Thursday, February 27, 2020

NASI SUDAH JADI BUBUR

PERLETAKAN JAWATAN Perdana Menteri yang 100% merugikan.
Tidak ada satu pun menguntungkan negara.
Sangat sedih di di penghujung seorang negarawan serba keliru.

Tanpa missi dan vissi yang jelas sedangkan jika sekadar mahu peralihan kuasa ia boleh dibuat melalui parlimen secara undi.

Tidak ada kemungkinan. Tidak ada sebab untuk melantik semula Tun sebagai PM.

Silapnya tidak pada Muhyiddin, Azmin, umno atau pas. tidak JUGA Anwar lim guan eng matsabu.

Sangat pelik di Kedah, Johor dan PERAK BERSATU boleh duduk dengan umno Dan PH Demi rakyat tetapi di Pusat Tun tolak..

Mungkin Masa untuk Tun baiki situasi ini pun sudah tiada lagi, kesilapan yang sudah tidak dapat diperbetulkan..

35 comments:

  1. NEWS:
    Tun Dr Mahathir Mohamad akan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia di hadapan Yang di Pertuan Agong di Balai Rong Seri, Istana Negara, di sini, jam 9.56 malam ini.

    Dr Mahathir yang akan diiringi Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, mencatat sejarah apabila mengangkat sumpah sekali lagi sebagai Perdana Menteri.
    Turut akan hadir Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng; Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu.

    Demikian petikan berita bertarikh 10 Mei 2018 yang saya terjumpa tadi semasa membelek akhbar yang lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. THE EXTRAVAGANT NEWS THAT SWEPT ALL OVER THE GLOBE….!!

      The Grand Old Statesman made another Momentous Historical Feat, TUN MAHATHIR BECOMES THE PRIME MINISTER FOR THE THIRD TIMES…..,!!

      The winner takes them all
      The losers take a big fall
      The winner still stands tall
      The losers become small

      From far East to all West
      Tun M is The Best….!!

      He he he

      Delete
  2. Again..I agree with you on this KD

    ReplyDelete
  3. Saudara John doe, harapan anda Dan realiti seperti langit dengan bumi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah Tun akan kekal PM dan kekal menang.

      Delete
    2. Belum klimaks lagi kd...sabar sehingga perarakan ke putrajaya tadi pun igp baru mngadap Tun M...maybe bincang pasal Mageran kot....

      Delete
    3. Kenapa nak perlu semua tu?
      Nak linngkupkan negara?

      Kalau nak jadi PM semula APA perlu letak jawatan?ego Dan prinsip yg musahkan negara?

      Delete
    4. KD,

      Are you blaming Tun for all these?

      John Doe,

      Still confident TUN could WIN the last battle?


      Delete
    5. NO MATTER WHAT, TUN M ENDS UP WINNER….!!

      So…. Anwar and gang have finally shown us their last card yesterday. Their talks of support for Dr Mahathir all these while were now known to be false. Anwar ultimately wants the PM seat and that’s all that he cares about.

      DAP wants Anwar in that seat because they can control him. Their supporters were already celebrating jumping like monkeys.
      Their MPs even went to see the Agong on an open top bus as if they have won. The ridiculous theory is that they have the highest number of MPs at 92 while Dr Mahathir and the others are divided into smaller groups. They believe they can get the 20 extra MPs needed to get to 112 with some suggesting of buying them over.
      All these after BN and its allies pull out their support from Dr Mahathir because they don’t want to be in the proposed unity government with DAP.

      FINAL RESULT:
      Told ’em once, told ’em twice
      They never listen to my advice

      The winner takes them all
      The losers take a big fall
      The winner still stands tall
      The losers become small

      He he he

      Delete
  4. Salam KD,

    Ye lah... salahkan lah kat orang tua tu.... itu yang paling senang dan mudah...
    Adakah perlu Tun M kembali semula ke pentas politik kalau tidak kerana kekeliruan, keceluparan, kegilaan, kerakusan kuasa UMNO dibawah Najib??

    kenapa tidak Tun M kembali semasa nak menggantikan Tun Dolah?? sebabnya pada ketika itu, masih ada lagi calon PM (Najib) yang masih belum tunjuk diri sebenarnya.... kalaulah Tun M mmg gilakan kuasa... dari awal lagi dia dah cuba untuk jd PM lagi pada ketika tu..

