Thursday, February 20, 2020

KALAU ANWAR TAK PM 9MEI MANA MUNGKIN PM NOVEMBER..

19 comments:

  1. esok ade berita gemparrr tapi mahacai malam ni bertambah gelabah tak keruan memanjang...

    kikikiki sejak 2 menjak ni puak mahacai atok lidah bercabang ke main cemas gelabah apa pasallll relex ler sap kok luu kikikikk ....!!

    sapkok luuuu..!!

    lekluuuuu...!!!


    kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas meeting Tun Dan Anwar boleh rehat..Tak perlu berkejar kejar turun naik mahkamah..

      Delete
    2. Selain sakit punggung, boleh sakit jiwa turun naik mahkamah.
      Tp Najib mungkin ikut petua damacai, leklu... Sapkokjonlu

      Kikikikiki

      Delete
  2. Setuju dgn kd. Kerana mahathir seperti semua kita maklum,,mahakotor,,mahaputarbelit,,diktator,,munafiq dan dia adalah musuh anwar selamanya2. Dia join ph dgn serampang 3 mata. Nak jatuh najib dan bn yg buat aniaya kpd anak2 dia dan kroni,,dan dgn tujuan nak sekat anwar dari jd pm jika phancing menang pru14. Kredit utk atok,,atok ialah politician yg pakar,,tp pakar main kotor. Tu je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes tepat sekali. Anwar Dan najib memang PALING suci, Tak Kotor..

      Tupasal Allah angkat Tun sekali.lagi??
      Lu akai Mana letak..

      Delete
    2. Yg mengalahkan madey dlm 5 prk pon Allah jugak...kalah terok di kawasan sendiri....tanda2 Allah nak buang madey dlm pru 15 kerana madey tak berubah dgn perangai lama setelah diberi peluang kali ke 2....

      KD tak nampak yg ni..

      Delete
    3. hahaha.Lu akai mana letak-kena lagi dgn KD.

      Delete
  3. Tak habis-habis lagi ker!!!

    ReplyDelete
  4. Hahahaha...a good one KD

    ReplyDelete
  5. PART OF A LETTER WRITTEN BY ONE Ahmad Ghazali Abu Hassan, The Malaysian Insight TO ANWAR IBRAHIM.

    Read this with an open and intelligent mind….there is so
    much truth……wallahuaklam

    ………..Unfortunately, as the prime minister in waiting, we have not heard anything substantial from you as to how you are going deal with all these issues. What we heard the loudest are calls for Dr Mahathir to step down and for you to take over. Our obsession is not with having Anwar as prime minister but in having the reform agenda implemented.

    In this regard, may we ask you, in the context of the current situation, what is your agenda for reform and how do we move forward from here?

    Unless this question is answered, we cannot but feel that your agenda and obsession is only becoming the next prime minister. We earnestly hope that we are wrong…….

    ReplyDelete
  6. Ha ha ha.. Dalam makna tu KD... macam mana pun.. Biar kita berterus terang la KD.. Semasa serigala tua bernama Anuar ini dlm penjara rakyat pada ketika sebelum PRU 14 rakyat majoriti mengundi PH hanya matlamat mahu regime Najib aka Rosmah di tendang dari putrajaya kerana dah muak dgn isu boros dan Penyelewengan Wang negara.. Alhamdulillah berjaya.

    Kita hanya mahu PH dpt memperbetulkan apa yg salah terutama urus tadbir kerajaan dan negara itu yg utama selain memperbaiki kehidupan rakyat.

    Sekarang dah Hampir 2 thn memerintah kita tak boleh nafi kerajaan PH ada kelemahan ekoran menteri menteri kebinet majoriti tiada Pengalaman dan masih tak dapat menyesuaikan diri dgn birokrasi pentadbiran awam. Jadi kita boleh terima la asal mereka mau ubah.

