Thursday, February 20, 2020

MASUK POLITIK MESTI KAH NAK JADI PM

Ini pun virus JUGA, kena kawal.


Annalisa yang hampir tepat
New Strait Times

19 comments:

  1. Hadis Sahih Bukhari "Pemimpin yang menipu rakyat tak masuk syurga"

    Dalam sejarah politik Malaysia, belum ada kerajaan yang dapat gelaran yang begitu banyak macam Kerajaan Pakatan Harapan.

    Kerajaan Kaki Kencing, Kerajaan PHancing, Kerajaan U-Turn, Kerajaan Manifesto Bukan Kitab Suci, Kerajaan Sepenggal dan bermacam-macam gelaran yang diberi oleh rakyat Malaysia yang jelas marah, kecewa dan meluat dengan kerenah Kerajaan Pakatan Harapan.

    Kerajaan Pakatan Harapan mungkir janji!!!

    Itu perkara biasa.

    Tak ada apa-apa yang hendak dihairankan.

    Tapi kali ini Kerajaan Pakatan Harapan melangkah setapak ke hadapan.

    Daripada menipu rakyat, kini Kerajaan Pakatan Harapan dah 'upgrade' skil kepada menipu kerajaan negeri pula!!!

    Apa yang Kerajaan Pakatan Harapan lakukan kepada Kerajaan Negeri Sarawak, tidak ubah seperti apa yang dilakukan oleh 'scammer' online.

    Lazimnya modus operandi 'scammer' ialah memberikan janji, kemudian suruh buat bayaran, lepas tu menghilangkan diri.

    Kerajaan Negeri Sarawak Kena 'Scam' Dengan Kerajaan Pakatan Harapan

    Zaman pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional, DS Najib yang menjadi Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan, sudah meluluskan peruntukkan RM1 bilion dalam bajet 2018 untuk baiki sekolah daif di Sarawak

    Selepas PRU14, Pakatan Harapan batalkan peruntukkan itu. Sarawak bayar hutang dulu baru beri bantuan baikpulih sekolah daif - MoF MrLim Guan Eng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang PALING dajjal Dan sial ialah yg yg petik hadis untuk nafsunya

      Delete
    2. Sudah la bro.. Guna hadis tapi akhlak sebijik iblis ki ki ki pemimpin menipu rakyat tu Najib.. Dah la sapu duit negara berbillion ringgit bagi budak apek pendek telan termasuk keluarga jib sendiri dgn duit haram.. Kemudian rakyat pulak kena bayar sebanyak RM 2billion setahun duit bunga hutang 1MDB selama 20 tahun.. Ini la pemimpin dusta yg di kata kan oleh hadis di atas kalau bengap la..

      Pasal Sekolah serawak hai tak akan buta dan pekak kut Rosmah bini Najib pun tumpang buat duit rasuah berjuta ringgit atas projek gagal utk sekolah di Sarawak bernilai RM 1.2 Billion.. Apa ini pun satu jasa ka.. Sah la iblis dah palam telinga dan hati kamu ki ki ki.

      Delete
  2. KD

    It is not that I blindly support TDM, but the writer shows her maturity which could be realisic, factual and the truth.

    Never underestimate the under current working against Anwar

    ReplyDelete
  3. Jika tiada persetujuan dicapai untuk kekal pm bubarkan PH. Bersatu mampu tanding sendirian untuk kekalkan tun sebagai pm...

    Seluruh umno dan pas sudah beri sokongan kepada tun maknanye pas dan umno akan beri sokongan kpd Bersatu dan tun dalam pru 15.

    Parti2 lain tak akan menang lawan tun dan Bersatu..

    Hihihihihi..

    ReplyDelete
  4. Kalau ikut cara yg lepas tun akan umum keluar jika tak setuju dgn tun....umno dan Bersatu dia nak keluar..

    Adakah ini kali tun pon akan umum keluar?..

    Keluarlah...sape peduli...lebih baik
    Tun keluar dan buat pru15...

    ReplyDelete
  5. Orang lain tak boleh jadi pm..hanye tun sorang saja yg layak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, sebab dia seorang saja pemuda bani tamin ciptaan john doe. Kih3

      Delete
  6. Dah naik bosan dan meluatlah isu peralihan kuasa.Berjayanya tidak semana,jawatan yg sibuk jadi rebutan.