    Objektif Tun M crystal clear... untuk mencari yang terbaik untuk bangsa, agama dan negara... belum pun sampi 2 tahun... dah penggila kuasa bang non dan pengikut dia sibuk menyerang Tun M... serah kuasa pada bang non... sila letak tarikh... letak jawatan...

    Betul mahu diserahkan kepada bang non? atau terpaksa disebabkan janji? akau dipaksa oleh tekanan??.. semua anggapan atau telahan hanya Tun M sahaja yang ada jawapannya... tetapi masih ingatkah kita peristiwa 1998 dahulu.... jika peristiwa 1998 bang non tidak benar... mengapa perlu Tun M bertindak sehingga sedemikian rupa... kuasa kah yang dia gilakan atau kebenaran yang Tun M pegang sehingga hari ini berdasarkan surat isteri bang non kepada Tun M/ Tun ct??

    watak bang non tidak sukar untuk dibaca... wataknya ada dalam semua syarikat.. baik syarikat cina. syarikat india dan syarikat melayu...

    tak perlulah bagi label sampai negarawan keliru kepada tun M... saya juga tidak bersetuju dgn Tun M apabila dia 'terpaksa' berkerjasama dgn dap tetapi demi objektif yang lebih besar... maka terpaksa terima.... dia tidak keliru... tetapi dia didorong oleh rasa tanggungjawab untuk mencari yang terbaik untuk bangsa, agama dan negara....

    wallahualam.....



    ReplyDelete
    Replies
    1. Aya tidak ulas pun yg yg lepas.

      Ia bermula dengan PERLETAKAN JAWATAN yg salah.
      Tidak perlu letak jawatan secara itu jika ingin menyelesaikan masalah.
      Jika benar berprinsip nak serah pd Anwar, serahkan sahaja..up to him (Anwar) to survive.

      Lantik semula untuk APA? Nak jadi PM semula untuk APA?
      CUKUPLAH Masa yg sudah terbuang..

      Tindakan Tun JUGA mengorbankan politik Azmin, ZURAIDA Dan Mukhriz..

      Is it worth? Is it wise?
      Kalau Tak keliru? APA?

      Delete
    2. Betul. Bila melayu dilanda masalah, melayu cepat merusuh fikirannya. Bila kecewa dan stress, jalan mudah salahkan sesiapa sehingga terlupa benda baik yang TDM dah buat.

      Ini samalah dengan perangai Malaysia chronicle yg memuji² TDM sebaik pru14 tetapi selang berapa bulan melancarkan perang saraf memburuk ² kan TDM supaya dia cepat dapat ditendang. Tapi mostly Chinese yang bermuka ² ni ingat game plan dia telah bagus walaupun saya maklum, mereka akan pasang game plan lain.

      TDM dah buat terbaik kerana sesuai itu kehendak Allah S W.T memilih dia.

      Dia berjaya mengaburi PH dgn serampang 2 mata atas tujuan menjatuhkan kerajaan kleptokrasi melalui game plan dia untuk menjadi PM dan akhirnya memusnahkan PH sekaligus.

      Siapa yang mampu bermain seni politik sebegitu? Hanya TDM.

      Tak penting sejarah mencatatkan apa² tentang dia, tapi yang penting sekarang bagaimana episod ini akan boleh menyatukan anak bangsa kita.

      Harap sekalian kita jangan lupa episod ini untuk diceritakan kepada anak cucu kita tentang hodohnya cina cauvanist sebagaimana mereka mengajar anak mereka sedari kecil 'itu malai' mesti benci malai.