    Tiba tiba dan dgn tak ada kesedaran diri utk utamakan maslahah rakyat PH tonjol juga perangai sampah dan keji dgn setiap masa asyik dgn isu pergeseran mendapat kuasa dan jawatan utama kerajaan.. Hari hari tak henti henti dlm berita portal online, blog serta kenyataan para ahli politik dan pengikut individu tertentu mendesak dan membuat tekanan serta gesaan agar jawatan dan kuasa di beri kepada pemimpin mereka.

    Dulu perkara perkara berebut kuasa ini kita dengar dan lihat byk dlm UMNO dan BN terutama zaman Anuar Ibrahim menjadi timbalan presiden dgn menyingkir Tun Ghafar baba dari jawatan nya dgn menguna politik Wang maha buruk dlm sejarah UMNO maklum lah banyak utk habuan dan faedah diri serta puak penyokong dan pengampu yg di perolehi dgn kuasa. Skrg perangai buruk ini ujud dlm PH walaupun baru 2 thn memerintah... Etika jijik ini terus berjalan tak henti henti.

    Ada kah isu serah kuasa dan tukar pemimpin utama kerajaan adalah isu yg utama kepada maslahah rakyat atau keutamaan bagi pihak dan parti tertentu yg rakus utk berkuasa.

    Sudah la sedar la PH kalau hal dan Etika serta perangai mengutama puak puak sendiri dgn hanya mahu berebut dan merampas kuasa berterusan ada lebih baik bagi utk bubar saja parlimen dan di buat nya PRU 15.. Lebih baik kuasa di serah balik pada rakyat dan kali ini baru adil kerana biar rakyat yg menentukan samaada kuasa di beri pada anjing serigala bernafsu tapi di cucuk hidung atau pada pihak lain.

    Wallah huak'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berlagak lebih tapi penakut nak kluar tanding sendiri....cakap berdegar2 masih nak menumpang..

      Delete
    2. Kluangman...tak guna cakap kalo madey penakut nak kluar dan tanding sendiri...madey tak ade kekuatan sendiri...masih nak menumpang...

      Bikin malu sama kompeni..

      Delete
    3. Tak hairan kalau yg ada kuasa berebut jawatan.
      Tp teramatlah pelik kalau yg kalah hari2 meroyan minta parlimen dibubarkan.
      Boleh menang ke yeop?

      Delete
  7. Madey kluarlah dari PH tanding sendiri baru aku respek...jangan jadi penakut...tapi nak berlagak...

    ReplyDelete
  8. Betul tu. Kalau Pak Sheikh tak jadi PM pada 9 atau 10 Mei, masakan Pak Sheikh akan jadi PM pada November.

    Sama jugalah, kalau Pak Sheikh tak dapat jadi PM-5, PM-6 dan PM-7 walau telah melakukan segala konar baring yang ada dalam kamus seorang penipu, masakan Pak Sheikh akan dapat menjadi PM-8 hanya dengan berlindung di belakang Tun.

    Kesimpulannya mudah. Walau apapun pilihan yang Pak Sheikh ada, dan walau apapun pilihan yang dia buat, dia tetap takkan jadi PM.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  9. Lambong dan puji madey gila2.. Hina anwar mcm2... Tapi madey tak ada kekuatan untuk bertanding sendirian....bergantung dgn menumpang..

    Berbeza dgn PKR yg sudah lama dlm pakatan pembangkang...kekuatan pembangkang bergantung dgn anwar ....

    pas tak setuju pas kluar tanding sendiri...madey tak setuju tapi takut kluar... Belit kiri belit kanan..

    Pas boleh dabik dada lebih berani dari madey...

    ReplyDelete
  10. Aku siarkan Komen dari Anon yg berulang ulang..tu pesakit mental, maafkan dia.

    ReplyDelete
  11. merimaskan betul puak2 pkr ni, otai reformasi lagi perasan bagus.. ingat pru14 ph menang sbb reformasi ke? hari2 meratib peralihan kuasa.. bak pendedahan TT 'calon' aje pun takde tarikh , meeting esok hantarlah bakal calon2 supaya ada pilihan, termasuk calon2 pm9 dak..

    ReplyDelete