    ReplyDelete
  7. Ini lah wajah 2 pemimpin yg merosakan negara baik ekonomi...perpaduan kaum dan melayu islam dan raja2nya...buang 3 benda ini baru nakaysia kembali du landasan yg betul dan berjaya..no1 buang manusia yg bernama mahathir bin mohamad...no2 buang anuwar bin ibrahim dan yg ka3 buang parti yg bernama d.a.p..isaallah malaysia akan terus di landasan yg baik dan kedepan..amin!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ki ki ki yg hairan Allah swt beri kekuatan pada Tun M utk terus meneraju negara walaupun umur 95 thn.. Kamu pula pandai x2 nak buang.. Anuar tu kita tak hairan la otak takda yg ada mulut hanya pandai cakap, alat yg hebat dan nafsu mashaAllah kalah Babi Hutan.

      Delete
  8. Biar umur tk panjang tapi mati meninggalkn kebaikan ,..igat apa abamkata,..kita baik org sayang,..kita suka ptar belit.mmg org akn doakn kita cepat mati

    ReplyDelete
  9. Manusia bila umur dah uzur, pemikiran pun sedikit sebanyak akan jadi tidak waras ...tiada kreaktiviti dan dorongan inovatif, cuma pusing 2 dan termenung dengan sejarah kegemilangannya!

    ReplyDelete
  10. Filem tamil sedang ditayangkan,pasti mengerikan

    ReplyDelete
  11. Hanya ada mesyuarat Majlis Sekretariat PH - Saifuddin

    Oleh Noor Atiqah Sulaiman
    bhnews@bh.com.my
    Share

    PUTRAJAYA: Setiausaha Agung PKR, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, berkata hanya ada mesyuarat Majlis Sekretariat Pakatan Harapan (PH) akan diadakan sebelum mesyuarat Majlis Presiden PH, malam esok.

    Katanya, beliau tidak tahu mengenai dakwaan ada satu pramesyuarat sebelum mesyuarat Majlis Presiden PH di Yayasan Kepimpinan Perdana.

    Beliau berkata, pada pengetahuannya hanya satu mesyuarat Majlis Sekretariat akan berlangsung tiga jam sebelum mesyuarat Majlis Presiden PH diadakan.

    “Pramesyuarat tidak ada, cuma semalam kami adakan (mesyuarat) Majlis Sekretariat. Dalam pertemuan itu kami bersetuju untuk mendahului mesyuarat 21 Februari (Majlis Presiden PH) yang diadakan pada jam 8.30 malam, Majlis Sekretariat pula akan diadakan tiga jam sebelum itu.

    “Tujuannya (Majlis Sekretariat) adalah supaya kami boleh sampaikan segala arahan dan tekankan kepada semua untuk kembali pada asas iaitu dari segi menguasai lapangan serta program penyampaian maklumat yang terus kepada rakyat

    Dari mana strait time dapat maklumat ada mesyuarat pre council?..

    ReplyDelete
  12. Senarai ahli parlimen yang sokong supaya Tun Mahathir letak jawatan

    PERLIS (tiada)
    __
    KEDAH (8)

    Kulim Bandar Baharu – Menteri (PKR)
    Kubang Pasu – Timbalan Menteri (PPBM)
    Pokok Sena – Timbalan Menteri (AMANAH)
    Sungai Petani – Pengerusi BBC (PKR)
    Merbok (PKR)
    Alor Setar (PKR)
    Kuala Kedah (PKR)
    Padang Serai (PKR)
    PENANG (10)

    Bagan – Menteri (DAP)
    Tanjong – KM Pulau Pinang (DAP)
    Bukit Mertajam (DAP)
    Batu Kawan (DAP)
    Bukit Bendera (DAP)
    Jelutong (DAP)
    Bukit Gelugor (DAP)
    Bayan Baru (PKR)
    Balik Pulau (PKR)
    Permatang Pauh (PKR)


    PERAK (14)

