Wednesday, February 26, 2020

INI MEMANG DIJANGKAKAN



Ini memang patut dari awal tetapi sengaja disimpan....

Jho low pun lebih kurang JUGA lah, belum sampai masa nak bawa balik..

5 comments:

  1. AKo Kopi Pes dari Blog Laman Reformasi / Bodin...

    SUMA KAUM PH DAH NAIK GILO.. KEJAP PUJI TUN KEJAP BELASAH TUN... SIAN ORANG TUA TUHHH.. TAK SANGGUP TGK BETAPA HIPOKRIT PRRANGAI PUAK2 PH NIH...

    P. Ramlee... " Yang kau percaya orang tua ni kenapa. Kamu kan tahu dia ini penipu. Muka dia pun muka penipu.

    PLAN A

    1. Suruh Azmin lawan secara terang terangan. Salah laku Azmin disembunyikan. Kemudian suruh Bersatu keluar dari PH agar kerajaan PH hilang majoriti.

    2. Dia berlakon kononnya tidak bersetuju tindakan Azmin dan Bersatu agar PKR, Amanah dan DAP percaya. So dia letak jawatan PM kononnya kecewa dgn Bersatu. Sebenarnya dia mahu gugurkan semua jawatan2 Menteri Kabinetnya yg 70% dikuasai PKR, Amanah dan Dap.

    Bayangkan jika lebih 20 Menteri dihalau dari Kementerian masing2 tentulah akan membuat rakyat simpati dan pastinya Tun akan dilihat kejam. Lakonan Tun hebat seperti gayanya ketika berkempen bersama PH dulu sebelum PRU. Masih ingat video ' Atok tiada masa lagi...'

    3. Tun berharap PKR, Amanah dan Dap tertipu dan akn mencalonkan beliau menjadi PM semula.

    4. Tun mahu wujudkan kerajaan perpaduan agar dia tidak terikat dgn konsensus PH. So dia bebas melakukan sesuka hati dan tempoh jawatannya sebagai PM tidak perlu diungkit lagi.

    PLAN B

    1. Tun yakin dia akan dicalonkan semula sebagai PM. Tapi perangai khianatnya sudah dihidu Anwar, Mat Sabu dan LGE apabila dia tidak mahu mempengerusi mesyuarat Majlis Presiden PH.

    2. Apabila dia mendapat tahu PH ( PKR, Amanah dan DAP ) kesemua solid mencalonkan Anwar, dia segera membuat Ucapan Khas secara live. Ia adalah signal darinya utk dirinya dipilih semula...

    3. Jika berdasarkan undian Anwar menjadi PM lalu dgn kuasa PM Interim dia seperti cuba mempengaruhi dgn membiarkan Dewan Rakyat yg memilih siapa PM 8 Malaysia. Sedangkan dulu dia boleh menyerah jawatan PMnya kepada Pak Lah tanpa perlu ke Dewan Rakyat.

    4. Memujuk GPS dan Warisan menyokongnya serta PAS yg dianggap mudah dibeli berbanding UMNO yg dpt merasai sukar utk bekerjasama dgn Mahathir yg dianggap manusia yg tidak boleh dipercayai. Apapun jgn terkejut jika UMNO menyertai
    bla..bla..blaa..blahh bole blahh blah bla bls...hipokrit tahap cipan.


    Oooiii hape nii asyik gadoh gadohhh gadohhh saja... haaaa gadoh jangan tak gadohhh


    #orangnaktepokpuntaksenang

    ReplyDelete
  2. Dah lebih 1 tahun buzze baru nak cabar..selama dia tido?..

    Dia bukan ada pengalaman dlm pengamponan diraja...

    Hak dia...dia boleh bawak mahkamah cabar kuasa Agong..

    Pakar2 perlembagaan sudah buat ulasan...tiada cacat cela..m

    ReplyDelete
  3. Di manakah orang-orang yang memperolok-olokkan John Doe apabila John Doe memberitahu Bang Non akan masuk ke parlimen melalui PRK PD di dalam keadaan legitimasinya menjadi persoalan.

    Mereka memperolok-olokkan saya kerana ranting telahan saya tidak mengena tanpa melihat bahawa pokoknya bukan saja berlaku malahan lebih baik daripada ranting yang saya sangkakan.

    Sekiranya isunya adalah 'undi majoriti' maka petisyen melalui mahkamah mempunyai had masa. Ada pula apabila ia adalah isu kelayakan maka hak untuk membuat cabaran di mahkamah kekal sehingga parlimen dibubarkan.

    Terima kasih kepada peguam yang prihatin, tetapi Tun sebagai pahlawan sejati takkan cuba menang melalui mahkamah sebaliknya akan menang ke atas Bang Non di tengah medan pertempuran, dan pertempuran di tengah medan itu sudah tidak lama. Hanya satu pasukan bakal muncul pemenang mutlak dan ia adalah pasukan Tun. Saya tiada keraguan tentangnya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Buzze bukan pakar perlembagaan...penyokong tegar umno..
    Dia mencabar Agong dan madey..

    Tunggu jho lo mampos baru dibawa balik....

    Aku setuju...

    ReplyDelete
  5. Ko tak sah pon boleh dibuat semula ...tak masalah pon..

    Masalah yg besar cina yg merampok berpuluh biliyun tak ditangkap...

    ReplyDelete