Wednesday, February 19, 2020

BUKANKAH TPM LEBIH LAYAK MENGGANTIKAN PM?

Dan seseorang dari BERSATU atau AMANAH dilantik menjadi TPM..

PROSES seseorang menjadi PM melalui PROSES KABINET dan bukannya melalui parti secara langsung.

Dalam keadaan sekarang, wan azizah perlu melepaskan jawatan TPM terlebih dahulu untuk membolehkan Anwar dilantik menjadi TPM Dan SETERUSNYA memangku PM jika keperluan atau/dan akan dilantik menjadi PM pada masa yang sesuai..


10 comments:

  1. sepatutnya proses peralihan kuasa akan berjalan Lancar sekiranya Anwar dilantik TPM ... tapi malangnya WAn Azizah pun tak mau lepaskan jawatan TPM.. duduk tepi saja lah Anwar..

    ReplyDelete
  2. Asal bukan Anwar Ibrahim jadi PM KERANA bala tak timpa hanya seorang dua individu tapi seluruh rakyat dan negara.

    Mahathir knows this and his dragging moves clearly show

    Azizah wrote Mahathir a letter basis she is in the know

    For the sake of the nation no one should compromise

    We hope YDPA will see and act on
    the many wise advice

    Normally there should not be an issue on PM succession

    Only the correct candidate must carefully be chosen

    Surely not a tainted ex-convict of sodomy twice jailed to be selected

    For the nation sake security and sovereignty must be protected

    May Allah anwers the rakyat's wish prayers and good intention

    Not to have a tainted leader who is a liability to this country

    For this country must move forward as one dynamic nation

    What we need is a true leader with integrity and sincerity

    ReplyDelete
  3. Mana2 pon boleh asalkan dipersetujui oleh parti..

    Tak perlu dipertikaikan cara lantikan pm...yg mustahak individu yg nak dilantik sesuai ato tidak..

    ReplyDelete
  4. Betul la tu Kd. Sepatutnya sebaik shj Anwar memenangi parlimen PD tempohari isu ini patut dibangkitkan. Sebaik shj Anwar menang tanpa bertanding presiden pkr maka Wan Azizah wajat letak jawatan tpm dan digantikan oleh Anwar. Knp ini tidak berlaku dan majlis presiden tidak bertindak kearah itu? Adakah memang sudah dirancang agar Anwar Ibrahim akhirnya akan gagal menjawat PM ke 8? Apa yg tersirat dikalangan penganalisis politik perkara ini memang disengajakan. Tak logik presiden sebuah parti dgn kerusi terbanyak dlm ph tidak ada jawatan dlm kabinet. Nk jadi pm macamana jika duduk dlm kabinetpun tak pernah? Moga perancangan ini berjaya dan Anwar Ibrahim tidak menjadi pm ke 8. Jd pm ke 8 hanyalah impian peribadi Anwar namun rakyat terbanyak lebih gembira jika bukan Anwar yg jd pm ke 8. Biarlah Anwar bergembira dengan angan-angannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar sendiri menolak untuk sertai KABINET.

      Dia hanya nak sertai KABINET sebagai PM.

      Wait and see

      Delete
    2. Lu tak tahu masalah yg akan berlaku jika anwar TPM...peristiwa 98 akan berulang...Anwar tidak bodooh..

      Lagi poon azmin orang kanan tun.berada dlm kabinet..

      Delete
    3. Oooo kira Anwar ini memang tak sekuat mana lah ye..

      Delete
  5. Aduiiii....dah jadi kerajaan pun nak berantakan....macam manalah pelabur asing nak masuk....

    ReplyDelete
  6. Lantik je lim kit siang jadi perdana menteri.kerajaan ni pun dap yg dominan.menteri melayu semua jadi kuda.x boleh buat keputusan.baru puas hati orang melayu

    ReplyDelete
  7. Nt tentu sapa pm pun berantakan..apanya susah sangat..kalau iya..tetap lah tarikh dlm mesyuarat majlis presiden..bukan sebar kt media ..tkder bukti..
    Kalau tk bagi..cakap tidak..aku nk pegang sampai habis penggal...ni sampai bergaduh2..

    ReplyDelete