    Parit Buntar – Menteri (AMANAH)
    Gopeng – Timbalan Menteri (PKR)
    Lumut – Timbalan Menteri (AMANAH)
    Teluk Intan – Timbalan Speaker (DAP)
    Bagan Datuk – Ketua Pembangkang (PPBM)
    Taiping (DAP)
    Padang Rengas (UMNO)
    Sungai Siput (PKR)
    Batu Gajah (DAP)
    Ipoh Barat (DAP
    Ipoh Timur (DAP
    Beruas (DAP)
    Kampar (DAP)
    Tanjung Malim (PKR)
    SELANGOR (17)

    Pandan – Timbalan Perdana Menteri (PKR)
    Shah Alam – Menteri (AMANAH)
    Kuala Selangor – Menteri (AMANAH)
    Kota Raja – Menteri (AMANAH)
    Puchong – Menteri (DAP)
    Subang – Menteri (PKR)
    Sungai Buloh – Timbalan Menteri (PKR)
    Sepang – Timbalan Menteri (AMANAH)
    Damansara (DAP)
    Hulu Selangor (PKR)
    Selayang (PKR)
    Hulu Langat (AMANAH)
    Bangi (DAP)
    Subang (PKR)
    Petaling Jaya (PKR)
    Kapar (PKR)
    Klang (DAP)
    WILAYAH (7)

    Seputeh – Menteri (DAP)
    Segambut – Timbalan Menteri (DAP)
    Cheras (DAP)
    Kepong (DAP)
    Setiawangsa (PKR)
    Bukit Bintang (DAP)
    Lembah Pantai (PKR)
    MELAKA (2)

    Tangga Batu (PKR)
    Kota Melaka (DAP)
    NEGERI SEMBILAN (5)

    Port Dickson – Bakal PM (PKR)
    Seremban – Menteri (DAP)
    Rasah (DAP)
    Rembau (UMNO)
    Tampin (AMANAH)
    JOHOR (12)

    Simpang Renggam – Menteri (PPBM)
    Kulai – Timbalan Menteri (DAP)
    Iskandar Puteri (DAP)
    Segamat (PKR)
    Sekijang (PKR)
    Labis (DAP)
    Ledang (PKR)
    Bakri (DAP)
    Kluang (DAP)
    Tebrau (PKR)
    Pasir Gudang (PKR)
    Johor Bharu (PKR)
    PAHANG (4)

    Raub – Timbalan Menteri (DAP)
    Kuantan – Timbalan Menteri (PKR)
    Temerloh – Timbalan Menteri (AMANAH)
    Bentong (DAP)
    TERENGGANU (1)

    Besut (UMNO)
    KELANTAN (1)

    Gua Musang (UMNO)
    SABAH (8

    Kota Kinabalu (DAP)
    Putatatn (PKR)
    Keningau (STAR)
    Ranau (PKR)
    Tenom (DAP)
    Sandakan (DAP)
    Tawau (PKR)
    SARAWAK (12)

    Selangau – Menteri (PKR)
    Mas Gading (DAP)
    Kuching (DAP)
    Sibu (DAP)
    Stampin (DAP)
    Puncak Borneo (PKR)
    Lubok antu (PKR)
    Saratok (PKR)
    Sarikei (DAP)
    Julau (PKR)
    Lanang (DAP)
    Miri (PKR)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau byk ini alamat gelap la masa depan PH.. Anuar aka DAP jgn sebut boleh melingkup selama lamanya ki ki ki

      Delete
  13. Sebenarnya KD perkara ini dah ramai orang tahu iaitu kedudukan Tun M, Anuar dan DAP...

    Yg jadi masalah orang x2 yg saja buat pekak yg masih mengampu dan mendambakan Anuar jadi PM supaya pihak mereka pun boleh senang dan buat apa saja dgn kuasa yg di perolehi.. Ini masalah.

    Tak mengapa beri mereka cuba kerana mereka dah terdesak.. Mereka tahu ini saja peluang terakhir buat Anuar dan DAP kerana kalau terlepas, Anuar akan lingkup dan menjadi PM in waiting sampai habis hayat.. dan DAP akan hilang kuasa selamanya... Wallah huak'lam.

    ReplyDelete