurkan diri. Umno pun dah banyak belajar dari kedilapan.

    ReplyDelete
  11. Bila Tun letak jawatan
    Ramai orang tak tentu arah
    Roket macam dipukul belantan
    Abam pulak dah tinggi darah!

    Dulu gesa Tun letak jawatan
    Bila dah letak nak pujuk balik
    Mananya garang si ayam jantan
    Pujuk rayu terasa pelik!

    Lalu terangakat hati Melayu
    Boleh bergabung tolak Roket
    Kepada Tun mereka merayu
    Sokongan penuh bukan sedikit!

    Tetiba pulak ada yang khianat
    Tikam Tun, nak kan Perdana
    Nak jadi ketua nak tekan punat
    Pengorbanan Tun tak pandang mana!

    Lama sudah Tun jelaskan
    Perompak penyamun dia tak mahu
    Pandangan Tun di tolak sakan
    Sama penyamun nak ganding bahu!

    Pelbagai cercaan cai dah buat
    Seronok konon Tun tersepit
    Hina Tun awak ke kuat?
    Tun Enggang, awak tu pipit!

    Betul bagai KD kata
    Tun tegas, akhlaknya certain
    Dah letak jawatan bagai di minta
    Tolak penyamun dia konsisten!

    Dah bagi peluang Melayu bersatu
    Dah tunjuk jalan menolak roket
    Serban dan songkok membaling batu
    Pada Tun nak kasi jongkit!

    Bukan tak kasih,tak sayang bangsa
    Tun berkorban apa sahaja
    Demi bangsa sanggup tak selesa
    Kumpulan penyamun pulak teruja!

    Wahai cai2 yg suka perolok
    Walaupun tidak menjadi Perdana
    Jasa Tun tersimpan elok
    Ditakdirkan PM,..ko lari ke mana?

    Tiada siapa yg bijak politik
    Tun terbaik sudah terbukti
    'kibar bendera' tunggulah detik
    Jangan sangka politik Tun mati!

    Samalah kita terus munajat
    Yg songsang,penyamun tidak di angkat
    Agar negara terus berdarjat
    Bangsa bersatu,Roket tak lekat!



    ReplyDelete