      Delete
    3. Kena faham Dua perkara.

      Aku ulas bermula dari PERLETAKAN JAWATAN
      Aku langsung Tak sentuh Dan Blane sebelum

      Kalau sebelum letak jawatan Mahathir 100% betul
      SEBAIK sahaja letak jawatan 100% Mahathir silap

      What's wrong? Yang salah tetap salah lah..

      Siapa paksa dia letak jawatan?
      Keadaan?
      Alasan bodoh..
      Nobody Dan dia yg ambil keputusan sendiri?
      APA Missi Dan vissi?
      Zero..
      Lepas tu kerajaan Perpaduan?
      Ideal
      Tapi langsung Tak akademik..

      The rest
      MALAS dah nak ulas
      Sampai sekarang
      Tak Ada keputusan?

      Pembaziran?

      Delete
    4. Memang silap tun yg terlalu yakin dgn langkahnye akan berjaya..tun tak pikir keadaan 22 tahun dia perintah dgn masakini sudah berubah...ada perkara yg tak dapat dilihat diluar kawalan...

      Mengenai janji peralihan kuasa tun dah setuju konsesus PH...majlis presiden sudah setuju serah kpd tun sampai bila2 pon dia nak pegang...tapi tun tak selesa memerintah dengan kumpulan berlainan ideologi...

      Perikatan Nasional jugak berlainan ideologi tapi tun yakin boleh kawal ikut kehendaknye...tapi kehadiran GPS akan sedikit sebanyak wujud perbezaan pendapat....maka timbolah idea kerajaan perpaduan tanpa mengira parti....umno dan pas tak setuju...hancurlah segala strategi...

      Johor sudah bertukar tangan secara percuma....nak menang pru 14 bukannye mudah...perit..


      Delete
    5. Hu hu hu
      Cry baby cry…..

      Ada hikmah buat kerajaan negeri Johor. MB baru tak perlu pecah kepala tersepit antara PM & Istana Johor.

      Btw, at Putrajaya....

      The winner takes them all
      The losers take a big fall
      The winner still stands tall
      The losers become small

      He he he

      Delete
    6. Ptg tadi Ayahanda PM Tun mengumumkan 'Pakej Ransangan Ekonomi Negara' membantu rakyat ketika wabak Coronavirus melanda.

      Tanpa Menteri Kabinet, beliau telah menunjukkan keperhatinannya, masih terus berfikir, bekerja di sisa usia yg masih ada untuk rakyat & negara - bukan seperti pemimpin2 politik lain yg hanya melalak, memekak, berpolitik semata-mata.

      Delete
    7. Apa yg awak merepek ni labu? Faham tak isu yg KD utarakan? Tak perlulah ulas isu² lama yg tak berkait dgn KESILAPAN besar Tun Mahathir buat. Apa perlunya beliau letak jawatan PM? Apa perlunya beliau uji Bersatu dgn meletak jawatan pengerusi? Nk tengok betapa mp² ni akhirnya melutut kpd beliau lantik semula jd pm? Beliau lupakah bahawa dap, pkr dan amanah nk Anwar Ibrahim jd pm ke 8? Inilah turning point yg diambil kesempatan oleh Anwar. Sementelah lagi Tun tunjuk sombong dgn menolak kerjasama dgn UMNO yg akhirnya mengheret PAS utk menarik balik sokongan kpd beliau. Jika tidak kerana sombong dan ego, dgn mudah beliau dpt majoriti 124 kerusi dan kekal jd PM tanpa diganggu oleh rakan yg jd musuh dlm selimut. Last lap dlm perlumbaan jarak jauh telah dipotong oleh lawan yg dianggap kerdil. Malangnya nasib badan.

      * Bersatu dan Blok Azmin Ali menamakan Muhyidin Yassin sebagai calon PM yg mungkin disokong oleh blok Muafakat Nasional dan PBRS. So, siapa yg melepas?

