Tuesday, February 18, 2020

MAJLIS PRESIDEN PERLU BERHEMAH JIKA MASIH MAHU DIHORMATI


Keputusan Tun berasas kepada dirinya sebagai Pengerusi PH,  Pengerusi BERSATU dan lebih utama atas kuasa dan kapasiti seorang Perdana Menteri.





# ambil pendekatan jangan sampai yang dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran..

18 comments:

  1. PKR the first to break up...

    This shall be the biggest blow to WHOM IT MAY CONCERN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penderhaka ciput aje...kenape azmin takut tandin kerusi presiden?..azmin hanye beran suruh anwar jangan tanding..

      Delete
  2. Macam mana ni Joni Doe?..pohon pencerahan dari empunye cerita..

    Tun sekali lagi tegaskan serah kuasa selepas APEC...majlis presiden akan bermesyuarat tetapkan tarikh tun diundokan.

    Jon Doe kata tun akan serahkan panji hitam kpd Almahdy khalifah akhir zaman...

    Almahdy blm muncul tapi tun dah nak pergi...Tun tak jadi ker pemuda Bani Tamim dari timor kota makkah?..

    Jadi ker perang klimaks di Putrajaya?...atau kena tangguh dulu?

    Harap sangat Joni Doe beri penjelasan yg jelas..

    Jangan cakap saya tak tanye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dah tidak PM ka? Bang Non dan PM ka? Hehehe..

      Kusangkakan bodoh biasa-biasa ja, rupanya bodoh luar biasa. Hehehe..

      Munculnya panji-panji hitam di Timur adalah satu nubuwwah. Memperolok-olokkannya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku. Sebaliknya apabila ia berlaku, yang memperolok-olokkan itulah yang akan kehilangan alasan.

      Asal kelak jangan John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Dlm PH tiada abang besar...keputusan berasaskan suara majoriti parti gabongan....pengerusi tidak boleh buat keputusan sendiri dlm mesyuarat...

    Pengerusi BN tidak sama dgn pengerusi PH...


    Keputusan mesyuarat atas suara majoriti jadi tak timbol hormat atau tak hormat...

    PM tiada kuasa atas majlis presiden...pm hanye ada kuasa atas parti Bersatu..

    ReplyDelete
  4. Kalau PH nak di hormati pengerusi kena akur dgn keputusan suara majoriti dlm majlis presiden...majlis presiden diwakili oleh semua parti gabongan...

    ReplyDelete
  5. Penyokong2 dan pentaksub madey terimalah hakikat madey akan di undurkan…setiap yg bermula ada akhirnye..

    Tak usah temberang dan putar sana putar sini…

    Majlis presiden akan pilih anwar sebagai pengganti…suka tak suka kena terima….

    Kalau degil boleh berambus

    ReplyDelete
  6. Itulah, susah jadinya bila kita terlebih janji. Kita mengharapkan dgn janji itu maka sokongan akan memihak kita dan kita akan menang. Silapnya ialah pihak yg kita janji itu adalah pihak yg kita pernah kata TAK LAYAK utk memimpin negara. Akhirnya bila kita ditakdirkan menang, janji kita telah menghambat kita setiap hati. Yg menanti janji hari² minta janji ditunaikan. Yg berjanji pulak tak sanggup utk tunaikan janji sbb memikirkan adakah beliau layak menjadi pentadbir. Sakit dan sentiasa sakit. Maka itu sejak menang, hampir tiada apa keistimewaan yg rakyat dpt. Boleh dikatakan tiada apapun rakyat dpt sesuatu yg rakyat tidak dapat pada zaman kerajaan lama memerintah. Tiada yg baru, yang lamapun bnyk yg dipotong. Sejak 20 bulan menjadi kerajaan, perbalahan pasal kuasa tak habis². Bila nak habis? Sayang, berjuang mati-matian utk jatuhkan kerajaan kleptokrat akhirnya bila berjaya hasilnya lebih teruk dpd kleptokrat. Knp? Tak fokus kpd rakyat tp lebih kpd menjaga utk mengekalkan kuasa. Susah susah susah...

    ReplyDelete
  7. Saya sedia bila2 masa letak jawatan...tapi lepas Apec..

    Ade tapi plak...sempat lagi belit..

    Tak apelah asalkan setuju berundo..

    ReplyDelete
  8. Jika madey tak berundo madey yg tanggong risiko…..tahun 2003 madey berundo kerana takut kalah pru….madey akan didakwa oleh pembangkang…ikut risikan cawangan khas..

    Pru15 PH kalah jika madey kekal pm..ini yg pas dan umno mahukan…madey berisiko didakwa..

    Madey terpaksa angkat bendera putih..

    ReplyDelete
  9. Tun perlu undur pada mei atas kapasiti Pengerusi PH..takat tu je lah konsensus Majlis Presiden..


    Pengerusi BERSATU - serah pada ahlii BERSATU.

    PM - buatlah usul undi tidak percaya di Parlimen.

    Rule of law - tidak ada kuasa perundangan lain mengatasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD pon nak belit jugak..suruh majlis presiden buat keputusan berhemah tapi masih nak persoalkan sokongan majoriti plak...rule of law plak kununnye...

      Ko patut suruh madey berhemah supaya dihormati..

      Delete
  10. Madey letak jawatan maka tiada lagi perancang kucar kacirkan PKR…pkr akan kembali stabil..

    Axmin balaci madey dan konco2 akan tersepit kerana silap langkah tidak berfikir panjang semasa terima arahan madey..

    Banyaklah jawatan menteri dan jawatan dlm pkr yg akan kosong…

    Tapi ada yg akan melutut mintak ampon dan belas ihsan dari anwar..

    ReplyDelete
  11. Berundur selepas APEC - elok hormati..

    ReplyDelete
  12. Semua penyokong Tun bersetuju Tun berundur atas pertimbangannya sendiri..

    ReplyDelete
  13. Bila anwar dilantik pm semua penyokong PH kena fokus untuk bantu anwar tunaikan janji dan majukan ekonomi negara…

    Rakyat akan kembali kpd PH....pru 15 umno dan pas akan terlopong lagi..umno sudah retak kerana zahid dan hishamudin nak gadaikan umno kpd madey..

    ReplyDelete
  14. harap2 Tun resign.itu adalah lebih baik.malay and non-malay dok mengata dan maki Tun tiap2 hari.Depa ingat jaga negara ni macam jaga kambing.cakap mmg senang.pasai sapa nk ganti jadi PM
    pon depa gadoh.Tun resign,pi la berehat kt luar negara.habiskn sisa2 umur dgn tenang..xyah nk stress2 dgn unta2 yg x pernah pikiaq cmn org cam Tun nk bangun pulihkan negara.ada saja yg nk komplen,ada saja yg x kena.Bagi ja la kt depa Tun.nak ok ka atau melingkop ka,janji unta2 ni semua seronok.

    ReplyDelete
  15. Seorang PM tidak perlu tunduk dan terikat dengan apa jua perjanjian yg tiada kuasa undang²..

    Oleh itu sangat berhemah seorang PM jika mahu berundur secara sukarela..

    Apabila najib ambil alih dari paklah, seluruh kepimpinan BN menerimanya tetapi tidak pada anwar kali ini.

    Paklah ambil alih PM Dari Tun dalam masa terancang, najib ambik alih dari paklah dalam masa terancang.

    Kenapa terburu buru dan terkejar kejar oleh anwar yang hanya berstatus calon? Bukan TPM Dan bukan kabinet pun..

    Tun nak lepaskan jawatan pun dah cukup baik..
    Tun tak cakonkan nama lain pun dah cutup baik..
    Apa kuasa Majlis President.. Elekkk

    ReplyDelete