      Delete
  5. Sangat pelik di Kedah, Johor dan PERAK BERSATU boleh duduk dengan umno Dan PH Demi rakyat tetapi di Pusat Tun tolak..


    Tak peliknye...Tun nak control habis mcm raja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Kedah, ank atok harus terhutang budi dgn pkr,amanah & dap kerana tak perlu kosongkan Sri Mentaloon. Mcm katun kan? Keluar pH tapi nak kerjasama dgn pH.

      Delete
  6. Aku tak rugi ape2 pon... Cuma aku harap pm baru akan tunaikan janji.

    ReplyDelete
  7. Apa nak ribut ribut kd. Itu jer cara terbaik untuk tak serahkan jawatan pm pada abam. Sekarang terpulang pada mp untuk nak ketengahkan siapa yg paling layak. Wallahuaklamm.

    ReplyDelete
  8. Salam KD,

    tak semua yang kita fikir tu betul, dan tak semua yang orang lain fikir itu salah.

    Saya pula berfikir, sangat sukar mempunyai seseorang (pemimpin) yang telah melepasi usia 94 tahun; dianugerahi kekuatan mental dan masih boleh berfikir sangat jauh untuk kesejahteraan lebih 30 juta rakyat Malaysia yang berbilang kaum.

    Saya akui saya sendiri pun tak mampu KD... Kalau nak bilang, tak boleh bilang. Hanya seorang saja setakat ini yang saya nampak, iaitu TDM.



    ReplyDelete
  9. Bukan satu kesalahan pun kata Tun silap. Dia pun minta maaf kalau dia letak jawatan itu satu kesilapan.

    Sebut kesilapannya, normal, dia manusia.
    Kita bukan benci tetapi sefih sangat..
    Tetapi harapan tetap diletakan, keajaiban.

    ReplyDelete
  10. Dharurat akan diistiharkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dunia akan tertawakan Kita..

      Tiada rakyat yg akan turun KE jalan untuk nominate pemimpin mereka YG bodoh..kecuali kalau penyokong itu double sided..

      Negara aman, darurat for what?

      Delete
    2. Darurat? Gila ke apa? Aku boleh je keluar makan, pegi kedai runcit, main bowling tanpa ada tentera atau polis tahan tanya tanya itu ini. Tiada siapapun yg buat huru hara. Yg huru hara ialah ahli politik sesama sendiri berebut kuasa sbb tamak. Sekarang yg run negara ialah YDPA dan kakitangan kerajaan. Elok je semua berjalan mcm biasa. Ke kau ni dh teringin sgt nk kena gas sbb merusuh?

      Delete
    3. Belum habih option , nak pikir darurat. Rasanya org Malaysia , majoriti waras, walaupun ckp politik hari2.

      Delete
  11. Stay cool .....kan John doe da kata
    Don't be khuatir tun will win the battle...

    ReplyDelete
  12. Selama ni sya fikir KD bijak dan pandai membaca pemikiran di luar kotak tun. Sya ikuti bolg nipun kerana nilah antara blog yg tinggal dan saya fikir dpt memenuhi aspirasi dan ekspektasi saya yg berpusat kpd nwaitu tun dlm memperkasakan anak bangsa. Tpp baru krisis yg belum sampai ke tahap perang saudara apatahlagi perang antara bangsa spt 13 mei 69, kd dah melatah...come on kd....go back to school n learn more about nation buildings...

    ReplyDelete
  13. Tolonglah kd jgn jd mcm budin pulak....or this might be the last time i visit u...

    ReplyDelete
  14. Benda mudah..atuk buat susah..dh letak jawatan pengerusi..ambil balik..pastu bawak seluruh mp berarak ke istana..
    Dh letak jawatan dah la..biar muhyidin dgn mukris handle..nk bergabung dgn MN ka..apa ka..atok dh tkder jawatan dalam pbbm..atok lupa yek..ke nyanyok udah mula menyerang..

    ReplyDelete